Flacăra Iaşului, iulie 1975 (Anul 31, nr. 8945-8971)

1975-07-01 / nr. 8945

Organ al Comitetuludeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XXXI — Nr. 8945 Marţi, 1 iulie 1975 4 pagini — 30 bani Plenara Comitui judeţean laşi al C. R. In cursul zilei de ieri, s-au iirit cultură şi educaţie sadesfăşurat lucrările plenarei Co-l istămitetului judeţean Iaşi al P.C.R.-lît informarea prezentată, cît Alături de membrii şi membriiIntervenţiile participanţilor la supleanţi ai comitetului şi mem-rrii, subliniind rolul deosebit lrii comisiei judeţene de revizieIineretului în toate compartiau participat ca invitaţi : mem-rtrele vieţii economice, sociabrii biroului Comitetului munici- Şi politice, au evidenţiat faptul Iaşi al P.C.R., activiştii Coţ că formarea şi educarea comitetului judeţean de partid, ca nistă a tinerei generaţii condrele de conducere şi activişti pure una dintre preocupările comitetelor judeţean şi munici- bază ale organelor şi organipat ale U.T.C.,membri ai Consiliilor de partid, ale tuturor fiului Uniunii asociaţiilor studenilorilor educaţionali din judeţ,ţilor comunişti din Centrul uni-iucrările plenarei au relevat, versitar Iaşi, reprezentanţi, aiodată, că în munca de educa Consiliului judeţean Iaşi al a tineretului mai sunt încă U.GS.B. şi Comitetului judeţean ajunsuri, că nu sunt valorificaţi femeilor, secretarii comitete- toate posibilităţile existente, lor comunale de partid, secretari eforturile şcolii, organizaţiilor ai comitetelor de partid, ai or- pionieri, U.T.C. şi asociaţiilorganizaţiilor U.T.C. şi conducătoreidenţilor comunişti, ale orgadin întreprinderi şi instituţiilor de stat şi obşteşti, ale farectorii şi secretarii de partid ajiiei şi altor factori educaţiainstituteior de învăţămint supai nu au fost, în toate cazurile, uor, directori şi secretari de pubicetate în mod corespunzător, tidi din şcoli. ţi fost formulate, în scopul îm-Plenara a avut la ordinea dimătăţirii activităţii de partid zi Analiza activităţii organizaţii- rîndul tineretului, o serie de lor de partid In rîndurile tineopuneri concrete, judicioase, rotului. I Tovarăşul Ion Iliescu, membru Informarea biroului Comitetupicant al Comitetului Politic lui judeţean de partid privinsecutiv al C.C. al P.C.R., prinactivitatea organelor ...i organi sacretar al Comitetului judeţean viitor de partid în rîndurile ti- partid, luînd cuvîntul, în îinereturu, a fost expusă de caererea dezbaterilor, a apreciat tre- tovarăşul Cristian Chelanu pozitivă participarea tineretusecretar al Comitetului judeţean la viaţa economică, politică, de partid, teologică şi socială a judeţului. Au luat cuvîntul, în cadrurticipare care, o dată cu dezdezbaterîlor, tovarăşii: Eugecitarea judeţului, în viitorul Nechifor, prim-secretăr al Conneiial şi în perspectivă, va cutetului orăşenesc de pârtiei Pşgoaşte noi dimensiuni, câni, Mircea Gheorghiu, Secreţi Subliniind faptul că pregătirea mlcomitetului de partid de ineretului este o problemă a-în- Combinatul de fibre sintetic regii societăţi, vorbitorul a reiteliu Lăcătuşu, secretarul com-vat răspunderea organelor şi telului U.T.C. de la Intreprindu-ganizaţiilor de partid, a orgarea „Nicolina“, Aurel .Bagdaizaţiilor U.T.C., a tuturor facsecretarul comitetului de parterilor educaţionali din judeţ de la Trustul de construcţii i pentru formarea şi pregătirea industriale. Florin Cîdea, secreteretului pentru muncă şi viaţă, rul comitetului comunal de pat a fost evidenţiate, în acest control Iruginoasa, Mihai Todostext, principalele direcţii în care rectorul Universităţii „Al. I. C.a trebui să se acţioneze în viza“, loxana Badrajan, elevă, Austrie, agricultură, în sectorul de cretara comitetului U.T.C. de invăţămînt şi social pentru firma Liceul nr. 5, Pavel Florea, rea tinerilor prin muncă şi pentru cretar al Comitetului municipiuncă, pentru educarea lor în spi- Iaşi al P.C.R., Gh. Toma, secatul eticii şi echităţii socialiste, ţarul comitetului comunal pentru formarea şi dezvoltarea