Flacăra Iaşului, noiembrie 1976 (Anul 32, nr. 9360-9384)

1976-11-02 / nr. 9360

locoro laşului Organ al Comitetului judeţean laşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XXXIII— Nr. 93601 Marţi, 2 noiembrie 1976 4 pagini — 30 bani Proletari din toate ţările,lâîrrțt^fl-!- ;——'------ In pagina a 4-a ---------- Şedinţa comună a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., a Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi a Guvernului Republicii Socialiste România Luni, 1 noiembrie 1976, a avut loc şedinţa comună a Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale și a Guvernului Republicii Socialiste România, prezidată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului. " La primul punct al ordinei de zi au fost examinate propunerile privind îmbunătăţirea unor prevederi ale planului şi bugetului de stat pe anul 1977. Urmărindu-se aplicarea consecventă în viaţă a orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea al partidului, prin prevederile planului şi bugetului pe 1977 se are în vedere o mai bună folosire a rezervelor de care dispun industria, agricultura, transporturile, toate ramurile economiei naţionale. Proiectul de plan asigură o mai bună gospodărire şi o reducere substanţială a consumului de materii prime (metal, ciment, lemn şi altele), de energie şi combustibili, precum şi sporirea în continuare a productivităţii muncii, îmbunătăţirea generală a eficienţei economice. Sunt prevăzute măsuri de raţionalizare a investiţiilor prin folosirea unor soluţii constructive mai eficiente şi reducerea supradimensionărilor printr-o utilizare judicioasă a capacităţilor de producţie, a tuturor spaţiilor. Totodată, proiectul planului are în vedere raţionalizarea şi optimizarea traseelor de transport în vederea eliminării transporturilor inutile. Producţiile suplimentare care vor fi realizate, ca şi disponibilităţile financiare obţinute prin raţionalizarea investiţiilor permit îndeplinirea în bune condiţiuni a prevederilor privind creşterea nivelului de trai material şi spiritual al întregului nostru popor. Se va începe acţiunea de trecere, încă în anul 1977, la o nouă majorare a retribuţiei oamenilor muncii. Totodată, se creează posibilităţi pentru suplimentarea fondului de construcţii de locuinţe şi pentru devansarea unor construcţii de interes naţional, menite să asigure o dezvoltare mai accelerată a economiei naţionale. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi Guvernul au stabilit ca propunerile privind îmbunătăţirea unor prevederi ale planului şi bugetului de stat pe anul 1977 să fie supuse spre examinare Plenarei Comitetului Central al P.C.R. Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R., Biroul Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi Guvernului Republicii Socialiste România au examinat, de asemenea, Raportul cu privire la aprovizionarea populaţiei în anul 1976 şi Programul privind aprovizionarea populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe trimestrul IV 1976 şi semestrul I 1977. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem şi Guvernul au constatat cu satisfacţie că atît în Capitală, cit şi în toate judeţele ţării a fost asigurată în cursul acestui an o aprovizionare corespunzătoare cu produse alimentare de bază şi bunuri industriale de consum. Programul pe trimestrul IV 1976 şi semestrul I 1977 asigură creşteri faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut la pline, produse de panificaţie, făină, mălai, carne şi produse de carne, grăsimi vegetale şi animale, zahăr şi produse zaharoase, lapte de consum şi produse lactate etc. Se prevăd creşteri la cartofi, legume şi fructe în stare proaspătă şi prelucrată, ca şi la produsele nealimentare destinate consumului populaţiei. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem şi Guvernul au stabilit să se ia măsuri de către ministerele economice. Ministeril Comerţului Interior, consiliile populare, pentru a se asigura fondul integral de marfă prevăzut prin planul de stat pentru acest an şi pentru prima parte a anului viitor. Este necesar să se acţioneze, în continuare, pentru organizarea şi funcţionarea corespunzătoare a reţelei comerciale şi a alimentaţiei publice, astfel incit să se asigure în întreaga perioadă o aprovizionare ritmică, o bună servire a populaţiei, să se dea dovadă de simţ al răspunderii în îndeplinirea atribuţiilorpe care le au toţi cei ce lucrează în domeniul aprovizionării populaţiei şi desfacerii mărfurilor. