Flacăra Iaşului, mai 1972 (Anul 28, nr. 7968-7992)

1972-05-14 / nr. 7978

. Y api mm. 4 PA fi MI JO BANI BI 15LIO CENTRALĂ M1 ,M. EMINE? I AS! HOTARIRE privind sărbătorirea a 25 de ani de la proclamarea Republicii Populare Române Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R. și Biroul Executiv al Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste au adoptat recent Hotărîrea cu privire la acţiunile ce se vor organiza in Intîmpinarea aniversării a 25 de ani de la proclamarea Republicii Populare Române — victorie de seamă a poporului nostru in lupta pentru libertate, democraţie şi progres social. Act de însemnătate istorică In viaţa ţării, ideal pentru care au militat forţele cele mai înaintate ale societăţii, în frunte cu Partidul Comunist Român, abolirea monarhiei şi trecerea întregii puteri de stat în mîinile clasei muncitoare, în alianţă cu ţărănimea şi cu celelalte categorii de oameni ai minei. A marcat o etapă superioară în dezvoltarea statului român, în desfăşurarea revoluţiei populare, instaurarea celei mai democratice forme de guvernămînt din istoria naţiunii noastre, trecerea la înfăptuirea revoluţiei socialiste. în cei 25 de ani care au trecut de la proclamarea Republicii, socialismul a învins definitiv în România, deschizînd o epocă de progres rapid în viaţa poporului, situind România în rîmlul naţiunilor cu cea mai dinamică dezvoltare, pe un loc demn între popoarele lumii. în aceşti ani, au cunoscut un puternic avînt forţele de producţie ale ţării, ştiinţa, telurica, învăţămintul şi cultura, s-au schimbat fundamental condiţiile de viaţă ale poporului, oamenii muncii au devenit cu adevărat stăpâni în ţara lor, participînd tot mai activ la conducerea acesteia, la adoptarea şi înfăptuirea hotărârilor şi măsurilor care privesc viitorul ei. Realizările dobîndite demonstrează în chip elocvent înaltul rol constructiv al statului socialist care, sub conducerea clarvăzătoare a Partidului Comunist Român, a mobilizat talentul şi energia oamenilor muncii, capacităţile lor creatoare în vederea ridicării economice, sociale şi spirituale a patriei. Oamenii muncii din ţara noastră — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — întîmpină sărbătoarea Republicii în condiţiile avîntului creator şl muncii însufleţite pentru înfăptuirea măreţelor obiective ale programului făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate, elaborat de Congresul al X-lea al partidului şi ale programului adoptat de Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie 1971 privind dezvoltarea conştiinţei socialiste şi aşezarea relaţiilor sociale pa principiile eticii şi echităţii socialiste. În întimpinarea celei de-a 25-a aniversări a proclamării Republicii, organele şi organizaţiile de partid, de masă şi obşteşti, toate organismele şi instituţiile reunite în cadrul treontului Unităţii Socialiste, vor desfăşura o susţinută muncă politicoeducativă în vederea mobilizării oamenilor muncii de la oraşe şi sate la înfăptuirea sarcinilor economice, social-culturale pe acest an şi buna pregătire a condiţiilor în vederea realizării planului pe 1973, a punerii tot mai depline în valoare a energiilor şi marilor capacităţi creatoare de care dispune poporul nostru pentru continua dezvoltare şi modernizare a producţiei şi a tehnicii de producţie, pentru ridicarea parametrilor tehnico-economici şi calitativi ai produselor, pentru sporirea eficienţei întregii activităţi economice. Organizaţiile de partid, sindicale şi de U.T.C. — din unităţile industriale şi de construcţii — vor acorda o atenţie deosebită folosirii raţionale a capacităţilor de producţie, a materiilor prime şi materialelor, a timpului de lucru, reducerii cheltuielilor de producţie şi ridicării productivităţii muncii, punerii în funcţiune la termen şi la parametrii proiectaţi a noilor obiective de investiţii, iar la unităţile socialiste din agricultură, executării la timp şi la un nivel calitativ corespunzător a lucrărilor agricole, înfăptuirii prevederilor programelor naţionale de îmbunătăţiri fSBSetare şi dezvoltare a zootehniei, întreaga activitate politico-educatvă ohi« va aveţi !