Flacăra Iaşului, decembrie 1974 (Anul 30, nr. 8768-8792)

1974-12-01 / nr. 8768

ANUL XXXI Nr. 8768 duminica 1 DECEMBRIE 1974 4 pagini 30 bani Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Tovarăşul Nicolae Ceauşescu in mijlocul delegaţilor din laţi şi alte judeţe, la Congresul partidului. Carta devenirii noastre comuniste „Se poate spune că este pentru prima dată când partidul nostru dispune de un document care sintetizează viaţa şi lupta de două milenii a poporului român, activitatea maselor populare, a forţelor progresiste, a mişcării revoluţionare, istoria însăşi a partidului. Iată de ce, pe drept cuvint, Programul este considerat Carta teoretică, ideologică şi politică a partidului, documentul de bază care dă răspuns celor mai complexe probleme ale muncii şi luptei poporului şi partidului nostru, ale perspectivelor dezvoltării viitoare a ţării. lată de ce, pe drept cuvînt, se poate spune că Programul constituie expresia marxismului creator în România“ NICOLAE CEAIUŞESCU Txistă, în istoria ţării, clipe care unesc trecutul, prezentul şi viitorul, care angajează plenar şi la cotele cele mai înalte conştiinţa poporului. Sunt clipele actuale, când Congresul al di-lea al partidului a adoptat Programul Partidului Comunist Român,arta fundamentală ideologică, teoretică şi politică a partidului, care deschide perspective unei epoci noi în dezvoltarea economico-socială a României, trasează linia strategică generală şi orientările tactice pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea ţării spre comunism. Aprobarea Programului de către Congresul al XI-lea constituie un eveniment excepţional în viaţa partidului şi a poporului nostru. In acest document, poporul îşi vede oglindite, într-o unică şi strălucită sinteză, experienţa şi valorile de luptă ale trecutului, problemele fundamentale de viaţă şi munca ale prezentului său socialist, luminoasa perspectivă comunistă a viitorului său ; Program în care naţiunea română îşi identifică năzuinţele sale dintotdeauna, aspiraţiile sale cele mai scumpe de libertate, egalitate, progres, prosperitate şi pace, idealul sau comunist; Program la conceperea şi definirea căruia poporul se găseşte pe sine, participant direct şi nemijlocit, prin însuşi procesul, adînc democratic, de dezbatere naţională, la care a fost supus acest document de excepţională importanţă şi care constituie o chezăşie a înfăptuirii şi împlinirii lui. Este pentru prima dată cînd partidul nostru are un program propriu-zis, unitar, de perspectivă, care dă o orientare clară luptei pentru transformarea revoluţionară a societăţii în drumul ei impetuos spre comunism. Trasînd şi stabilind în mod clar atît ţelurile fundamentale ale partidului, cît şi căile şi modalităţile practice pentru atingerea lor, pentru materializarea (continuare în pag. a 2-a) Cu planul de preluări depăşit în aceste zile, lucrătorii de la I.L.F. Iaşi preiau din C.A.P.-uri ultimele cantităţi de varză. După cum ne-a spus tov. ing. C. Dascălu, directorul unităţii, planul de preluări al I.L.F. a fost depăşit la legume cu circa 1.000 de tone, iar la cartofi cu circa 4.000 de tone, existând astfel, în continuare, condiţii pentru o bună aprovizionare a populaţiei. \ In pagina a 2-a | I “ ' » IDeplină aprobare! ! a documentelor Congresului, J hotărîre ! fermă pentru traducerea lor in viață UN GRANDIOS PROGRAM DE ACŢIUNE PE CARE NE PUNEM SEMNATURA PRIN FAPTELE NOASTRE Hotărîrea de a înfăptui sarcinile Congresului demonstrată prin însemnate succese Consumurile au fost reduse cu 6700 Mwh De la începutul anului, colectivul întreprinderii de reţele electrice a înregistrat, constant, rezultate dintre cele mai bune. Iată doar cîteva dintre ele acum, după 11 luni trecute din 1974 : o producţie globală suplimentară în valoare de 227.000 lei, peste 7.700 de instalaţii interioare executate peste prevederi, depăşirea sarcinilor la activitatea de construcţii-montaj cu 1,5 milioane lei etc. Merită consemnată, de asemenea, economia de energie de 6.700 Mwh, obţinută prin reducerea consumurilor interne. Sub genericul „Să gospodărim eficient fiecare kilogram de metal", oamenii „Nicolinei* au economisit, pînă acum, peste 110 tone de metal, căile fiind numeroase. Unele deşeuri sunt utilizate la execuţia unor repere mai mici, repere care, pînă acum, se debitau din formate mai mari de tablă. Aceste deşeuri sunt reintroduse, pe baza s_plinurilor de croire, în procesul debitării. « I.a Trustul de instalaţii şi montaje Iaşi, prin măsuri tehnico-organizatorice, s-au economisit pînă în prezent peste 120 tone de metal. După cum ne informează conducerea trustului, o contribuţie însemnată în această acţiune îşi aduce colectivul bazei de producţie, unde există un atelier specializat în confecții metalice. Metalul —cît mai bine gospodărit ’uutimin 45 de tone de carne peste plan Zilele trecute, ferma zootehnică a C.A.P. Ciurea a livrat încă 150 de porci graşi. în felul acesta, prevederile anuale ale planului de livrare a cărni au fost depăşite cu 45 de tone. Pînă la sfîrşitul anului vor fi valorificate încă 20 de tone de carne. SCHIŢE IN CREION Drum de muncă1 Joi după-amiază, în finalul Congresului, conducătorul partidului şi statului nostru a ţinut să spună deschis comuniştilor, întregii naţiuni, că nu pornim la plimbare, ci la un drum de muncă, într-o ascensiune cu posibile obstacole şi greutăţi, pe care însă Ie vom birui şi vom propăşi spre comunism. Realistă şi înţeleaptă privire asupra viitorului ! De fapt, scopul suprem al Congresului constă în luminarea marelui drum revoluţionar ce-l vom străbate, în reliefarea modalităţilor şi în mobilizarea sufletească a energiilor pentru atingerea acelor culmi ale patriei spre care visăm, năzuim şi acţionăm. Nu cunoaştem ţel mai nobil. Acest ideal merită toată strădania braţelor, toată încordarea minţii, eroism şi jertfă. Calea pe care ne angajăm nu-i o străduţă cu plăcintării, cu roata norocului şi nimicuri strălucitoare. E un tulburător bulevard străjuit de şantiere unde ni se cere să punem umărul, cu şcoli albe şi oaze de alinare a obo- MIHAI DUMITRIU (continuare în pas.a)