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem şi Guvernul au hotărît ca Programul privind aprovizionarea populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum în trimestrul IV 1976 şi semestrul I 1977 să fie supus spre dezbatere Plenarei C.C. al partidului. In continuare, Comitetul Politic Executiv a analizat raportul Guvernului cu privire la modul în care ministerele au realizat obligaţiile ce le reveneau în perioada 1971—1975 în domeniul paletizării, pachetizării, containerizării şi transcontainerizării şi a adoptat un program special privind dezvoltarea acestor activităţi în perioada 1976—1980. Programul adoptat creează condiţii pentru modernizarea într-o măsură tot mai mare — în concordanţă cu tendinţele de pe plan mondial — a manipulării, depozitării şi transportului mărfurilor, care să asigure creşterea productivităţii muncii şi sporirea eficienţei tuturor categoriilor de transport. In cadrul şedinţei, Comitetul Politic Executiv a examinat şi soluţionat probleme ale vieţii interne de partid, precum şi unele probleme ale activităţii statului, în domeniul (continuare în pag. a 2-a) Şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Frontului Unităţii Luni, 1 noiembrie 1976, a avut loc şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al P Partidului Comunist Român, preşedintele Frontului Unităţii Socialiste. Biroul Executiv a discutat sarcinile care revin Frontului Unităţii Socialiste din Programul de măsuri al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. pentru aplicarea hotărârilor Congresului al XI-lea al partidului şi ale Congresului educaţiei politice şi al culturii socialiste în domeniul muncii ideologice, politice şi cultural-educative. Biroul Executiv a hotărît ca sarcinile Frontului Unităţii Socialiste în acest domeniu să fie dezbătute într-o plenară a Consiliului Naţional în vederea stabilirii măsurilor concrete care trebuie luate de toate organizaţiile de masă şi obşteşti, de toţi membrii Frontului Unităţii Socialiste în vederea înfăptuirii în cele mai bune condiţiuni a hotăririlor Congresului al XX-lea al Partidului Comunist Român şi ale Congresului educaţiei politice şi al culturii socialiste. Biroul Executiv a stabilit să se aducă unele îmbunatăţiri activităţii de control obştesc şi să propună Plenarei Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste convocarea la începutul anului viitor a unor consfătuiri judeţene şi pe ţară privind controlul obştesc cu scopul de a dezbate aprofundat problemele care se pun în acest domeniu de activitate al Frontului Unităţii Socialiste. Biroul Executiv a discutat unele probleme organizatorice. De asemenea, Biroul Executiv a convocat Plenara Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste pentru ziua de 3 noiembrie 1976. I ♦ Au luat sfîrşit lucrările primei Conferinţe extraordinare de solidaritate cu poporul I din Africa de Sud ^ * Grevă generală în regiunea Johannesburg I . Trupe rhodesiene au pătruns pe teritoriul Mo.ambicului l________________ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a participat la sărbătorirea Zilei recoltei Tovarăşul Nicolae Ceaiuşescu, secreter general al Partich.kkii Comunist Român, preşediintele Republicii Societriste România, a participat duminică, 31 octombrie, la sărbătorirea Zilei recoltei, împreună cu secretarul general al partidului s-au aflat tovarăşii Manea Mănescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Vita Ciobanu, Ion Ioniţă, Gheorghe Pană, Ilie Verdreţ, Nicolae Gipsan, Constantin Dăscălescu, Angelo Miculescu, viceprim-ministru al Guvernului, ministrul agriculturii şi industriei alimentare. Cinstirea Zilei recoltei, care a avut loc in judeţul Olt, dobîndeşte în toamna lui ’76 un sens deosebit prin faptul că ne aflăm la începutul actualului cincinal, al revoluţiei tehnico-ştiinţifice, care ■ prevede dezvoltarea în ritm susţinut a industriei şi agriculturii, sporirea avuţiei şi a venitului naţional şi, pe această bază, ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregii naţiuni. Sosirea în judeţ are loc la Caracal, unde au venit în întâmpinare mii de locuitori. La coborîrea din elicopter, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este salutat de tovarăşul Constantin Sandu, priim-secretar al Comitetului judeţean Olt al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, de alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de start. Este vizitată întreprinderea de stat pentru creşterea şi ingrăşairea porcilor unitate modernă, unde sunt în curs de execuţie ample lucrări de perfecţionare tehnologică. Directorul întreprinderii Înfăţişează rezultatele obţinute în creşterea producţiei de carne, preocuparea pentru sporirea productivităţii muncii, a eficienţei economice. Gazdele relatează că, prin aplicarea indicaţiilor date" de secretarul general al partidului, toate halele întreprinderii au fost reamenajate şi modernizate, ceea ce a permis dublarea numărului de purcei obţinuţi pe acelaşi spaţiu construit şi creşterea acestora în condiţii optime pina la livrare. Este prezentat, totodată, programul de cooperare între I.S.C.I.P. Caracal şi un număr de 21 cooperative agricole din judeţ pentru a se putea creşte 240 000 porci anual. Apreciind programul prezentat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă să se asigure un grad de mecanizare a fermelor de tip gospodăresc ale cooperativelor agricole asemănător celui de la întreprinderea de stat. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu insistă asupra necesităţii de a se reduce consumul specific de furaje pe kilogramul de carne. Se recomandă între altele intensificarea studiilor pentru a folosi eficient resursele de furaje existente în ţară. In acelaşi timp, sunt făcute recomandări cu privire la adoptarea soluţiilor tehnicoconstructive care să permită reducerea investiţiei specifice, cît şi economisirea materialelor de construcţii la viitoarele obiective destinate zootehniei. In continuare a fost vizitată cooperativa agricolă de producţie Dobrosloveni. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost informat asupra măsurilor luate In vederea aplicării proiectelor de organizare a producţiei pe ferme specializate, care a permis introducerea unor tehnologii agricole superioare, sporirea gradului de mecanizare a lucrărilor şi folosirea maşinilor şi utilajelor la întreaga lor capacitate, ceea ce a condus în final la creşterea veniturilor cooperatorilor. S-a subliniat căţinîndu-se seama de condiţiile naturale, au fost create noi ferme de cîmp, zootehnice şi pentru cultivarea căpşunilor, iar în perspectivă, plnă în anul 1980, vor mai înfiinţate alte unităţi cu profil viticol, pomicol şi zootehnic. Acţiunile întreprinse până acum au determinat obţinerea, an de an, a unor rezultate superioare în principalele sectoare. Unitatea, care a fost distinsă de două ori cu „Ordinul Muncii“ clasa I pentru producţiile record la sfecla de zahăr, a dublat în ultimii ani recoltele medii la grîu, iar la cultura porumbului a realizat anul acesta 7 000 kg boabe la hectar pe terenuri neirigate. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se manifeste o preocupare mai susţinută pentru folosirea unor seminţe de mare productivitate, utilizîndu-se cu maximă operativitate rezultatele cercetării ştiinţifice din staţiunile experimentale, a recomandat să se extindă experienţa valoroasă a unităţilor fruntaşe din ţară. Remarcind rezultatele obţinute, secretarul general al partidului a indicat organi(continuare în pag. a 23 a. De sărbătoarea rodniciei, munca pe ogoare a fost şi mai spornică . Eforturi şi mai susţinute pentru reuşita campaniei agricole . Cu hotărirea de a răspunde prin fapte îndemnului secretarului general al partidului de a obţine recolte tot mai mari în prezent, lucrătorii din agricultura ieșeană şi cei care le-au venit în ajutor, mobilizaţi de îndemnurile adresate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la marea adunare populară de la Smvioiia, depun eforturi şi mai susţinute pentru a strînge ea mai repede de pe cîmp şi restul de recoltă, pentru a executa la timp lucrările care vizează producţia anului viitor. De altfel, cu spor s-a muncit chiar de Ziua recoltei. La C.A.P. Moţca, ţăranii cooperatori au transportat duminică ultimele cantităţi de sfeclă de zahăr. Tovarăşa Elena Iordache, vicepreşedintă a consiliului popular comunal, prezentă pe tarlale, ne spunea că C.A.P.-ul a predat, în total, şi baza de recepţie circa 3.800 de tone de sfeclă de zahăr, depăşind simţitor sarcinile de plan. Duminică s-a lucrat şi în ferma legumicolă, condusă de tov. Mihai D. Buga. Aici, cooperatorii erau prezenţi la recoltarea, sortarea şi predarea ultimelor cantităţi de rădăcinoase. încheind aceste lucrări, ţăranii cooperatori şi-au putut îndrepta ieri forţele spre culesul porumbului. 50 la sută din recoltă se află deja în glugi. In aceste zile va fi grăbită şi depanlisarea ştiuleţilor. Cooperatorii din Spineni şi Andrieşeru au întâmpinat Ziua recoltei cu rezultate asemănătoare. In ambele unităţi, sfîrşitul săptâmînii a însemnat şi încheierea livrării sfeclei de zahăr. De Ziua recoltei, forţele cooperatorilor au fost prezente la strînsul porumbului. Lucrarea se află Intr-un stadiu destul de avansat. Şi la C.A.P. Spunem, şi la C.A.P. Andrieşeni, unde porumbul este aproape în întregime în glugi, cooperatorii au fost prezenţi duminică şi ieri la depărtaşarea şi la depozitarea recoltei, tov. Mihai Pîrîu, secretarul comitetului c o m u n a l de partid, ne-a spus că au fost luate măsuri ca, în circa zile, porhmbul să fie în Întregime, la adăpost. Mecanizatorii, care au încheiat însămînţările, executau ogoare de toamnă, arături în vii, însiozări. Tov. Vasile Spătaru, inginerul şef al C.A.P. Spine,ni, ne spunea că îndemnurile tovarăşului Nicolae Ceauşescu adresate de Ziua recoltei i-au mobilizat şi mai mult în muncă pe cooperatori şi mecanizatori şi că zilele următoare vor fi folosite din plin pentru a asigura succesul tuturor hierurilor agricole. In cooperativele agricole din consiliul intercooperatist Holboca, mecanizatorii au însâminţart unele suprafeţe suplimentare cu grîu. Semănătorii se aflau în brazdă la C.A.P.urile Rosia, Golăeşti şi Ţuţora. Tov. V. Călinescu, directorul S.M.A. Holboca, ne spunea că o parte din forţele mecanizatorilor a fost prezentă la vnfilozarea furajelor. Ieri, această lucrare se desfăşura din plin în C.A.P.urile Victoria şi Aroneanu. Majoritatea cooperatorilor din acest consiliu au participat de Ziua recoltei la culesul porumbului, lucrare la care au fost prezenţi şi ieri. O bună parte din recoltă este depănuşată, astfel că unităţile au putut concentra circa 25 de mijloace auto şi 406 de atelaje la transportarea producţiei din cîmp. Asemenea fapte am consemnat şi din alte unităţi agricole. Peste tot, caracteristtic pentru acesta zile este o muncă entuziastă, însufleţită de îndemnurile tovarăşului Nicolae Ceauşescu adresata de Ziua recoltai: GH. STEJARU.