Flacăra Iaşului, noiembrie 1975 (Anul 31, nr. 9050-9075)

1975-11-01 / nr. 9050

V la care Insulin Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XXXII — Nr.9050 Sîmbătă, 1 noiembrie 1975— 4 pagini — 30 bani Proletari din toate ţările, uniţi-vă! Adunările de dări de seamă anuale în organizaţiile de partid Convorbire cu tovarăşul Gheorghe Cilibiu, secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. — In perioada următoare, în organizaţiile de partid vor avea loc adunări generale pentru dări de seamă anuale. Ce ne puteţi spune în legătură cu aceasta? — Adunările de dări de seamă anuale se desfăşoară între 1 noiembrie — 15 decembrie 1975. Ele au loc în toate organizaţiile de partid, incepînd de la nivelul grupelor pînă la nivelul organizaţiilor comunale, orăşeneşti şi municipale. In luna noiembrie, vor avea loc adunări în grupe, în organizaţiile de bază şi în organizaţiile conduse de comitete de partid din întreprinderi, unităţi agricole şi instituţii, urmînd ca între 1—15 decembrie să aibă loc dările de seamă ale comitetelor comunale, orăşeneşti şi municipal de partid. In grupele de partid are loc şi alegerea noilor organizatori şi ai locţiitorilor acestora. Menţionăm, de asemenea, faptul că: In organizatele de partid de la sate unde, în urma aplicării noii structuri organizatorice, au avut loc alegeri în vara aceasta, nu se ţin dări de seamă, în vederea îndrumării şi sprijinirii organizaţiilor de partid pentru pregătirea şi desfăşurarea corespunzătoare a adunărilor de dări de seamă au fost repartizaţi pe organizaţii de partid membri ai comitetelor judeţean, municipal, orăşeneşti şi comunale de partid, aparatul acestora şi alte cadre cu experienţă. — Deosebit de important pentru buna desfăşurare a acestor adunări este temeinica pregătire a materialelor. Ce trebuie să cuprindă dările de seamă? — Adunările trebuie să constituie un prilej de analiză aprofundată, multilaterală a activităţii organizaţiilor de partid pentru transpunerea în viaţă a hotărîrilor Congresului al XI-lea al P.C.R. şi a Programului partidului, a celorlalte documente de partid şi de stat apărute, a indicaţiilor date cu diferite prilejuri de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, precum şi a propriilor hotărîri. In organizaţiile de partid din unităţile economice o deosebită atenţie trebuie acordată problemelor îndeplinirii planului de producţie pe anul în curs şi a sarcinilor de export, reducerii cheltuielilor materiale de producţie, creşterii productivităţii muncii, îmbunătăţirii calităţii produselor, folosirii integrale a spaţiilor şi capacităţilor de producţie şi a fondului de timp, stadiului pregătirii planului pe 1976 şi măsurilor ce se impun pentru realizarea lui ritmică din prima lună. In unităţile de construcţii şi cele beneficiare de investiţii trebuie să se analizeze, de asemenea, modul cum se realizează obiectivele prevăzute pentru acest an, precum şi pregătirile pentru îndeplinirea planului de investiţii pe anul 1976. In organizaţiile de partid din unităţile comerciale, comuniştii trebuie să analizeze, cu toată răspunderea, modul cum se acţionează pentru transpunerea în viaţă a recentelor măsuri stabilite de conducerea patidului nostru privind îmbună- Convorbire realizată de AUREL VIDIANU (continuare în pag. a 2-a) Ieri, a început la Iaşi Colocviul naţional de informatică Dedicat celui de al X-lea Congres al U.T.C. şi Conferinţei a XI-a a U.A.S.C.R., colocviul naţional de informatică, organizat de Consiliul A.S.C. al Facultăţii de matematică-mecanică din Iaşi, şi-a deschis ieri lucrările. Comunicările sunt prezentate în două secţiuni de studenţi informaticieni din Iaşi, Bucureşti, Cluj, Braşov, Timişoara. Vor avea loc două mese rotunde pe tema „Rolul A.S.C. privind formarea prin muncă şi pentru muncă a studentului“, „Rolul informaticii în ştiinţele sociale“ şi „Probleme actuale ale cercetării interdisciplinare studenţeşti“. Tot din program menţionăm o seară culturală la Casa de cultură a tineretului unde va fi prezentată expunerea „Muzică creată de calculator“ însoţită cu ilustraţii fonice. MOISE EUGENIA studentă Consfătuire pe teme medicale Ieri, în amfiteatrul Filialei Iaşi a Academiei R. S. România a început o consfătuire, cu participare naţională, pe tema „Probleme de terapie la vîrstnici“. Această manifestare este organizată de Societatea de medici şi naturalişt, secţia de gerontologie a Filialei Iaşi a U.S.S.M., I.M.F. — Iaşi, împreună cu Institutul naţional de gerontologie şi geriatrie. Direcţia sanitară judeţeană Iaşi, Direcţia sanitară C.F.R. Au fost prezentate, cu acest prilej, interesante