Flacăra Iaşului, aprilie 1977 (Anul 33, nr. 9487-9512)

1977-04-01 / nr. 9487

Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XXXIII — Nr. 9487 Vineri, 1 aprilie 1977 — 4 pagini — 30 bani ~ O politică externă activă, în slujba păcii şi colaborării I între popoare In ampla expunere a tovarăşului Nicolae CeauşescU •— document de o excepţională valoare teoretică şi practică — prezentată la şedinţa comună a C.C. al P.C.R., Marii Adunări Naţionale, Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi activului central de partid şi de stat, un loc important îl ocupă activitatea internaţională desfăşurată de partidul şi statul nostru în spiritul istoricelor hotărîri ale Congresului al XI-lea, orientările şi sarcinile de viitor ale politicii externe a Republicii Socialiste România, a Partidului Comunist Român. Prin analiza făcută de secretarul general al Partidului Comunist Român, participanţii la şedinţa comună — şi prin ei toţi cetăţenii patriei — au putut face o privire de ansamblu asupra poziţiei ţării noastre în principalele probleme ce confruntă azi umanitatea, au avut din nou confirmarea justeţei opticii româneşti în aprecierea fenomenelor celor mai reprezentative ale evoluţiei mondiale. Relevînd importanţa istorică amarilor schimbări petrecute în dezvoltarea lumii contemporane, în raportul de forţe pe plan mondial, expunerea analizează cu rigoare ştiinţifică creşterea avîntului forţelor revoluţionare, antiimperialiste şi progresiste de pretutindeni în lupta pentru o politică nouă în viaţa in- ternaţională, în acest ca*drt*, tovarăşul Nicolae I Ceauşescu sublinia că în lume au continuat să aibă loc ample transformări revoluţionare naţionale şi sociale, mutaţii profunde în raportul mondial de forţe în favoarea cauzei progresului şi păcii. Caracteristica acestor schimbări o constituie afirmarea tot mai puternică a voinţei şi hotărîrii popoarelor de a pune pentru totdeauna capăt politicii imperialiste de dominaţie şi asuprire, de forţă şi dictat, de a se dezvolta libere, deplin stăpîne pe soarta şi bogăţiile lor naţionale, de a promova o politică nouă, de egalitate şi respect între naţiuni, de colaborare multilaterală, într-un climat de încredere şi securitate. Analiza materialist-dialectică a marilor transformări ce se produc în lumea de azi demonstrează că întreaga dezvoltare contemporană creează condiţii favorabile pentru realizarea unor relaţii internaţionale noi, a unei politici de deplină egalitate, respect şi colaborare între naţiuni. Soluţionarea marilor probleme care confruntă omenirea, într-un spirit democratic, în interesul tuturor naţiunilor, impune, de aceea, unirea tot mai strînsă şi intensificarea ,, luptei popoarelor,, a forţelor înaintate de pretutindeni. Pornind de la aceste considerente, Partidul Comunist Român, Republica Socialistă România promovează o politică externă activă, de colaborare cu toate ţările lumii, fără deosebire de orînduire socială şi înţelege să participe, în mod creator, la rezolvarea ma- . rilor probleme cu care este confruntată umanitatea. S-au dezvoltat puternic re- laţiile României cu celelall te ţâri ale lumii. In prezent, întreţinem raporturi diplo- matice şi consulare cu 129 de state şi relaţii economi- *ce cu peste 140 de ţări. Prestigiul internaţional al României socialiste este in disolubil legat de persona-litatea preşedintelui Nicolae Ceauşescu. Hotărîrea adop- tată de şedinţa comună a Comitetului Central al Partidului Comunist Ro- ^ mân, Marii Adunări Naţio- naie şi Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale relevă rolul esen- ţial şi contribuţia hotărîtoa- re a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la elaborarea şi transpunerea în viaţă a politicii externe a partidu- ^ lui şi statului. Multiplele , întîlniri şi contacte ale se-cretarului general al parti- dului, preşedintele Repu- blicii, cu conducători din ţările socialiste, din ţări în curs de dezvoltare, din alte ţări ale lumii, soldate cu rodnice