©e tn această perioadă se va desfăşura sub semnul priVAtifft Conferinţei Naţionale a P.C.R. şl înfăptuirii hotărîrilor Mg*. Ua casele de cultură, cluburi, cămine culturale, nu întreprinderi, instituţii, şcoli şi facultăţi, organizaţiile din componenţa Frontului Unităţii Socialiste, sub conducerea orgirelor de partid, vor organiza în lunile noiembrie şi decembrie S.e. manifestări cu Hora!-educative şi artistice într-o mare diversitate de forme — expuneri, simpozioane, întîlniri cu activişti de partid şi de stat, expoziţii de cărţi, mie de filme, stua Hole şi concerte — prin care să se pregătite realizările dobîndite de poporul român, sub conducerea partidului!, în dezvoltarea economiei, învăţămîntului, ştiinţei şi culturii, prestişiul de care se bucură România pe plan internaţional, precum şi perspectivele pe care le deschide tuturor oamenilor muncii îţi făptuim programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltat din patria noastră, întreaga activitate educativă vamări cultivarea în rândul maselor de oameni al muncii a dragostei faţă de patrie, de partid şi popor, a internaţionalismului socialist, a prieteniei frăţeşti dintre oamenii muncii români şi cel aparţinînd naţionalităţilor conlocuitoare, aplicarea consecventă a programului de educaţie comunistă, adoptat de plenara C.C. al P.C.R. din 3—5 noiembrie 1971. Uniunile de creaţie vor stimula creatorii — potrivit planurilor lor de activitate — la realizarea unor lucrări literare, de artă plastică, muzicale şi cinematografice, care, prin conţinutul şi valoarea lor artistica, si reflecte semnificaţia istorică pentru destinele poporului român a actului revoluţionar din decembrie 1947 şi profundele transformări petrecute in viaţa economică şi social-e nturală a ţării in cei 25 de *ni de la proclamarea Republicii. _ .__ xrl: £r£«Tezenta spectacole cu cele mai reprezentative piese şi lucrări muzicale din creaţia originală contemporană românească. De asemenea, în luna decembrie, va avea loc vernisajul salonului de pictură şi sculptură al municipiului Bucureşti, organizat cu prilejul împlinirii a 25 de ani de la proclamarea Republicii. Expoziţii asemănătoare se vor deschide în cinstea măreţului eveniment şi în oraşele reşedinţă din judeţ. Se vor edita în limba română şi in limbile naţionalităţilor conlocuitoare lucrări privind istoria patriei şi a Partidului Comunist Român, trecutul de luptă al poporului român şi cultura sa milenară, momente ale istoriei contemporane a României, semnificaţia evenimentului de la 30 decembrie 1947, în perioada 1—10 decembrie 1972, se va organiza „Decada cărţii româneşti*, dedicată aniversării Republicii. Se vor organiza, sub genericul „Slăvim Republica*, manifestări cultural-artistice ale artiştilor amatori, consacrate acestui eveniment: festivaluri, concursuri, treceri în revistă, microstagmni, expoziţii de artă populară şi de fotografii etc. In luna decembrie va avea loc festivalul anual al filmului la sate, precum şi „Retrospectiva filmului românesc", în cadrul cărora se vor prezenta cele mai valoroase filme documentare şi artistice realizate în cei 25 de ani de la proclamarea Republicii. Va fi organizată o sesiune ştiinţifică cu tema : „Republica Socialistă România la un sfert de veac de luptă pentru transformări revoluţionare, pentru propăşirea economică şi socialculturală a ţării“. Muzeul de istorie a Republicii Socialiste România, în colaborare cu Muzeul de istorie a partidului comunist, a mişcării revoluţionare şi democratice din România, Muzeul de artă, al Republicii Socialiste România vor deschide expoziţii jubiliare consacrate celei de-a 25-a aniversări a proclamării Republicii Populare Române , în municipiile Bucureşti, Iaşi, Cluj, Timişoara, Constanţa, Oradea, Tg. Mureş, Craiova, Braşov, Galaţi şi Suceava se vor organiza expoziţii temporare care vor oglindi cele