Flacăra Iaşului, mai 1976 (Anul 32, nr. 9203-9228)

1976-05-01 / nr. 9203

Proletari din toate ţariferuniti-va! corp Insulin Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.G.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XXXII — Nr. 92031 Sîmbătă, 1 Mai 1976 4 pagini — 30 bani TRAIASCA 1 MAI, ZIUA SOLIDARITĂŢII INTERNAŢIONALE A DUPA CE MUNCESC, ZIUA FRĂŢIEI MUNCIM DE PRETUTINDENI! SUB STEAIUL TRIUMFĂTOR AL PARTIdUUH ! Sărbătorim anul acesta 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, intr-un climat de profundă emulaţie, de efervescentă activitate economică, politică şi socială — amplificate acum, iar urma aniversării a 25 de ani de la crearea Partidului Comunist Român. Sărbătoarea zilei internaţionale a oamenilor muncii constituie un nou prilej de a releva faptul că toate marile înfăptuiri ale poporului român, care au schimbat din temelii înfăţişarea României şi care i-au adus un binemeritat prestigiu internațional, se datoresc activității revoluționare, creatoare, a Partidului Comunist Român, liniei sale politice marxist-leniniste, în cincinalul 1971—1975 industria s-a dezvoltat într-un ritm de peste 13 la sută anual, ceea ce a avut drept urmare realizarea, în anul 1975, a unei producţii globale egale cu cea realizată în întreg deceniul 1951—1960. A continuat, în acelaşi timp, p procesul de dezvoltare intensivă a agriculturii care, în ciuda unor condiţii climatice nefavorabile, a realizat o producţie cu peste 25 la sută mai mare decît în perioada cincinalului precedent. Mari progrese au continuat să se înregistreze în dezvoltarea învăţământului, ştiinţei şi culturii, în toate ramurile economiei naţionale şi vieţii sociale. Au fost realizate, totodată, prevederile cincinalului precedent în domeniul creşterii nivelului de trai : a sporit retribuţia medie, pe ansamblu veniturile reale totale ale populaţiei cunoscînd o creştere de 46 la sută faţă de 1970 ; s-a îmbunătăţit aprovizionarea oamenilor muncii; s-a dezvoltat construcţia de locuinţe etc. Toate aces-tea, aşa cum sublinia to- varăşul Nicolae Ceauşescu , în Cuvîntarea rostită la deschiderea Congresului ^ Uniunii Generale a Sin- ţ dicatelor, demonstrează, încă o dată, cu putere, realismul orientărilor partidului nostru în toate do-meniile de activitate, capacitatea sa de a asigura progresul neîntrerupt al României pe calea luminoasă a socialismului şi comunismului, prosperităţii şi fericirii întregului nostru popor, în contextul dezvoltării ţării şi judeţul Iaşi a cunoscut creşteri însemnate în domeniul economic şi social-cultural. De la 3,9 miliarde Iei, valoarea producţiei globale industriale, realizate în 1965, a ajuns la 20 de miliarde în 1975. De altfel, locul IV obţinut de judeţul nostru , în întrecerea pe ţară des-■făşurată în perioada 1971 ş —1975, pentru realizarea în bune condiţii şi înainte de termen a sarcinilor din cincinal, constituie o dovadă a hărniciei oamenilor muncii şi, totodată, un stimulent şi îndemn spre obţinerea un unor succese şi mai remarcabile în viitor. Cincinalul în care am păşit reprezintă o etapă nouă, superioară în opera de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, etapa în care prind, practic, viaţă îndrăzneţele obiective stabilite de cel de-al XI-lea Congres al P.C.R. Şi realizările obţinute în activitatea economică în pri-imul trimestru al acestui an — primul din cele 20 de trimestre ale cincina lului — cînd indicatorii ) (continuare în pag. a 3-a) . Desen de ST. MIRON Zi de Şi iarăşi mă-nvăluie ramul de măr înflorit Cînd în toate oraşele lumii orologii cuvintă Despre amiezile păcii, iar planeta Mă poartă pe umeri sub cerul rotit. Vin oameni cu-o zare de steaguri în stradă Şi vocile curg într-o piaţă bogată-n statui Cu nume istoric; sirenele Cîntă un imn de paradă. Şi albele păsări, găzduite în inimi, învaţă să zboare Peste griul foşnind ca o mare domoală In cascade de rîs trec copii de şcoală — Albatroşi visători cu priviri de cicoare. GEORGE BASARAU Peisaj industrial al Iașului întinerit. Foto : L. Stratulat flstazi, la televiziune . Azi, in jurul orei 10,00, studioul nostru