partid Lespezi, Emil Păvălear conştiinţei socialiste a tinerei redirectorul întreprinderii „Tehneraţii — care izvorăşte din ceton“, Corneliu Zdyneak, secînţele vieţii noastre de azi şi atarul comitetului de partid , mîine. Centrul universitar Iaşi, Aur Plenara a adoptat o hotârîre cu Jian Lazăr, elev, directorul «privire la sarcinile organelor şi croîntreprinderii Grupului şcol-arganizaţiilor de partid, de stat de chimie, Dumitru Nugîţ, primi obşteşti, ale U.T.C., A.S.C. secretar al Comitetului judeţen pentru îmbunătăţirea muncii elaşi al U.T.C., Ion Ţăranu, pliucative în rîndul tineretului din şedinţele Comitetului judeţerudeţ.............I —T i r I, I - ■ ■- — -- - — Noi unii ieşene — au îndepli: cincinalul întreprinde! „Ţesătura“ Cu producţia zilei de iunie a.c., colectivul Int prinderii „Ţesătura“ răpi teazâ onorarea angajamentui asumat în întrecerea i isi!«! ; îndonlin’iroîi g, luni mai devreme, a actualului cincinal. Pînă la sfîrşitul anului, va fi realizată suplimentar o producţie de peste 150 milioane lei. Centrul teritorial calcul electronic Şi acest colectiv a încep prelucrarea maselor plastinii, ieri, cincinalul. Pînă la ce, C.F.S. etc. Dintre realidecembrie a.c., aici va fi zările acestui an, mai confectuat, suplimentar, nn semnăm avansul de 6 luni în imn de lucrări de circa atingerea parametrilor promilioane lei, concretizat iectaţi ai celui de al doilea realizarea unor subsiste calculator „Felix" C-256, eresinformatice din planul terea nivelului de utilizare a proiectări al întreprinderi echipamentelor cu 4.000 ore metalurgică, „Nicolina“, ș. a. ------în paginile 2 — 3----------. • Adevărată agricultori nu-și îngăduie, acum, timp de odihnă ! • Viata culturală • Sport • Radar Vizita căpitanilor regenţi ai Republicii San Marino Sosirea în Capitală La invitaţia preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, luni după-amiază au sosit în Capitală, într-o vizită oficială din ţara noastră, Excelenţele lor Albarto Cecchetti şi Michele Righni, căpitani regenţi ai Republicii San Marino, împreună cu soţiile. Această nouă întîlnire la înaltii-Căpitanii regenţi ai Republicii San Marino, Alberto Cecchetti şi Michele Righi, împreună cu doamnele Maria Domenica Cecchetti şi Ernesta Righi, au făcut în cursul cel româno-sanmarinez constituie un prilej de reafirmare a raporturilor de prietenie, colaborare şi stimă reciprocă. La aeroportul Otopeni, unde a avut loc ceremonia sosirii, domnea atmosfera sărbătorească tradiţională cu care poporul român îi primeşte pe solii popoarelor prietene, în intimpinarea căpitanilor regenţi ai Republicii San Marino au Vizită protocolară serii de luni o vizită protocolară preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu,şi tovarăşei Elena Ceauşescu, venit tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu. Se aflau de faţă tovarăşii: Manea Mănescu, Emil Bobu, Gheorghe Cioară, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Rădulescu, Nicolae Giosan, Vasile Patilineţ, Ioan Ursu, împreună cu soţiile. (continuare în pag. a 4-a) Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au întreţinut cu distinşii oaspeţi într-o atmosferă cordială, de caldă prietenie. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au primit elevi şi studenţi americani un grup de Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi tovarăşa Elena Ceauşescu au primit, luni la amiază, la Palatul Republicii, un grup de studenţi şi elevi americani, care ne vizitează ţara în cadrul programului „Ambasadorii prieteniei“. Au luat parte tovarăşii Manea Mănescu, Ştefan Voitec, Emil Bobu, Cornel Burtică, Gheorghe Cioară, Paul Niculescu, Dumitru Popescu, Ion Traian Ştefănescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului, Vasile Nicoloioiu, Cristina Etica şi Enache Radu, secretari ai C.C. al U.T.C., Nicu Ceauşescu, vicepreşedinte al Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România. Au fost de faţă reprezentanţi ai Ambasadei S.U.A. la Bucureşti. Tinerii