comunicări ştiinţifice. Lucrările consfătuirii, care coincide cu împlinirea unui deceniu de activitate a secţiei de gerontologie de la Iaşi, au prilejuit şi un bilanţ al muncii desfăşurate. Ele continuă şi astăzi. ENTRALA UNIVERSIT .M. EMINESCU* IA" întreprinderea de reţele electrice A intrat în funcţiune un nou obiectiv Ieri, la Staţia de transformare F.A.I. a întreprinderii de reţele electrice au început manevrele de punere în funcţiune a unui nou obiectiv energetic. Este vorba de amplificarea capacităţii Staţiei cu un autotransformator de 200 MVA. Instalaţia, proiectată de I.S.P.E. Bucureşti, a fost montată de Şantierul electro-montaj Iaşi, împreună cu specialişti din cadrul I.R.E. Iată şi cîteva dintre avantajele pe care le prezintă : preluarea unei cantităţi suplimentare de energie din sistemul energetic naţional, cantitate care rezolvă alimentarea zonei industriale a municipiului pînă în 1980; creşterea gradului de siguranţă în alimentare ; reducerea considerabilă a consumului tehnologic necesar în transport şi distribuţie etc. La I.U.P.S.R. Iaşi 12 noi produse asimilate Prin eforturi susţinute, paralel cu îndeplinirea sarcinilor, colectivul de muncă al întreprinderii de utilaje, piese de schimb şi reparaţii Iaşi a asimilat, de la începutul anului, 12 noi produse destinate Ministerului Economiei Forestiere şi Materialelor de Construcţii. Printre acestea amintim maşina de sculptat mobilă, instalaţii de uscat cherestea în vid, fierăstrău cu panglică ş.a. Pînă la sfîrşitul acestui an se vor asimila alte produse (funicular mobil, module pentru cazare tip forestier ş.a.). Fiecare curte-o mică bază de aprovizionare cu produse agroalimentare! In cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la recenta consfătuire de lucru de la C.C. al P.C.R. sunt enunţate toate căile şi mijloacele prin care se poate realiza în termen scurt o mai bună aprovizionare a populaţiei cu produse agroalimentare. Pe lingă unităţile agricole socialiste, gospodăriile personale ale populaţiei de la sate, atît ale cooperatorilor cit şi ale angajaţilor, sînt chemate să-şi aducă din plin contribuţia. Gospodăriile populaţiei săteşti reprezintă o puternică sursă de sporire a producţiei agricole. Suprafaţa arabilă a loturilor în folosinţă se ridică la peste 33.000 de hectare, reprezentînd peste 15 la sută din suprafaţa arabilă a judeţului. La aceasta se adaugă cele 10.000 de hectare ocupate de curţi. Deci o suprafaţă destul de mare pe care se pot cultiva şi legume, şi pomi fructiferi, şi furaje pentru creşterea animalelor şi păsărilor. De altfel, în programul judeţean privind dezvoltarea legumiculturii în perioada 1976—1980, aprobat de recenta plenară a Comitetului judeţeande partid, sunt prevăzute măsuri speciale pentru creşterea producţiei de legume în acest sector. Problemele privind sporirea contribuţiei gospodăriilor populaţiei la îmbunătăţirea aprovizionării cetăţenilor cu produse agroalimentare se vom trata în cadrul prezentei rubrici, pe care o inaugurăm cu articolul consacrat grădinarilor din Tg. Frumos. ____ ÎN PAGINA A III-A |------Grădinărie de nota 10 se poate face oare numai la Tg. Frumos? O parte din puzderia de solarii filonele ce se află pe raza localitâții Tg. Frumos. I • Viaţa culturală — ..flautul fermecat“ în premieră Pe scena Operei ieşene — Expoziţia de pictură Felicia Brîndaş Gavrilean ------În paginile 2-3 —1 • Avancronica sportivă 1 O Reducerea consumului de energie — — acţiune a întregului colectiv i ____________________________________ încheierea vizitei preşedintelui Nicolae Ceauşescu în Portugalia Ceremonia semnării documentelor româno—portugheze Vineri, 31 octombrie, ultima zi a vizitei oficiale de prietenie în Portugalia a preşedintelui Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, a avut loc la palatul prezidenţial Belem, din Lisabona, într-un cadru solemn, ceremonia semnării documentelor oficiale româno-portugheze. La sosirea la palatul Belem, o gardă militară prezintă onorul preşedintelui Republicii Socialiste România. Sunt intonate imnurile de stat ale României şi Portugaliei. La ora 9,30 în Salonul verde, — marele salon de ceremonii al palatului prezidenţial — intră preşedintele Nicolae Ceauşescu, preşedintele Francisco da Costa • Gomes, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu şi doamna Maria Estela da Costa Gomes. Sunt prezente persoanele oficiale române care îl însoţesc pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu în această vizită, precum şi oficialităţi portugheze. Preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Francisco da Costa