Flacăra Iaşului, august 1976 (Anul 32, nr. 9282-9306)

1976-08-01 / nr. 9282

A. Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist-- Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, cu tovarăşii Manea Mănescu, Emil Bobu, Gheorghe Oprea, Ştefan Andrei, Teodor Coman, Aurel Duma, a făcut, în cursul zilei de sîmbătă, o vizită de lucru la judeţul Iaşi. Iaşul, străveche aşezare a ţării noastre, cu vechi tradiţii şi strălucite împliniri, oraş care evocă atîtea momente de seamă ale luptei poporului nostru pentru libertate şi unitate naţională, martoră grăitoare a dinamismului economic şi social pe care îl cunoaşte întreaga patrie în anii socialismului, cetate a culturii şi ştiinţei, l-a primit cu nespusă căldură, cu bucurie şi entuziasm, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tot parcursul vizitei pe care a făcut-o aici, într-o serie de întreprinderi economice, pe şantiere, institute de învățămînt superior. Această nouă întîlnire a tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu oamenii muncii a ilustrat, încă o dată, cu forţa celei mai vii realităţi, unitatea poporului în jurul partidului şi secretarului său general, deplina concordanţă între năzuinţele maselor şi politica partidului, legătura indisolubilă între ţelurile fundamentale promovate de forţa conducătoare a societăţii noastre şi elanul conştient cu care întreaga naţiune munceşte neabătut pentru a da viaţă hotărîrilor Congresului al XI-lea, Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Dialogul secretarului general al partidului cu reprezentanţii organelor locale de partid şi de stat, cu producătorii de bunuri materiale şi spirituale, expresie a democratismului profund al orînduirii noastre socialiste, are loc într-o perioadă în care, pornind de la rezultatele deosebite obţinute în cincinalul anterior — şi care au permis judeţului Iaşi să înregistreze, în 1975, o producţie industrială echivalentă cu cea realizată în întreaga ţară în anul 1938, oamenii muncii îşi amplifică eforturile pentru îndeplinirea obiectivelor cuprinse în cincinalul actual, obiective menite să confere acestei părţi a ţării un loc de prim plan în ansamblul economiei naţionale. Pretutindeni, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întîmpinat cu sentimente de profundă dragoste, stimă şi recunoştinţă, pe care le-am regăsit exprimate cu însufleţire încă din primele momente ale vizitei. .. .Este ora 9,50. Avionul prezidenţial aterizează pe aeroportul din Iaşi, unde sunt arborate, în această dimineaţă, drapele roşii şi tricolore. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului sunt salutaţi cu căldură de tovarăşul Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. (continuare în pag. a 3 a) , Tovarăşul Nicolae Ceauşescu adresîndu -se adunării din Piaţa Unirii. Grandioasa adunare populară din Piaţa Unirii Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu Dragi tovarăşi, Doresc să încep prin a vă adresa dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului şi judeţului Iaşi, un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, precum şi a mea personal şi cele mai bune urări. (Aplauze puternice, urale). Ne aflăm în Iaşi într-o vizită de lucru. Au fost prin cîteva întreprinderi, am asistat la desfăşurarea lucrărilor noului combinat de utilaj greu care a început să se construiască în judeţul Iaşi în a doua jumătate a anului trecut şi urmează să producă încă din anul viitor. Suntem la cîteva luni de la încheierea cinci-««fmai 1971—73, care, după cum ştiţi, s-a încheiat cu succese remarcabile în toate domeniile de activitate, prin depăşirea programului stabilit de Congresul al X-lea, printr-o dezvoltare a producţiei industriale într-un ritm anual de peste 13 la sută, prin creşterea puternică a agriculturii, înflorirea ştiinţei, culturii şi, totodată, prin ridicarea nivelului de trai, material şi spiritual al poporului. La toate aceste realizări şi judeţul Iaşi a adus o contribuţie de seamă, realizînd cincinalul cu 75 de zile înainte de termen. Fiind prima vizită după realizarea cincinalului în judeţul dumneavoastră, doresc să vă adresez, încă o dată, felicitări pentru aceste minunate rezultate, şi urări de noi şi noi succese. (Aplauze puternice, prelungite. Se scandează : „Ceauşescu şi poporul!“). După cum se ştie, întregul nostru popor a trecut cu hotărîre la realizarea noului cincinal, a programului elaborat de Congresul al XI-lea al partidului, care a trasat linia generală de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism. (Aplauze puternice, urale. Se scandează : „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — P.C.R. !“). Desigur, sîntem la numai 5 luni de la începutul noului cincinal. Mai sînt, deci, multe luni pînă vom încheia cincinalul , dar ţinînd seama de faptul că noul cincinal prevede dezvoltarea industriei într-un ritmanual de circa 11 la sută, merită subliniat faptul că, în primele 6 luni, producţia industrială pe ţară s-a realizat cu o depăşire de aproape 4 miliarde lei a prevederilor planului pe această perioadă. Aceasta demonstrează că prevederile cincinalului sunt realiste, pe măsura forţei economiei naţionale, a clasei noastre muncitoare, a întregului popor, că acest plan va fi realizat cu succes. (Aplauze puternice, prelungite, urale. Se scandează : „Ceauşescu şi poporul !“). Mi-a făcut o deosebită plăcere să constat că şi oamenii muncii din Iaşi, la fel ca şi cei din celelalte judeţe, ca întregul nostru popor, au realizat cincinalul cu o depăşire. In industria din Iaşi planul pe 6 luni a fost nu numai realizat, dar chiar depăşit. Aceasta înseamnă că şi dumneavoastră, la fel ca întregul popor, sînteţi ferm hotărîţi să faceţi totul pentru a îndeplini programul pe care îl aveţi în acest cincinal. (Aplauze prelungite, urale). Aş dori ca, de aici, de la Iaşi, să adresez cele mai calde felicitări tuturor oamenilor muncii, care pe primele 6 luni ale noului cincinal au obţinut remarcabile succese. Şi, fiind la Iaşi, doresc să vă adresez şi dumneavoastră, în mod special, felicitări şi cele mai bune urări! (Aplauze prelungite, ovaţii,-rurale. Se scandează : „Ceauşescu — P.C.R.!“). Cu rezultate bune se desfăşoară şi activitatea în agricultură. Deşi sîntem încă în plină vară şi nu am strîns decit recolta de grîu şi orz — mai avem, deci, cîteva luni pînă cînd vom strînge recolta în general —, se poate spune că rezultatele de pînă acum sînt bune. Există posibilitatea — şi va trebui să o transformăm în realitate — de a obţine în acest an o recoltă cu mult mai bună decit cea de acum un an. Deci, începem şi în agricultură cu un an bun. Recolta de grîu şi orz este cu mult superioară celei de acum un an. Iată de ce doresc să adresez felicitări tuturor lucrătorilor din agricultură, să le urez să facă totul pentru a obţine recolte cit mai mari, pentru a asigura atît producţia agroalimentară necesară ţării, cit şi creşterea contribuţiei agriculturii la dezvoltarea generală a societăţii noastre socialiste ! (Aplauze prelungite, ovații, urale). (continuare în pag. a 2-a)