Flacăra Iaşului, ianuarie 1977 (Anul 33, nr. 9412-9435)

1977-01-04 / nr. 9412

srer acomn la subit Organ al Comitetului judeţean laşi ai P.C.R. şi ai Consiliului popular judeţean J Anul XXXIII — Nr. 9412 | Marţi, 4 ianuarie 1977 1 4 pagini — 30 bani Proletari din toate ţăriile uniţi MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Încheiem primul an al cincinalului 1976 —1980 cu remarcabile succese în realizarea hotărîrilor Congresului al XI-lea, a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a ţării spre comunism. Producţia industrială a continuat să se dezvolte într-un ritm înalt, crescind cu 11,5 la sută faţă de anul anterior, iar în agricultură am realizat cea mai mare recoltă de cereale din istoria ţării. Avem, de asemenea, înfăptuiri de seamă în domeniul construcţiilor, al transporturilor, al circulaţiei mărfurilor, precum şi în celelalte ramuri ale economiei naţionale. Totodată, au cunoscut o puternică dezvoltare ştiinţa, învăţămîntul, cultura, întreaga viaţă spirituală a poporului. S-a asigurat înfăptuirea consecventă a prevederilor programului partidului de ridicare continuă a nivelului de trai al poporului. Toate aceste succese sunt rodul muncii entuziaste a clasei noastre muncitoare, a ţărănimii şi intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate. Ele demonstrează cu putere realismul şi justeţea hotărîrilor Congresului al XI-lea, creşterea rolului partidului ca forţă politică conducătoare în societatea noastră. Pentru măreţele victorii dobîndite în edificarea socialismului, adresez cele mai calde felicitări tuturor cetăţenilor Republicii Socialiste România, eroicului şi talentatului nostru popor. începem anul 1977 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut planul dezvoltării economico-sociale a ţării, de a asigura, în continuare, progresul în ritm rapid al industriei şi agriculturii, al întregii economii naţionale. In centrul întregii activităţi va trebui pusă ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, creşterea puternică a eficienţei economice. In acest scop este necesar ca toate organele şi organizaţiile de partid, toţi oamenii muncii să acţioneze cu înaltă răspundere şi spirit de abnegaţie pentru înfăptuirea hotărîtă a măsurilor de reducere a consumurilor de materiale şi materii prime, ieftinirea investiţiilor şi reducerea cheltuielilor de producţie, pentru creşterea susţinută a productivităţii muncii şi organizarea pe baze ştiinţifice a producţiei şi a muncii. Aplicarea in viaţă a acestor măsuri are un rol hotărîtor pentru realizarea cu succes a întregului cincinal, pentru înfăptuirea plenară a revoluţiei tehnico-ştiinţifice în ţara noastră, pentru perfecţionarea tuturor domeniilor de activitate. In conformitate cu hotărîrile Congresului al XI-lea, in 1977 vom trece la înfăptuirea reducerii treptate a săptăminii de lucru, vom începe realizarea măsurilor de majorare a retribuţiei oamenilor muncii prevăzute pentru acest cincinal. în anul în care intrăm vom sărbători centenarul independenţei — eveniment istoric de însemnătate hotărîtoare pentru progresul economico-social al ţării, pentru afirmarea liberă şi independentă a naţiunii noastre, va avea loc primul festival al muncii şi creaţiei poporului nostru, „Cîntarea României“, se vor desfăşura lucrările Congresului cooperativelor agricole de producţie, Congresului consiliilor oamenilor muncii şi ale Conferinţei Naţionale a partidului. Să întîmpinăm aceste evenimente şi reuniuni cu noi succese in toate domeniile de activitate, în realizarea hotărîrilor Congresului al XI- lea. Dragi tovarăşi şi prieteni, in anul 1976 au continuat să se accentueze profundele schimbări revoluţionare, naţionale şi sociale ale lumii de azi, s-a afirmat cu tot mai multă putere voinţa popoarelor de a trăi libere şi independente, s-au obţinut noi succese în lupta lor pentru o politică nouă, de egalitate şi respect între naţiuni, de destindere, colaborare şi pace. In spiritul orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea, ţara noastră şi-a lărgit şi intensificat relaţiile de colaborare şi solidaritate cu toate ţările socialiste, aducîndu-şi contribuţia la întărirea unităţii şi forţei socialismului. De asemenea, România şi-a întărit legăturile, pe multiple planuri, cu statele care păşesc pe calea dezvoltării libere, de-sine-stătătoare — o expresie elocventă constituind-o, în acest sens, intrarea sa în grupul