de televiziune va transmite, direct, adunarea popularii , ce va avea loc la Palatul Sporturilor şi Culturii, cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai __ Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Bilanţ sărbătoresc Cu patru zile mai devreme La Întreprinderea de piese auto, ne anunţă economistul Mihai Hulubei, planul pe patru luni a fost îndeplinit cu patru zile mai devreme, reuşindu-se ca, pînă ieri, să se obţină o producţie suplimentară de 5,5 milioane lei. Colectivele din sectorul de prelucrări mecanice (piese de schimb) a depăşit planul cu 15 la sută, iar oțelarii cu 11 la sută. Paralel cu îndeplinirea sarcinilor curente, în întreprindere se fac intense pregătiri pentru lărgirea gamei de piese de schimb necesare autovehiculelor. Realizări meritorii la export încă de la 20 aprilie. Combinatul de fibre sintetice a livrat întreaga producţie destinată exportului pe patru luni. Este un succes care se adaugă, în mod firesc, depăşirii sistematice a planului de producţie, îndeplinirii înainte de termen a unor contracte. Dîndu-ne această veste, ing. Traian Lupu ne mai informează că în ultimul timp au fost exportate alte 5 sortimente de fibre poliesterice pe lîngă cele 30 de sortimente livrate curent. Combinatul are relaţii comerciale cu circa 30 de firme din 15 ţări. 25 milioane Colectivul întreprinderii metalurgice a încheiat şi luna aprilie cu rezultate bune în producţie, ne informează economistul Nicolae Lacea. S-a dat multă atenţie folosirii judicioase a utilajelor, atimpului de lucru, astfel că productivitatea muncii pe patru luni a fost depăşită cu 2 la sută, realizîndu-se, suplimentar, o producţie globală de PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“). Colectivul de muncă de la Asociaţia economică intercooperatistă Paşcani pentru creşterea şi îngrăşarea tineretului taurin a obţinut succese de seamă. După cum ne-a informat rov. ing. Ionel Enache, directo r peste plan peste 25 milioane lei. Contribuţii valoroase au adus toate secţiile de producţie. Cu toată răspunderea au fost privite sarcinile de export, care reprezintă 40 la sută din producţia de ţevi şi 50 la sută din producţia de profile. Planul de export pe patru luni a fost depăşit cu 5,5 milioane lei valutărul unităţii, în primele 4 luni din acest an au fost livrate în plus peste 90 de tone de carne, preţul de cost pe tonă fiind redus cu circa 650 de lei sub prevederi. Greutatea medie de livrare a taurinelor a crescut de la 353 de kg. în 1975, la 404 kg. în prezent. Ioan Secărescu Zootermiștii raportează imagine de muncă de la întreprinderea metalurgică Iași. • Ritmuri de ? De o bună bucată de vreme, fiecare primăvară găseşte Iaşul altfel de cum a fost în primăvara precedentă. Zeci şi sute de milioane de lei se transfor- r mă anual, prin muncă harnică, în întreprinderi noi, în maşini şi utilaje noi, în blocuri de locuinţe sau alte edificii de larg interes cetăţenesc, în străzi asfaltate, în parcuri, peluze cu iarbă şi flori. Dar oamenii ? Cum îi găseşte pe ieşeni această primăvară ? Dacă luăm în consideraţie numai plantările de arbori, avem tot dreptul să spunem că ieşenii au devenit mai grijulii cu oraşul lor. Zona industrială a primit în această primăvară un plus de pito- 4 resc prin plantaţiile care s-au făcut la „Tehnoton“, C. F. S., I.M.C. şi la alte 7 întreprinderi. Centura de cartiere de locuinţe, care înconjoară vechea vatră a oraşului, şi-a sporit capacitatea de oxigenare şi frumuseţea. Iniţiativa şi bunul gust îşi spun cuvîntul începînd de la locul de muncă. Mai mult ca oricînd,în primăvara aceasta, directorii, primăvară — maiştrii, inginerii, muncitorii au privit cu un ochi atent în jurul lor, acolo unde trăiesc şi muncesc. Deputaţii şi-au amintit mai des de îndatoririle ce le au faţă de cei care i-au ales. Este rezultatul creşterii conştiinţei cetăţeneşti ca urmare a unor ample acţiuni iniţiate de organele locale de partid şi de stat, pe fondul dezvoltării economice în ritm specific de primăvară. Ultimul deceniu, care a înscris judeţul Iaşi printre pri V. GHEORGHIU (continuare în pag. a 3-a)