Flacăra Iaşului, iulie 1976 (Anul 32, nr. 9255-9281)

1976-07-01 / nr. 9255

Ieri, s-au desfăşurat în Capitală Lucrările primei şedinţe a Camerei legislative a consiliilor populare Miercuri, 30 iunie, s-au desfăşurat, in Capitală, lucrările primei şedinţe a Camerei legislative a consiliilor populare — organ permanent cu caracter deliberativ, in compunerea căruia intră totalitatea deputaţilor membri ai comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti. La lucrări au participat tovarăşii Ştefan Voitec, Janos Fazekas, Paul Niculescu, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ şi Mihai Marinescu, viceprimministru al guvernului, preşedintele Comitetului de Stat al Planificării. Au luat parte, de asemenea, cadre din conducerea unor ministere, instituţii centrale şi organizaţii de mrsă. Din împuternicirea preşedintelui Republicii, prima şedinţă a Camerei legislative a fost deschisă de tovarăşul Ştefan Voitec, vicepreşedinte al Consiliului deStat. Cu acest prilej a fost transmis Camerei legislative un stilut călduros şi urări de succes deplin în realizarea sarcinilor care stau în faţa acestui înalt for democratic, din partea secretarului general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Camera legislativă, expresia preocupării continue pentru perfecţionarea organizării şi conducerii societăţii socialiste, pe baza îmbinării armonioase dintre activitatea centrală şi cea locală, a participării tot mai active a oamenilor muncii — fără deosebire de naţionalitate — la conducerea întregii vieţi economice şi sociale din ţara noastră, a menţionat vorbitorul, este chemată să analizeze problemele majore ale dezvoltării unităţilor administrativ-teritoriale, să dezbată şi să se pronunţe asupra proiectelor de legi privind activitatea multilaterală şi completă a organelor puterii şi administraţiei de stat. Crearea Camerei legislative scoate în evidenţă, o dată în plus, spiritul creator in care conducerea partidului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu concep dezvoltarea cadrului instituţional al participării maselor la actul de decizie, la opera de construire a noii societăţi. Alaturi de Congresul şi conferinţele consiliilor populare, Camera legislativă marchează creşterea substanţială a rolului ce revine organelor locale în înfăptuirea Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a ţării spre comunism. Caracterul de lucru şi funcţiile însemnate ale Camerei sunt de natură să creeze o largă emulaţie în rîndul deputaţilor consiliilor populare, să contribuie la perfecţionarea stilului şi metodelor activităţii acestora şi să sporească capacitatea consiliilor populare în vederea mobilizării oamenilor muncii pentru asigurarea realizării şi depăşirii sarcinilor din Planul naţional de dezvoltare economică şi socială, în profil teritorial, pentru înflorirea tuturor judeţelor şi localităţilor patriei? Pentru conducerea lucrărilor actualei şedinţe, deputaţii au ales un birou al Camerei legislative alcătuit din tovarăşii Ion Dincă, preşedinte al Consiliului popular al municipiului Bucureşti — preşedinte al Camerei, Nagy Ferdinand, preşedinte al Consiliului popular al judeţului Covasna, şi Petre Gigea, primvicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Dolj, — vicepreşedinţi, Gheorghe Brehuescu, primvicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Iaşi, Ion Tarchiu, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Ialomiţa, Ion Ciorba, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Cluj, şi Elena Georgescu, vicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Braşov, membri ai biroului. De asemenea, au fost aleşi ca secretari ai Camerei legislative tovarăşii Radu Andarache, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Brăila, Gheorghe Marinescu, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Ilfov, Hans Gottschiling, membru al Comitetului (continuare în pag. a 2-a) Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, s-a înapoiat în patrie Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, ce s-au desfăşurat la Berlin, s-a întors, miercuri seara, in Capitală. Din delegaţie au făcut parte tovarăşii Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Voicu, membru al C.C. al P.C.R., Vasile Şandru, adjunct de şef de secţie la C.C. al P.C.R. Aeronava oficială a aterizat la ora 21,35 pe aeroportul Otopeni. La scara avionului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întîmpinat de tovarăşa Elena Ceauşescu, de tovarăşii Manea Manescu, Gheorghe Cioară, Irrina Ciobanu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Paul Niţulescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păţan, Gheorghe Radulescu, Leonte Răutu, Virgil Trofin, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Mihai Dalea, Miu Dobrescu, Mihai Gere, Nicolae Giosan, Ion Iliescu, Ion Ioniţă, Vasile Patilineţ, Mihai Telescu, Ion Ursu, de membri ai C.C. ai P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernuluii îe endi -rur, de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale. Era de faţă ambasadorul Republicii Democrate Germane la Bucureşti, Hans Voss. Secretarul general al partidului a fost salutat, la sosire, de numeroşi locuitori ai Capitalei, care l-au aclamat îndelung, exprimîndu-i direct şi cald sentimentele lor de profundă dragoste și stimă. Plecarea din Berlin . Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, a plecat miercuri seara spre patrie. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, şi-a luat un călduros rămas bun de la tovarăşul Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania. La aeroportul Schonefeld din Berlin, oaspeţii români au fost conduşi de tovarăşii I Willi Stoph, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Horst Sindermann, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Hermann Axen, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G., Paul Werner, membru al Biroului Politic, secretar al C. C. al P.S.U.G., Gerhard Gruneberg, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G., Heinz Hoffmann, membru al Biroului Politic al C. C. al P.S.U.G., Harry Tisch, membru al Biroului Politic al C. C. al P.S.U.G., Egon Krenz, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G. Pionieri au oferit secretarului general al Partidului Comunist Român, membrilor delegaţiei, buchete de flori. Au fost prezenţi, de asemenea, ambasadorul Republicii Socialiste România în R.D. Germană, Constantin Niţă, membri ai Ambasadei. Numeroşi corespondenţi de presă, fotoreporteri, operatori ai Radioteleviziunii au înregistrat momentele plecării delegaţiei Partidului Comunist Român. Construcţii noi de locuinţe in cartierul Mircea cel Bătrîn. Foto : S. LEONID _în pagina a 4-a La Iberlin şi-a încheiat lucrările Conferinţa partidelor comuniste I şi muncitoreşti î din Europa Cu prilejul participării la Conferința perfidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa Întîlniri ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu Cu tovarăşul L. I. Brejnev La 30 iunie a avut loc, la Berlin, o întîlnire a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, cu tovarăşul II. I Brejnev, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Efectuînd un schimb de păreri asupra desfăşurării lucrărilor Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, ei şi-au exprimat convingerea că rezultatele acestei conferinţe vor servi la dezvoltarea colaborării dintre partidele comuniste, vor exercita o influenţă favorabilă asupra tuturor forţelor progresiste, revoluţionare de pe continent. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi B. I. Brejnev au abordat, de asemenea, unele probleme actuale privind adîncirea şi dezvoltarea in continuare a legăturilor reciproce dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, dintre România şi Uniunea Sovietică. Întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă caldă, tovărăşească. Cu tovarăşul Edward Gierek * Miercuri, 30 iunie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întilnit cu tovarăşul Edward Gierek, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez. In cadrul întrevederii au fost abordate unele probleme ale mişcării comuniste înscrise pe agenda Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa. In cursul schimbului de păreri cu privire la dezvoltarea relaţiilor româno-polone s-a exprimat deopotrivă dorinţa de a se întreprinde noi paşi în direcţia adîncirii prieteniei şi diversificării pe multiple planuri a colaborării, a amplificării relaţiilor dintre Partidul Comunist Român şi Pit'?-UlDMuncitoresc Unit Polonez, dintre Republica Socialista Romania şi Republica Populară Polonă, că,ndeCcVaeidăreșie Steanif Stă î Ur“t atmosferă “Prăsea* Cu tovarăşul Janos Kadar La 30 iunie a avut loc întîlnirea secretarului general al Partidului Comunist Român, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu primul secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar, tovarăşul Janos Kadar. In cadrul întîlnirii s-a remarcat că documentul elaborat în comun al Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa contribuie la întărirea unităţii partidelor comuniste şi muncitoreşti, la dezvoltarea luptei forţelor revoluţionare, democratice şi progresiste pentru pace, securitate şi progres social în Europa, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Janos Kadar şi-au exprimat dorinţa de a extinde legăturile pe linie de partid şi de stat şi colaborarea româno-ungară. întîlnirea s-a desfăşurat într-o atmosferă cordială, tovărăşească. Cu tovarăşul Gustav Husak Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întilnit, la 30 iunie, cu tovarăşul Gustav Husak, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist din Cehoslovacia. Intr-o atmosferă tovărăşească, de caldă prietenie, a avut loc un schimb de vederi asupra unor probleme ale mişcării comuniste şi muncitoreşti, şi, în acest cadru, s-a exprimat convingerea că actuala Conferinţă a partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, documentul adoptat vor contribui la întărirea unităţii partidelor comuniste, a forţelor democratice, progresiste în lupta pentru întărirea păcii, securităţii şi cooperării pe continentul nostru şi în întreaga lume. Au fost, de asemenea, abordate probleme legate de dezvoltarea, în continuare, a bunelor relaţii dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Cehoslovacia, dintre România şi Cehoslovacia, în folosul celor două popoare, al cauzei generale a păcii și socialismului. Cu tovarăşul Erich Honecker . Intre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, şi tovarăşul Erich Honecker, secretarul general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, a avut loc miercuri o întîlnire. In cadrul convorbirilor au fost abordate probleme ale dezvoltării, în continuare, pe multiple planuri, a relaţiilor de prietenie, colaborare prietenească între partidele şi guvernele celor două ţări. întîlnirea s-a desfăşurat într-o atmosfera cordiala, tovărăşească. Cu tovarăşul Georges Marchais Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întilnit miercuri cu tovarăşul Georges Marchais, secretar general al Partidului Comunist Francez. . . în cadrul convorbirii care a avut loc cu acest prilej au fost abordate probleme legate de preocupările şi activitatea celor două partide. Apreciindu-se bunele relaţii dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Francez, s-a exprimat dorinţa comună de a dezvolta în continuare aceste relaţii de prietenie şi solidaritate spre folosul reciproc şi în interesul raporturilor dintre România şi Franţa, al prieteniei tradiţionale dintre popoarele român şi francez, întîlnirea s-a desfăşurat într-o ambianţă de cordialitate tovărăşească.