ţărilor în curs de dezvoltare şi participarea, în calitate de invitată, la activitatea ţărilor nealiniate. Acţionînd în spiritul coexistenţei paşnice, România şi-a amplificat, totodată, raporturile cu ţările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială, aducindu-şi contribuţia activă la afirmarea puternică în viaţa internaţională a principiilor deplinei egalităţi în drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, renunţării la forţă şi la ameninţarea cu folosirea forţei, la respectarea dreptului fiecărui popor de a fi stăpîn pe destinele sale. Datorită politicii sale consecvente de pace şi colaborare, România şi-a cîştigat noi prieteni în lume, se bucură de o largă şi binemeritată apreciere pe toate meridianele globului. România este hotărîtă să acţioneze şi în anul 1977 cu toată fermitatea pentru întărirea unităţii şi solidarităţii tuturor ţărilor socialiste, a forţelor progresiste, antiimperialiste de pretutindeni, împotriva politicii imperialiste, colonialiste şi neocolonialiste, pentru progres social şi pace. Fie ca anul 1977 în care va avea loc reuniunea de la Belgrad pentru securitate în Europa să marcheze o etapă nouă pe calea înfăptuirii documentelor Conferinţei general-europene de la Helsinki prin adoptarea de măsuri concrete care să ducă la extinderea neîngrădită a colaborării economice şi tehnico-ştiinţifice, la promovarea unei largi colaborări în domeniul culturii, artei şi al altor probleme umanitare, la dezangajarea militară a continentului, la destindere şi securitate în Europa şi în întreaga lume. Menţionînd cu satisfacţie faptul că în anul 1976 a avut loc reuniunea de la Atena consacrată cooperării economice în Balcani, apreciem necesar să se depună noi eforturi pentru lărgirea continuă a colaborării multilaterale dintre toate statele aparţinind acestei regiuni geografice, în spiritul înţelegerii şi bunei vecinătăţi. Ţinind seama de gravitatea deosebită a situaţiei din Orientul Mijlociu, este necesar ca in anul 1977 să se intensifice eforturile pentru realizarea unei păci trainice şi juste în această zonă. Este necesar să facem totul ca anul 1977 să marcheze o etapă importantă pe calea lichidării subdezvoltării, a făuririi noii ordini economice internaţionale, care să asigure condiţii pentru progresul economicosocial mai rapid al ţărilor slab dezvoltate, pentru accesul lor neîngrădit la tehnologia înaintată, la cuceririle civilizaţiei moderne, condiţie esenţială pentru întărirea stabilităţii economice mondiale, pentru progresul naţional şi social al tuturor naţiunilor. Interesele supreme ale popoarelor cer, de asemenea, în mod imperios, intensificarea eforturilor generale pentru înfăptuirea dezarmării şi, în primul rînd, a dezarmării nucleare. Realizarea tuturor acestor deziderate arzătoare ale tuturor popoarelor necesită (continuare în pag. a 4-a) I— în Editură politică a apărut: —: ~ NICOLAE CEAUȘESCU „Cuvîntare la Adunarea activului de partid şi a cadrelor de conducere din Ministerul de Interne. 23 decembrie 1976“. Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în municipiul Craiova Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republica Socialiste România, a făcut, luni, 3 ianuarie, o vizită de lucru în municipiul Craiova. Vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu a avut drept scop examinarea, la faţa locului, împreună cu cadru de conducere din economie, cu reprezentanţii organelor locale de partid şi de stat, cu muncitori şi specialişti, a unor probleme de deosebită Însemnătate, atît pentru dezvoltarea Craiovei, a judeţului, cit şi pentru progresul economico-social al întregii ţări, pentru realizarea cu succes a planului pe 1977, a cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice. In centrul dialogului de lucru s-au aflat probleme privind realizarea in cele mai bune condiţii a programului de investiţii al judeţului şi în primul rând al municipiului Craiova, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, diversificarea acesteia, creşterea continuă a eficienţei economice, diminuarea cheltuielilor de producţie, scăderea consumurilor de materii prime şi materiale. Au fost discutate, de asemenea, măsurile luate de organele locale de partid şi de stat, de conducerile unităţilor economice in scopul asigurării unui bun demaraj al activităţii pe anul 1977 în toate domeniile. Primul obiectiv al vizitei a fost locul unde va