mai importante succese muzeistice obţinute în ultimii 25 de ani. Sindicatele, organizaţiile de tineret şi femei, celelalte organizaţii din componenţa Frontului Unităţii Socialiste vor organiza manifestări cultural-educative adecvate categoriilor respective : concursuri profesionale şi alte acţiuni menite să contribuie la educarea maselor, la ridicarea nivelului lor de pregătire politico-ideologică, culturală şi profesională. Consiliul naţional, consiliile locale pentru educaţie fizică şi sport, cluburile şi asociaţiile, împreună cu organizaţiile de masă şi obşteşti vor organiza manifestaţii sportive consacrate evenimentului. Iuresa centrală şi locală, revistele culturale şiliterar-artistice, radioul şi televiziunea vor marca evenimentul prin consemnarea multilaterală a momentului istoric al instaurării Republicii şi a drumului nou pe care acest act l-a deschis în viaţa poporului şi a ţării, prin publicarea şi transmiterea de materiale legate de semnificaţia proclamării Republicii, consacrate realizărilor din anii construcţiei socialismului. însemnate acţiuni sunt prevăzute în hotărire pentru marcarea, peste hotare, a celei de-a XXV-a aniversări a Republicii Populare Române. In acest scop se vor publica, în limbi de circulaţie internaţională, lucrările tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi se vor organiza, cu ocazia apariţiei ediţiilor din străinătate, acţiuni de popularizare a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru. Se vor edita în limbi străine lucrări de prezentare a transformărilor revoluţionare şi a realizărilor obţinute de România în viaţa economică, social-politică şi culturală în anii socialismului. Publicaţiile pentru străinătate, cit şi materialele documentare destinate străinătăţii vor prezenta realizările obţinute în industrie, agricultură, construcţii şi alte ramuri ale economiei naţionale, perfecţionarea conducerii şi organizării vieţii sociale şi politice, lărgirea democraţiei socialiste, dezvoltarea ştiinţei şi culturii, ridicarea nivelului de trai al maselor, unitatea dintre politica internă şi externă a ţării noastre, momente din istoria partidului şi a patriei. Se vor organiza peste hotare expoziţii documentare, economice, de artă, carte şi fotomontaje care să ilustreze dezvoltarea ţârii noastre în cei 25 de ani care au trecut de la proclamarea Republicii. Se vor organiza, de asemenea, conferinţe de presă, gale de filme, seri culturale şi alte acţiuni menite să contribuie la cunoaşterea peste hotare a ţării noastre, a politicii sale interne şi externe, se va iniţia şi sprijini apariţia, în presa din ţara de reşedinţă, de articole şi ştiri în legătură cu evenimentul marcat, se vor edita buletine speciale. Pentru a cinsti acest eveniment din istoria poporului şi a patriei noastre, se vor organiza o sesiune jubiliară a Marii Adunări Naţionale, iar în centrele judeţene, sesiuni festive ale consiliilor populare. De asemenea, se va institui medalia jubiliară „25 de ani de la proclamarea Republicii“. Se va emite o serie de timbre consacrate aniversării. Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R. şi Biroul Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste îşi exprimă convingerea că, comuniştii, toţi oamenii muncii, vor depune toate eforturile pentru a întîmpină împlinirea unui sfert de veac de la proclamarea Republicii cu noi şi însemnate realizări în toate domeniile de activitate, sporindu-şi contribuţia la înfăptuirea măreţelor obiective stabilite de Congresul al X-lea al partidului în vederea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Raid prin pieţele Iaşului Responsabil imit isilii tisiii o pala... sorti Indicaţiile preţioase date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului nostru, cu prilejul unei recente virile de lucru efectuată în pieţe şi zone «o merciale ale Capitalei, trebuie aplicate cu toată răspunderea şi în celelalte oraşe ale ţării, aplicarea acestor indicaţii având menirea să ducă la îmbunătăţirea