rezultate ; activita- tea sa neobosită pentru a- 1firmarea şi consolidarea cursului nou spre destinde- re,cooperare şi securitate în Europa şi în lume, pen- tru eliminarea decalajelor economice şi înfăptuirii noii ordini economice, pentru realizarea dezarmării şi în primul rînd a dezarmării nucleare, eforturile perse- verente pentru democraţi- i zarea relaţiilor internaţio- 1 (continuare în pag. a 4-a). Intterspectivă: „Zilele teatrului pentru copii şi tineret“ Teatrul pentru copii şi tineret din Iaşi şi Consiliul municipal al Organizaţiei pionierilor organizează un amplu program pentru cea de a IV-a ediţie a „Zilelor teatrului pentru copii şi tineret“, manifestare integrată Festivalului naţional „Cîntarea României“. La aceste manifestări de la Iaşi, ce se vor desfăşura în zilele de 30, 31 mai şi 1 iunie, fiind consacrate Zilei solidarităţii internaţionale pentru apărarea copilului, vor participa trupe de teatru de păpuşi din ţară şi de peste hotare, precum şi cele mai bune formaţii artistice ale pionierilor şi şcolarilor. Vor avea loc cu prilejul amintit microspectacole în aer liber, simpozioane, întîlniri ale celor mai îndrăgiţi regizori şi actori cu micii spectatori. Pentru toate aceste acţiuni se fac preparative, de pe acum la Iași elaborându-se un scenariu (autor Natalia Dănăilă), care va fi interpretat exclusiv de copii. La C.A.P. Uriceni se lucrează de zor, la pregătirea terenului pentru semănat. f Tehnică modernă — eficienţă sporită Zilele acestea, la Oficiul de calcul al întreprinderii „Ţesătura“, au sosit noi capacităţi de calcul. Este vorba de 2 maşini F.C. 16, de construcţie românească, destinate secţiilor de filatură ale unităţii. După cum ne informează ing. Valeriu Georgescu, şeful Oficiului, sunt asigurate deja toate condiţiile pentru integrarea rapidă a noilor capacităţi. Din luna aprilie consumurile, realizarea planului, întreaga urmărire a fabricaţiei din aceste sectoare se va face mult mai rapid. In presa centrală a fost publicat ! Proiectul Legii privind impozitul agricol ! Propunerile, observaţiile şi sugestiile cetăţenilor , Ia legătură cu proiectul de Lege pot fi trimise Marii Adunări Nationale. EXPUNEREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU — amplu program de acţiune, care mobilizează toate energiile, întreaga forţă creatoare a oamenilor muncii Producţie suplimentară de 4 milioane de lei Colectivul întreprinderii de piese auto din Iaşi a încheiat acest prim trimestru al anului cu rezultate dintre cele mai bune, pe măsura hărniciei dovedite. Datorită în primul rînd folosirii mai raţionale a maşinilor şi utilajelor din dotare, a creşterii productivităţii muncii cu aproape 2 procente, planul de producţie a fost substanţial depăşit. După cum ne aduce la cunoştinţă economistul Mihai Hulubei, şeful compartimentului de planificare, planul a fost depăşit cu 4 milioane lei la producţia marfă şi cu 2 milioane lei la cea globală. în vasta acţiune întreprinsă în acest an pentru creşterea productivităţii muncii au fost alese, pe ţară, mai multe întreprinderi care să devină model pentru celelalte. Evident, este vorba de unităţi cu o bogată experienţă şi realizări meritorii, care trebuie să-şi amplifice eforturile în lumina noilor exigenţe. Una din aceste unităţi economice este şi Combinatul de fibre sintetice din Iaşi, unde productivitatea muncii este sistematic depăşită. Experienţa anului 1976 şi de la acest început de an sunt semnificative în acest sens, întărind ordinea şi disciplina (absenţele nemotivate şi învoirile au fost reduse la jumătate faţă de 1975), scurtînd wbstral de reparaţii, colectivul combinatului a reuşit ca instalaţiile specifice să fie folosite la un indice ridicat, de 98,13 la sută, iar la maşinile-unelte din atelierul mecanic de 85 la sută, indice superior unităţilor ieşene din ramura construcţiilor de maşini. Astfel, productivitatea muncii a fost depăşită, anul trecut, cu 2,4 la sută. Toate acestea s-au făcut în paralel cu creşterea