fi amplasată întreprinderea de autoturisme de mic litraj, rod al colaborării roomâno-franceze. Aici, ministrul industriei construcţiilor de maşini prezintă variante de amplasare a noii unităţi ce se va construi in cooperare cu firma franceză „Citroen“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă ca la amplasarea noii întreprinderi să se ţină seama de posibilităţile de dezvoltare în perspectivă a acesteia, de folosirea raţională a terenului, de extinderea altor unităţi din zonă. De asemenea, cere proiectanţilor şi constructorilor ca noul obiectiv să fie conceput potrivit unor soluţii moderne, uşoare, ieftine, să se încadreze în măsurile stabilite de conducerea de partid şi de stat privind diminuarea consumurilor de materiale, reducerea costului investiţiilor. Se recomandă, totodată, ca noua unitate să beneficieze de infrastructura întreprinderilor existente, să se asigure din timp cadrele necesare. Secretarul general al partidului a cerut atît organelor centrale de resort, cît şi organelor locale de partid şi de stat să asigure o asemenea desfăşurare a lucrărilor de construcţie şi montaj care să permită ca pînă la finele anului 1978 să fie realizate aici primele autoturisme de mic litraj. Vizita de lucru continuă la întreprinderea de tractoare şi maşini agricole. Aici, directorul unităţii, Nicolae Ecobici, prezintă cea mai nouă realizare a specialiştilor — tractorul agricol articulat de 180 C.P. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu se interesează de măsurile luate în Întreprindere pentru folosirea raţională a metalului, recomandînd ca prin îmbunătăţirea tehnologiilor de fabricaţie coeficientul de utilizare a metalului să depăşească 85 la sută şi, concomitent, să se continue acţiunea pentru reducerea greutăţii produselor, precum şi de diminuare a importurilor, prin conceperea şi realizarea de noi agregate şi piese de schimb. La „Electroputere“ au fost studiate posibilităţile şi măsurile ce se impun pentru ridicarea activităţii acestei importante unităţi industriale la nivelul cerinţelor şi exigenţelor cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice, ale progresului neîntrerupt al economiei naţionale. Apreciind ca bune realizările obţinute de colectivul acestei mari unităţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a recomandat ca specialiştii şi muncitorii de la „Electroputere“ să persevereze pe linia reducerii consumurilor de metal. Secretarul general al partidului a insistat, de asemenea, asupra necesităţii intensificării acţiunii de diversificare a producţiei, de asimi(continuare in pag. a 4-a) Start bun în unităţile Prima zi de lucru din 1977, al doilea an din cincinalul revoluţiei tehnico-ştiinţifice, a început sub auspicii favorabile in toate unităţile economice din judeţul nostru. Colectivele de muncă de pe meleagurile ieşene au pornit la treabă cu hotărîrea fermă de a şi onora exemplar sarcinile programate, de a înfăptui neabătut obiectivele stabilite de cel de-al XI-lea Congres al partidului. Oamenii muncii, în frunte cu puternicul detaşament al comuniştilor, răspund prin fapte, din prima zi a lui 77, la Mesajul tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU cu prilejul Anului nou. Consemnăm cîteva din succesele înscrise in cronica primei zile de lucru din ’77. • Pregătirile temeinice din zilele anterioare au permis colectivului întreprinderii metalurgice să-și înceapă activitatea, ieri, din plin, chiar de la ora 6,30. Fiecare, la locul său de muncă, şi-a cunoscut sarcinile,a economice muncit cu spor. Ca urmare, în primele două schimburi ale primei zile de lucru din 1977, s-a obţinut o producţie suplimentară, materializată, în principal, la 28 tone de ţevi şi profile. • Şi la întreprinderea de piese auto graficele de producţie au fost respectate în pruna zi de lucru. In „toata secţiile şi sectoarele s-a istcrat cu randament sporit. De menţionat faptul că tal ieri au reintrat in circuitul economic şi funcţionează la parametrii programaţi două cuptoare de la turnătorie, la care s-au executat, în termenele stabilite, lucrările de reparaţii capitale. Concluzia: • zi bună de lucru, rezultate pe măsură. • Disciplină, ordine şi hemarde au fost atributele prin continuare in pag. a 3-al Întreprinderea mecanică .Nicolinar, secţia de utilaj terasier. Ieri, ia primul schimb, primele cină rulouri compactoare au fost terminate și pregătite pentru livrare.