substanţială a activităţii de aprovizionare şi comerţ. Este perioada în care pieţele devin tot mai bogate în produse de sezon şi o contribuţie de seamă la aprovizionarea populaţiei trebuie s-o aducă pentru ieşeniunităţile Centrului de legume şi fructe. Miercuri, dis-de-dimineaţă, Piaţa Halei, nod comercial important, era, intr-adevăr, bine aprovizionată şi oamenii găseau mărfuri variate, legume proaspete, însă la... producătorii particulari. La cele nouă Unităţi ale C.U.F. se puteau cumpăra cartege similnte luri roşii, conserve de legume şi fructe etc., dar nu şi produse agro-alimentare proaspete de sezon. Puteai vedea ceapă verde, spanac şi usturoi verde, dar cu un aspect comercial total necorespunzător. Lipseau în multe locuri ridichile de lună, salata, pătrunjelul verde, mărarul, loboda, leușteanul, produse mult căutate în această perioadă de consumatori. Intrebînd de ce lipsesc aceste produse, vînzătorii au dat vina pe cei de la depozite. Vizitînd depozitul magazinului nr. 1 (ce se află la circa o sută de metri de unităţi), al cărui responsabil este tov. Vasile Caranfil, am constatat că intr-adevăr, păcatul de aici porneşte. In depozit existau numeroase lăzi cu salată şi sute de legături de verdeţuri diferite, însă ele nu au fost date spre vânzare de către responsabil, pe motivul că nu e o-I. BANU (continuare in pag. a 3-a) ..ÍTARAI Proletari din toate farile, unifi-va! locuro Insului Organ al Comitetului judeţean laşi al P. C. fi. şi al Consiliului popular judeţean Uzina de fibre sintetice Producţie suplimentară in valoare de 16 milioane de lei Antrenat In întrecerea socialistă, colectivul de muncă al Uzinei de fibre sintetice înregistrează noi succese In producţie. Astfel, după cum ne informează conducerea unităţii, de la începutul anului şi pină la sfirşitul primei decade din luna mai, a fost obţinută o producţie globală suplimentară in valoare de peste 16 milioane de lei, depăşire care s-a materializat, în principal, în 188 tone fibre şi fire poliesterice şi 81 tone metanol. Succesele colectivului ieşean sunt urmarea firească a mai bunei organizări a producţiei şi a muncii, a folosirii mai judicioase a capacităţilor şi a timpului de lucru. Instalaţii moderne de imprimat de la întreprinderea „Victoria" • Iasi. Foto : G. FAUL Am pagina a 4-a ■ Condamnare fermă a escaladării de cifre S. U.A. a războiului din Vietnam ■ COMENTARIU EXTERN argentina —Manevre politice Şedinţa de lucru a Biroului Comisiei Centrale de partid şi de stat pentru elaborarea de dezvoltare economicoprognozelor socială a României Sîmbătă la amiază a avut loc, sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, şedinţa de lucru a Biroului Comisiei Centrale de partid şi de stat pentru elaborarea prognozelor de dezvoltare economico-socială a României. Au luat parte secretari ai Comitetului Central al P.C.R., preşedinţi ai comisiilor de prognoză pe ramură, cadre de conducere din economie şi apa statul de stat. In cadrul şedinţei s-a făcut o trecere in revistă a stadiului elaborării prognozelor economico-sociale şi s-au stabilit direcţiile şi orientările principale pentru adîncirea studiilor care să stea la baza acestei acţiuni de importanţă naţională deosebită. O mai largă cuprindere a maselor la activităţile politico-educative Făurirea socialismului multilateral dezvoltat, obiectiv actual al politicii partidului nostru, la baza căruia stau cunoaşterea legilor dezvoltării sociale şi aplicarea creatoare a principiilor marxisto-leninismului corespunzător condiţiilor concrete şi ale etapei pe care o parcurgem, constituie un proces conştient la care trebuie să participe întregul popor. Prezenţa activă la acest act, că ele altfel la întreg procesul transformărilor din ţara noastră, impune creşterea generală, a gradului de cunoaştere, înălţarea maselor spre cultură. „Comunismul - se sublinia in Raportul C.C. al P.C.R. la Congresul al X-lea - este chintesenţa cunoaşterii, rodul marilor cuceriri aile ştiinţei şi culturii, rezultatul