Flacăra Iaşului, ianuarie 1977 (Anul 33, nr. 9412-9435)

1977-01-04 / nr. 9412

1 PAGINA A II-A^»-------------------------------------------—--------------------------------------------------------------------------------—FLACĂRA IAȘULUI | Un revelion al bucuriei, al încrederii în viitorul fericit al patriei şi al fiecăruia dintre noi ! Trecerea intr-un an nou care te anunţă mai bogat în realizări decit precedentul aduce, fir etc, noi satissfacţii ţi bucurii pentru oamenii harnici ţi dornici să înfăptuiască prin muncă propria lor fericire. I-am intîlnit în noaptea de Anul nou cu chipurile luminate de încredere şi optimism, fie la locul de muncă (acolo unde s-a lucrat continuu), fie în sălile de petrecere care purtau podoabele tradiţionale ale revelionului. „ Patria, partidul, familia, întreprinderea, şcoala, numai ca ţi viaţa personală se aflau pe buzele lor în cuvinte şlefuite printr-o neobosită activitate profesională ţi obştească. Au ascultat Mesajul preşedintelui Republicii, al secretarului general al partidului ţi s-au recunoscut în fiecare cuvînt pe ei înţiţi cu visurile şi realizările lor, cu gîndurile lor de viitor tot mai îndrăzneţe pe măsura epocii în care trăim. Acolo, unde bate inima fierbinte a industriei Acolo, unde Inima fierbinte a industriei bate neîncetat, acolo, unde focul nu se stinge niciodată, oamenii au vegheat ca ştafeta dintre ani să fie ştafeta succeselor. Acolo, unde specificul producţiei impune lucrul neîntrerupt, oamenii aumuncit. Prezent şi el, ca de obicei, reporterul a putut consemna, oră de oră, clteva dintre ele. Ora 22. De cîteva minute, şirul celor care intră în schimb s-a terminat. Peste tot unde se lucrează în noaptea dintre ani, la întreprinderea de antibiotice, Combinatul de fibre sintetice, Uzina electrică etc., oamenii constată, mulţumiţi, au fapt obişnuit , nici un absent. II .schimbul revelionului“, momentul simbolic de trecere la o nouă perioadă de plan, la noi creşteri, fiecare a ţinut să răspundă „prezent“, e prezenţă — cum aveam să vedem — activă. Ora 23. La întreprinderea de antibiotice sunt consemnate ultimele succese ale anului 1976 , şarja de tetraciclină cu numărul 249 are un randament in fermentaţie cu 5 la sută peste prevederi, iar cea de penicilină cu nr. 390 — cu 8 la sută. Cei mai buni — operatorii Al. Nichifor, D. Grădinaru, Ilie Grigoraş, P. Nedelcu, Şt. Vernică. In secţia I, ii găsim la lucru pe soţii Ursache. El, biologul Cornel Ursache, conduce tura la fermentaţie. Eu, ing. Alexandrina Ursache, la extracţie. Penicilina trece de la fermentaţie la extracţie, succesul dintir0 parte este majorat dincolo. .. „Nu, nu este intîmplătoare depăşirea înregistrată, ne spune Cornel Ursache. Este o**“! pregătirii bune a producţiei, al priceperii oamenilor, al contribuţiei fiecăruia dintre ei. Şi este vorba de un nivel ridicat, pe care şi sarcinile sporite din 1977 îl reclama, nivel devenit un angajament al nostru !“. Ora zero. Clipa dintre ani a trecut. Deasupra oraşului răsună salvele celei mai paşnice artilerii din lume — cea a sticlelor de şampanie. In uzine, în faţa pupitrelor de control, a instalaţiilor, încordarea nu a slăbit. La sute de tranzistoare, oamenii au ascultat, cu emoţie, Mesajul preşedintelui Republicii, al secretarului general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Au auzit felicitările pentru succesele dobîndite. Îndemnurile pentru a face totul pentru «, pentru o viaţă mai bună. Şi, peste tot, scurta strîngere de mînă cu colegii a însemnat şi hotărîrea de a face mai mult. Umăr la umăr, în faţa instalaţiilor, cu gîndul la cei dragi, rămaşi acasă, la cei care petrec, oamenii din „schimbul revelionului“ au semnat un nou legămînt de muncă. Ora 1. La Combinatul de fibre sintetice, totul decurge normal, ca în orice