calităţii produselor. Ţinîndu-se seama de complexitatea proceselor tehnologice, combinatul a avut ca sarcină să realizeze din volumul total al producţiei 91,5 la sută calitatea I ; s-a realizat însă 94,8 la sută prin ridicarea calităţii la toate produsele. Se mai constată la combinat o creştere permanentă a competenţei profesionale, a dezvoltării continue a spiritului inovator. In 1976, aproape jumătate din efectivul combinatului a participat la cursurile de perfecţionare profesională. S-au aplicat în decursul anilor numeroase inovaţii şi invenţii care au dus la modernizarea producţiei, la diversificarea şi creşterea eficienţei economice. Dovadă că în 1976, cheltuielile materiale la 1.000 lei producţie marfă au fost redu s. PETRESCU (continuare în pag. a 3-a) De la ordine şi disciplină, la folosirea înfensivă a instalaţiilor Combinatul de fibre sintetice—unitate model pentru creşterea productivităţii muncii In întâmpinarea Congresului consiliilor de conducere ale unităţilor agricole înalta răspundere a obştei Adunările generale de dare de seamă şi alegeri din cooperativele agricole desfăşurate de curînd au avut loc în condiţiile în care întregul nostru popor s-a angajat cu toate forţele în realizarea exemplară a sarcinilor celui de al doilea an al actualului cincinal. Biroul executiv al Consiliului Uniunii judeţene a C.A.P., sub îndrumarea Comitetului judeţean de partid, a luat şi de această dată măsurile corespunzătoare şi a asigurat condiţiile necesare ca şi aceste adunări generale să aibă un profund caracter de lucru, în care membrii cooperatori să-şi poată manifesta pe deplin drepturile şi obligaţiile ce le revin din dubla lor calitate de producători şi proprietari ai mijloacelor de producţie, să participe activ la rezolvarea unor probleme legate de mai buna organizare, desfăşurare şi conducere a procesului de producţie. Lucrările acestor adunări, desfăşurate în lumina indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R. din decembrie 1976, au analizat cu răspundere, în spirit critic şi autocritic, rezultatele muncii de anul trecut, jalonînd direcţiile în care trebuie să se acţioneze în continuare. Au fost evidenţiate rezultatele întrecerii socialiste, metodele bune folosite în organizarea producţiei şi a muncii. O expresie a largului caracter de lucru, de participare a maselor de cooperatori la rezolvarea treburilor obşteşti este faptul că la aceste prime adunări generale din 1977 au participat peste 23.000 de ţărani cooperatori. Semnificativ este faptul că în aceste adunări generale au luat cuvîntul peste 7.000 de Ing. ION CHELE vicepreşedinte al U.J.C.A. — Iaşi (continuare in pag. a 2-a) Exemple ce trebuie urmate de toţi cooperatorii La C.A.P. Fîntînele, lucrările cîmpului se desfăşoară bine. Mecanizatorii Mihai Nichita, Ion Patraş, C. Săcăleanu, Camil Podaru, Toader Morăraşu, Gh. Rusu şi alţii îşi fac zi de bierdarea griului. Rămaşi în urmă cu lucrările de sezon sîîîmi cooperatorii de la ferma viticolă. Ce are de spus consiliul de conducere ? zi datoria. Paralel cu însă Gh. Dominte mîntarile se execută și elcorespondeai CARNET Argumente Printre numeroasele propuneri făcute in cadrul conferinţei organizaţiei comunale de partid Cepleniţa a fost şi aceea de a se acorda o mai mare atenţie folosirii chibzuite a terenurilor. Vorbitorii s-au referit la măsurile ce trebuie luate pentru recuperarea unor suprafeţe de teren cu prea multă umiditate, pentru îmbunătăţirea păşunilor, pentru cultivarea fiecărui petec de pămint. Unul dintre participanţii la dezbateri a argumentat că şi terenurile degradate pot deveni productive. Intr-adevăr, însăşi experienţa locală constituie un argument convingător in această direcţie. La Ferma nr. 6 a I.A.S. Cotnari, de exemplu, situată pe raza comunei Cepleniţa, pe o suprafaţă de 7 ha. de astfel de terenuri, a fost înfiinţată o răchitărie, care asigură şi altor unităţi tulajă A. DELEANU (continuare în pag. a 3-a) i»\\\\s\\s\s\\\s\s\s\ \s\s \\\