Flacăra Iaşului, ianuarie 1978 (Anul 34, nr. 9722-9746)

1978-01-03 / nr. 9722

In paginile 2 — 3 Proletari din teat«» tării«, uniţi-vă? -—-------Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XXXIV — Nr. 9722 Marţi, 3 ianuarie 1978 4 pagini — 30 bani Mesajul adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, cu prilejul Anului Nou Cetăţeni ai Republicii Socieste România, încheiem un an deosebit de bogat în realizări economice şi sociale, precum şi în evenimente politice interne de profundă semnificaţie pentru prezentul şi viitorul ţării. Prevederile planului pe 1977 au fost îndeplinite şi depăşite ; producţia industrială a crescut într-un ritm de peste 11,5 la sută, iar cea agricolă, deşi condiţiile naturale nu au fost din cele mai favorabile, poate fi considerată satisfăcătoare. Ca urmare a dezvoltării impetuoase a producţiei de bunuri materiale, a sporirii avuţei naţionale a fost posibilă creşterea suplimentară a veniturilor oamenilor muncii, special ale celor provenite din retribuţia ridicarea peste prevederile iniţiale a nivelului de trai al poporului. Toate acestea evidenţiază, încă o dată, forţa economiei noastre, superioritatea orînduirii noi pe care o clădim, capacitatea poporului nostru de a asigura progresul şi prosperitatea patriei. In acest an au fost adoptate noi măsuri de perfecţionare a planificării şi conducerii unitare a economiei, a întregii societăţi. Am amplificat cadrul organizatoric de participare a maselor la conducerea vieţii economice şi sociale, a statului, am întărit şi mai puternic democraţia socialistă. Sărbătorirea, în acest an, a Centenarului Independenţei de stat şi a trei decenii de la instaurarea Republicii — a prilejuit omagierea înaltelor virtuţi ale poporului român, a luptei sale eroice pentru libertate, neatîrnare şi dreptate socială, a marilor victorii obţinute in transformarea revoluţionară a societăţii româneşti şi, totodată, reafirmarea hotărîrii noastre ferme de a nu precupeţi nimic pentru măreţia patriei, pentru apărarea şi întărirea independenţei şi suveranităţii ei. evenimentul poliţă. ^1 »««i important al anului a fost Conferinţa Naţională a partidului care a stabilitun vast ansamblu de măsuri pentru intensificarea dezvoltării economiei naţionale 5* accentuarea creşterii nivelului de trai 3* Poporului, pentru perfecţionarea activităţii în toate, compartimentele societăţii in vederea înfăptuirii cu succes a istoricului Program al partidului. Pentru marile succese dobîndite în toate domeniile de activitate, doresc să adresez, în aceste momente solemne, în numele conducerii de partidui de stat, precum şi al meu personal, cele mai calde felicitări clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului nostru popor — făuritor conştient al destinului său liber şi fericit.» Intrăm în noul an cu o perspectivă clară, cu un program precis a cărui realizare este menită să asigure înflorirea continuă, multilaterală a României. Anul 1978 — cel de-al treilea an al cincinalului — este hotărîtor pentru îndeplinirea cu succes a istoricelor hotărîri ale Congresului al XI-lea al partidului, a planului de dezvoltare economicosocială pînă în 1980. Iată de ce este necesar — aşa cum am subliniat şi la Conferinţa Naţională — să asigurăm un salt revoluţionar de la acumularea cantitativă la o calitate nouă, superioară în întreaga activitate de construcţie socialistă. Aceasta impune perfecţionarea în continuare a planificării, organizării şi conducerii producţiei materiale, valorificarea cu maximum de eficienţă a potenţialului economic şi uman. Ia baza întregii activităţi trebuie să punem cele mai înaintate cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice contemporane, asigurind ridicarea nivelului tehnic şi a calităţii tuturor produselor, aplicarea unor tehnologii noi care să permită reducerea consumului de materii prime, materiale şi energie, scăderea cheltuielilor de fabricaţie. Să concentrăm energia, forţa creatoare, inteligenţa şi priceperea întregii naţiuni pentru sporirea mai rapidă a productivităţii muncii , factorul hotărîtor