alt schimb de noapte. „Producţia este depăşită în fiecare sector, cu aproximativ 0,3 tone pe oră“, ne informează ing. R. Me- Bnchi, dispecerul de serviciu. Printre fruntaşi, o găsim pe întreprinderea de antibiotice, noaptea de revelion, ora 3. In faţa Instalaţiei, ing. Cornel Ursache şi operatorii Mariana Sînzîiana şi Ion Chiriac constată, cu bucurie, că a fost elaborată o nouă șarjă cu randament sporit. Șt. Badiu, M. Bîrleanu, V. Flueraru, V. Porojnicu, E. Petcu, V. Rugină, Gh. Tiba, Natalia Dumitru, Virginia Bucur, Lili Bahrim. Ora 1,30. Maistrul loan lonescu, dispecerul de serviciu al I.R.E., nici nu mai ştie cite revelioane a lucrat In cei 28 de ani de serviciu. E bucuros, şi acum, că totul decurge normal, şi găseşte o clipă liberă pentru a-i ura sănătate fratelui său, M. Ionescu, de serviciu la Staţia de transformare I.Al. Amindoi fraţii — la datorie — datoriile amindorura — achitate ! Ora 2. Şi la Uzina electrică totul decurge normal, fabricile, dar şi cei care petrec au lumină şi căldură. De serviciu — cea mai veche tură, oameni care lucrează aici încă de la punerea uzinei în funcţiune. „1976 a fost un an bun, ne spune maistrul Vasile Crăciun. Avem convingerea că şi în 1977 ne vom onora sarcinile aşa cum ne-am obişnuit noi, adică mai devreme !“. Ora 3. Regăsim, la C.F.S., aceeaşi atmosferă de lucru, însufleţită. „Avem mare încredere in noul alt, iar Mesajul tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU ne-a insuflat noi energii. Secţia noastră, fruntaşă pe combinat, este decisă să-şi menţină titlul, chiar dacă ne aşteaptă lucruri mai greu de înfăptuit“, ne mărturiseşte ing. Al. Constantinescu, şef de schimb la policondensare II. Aflăm că, la această oră, planul este deja depăşit cu 7—8 procente ! Ora 4. La Secţia de cărămizi Holboca a Fabricii mixte, lucrul merge din plin. Cu gîndul la oamenii care vor locui in casele făcute din aceste cărămizi, la calitatea acestora, lucrătorii din formaţia lui Ioan Tiron depun toate eforturile Am poposit în frumosul lăcaş al Grupului şcolar al industriei uşoare, unde s-a organizat tradiţionala petrecere de Anul nou pentru o parte din colectivele întreprinderilor de industrie uşoară. Au venit aici muncitori, ingineri, tehnicieni şi funcţionari de la „Ţesătura“ şi „Victoria“. Cei mai mulţi erau de la „Ţesătura“. Intre două dansuri, reuşim să cunoaştem pe cîţiva şi să-i ascultăm. Elena Brătuleanu, ţesătoare („Ţesătura“) ! Sunt fericită şi mîndră că, alături de întregul colectiv, mi-am adus contribuţia la succesele obţinute in producţie. Felicitările adresate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu întregului popor prin Mesajul rostit la miezul nopţii mă emoţionează şi mă îndeamnă să lucrez în 1977 mai bine, cu mai mult spor, pentru ca planul să fie îndeplinit în mai bune condiţii, să dau mai multă atenţie producţiei fizice, aşa cum ne-a cerut în repetate rînduri secretarul general al partidului, împreună cu familia, îmi îndrept gîndurile spre conducătorul iubit al partidului şi statului nostru şi mă angajez să obţin realizări superioare în producţie şi să asigur fiului meu, elev la Liceul „Tehnoton“ (îi place mult electronica), o bună educaţie, ca să contribuie, cînd va fi în producţie, cu toate puterile la construirea vieţii noastre noi şi prospere. Dumitru Şerban, maistru, secretar de organizaţie de bază („Ţesătura“) : Mesajul de Anul nou al tovarăşului Nicolae Ceauşescu îmi umple inima de bucurie. Fiecare cuvînt exprimă mari adevăruri despre munca noastră, despre faptul că în toate împrejurările comuniştii sunt in frunte. In 1976, toţi comuniştii din sectorul mecano-energetic au fost exemplu in muncă, absolut toţi. Eu am făcut trei inovaţii şi invenţii care îşi propun să realizeze o mai mare productivitate a muncii şi să