acumulării şi sintetizării a tot ce a creat mai de preţ mintea omului". Şi creaţia umană este tot mai prolifică. Asistăm toi o adevărată explozie a informaţiilor. Zilnic se amplifică imensul tezaur de valori spirituale, de „inteligenţă comprimată" şi orice cetăţean care vrea să fie la înălţimea epocii sale nu poate face abstracţie de existenţa acestuia. Astăzi mai mult de 2/3 din avuţia naţiunilor este dată de gradul de organizare, de nivelul calificării, de competenţa conducerii, de aşezarea întregii activităţi pe temeiuri ştiinţifice. Cu deplin temei se evidenţia la recenta plenară a C.C. al P.C.R. faptul că, accelerarea mersului nostru înainte depinde intr-o proporţie sporită de perfecţionarea sistematică a organizării producţiei şi a muncii, de atragerea în tot mai mare măsură a maselor la elaborarea deciziilor, de valorificare superioară a potenţelor noastre materiale şi umane - probleme care vor forma obiectul apropiatei Conferinţe Naţionale a partidului. Or, pentru înfăptuirea unor asemenea sarcini, sporirea gradului de cunoaştere, înălţarea poporului spre cultură, asigurarea înţelegerii răspunderilor generaţiei noastre la adevăratele cote constituie cerinţe primordiale. Aşa cum spunea tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU la plenara din noiembrie 1971 „însuşi viitorul comunist al patriei depinde de dezvoltarea cu succes a activităţii ideologice". Este însă necesar ca la acest proces să fie prezentă imensa majoritate a naţiunii noastre. Toate acestea confirmă faptul că, în activitatea educativă, alături de îmbogăţirea sistematică a conţinutului, un loc de frunte ii ocupă sporirea permanentă a gradului de cuprindere a maselor. Viaţa impune astăzi, mai mult ca oricînd, cerinţa ca munca culturală, activitatea de cunoaştere să se desfăşoare pe un areal tot mai amplu, să Al. FI.OAREŞ membru al biroului Comitetului judeţean Iaşi al P.G.R., şeful secţiei de propagandă cuprindă pături tot mai largi ale poporului nostru, să se adreseze diferitelor categorii de oameni ai muncii şi să asigure acestora răspuns clar la problemele ce şi le pun, stimulînd in acest fel mobilizarea amplă la creaţia conştientă a socialismului. Analiza tematică a nivelului de cunoaştere, a procesului de formare şi dezvoltare a conştiinţei socialiste a maselor ce a avut loc în a doua jumătate a anului precedent, la nivelul tuturor organizaţiilor pe bază, analiză desfăşurată în spiritul programului ideologic adoptat de partid, a prilejuit acestora o evaluare concretă a muncii desfăşurate de factorii educaţionali, a forţei de influenţare. Regăsind propriile noastre lipsuri în observaţiile şi criticile subliniate de secretarul general în expunerea prezentată în faţa activului de partid din domeniul propagandei, in raportul la plenara C.C. al P.C.R. din 3-5 noiembrie 1971 şi, în acelaşi timp, însuşindu-şi cerinţa stabilită de Congresul al X-lea, potrivit căreia cetăţeanul societăţii de astăzi şi, îndeosebi, a celei de mîine trebuie să fie deopotrivă un om cult, temeinic pregătit profesional şi cu o concepţie înaintată despre lume şi viaţă— concepţia materialist-dialectică - organizaţiile de partid de la toate nivelele au stabilit măsuri concrete, menite să asigure vitalitate şi consistenţă sporită muncii politice şi cultural-educative, prezenţa tot mai activă a fiecărui om al muncii la transformările revoluţionare din ţara noastră. O privire retrospectivă asupra ceea ce s-a înfăptuit in judeţul Iaşi pe acest tărîm, în lunile din urmă, evidenţiază obţinerea în pag. a 2-a Cadran v v saptaminal unor rezultata îmbucurătoare, care se eere fără îndoială, continuata şi amplificată. In primul rînd se impune atenţiei faptul că organele şi organizaţiile de partid sînt preocupate în mai mare măsură ,1a integrarea muncii politico-ideologice în ansamblul întregii activităţi de partid. S-a ajuns la înţelegerea faptului că răspunderea pentru munca ideologică aparţine întrejgului organ, complexitatea tot mai mare de sarcini făcînd