de care depinde creşterea venitului naţional, ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc, mersul tot mai ferm înainte al României pe calea progresului socialist. Sunt pe deplin încredinţat că şi în anul cevine, întregul nostru popor va acţiona cu toată hotărirea şi abnegaţia, sub conducerea partidului, pentru realizarea acestor ţeluri măreţe, că prin perseverenţa şi elanul lor revoluţionar, toţi oamenii muncii se vor dovedi la înălţimea marilor răspunderi pe care istoria le pune în faţa generaţiilor de astăzi ale României socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, Anul pe care îl încheiem s-a caracterizat prin accentuarea profundelor schimbări naţionale şi sociale in viaţa internaţională, în raportul mondial de forţe, prin afirmarea tot mai puternică a voinţei popoarelor de a pune capăt cu desăvîrşire politicii imperialiste, de dominaţie şi dictat, de a deveni stăpîne pe bogăţiile naţionale, pe destinele proprii. în 1977 s-a manifestat tot mai pregnant marea înfruntare, la scara planetei, dintre tendinţa spre o nouă reîmpărţire a lumii, a zonelor de influenţă, spre cîştigarea de noi poziţii dominante de către diferite state sau grupări de state, şi (continuare în pag. a 2-a) Draci tovarăşi şi prieteni. i 1 Reportaj din întrecerea socialistă la Iaşi Lingă maşini, în clipa dintre ani Revelion 1978 Bucurie şi încredere în viitor în noaptea Anului Nou Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au aflat în mijlocul muncitorilor de la întreprinderea „23 August“ şi al tinerilor din Pavilionul central expoziţional Cu puţin timp înainte ca Amil Nou să-şi anunţe solemn sosirea,in atmosfera optimistă generată de marile noastre Împliniri, de certitudinile ce ne călăuzesc pană spre viitor, mii de oameni ai muncii din Capitală au trăit momente de neuitat. Secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au aflat, in această noapte a confluenţei dintre ani, împreună cu alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat în mijlocul puternicului detaşament muncitoresc al întreprinderii „23 August“ şi al tinerilor care au sărbătorit revelionul la Pavilionul central expoziţional din Piaţa Scînteii. Cel ce î® fruntea partidului şi statului desfăşoară o neabătuta activitate spre binele şi fericirea poporului, întîiul cetăţean al ţării, omul a cărui masă de lucru sînt uzinele şi şantierele, ogoarele şi lăcaşurile ştiinţei, fiul cel mai iubit al naţiunii noastre, s-a aflat şi în această noapte a bucuriei în mijlocul oamenilor, adresîndu-le cuvîntul său înflăcărat, cutezător, îndemnurile ce înnobilează conştiinţele şi fac munca mai rodnică, ce deschid noi orizonturi creaţiei, făcînd ca cele aproape douăzeci şi două de milioane de inimi ale ţării să vibreze în ritmurile timpului eroic pe care îl trăim. Secretarul general al partidului a fost însoţit de tovarăşii Manea Manescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Ion Dincă, János Fazekas, Ion Ioniţă, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Iiie Verdeț, Mi« Dobrescu, Constantin Discăiescu, Ion Stârnescu. ...întreprinderea „23 August*. In vreme ce oţelana din schimbul de noapte elaborează şarjă după şarjă, în moderna cantină-restaurant, împodobită feeric cu lumini multicolore, cu , ramuri de brad, s-au adunat aproape şapte sute de constructori de maşini şi familiile lor pentru a sărbători un an de rodnice împliniri. Pe feţele lor citeşti bucuria şi mîndria de a fi îndeplinit, încă de la 25 octombrie. (continuare în pag. a 2-a) CUVÎNTUL TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU la revelionul de la întreprinderea „23 August“ Dragi tovarăşi şi prieteni. Simţeai deosebit de bucuroşi că în încheierea anului 1977, la începutul noului an, ne aflăm în mijlocul minunatului colectiv de oameni ai muncii de la Întreprinderea „23 August“, împreună cu familiile lor pentru a sărbători acest nou an. Intr-adevăr aţi realizat lucruri bune în anul pe care îl încheiem şi aş dori ca să vă adresez şi cu acest prilej cele mai calde felicitări pentru tot ceea ce aţi realizat şi urarea de noi