reducă cheltuielile. Am urmărit să îndeplinesc sarcinile trasate de secretarul general al partidului, care prin întreaga sa activitate ne este un înălțător exemplu. Acum la hotarul dintre ani mă angajez să nu-mi precupeţesc eforturile pentru a aduce întreprinderii noastre noi succese pe toate planurile, să dovedesc prin noi fapte de muncă dragostea faţă de partid şi patrie, faţă de conducătorul nostru iubit, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Ana Fediuc, filatoare („Ţesătura“) . Colectivul filaturii are toate motivele să se bucure pentru succesele obţinute în 1976. Am devenit secţie fruntaşă pe întreprindere. Ne-am organizat mai bine şi am muncit cu mai mult spor. De aceea ne-am simţit mai mîndri cînd am auzit felicitările adresate tuturor oamenilor muncii prin Mesajul de Anul nou de conducătorul partidului şi statului nostru, felicitări care ne îndeamnă să ne înzecim eforturile în 1977. Ştim că şi ţesătoria vrea să devină secţie fruntaşă, asta e foarte bine. Din întrecerea între secţiile noastre va cîştiga întreaga întreprindere, economia naţională. Acum, la început de an nou, aş vrea să mulţumesc din inimă partidului, conducătorului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru iniţiativele şi munca sa neobosită dedicată întăririi patriei noastre şi în mod deosebit pentru atenţia ce o acordă vieţii şi muncii femeilor, ridicării lor pe noi trepte ale demnităţii umane, afirmării lor depline în orînduirea noastră socialistă. Dumitru Antoci, ajutor de maistru („Victoria“) In 1976, cel mai mare succes tehnic al nostru a fost folosirea pe scară largă a coloranţilor produşi de industria noastră românească. îmi umple Inima de mîndrie cînd văd că industria noastră poate să concureze cu firmele străine cele mai prestigioase. Cum s-a ajuns aici ? Datorită politicii clarvăzătoare a partidului, iniţiativei tovarăşului Nicolae Ceauşescu care stimulează pe toate căile creaţia tehnică autohtonă. Ascultîndu-i Mesajul de Anul nou m-am convins încă o dată de strînsa legătură a secretarului general al partidului cu poporul, cu toate categoriile de oameni ai muncii. Sărbătorind revelionul, noi sărbătorim victoriile partidului și poporului nostru, pe conducătorul nostru spre care ne îndreptăm gîndurile cu nemărginită stimă şi dragoste. Revelionul a fost o veritabilă manifestare a bucuriei pentru viaţa nouă, prosperă de astăzi, o manifestare a încrederii în viitorul mai plin de roade pe care îl înfăptuim cu toţii sub conducerea partidului, a conducătorului nostru iubit, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Anul nou a fost primit sărbătoreşte şi de către oamenii muncii din agricultura judeţului nostru. Peste tot, în noaptea de hotar, atît lucrătorii din I.A.S., mecanizatorii din S.M.A., cît şi ţăranii cooperatori s-au aflat în faţa televizoarelor sau a aparatelor de radio pentru a lua cunoştinţă de Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu adresat întregului nostru popor cu prilejul Anului nou. Urările secretarului general al partidului nostru au constituit încă un prilej" ca fiecare dintre ei să se angajeze cu toată puterea de muncă pentru realizarea cu succes a minunatului Program elaborat de Congresul al XI-lea, de a face ca anul 1977 să marcheze ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă de progres, de bunăstare, de fericire, de a face ca România socialistă să devină tot mai puternică și mai înfloritoare. Pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru"■ România au toastat şi lucrătorii întreprinderii de stat „Avicola“, colectiv pentru care anul 1976 a avut numai 11 luni, realizînd o producţie marfă suplimentară de peste 8 milioane lei. Cu hotărîrea de a-şi spori substanţial eforturile au păşit în anul nou şi lucrătorii de la