ca această activitate să nu mai poată fi repartizată unui număr restrins de cadre. In al doilea rînd, există mi multă preocupare pentru a da un conţinut politici educativ majorităţii manifestărilor care au loc în viaţa oraşelor şi satelor, a unităţi-lor economice. Constituie un exemplu con- cludent în această direcţie volul educativ îmbrăcat în acest an de adunările generale ale salariaţilor şi membrilor cooperatori, de sesiunile consiliilor populare, de dezba- terile organizate în instituţii. Astfel, adunarea generală a salariaţilor de la U.F.S., sesiunea consiliului popular de la Rugijoasa sau adunarea cooperatorilor din Ţîgănaşi, ca să dăm doar citeva exemple, au constituit adevărate mijloace de educaţie civică şi politică, de orientare şi mobilizare in munca de viitor. Totodată, un profund conţinut educativ cunosc manifestările prilejuite de anumite momente festive. Sînt edificatoare acţiunile întreprinse în acest an cu prilejul zilei de 1 Mai, a zilei Victoriei etc. Hotărîrea privind sărbătorirea a 25 de ani de la proclamarea Republicii Populare Române, adoptată recent de Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R. şi Biroul Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, va asigura, o şi mai mare intensitate activităţii educative, mobilizării oamenilor mruncii la înfăptuirea obiectivelor care stau în fața poporului nostru. (continuare în pag. a 3-a) /■////////// SCHITE IN CREION SOARE DE BREI PARAIE Ciudat joc a mai iscat părintele de căldură şi lumină în primăvara asta ! S-a ivit într-un timp cînd nimeni nu-l aştepta, îmboldind viile să învie, ca apoi, repede, să se ascundă şi să ne lase la discreţia unui ger care a şi sorbit binişor din paharul nostru cu Cotnari. De vreo trei sâptâmîni şuguieşte aproape zilnic cu ploaia, speriind pe cei mai slabi de înger şi care nu ies la lucru, pe cîmp, decit cînd totul e nu numai zbicit, dar uscat de-a binelea. In acest cadru scenic - de ridicare şi coborîre prea frecventă a cortinii norilor - am izbutit să mă apropii de oameni ce nu s-au lăsat scăldaţi de ploaia în suflete şi, după o scurtă şovăire, s-au decis să se tocmească înverşunat cu soarele şi să-i stoarcă toate cele trei parale pe care ni le pun, deocamdată, la dispoziţie. Tare uşor mai sunt categorisiţi unii oameni. Şi-i păcat ! Despre cutare inginer dintr-o cooperativă agricolă cam rămasă In urmă se zicea că n-ar fi prea grozav organizator şi nici nu-l alungă energia din casă. Fals ! Cînd i s-au dat împuterniciri mai mari şi cînd cei din preajmă au primit impulsul politic necesar, adevărata sa fire, răspunderea, iniţiativa pe care o comţinea ascunsă s-au declanşat şi unitatea sa a făcut un adevărat salt înainte. Nu singur, fireşte, ci alături de celelalte cadre din comună, printre care le găsesc şi vreo doi oameni cam adormiţi, deşi cinstiţi şi bine intenţionaţi, şi alţi vreo doi brigadieri în stare să fure şi oul de sub cloşcă, dar o fac pe neîndrumaţii şi nesprijiniţii ca să se poată ţine în voie de ciupeală şi pileala. Dar cînd au văzut că nu se mai poate, s-au apucat şi aceştia detreabă. Acum cînd scriu, parcă înadins soarele a dispărut și o ploaie repede bate nervos în fereastră. Insă nu ne mai speriem. Cu toate că lumina astrului „de resort" n-a urcat un preț decit pînă la cinci parale, oamenii buni, inimoși, săritori la nevoie, pe care i-am cunoscut mai bine în ultima săptămină, parcă ne-au turnat o ulcică de optimism în suflet. Au fost ei în stare, în una din comunele care se îngrijorau, să semene, printre ploi, şase sute de hectare — şi numai lucru de calitate să prăşească toată sfecla şi floarea-soarelui. Pentru cine ştie cum a fost în alţi ani — cînd soarele nu era aşa de fluşturatec - revelaţia aceasta este şi o garanţie că anul agricol va fi bun şi mănos. Vom mai avea de furcă serios, dar cu asemenea oameni şi soarele va fi obligat să dezlege baierele chimirului şi să lase aurul său de raze să ne aromească în voie faţa şi mîinile ridicate în slava sa. Mihai DUMITRU?