succese în viitor. (Aplauze puternice, urale. De aici, de la „23 August“, acest centru important al industriei noastre socialiste cu un minunat colectiv de oameni ai muncii, doresc să adresez, încă odată, eroicei noastre clase muncitoare, tuturor oamenilor muncii, cele mai calde felicitări pentru rezultatele obţinute in 1977, şi urarea de noi şi noi succese ! (Aplauze puternice, urate. Se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“). Am deplina încredere că dumneavoastră, la fel ca întreaga clasă muncitoare, ca întregul nostru popor veţi îndeplini cu cinste şi în anul viitor sarcinile ce vă revin din Programul elaborat de Congresul al XI-lea, din hotărîrile Conferinţei Naţionale a partidului şi veţi aduce o contribuţie tot mai insemnată la dezvoltarea industriei, la înaintarea tarii noastre, pe calea societăţii socialiste multilateral dezvoltate, pe calea bunăstării şi fericirii. (Se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R !“. Aplauze puternice). Doresc să închin primul pahar la acest revelion pentru minunata noastră clasă muncitoare, pentru ţărănime, pentru intelectualitate, pentru toţi oamenii muncii, fara deosebire de naţionalitate, pentru gloriosul popor român care înfăptuieşte neabătut politica partidului nostru comunist, politică ce corespunde intereselor vitale de bunăstare şi ■fericire ale naţiunii noastre. (Se scandează „Ceauşescu — P.C.R-I“, „Ceauşescu şi poporul!“. A,plauze puternice, îndelungate). Vă urăm, dragi tovarăşi şi prieteni, tuturor oamenilor muncii din acest minunat colectiv, familiilor dumneavoastră, multă sănătate, multă fericire ! „La mulţi ani “ .Se scandează, cu putere, îndelung, „Ceauşescu — la mulţi ani !“. Se caută cu însufleţire „Mulţi ani trăiască !“). Vă doresc o petrecere cit mai frumoasă în această noapte, succese mari şi tot ceea ce vă doriţi dumneavoastră ! (Aplauze puternice. Se scandează îndelung „Ceauşescu şi poporul“, „Ceauşescu! — La mulţi ani !“). CUVÎNTUL TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU la revelionul tineretului din Dragi tovarăşi şi prieteni tineri. Suntem deosebit de mulţumiţi şi bucuroşi că în această seară, la încheierea anului 1977, ne aflăm împreună cu reprezentanţii tineretului din Capitală. Dorim să subliniem prin aceasta preţuirea şi înalta apreciere pe care o dăm contribuţiei tineretului la tot ceea ce se înfăptuieşte în patria noastră, elanului cei care el munceşte şi învaţă, servindu-şi patria, partidul şi poporul (Aplauze puternice, urale. Se scandează îndelung „Ceauşescu-P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul !“). Aş dori să subliniez contribuţia uriaşă pe care tineretul muncitoresc, ţărănesc, intelectual, întregul tineret al patriei noastre o aduce, în toate domeniile de activitate, la înflorirea României socialiste. Avem în faţă un program minunat. Aţi contribuit prot munca voastră, dragi prieteni tineri, dragi tineri comunişti, la înfăptuirea succeselor pe primii doi ani ai cincinalului. Sunt ferm convins că şi în anul viitor veţi fi în primele rînduri pentru înfăptuirea cu succes a Programului elaborat de Congresul al XI-lea de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, de ridicare a bunăstării şi fericirii întregii noastre naţiuni. (Aplauze îndelungate. Se scandează „Ceauşescu- P.C.R. !“). Doresc cu acest prilej al noului an să ridic acest de-al doilea pahar O pen- Capitală ţin că pe primul l-am ridicat la întreprinderea „21 August“ — în cinstea minunatului tineret al patriei noastre, să-i urez succese tot mai mari în întreaga sa activitate şi în viaţă, să fie în stare de a continua ceea ce au realizat înaintaşii, pentru ca tinerii noştri să devină demni făuritori şi conducători ai patriei socialiste. (Urale, aplauze puternice, se scandează „Ceauşescu-P.C.R. !“). _ Vă urez multă sănătate şi multă fericire ! (Se scandează „Ceauşescu — P.C.R 1“, „Ceauşescu — tinerii !“, aplauze puternice, urale). _ _ Şi acum, dragi tovarăşi, vă urăm petrecere bună: „La mulţi ani !“. (Aplauze îndelungate, urale puternice, se scandează îndelung „Ceauşescu-P.C.R.