I.A.S. Tg. Frumos. O parte dintre ei s-au aflat în noaptea de Anul nou la datorie, la locul lor de muncă, în anul care a trecut la I.A.S. Tg. Frumos, de la un efectiv de 1.250 de vaci furajate, s-a obţinut o producţie medie de 5.700 litri de lapte. — Dar în 1977 acest record nu va mai fi un record, întrucît vom căuta să-l depăşim, ne-a spus directorul I.A.S. Tg. Frumos, inginerul Voicu Naum. Urale adresate conducătorului nostru iubit au răsunat în toate satele şi comunele judeţului nostru. Este în aceasta o nouă dovadă de ataşament faţă de patrie, partid şi popor a lucrătorilor din agricultură, a ţărănimii noastre cooperatiste. La Mirceşli sau la Răducăneni, la Bivolari sau la Ţibăneşti, peste tot gîndurile s-au îndreptat în noaptea de Anul nou către tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Urarea tradiţională „La mulţi anii“ a fost rostită şi de locuitorii din Ruginoasa. Şi ei şi-au sărbătorit împreună bucuriile anului care a trecut, cu gîndul la izbînzile anului viitor. Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu a fost ascultat şi aici cu adîncă emoţie. „ Rezultatele obţinute în anul de care ne despărţim acum au fost bune, ne-a spus tov. Florin Gîdea, primarul comunei. Trebuie însă, aşa cum sublinia secretarul general al partidului la Consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R. din 27—28 decembrie 1976, să îmbunătăţim calitatea muncii noastre pentru ca şi roadele să fie mai multe şi mai bune. A răsunat Pluguşorul. Apoi s-au încins horele, cele mai vechi şi mai frumoase dansuri populare cunoscute în întreaga ţară. Familiile lui Gheorghe Grigoraş şi Dumitru Spătaru sunt cele mai numeroase din comună. In noaptea de hotar şi-au dat întîlnire aici în casele bătrînilor din Ruginoasa fiii şi fiicele, nurorile şi ginerii, nepoţii aflaţi în diferite eolituri de ţară. Cu toţii au ridicat primul pahar pentru sănătate şi fericire. De ieri s-au regăsit cu toţii la locurile de muncă, cu aceeaşi hotărîre de a face ca cel de al doilea an al actualului cincinal să fie şi mai bogat decit primul, pentru că totul să se desfăşoare în condiţii optime. Şi totul se desfăşoară, într-adevăr, aşa. Ora 5. De la serviciul deranjamente al I. R. E., aflăm că doar de 4 ori au fost solicitaţi aceşti muncitori. Durata intervenţiilor — sub 15 minute. „Pentru ca cei care petrec să nu simtă lipsa luminii, am făcut totul“, ne spune şeful de tură C. Tănase. Alături de el, la datorie, electricienii D. Mihalache, M. Acatrinei, D. Costea. Ora 6. Obosiţi, dar avind, în ochi şi în inimi, scînteia bucuriei, a datoriei împlinite corect, muncitoreşte, oamenii din „schimbul revelionului“ părăsesc uzinele. Un scurt raid ne permite să aflăm că, într-adevăr, clipa dintre ani a fost şi clipa de transmitere a ştafetei succeselor. Aflăm că, la C.F.S., planul a fost depăşit cu 451.000 lei, fiind produse suplimentar mari cantităţi de granule poliesterice, fire etirate şi fibre. La I.A.I., secretarul comitetului de partid, ing. N. Bartic, ne informează că, pe seama creşterii indicilor intensivi ai producţiei, condiţie necesară pentru abordarea sarcinilor sporite din acest an, prevederile au fost deja depăşite la alte două şarje : cu 10,8 la sută la şarja 391 de penicilină şi cu 15,4 la sută la şarja de tetraciclină nr. 250. Muncitorii de la Fabrica mixtă au predat, şi ei, cu 15.000 cărămizi mai mult decit era stabilit. Şi aşa mai departe, dovezi certe că, acolo, unde inima fierbinte a industriei bate neîncetat, oameni aleşi, harnici, veghează indiferent de clipă. Cu gîndul la conducătorul partidului şi statului nostru O singură familie şi la muncă şi la veselie Anul nou a sosit cu belşug şi bucurie şi în casa ţăranului cooperator Paul Olteanu din Tomeşti. Ca la orice sărbătoare de faţă sunt şi cei cinci copii.