Gomes semnează Comunicatul comun cu privire la vizita oficială de prietenie a preşedintelui Republicii Socialiste România în Republica Portugheză, în prezenţa celor doi şefi de stat sunt semnate celelalte documente româno-portugheze : — Protocolul privind dezvoltarea cooperării economice şi a schimburilor comerciale între cele două ţări, semnat de Emil Drăgănescu şi Jorge Campinos ; — Acordul privind navigaţia comercială maritimă, semnat de Emil Drăgănescu şi Ernesto Meló Antunes ; —■ Convenţia sanitar-veterinarâ îl — înţelegerea privind desfiinţarea vizelor, semnată de George Macovescu şi Ernesto Meló Antunes. Cei doi miniştri de externe au efectuat apoi schimbul instrumentelor de ratificare a Tratatului de (continuare în pag. a 4-a) Plecarea din Lisabona Vineri dimineaţa, preşedintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceauşescu, şi tovarăşa Elena Ceauşescu au părăsit Lisabona, încheindu-şi vizita oficială de prietenie in Portugalia. Pentru a-şi lua rămas bun de la înalţii oaspeţi români, pe aeroportul internaţional Portela sunt prezenţi preşedintele Republicii Portugheze, general Francisco da Costa Gomes, doamna Maria Estela da Costa Gomes, primul ministru al guvernului portughez, Jose Pinheiro de Azevedo, cu soţia, doamna Maria Susana de Azevedo, membri ai Consiliului Revoluţiei şi ai guvernului, alte oficialităţi civile şi militare. Garda militară, aliniată de aeroport, prezintă onorul. Sunt intonate apoi imnurile de stat ale României şi Portugaliei. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi preşedintele Francisco da Costa Gomes trec in revistă garda de onoare. Cei doi şefi de stat, împreună cu primul ministru portughez, iau loc pe podiumul de onoare, de unde primesc defilarea gărzii militare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu îşi iau rămas bun de la primul ministru Jose Pinheiro de Azevedo şi doamna de Azevedo, de la membrii Consiliului Revoluţiei şi ai guvernului portughez, de la celelalte persoane oficiale venite să-i salute la plecare, de la membrii Ambasadei române. Oaspeţilor români le sunt oferite frumoase buchete de flori. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu îşi iau apoi un călduros rămas bun de la preşedintele Francisco da Costa Gomes şi doamna Maria Estela da Costa Gomes. Cei doi preşedinţi se îmbrăţişează, îşi exprimă încă o dată deosebita satisfacţie pentru rezultatele importante ale dialogului la nivel înalt româno-portu (contiouare in pag, a 4-a) Sosirea în Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au întors, vineri dupăamiază, în Capitală, din vizita oficială de prietenie întreprinsă la Republica Portugheză, la invitaţia preşedintelui Francisco da Costa Gomes şi a doamnei Maria Estela da Costa Gomes. Şeful statului român a fost însoţit de Emil Drăgănescu, viceprim-ministru al guvernului, Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, ministrul afacerilor externe, general-colonel Ion Coman, prim-adjunct al ministrului apărării naţionale şi şef al Marelui Stat Major, Nicolae Doicaru, consilier al preşedintelui Republicii, Constantin Stanoiu, adjunct al ministrului comerţului exterior şi cooperării economice internaţionale. La ora 17:20, aeronava prezidenţială a aterizat pe aeroportul Otopeni, împodobit, în această dupăamiază, sărbătoreşte. Pe frontispiciul aerogării erau arborate draperele partidului şi statului, care încadrau portretul tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Pe mari pancarte erau înscrise urările : „Trăiască Partidul Comunist Român, te frunte cu secretarul său general“, „Trăiască pacea şi colaborarea între toate popoarele lumii“. Capitală La coborârea din avion, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi de tovarăşii Manea Mănescu, Ştefan Voitec, Emil Bobu, Cornel Burtică, Lina Ciobanu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Iosif Banc, Mihai Dalea, Mihai Gere, Nicolae Giosan, Ion Ioniţă, Vasile Patlineţ, Ion Ursu. Conducătorii de partid şi de stat au venit împreună cu soţiile. Erau prezenţi membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale, generali. A fost de faţă însărcinatul cu afaceri ad-interim al Republicii Portugheze la Bucureşti, buia Quartin. Se aflau, de asemenea, şefii misiunilor diplomatice acreditaţi în ţara noastră. La aeroport, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena» Ceauşescu au fost salutaţi cu entuziasm de numeroşi locuitori ai Capitalei. Mulţimea a ovaţionat şi scandat îndelung „Ceauşescu— P.C.R.“, „Ceauşescu şi poporul*. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi (continuare în pag. a 4-a)