americani au fost însoţiţi de Harry W. Morgan, preşedintele Fundaţiei „Ambasadorii prieteniei“ (A.F.F.), împreună cu soţia, Cappy Morgan, director executiv al A.F.F., precum şi de Richard Stratton, Jim Ford, Pam Ford, Jacques Courtemanche, directori ai programului, Buck Rogers şi Jack W. Kukuk, directori ai programului Alianţa pentru educaţia artistică din cadrul „Centrului John Kennedy pentru artă interpretativă“. Erau prezenţi numeroşi muncitori, studenţi şi elevi bucureşteni care s-au aflat în cursul acestui an in Statele Unite ale Americii, ca „Ambasadori ai prieteniei“, Intorcînd vizitele tinerilor americani efectuate în ţara noastră. A luat cuvîntul preşedintele Fundaţiei „Ambasadorii prieteniei“ , Harry W. Morgan, în continuarea întilnirii, grupuri de elevi şi studenţi de la Dwight Englewood High School şi Rutgers University — ambele instituţii de învăţămînt din statul New Jersey — şi de la universităţile din Michiglan şi Arkansas au interpretat fiecare, cu sensibilitate şi măiestrie, cite un scurt program artistic. Asistenţa a audiat, de asemenea, un program artistic oferit de corul „Gaudeamus“ al Conservatorului „Ciprian Porumbescu“, care a vizitat S.U.A. in acest an, în cadrul aceluiaşi program al prieteniei. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şitovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţitovarăşi prezenţi la această întrlnire cu tinerii americani au răsplătit cu vii aplauze spectacolul prezentat, în semn de omagiu faţă de preşedintele Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, reprezentanţii grupurilor de elevi şi studenţi americani le-au oferit, rînd pe rînd, la sfîrşitul fiecărei părţi din programul artistic susţinut, buchete de flori şi simbolice daruri , plachete, medalii, embleme. O dată cu acestea, ei au înmînat mesaje şi scrisori adresate de guvernatorul statului Michiglan, de senatori şi membri ai Congresului, din New Jersey şi Arkansas, de primari ai unor oraşe, conducători de colegii şi institute de învăţămînt superior. Primit cu îndelungi aplauze, a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu se fotografiază apoi în mijlocul grupurilor de tineri americani şi români, precum şi împreună cu conducătorii Fundaţiei „Ambasadorii prieteniei“ şi „Centrului John Kennedy pentru artă interpretativă“, îşi iau un călduros rămas bun în aplauzele îndelungi ate tuturor celor prezenţi la această întîlnire. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a primit delegaţiile comitetelor judeţene de partid Suceava şi Covasna care au raportat că oamenii muncii din aceste judeţe au realizat prevederile planului cincinal in patru ani şi jumătate în ziua de 30 iunie, comitetele judeţene de partid Suceava şi Covasna au raportat conducerii partidului, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, realizarea prevederilor planului cincinal în patru ani şi jumătate, în cadrul unei solemnităţi, care a avut loc la sediul C.C. al P.C.R., primul secretar al Comitetului judeţean Suceava al P.C.R., Miu Dobrescu, şi primul secretar al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R., Ferdinand Nagy, au prezentat secretarului general al partidului mesajele trimise cu acest prilej de oamenii muncii din aceste judeţe, în care, cu satisfacţia datoriei împlinite, de a fi onorat prin fapte angajamentul asumat de a îndeplini cincinalul cu şase luni mai devreme, îşi exprimă hotărîrea de a-şi aduce pe mai departe contribuţia lor, alături de întregul nostru popor, la înfăptuirea hotărârilor Congresului al XI-lea al P.C.R., a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a transmis cele mai calde felicitări tuturor oamenilor muncii din cele două judeţe — Suceava şi Covasna —, organizaţiilor de partid, comuniştilor, comitetelor judeţene de partid, pentru succesele realizate in înfăptuirea înainte de termen, în patru ani şi jumătate, a sarcinilor actualului cincinal şi le furat succese tot mai mari în viitor, multă fericire și sănătate.