Flacăra Iaşului, martie 1978 (Anul 34, nr. 9771-9797)

1978-03-01 / nr. 9771

Priin aplicarea cu consecvenţă a politicii partidului de creştere a nivelului de trai începînd de astăzi, noi categorii de oameni ai muncii primesc retribuţii sporite Aşa cum am arătat şi în numărul de ieri al ziarului nostru, noi categorii de oameni ai muncii beneficiază, începînd de la 1 martie a.c., de sporirea retribuţiei, ca urmare a politicii consecvente a partidului şi statului nostru de creştere neîncetată a nivelului de trai al poporului. La temelia ridicării continue a bunăstării celor ce muncesc se află dezvoltarea în ritm accelerat a economiei naţionale, creşterea an de an a producţiei, a venitului naţional. Oamenii muncii primesc sporirea retribuţiei cu o vie satisfacţie, hotărâţi să-şi intensifice eforturile pentru îndeplinirea şi depăşirea planului, pentru transformarea cantităţii într-o calitate nouă, superioară — sarcină de prim ordin trasată de Conferința Națională a partidului. Răspunsul Uzinei electrice: VOM DA MAI MULTĂ ENERGIE, VOM REDUCE CONSUMUL DE COMBUSTIBIL Calculele arată că pînă acum la Uzina electrică s-au obţinut 1 000 MWh. energie electrică peste prevederi (potrivit cerinţelor dezvoltării industriei), iar economiile suplimentare de combustibil convenţional se ridică la 100 de tone. Se fac şi calcule referitoare la creşterea retribuţiei. Colectivul uzinei va primi lunar cu peste 300 000 de lei mai mult, începînd de la 1 martie (faţă de 1 mai cum se prevăzuse iniţial). Operatorul Gh. Mardare, de la camera de comandă, ne spune : — Pînă acum am primit o retribuţie de 2 029 lei ; inempirul din martie voi primi 2 366 lei Diferenţa este destul de mare ca să-mi acopăr o seamă de cheltuieli cum sînt chiria (locuiesc intr-un apartament construit din fondurile statului), 136 lei, întreţinerea, taxele pentru radio şi televizor, lumina electrică. Este deci de apreciat la termenii cei mai pozitivi grija partidului, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru ridicarea continuă a bunăstării noastre. Pentru mine creşterea retribuţiei, începând cu data de 1 martie, are şi o semnificaţie cu totod personală — la această zi îmi serbez ziua de naştere, împlinesc 33 de ani, şi iată ce cadou minunat îmi oferă partidul şi statul. Stai datorit să-mi îmbunătăţesc mereu munca, să o fac cu meti eficientă. Mă gtadesc at printr-o atenţie sporită, felosind agregatele la parametrii constanţi, eu şi tovarăşii mei putem spori mai mult producţia de energie electrică şi, totodată, să rechice la consumul de combustibil. Alexandru Stanislav, muncitor specialist la sectorul reparaţii, va primi tartar o retribuţie de 2 703 lei faţă de 2 310 lei. Ne declară : — Cuvintele de rmrl tumtra (continuare la pag. a 3-a) Hotărirea întreprinderii poligrafice: VOM RIDICA NIVELUL PRODUCTIVITĂŢII MUNCI Colectivul întreprinderii poligrafice este angajat acum într-o vastă acţiune menită să pregătească condiţiile pentru trecerea la săptâmâna de lucru redusă, nr.eeplad de la 1 iulie a.c., aşa incit creşterea retribuţiei constituie un motiv în plus de sporire a eforturilor pentru ridicarea nivelului productivităţii muncii, cu cel puţin 4,5 la sută. Nu de mult întreprinderea şi-a extins activitatea intr-un local nou, dotat cu maşini şi utilaje moderne, de mare randament, care uşurează munca şi o face mai spornică. Ne vorbeşte brigadierul Mihai Cozma : — Sunt profund recunoscători partidului şi statului pentru măsurile de creştere a nivelului de trai. Retribuţia mea lunară sporeşte de la 1 756 lei la 2 020 lei. De curînd mi-am cumpărat mobilă nouă, plătesc o rată de 550 lei care, începînd din martie va fi, zic eu, mai mică, deoarece o parte va fi achitată din plusul de retribuție. Cum voi răspunde ? Mi-am propus să reduc timpul indirect productiv (sunt destule posibilităţi), să urmăresc cu mai multă atenţie planificarea comenzilor, să iau cele mai bune măsuri pentru ca fiecare tipograf din colectivul nostru — tipair înalt — să realizeze lucrări potrivit pregătirii profesionale, să contribui mai eficiente, reducerea consumului de materii prime și materiale, de energie. Muncitoarea Viorica Manole va primi o retribuţie lunară de 1 795 lei la loc de 1 564 lei. — Mulţumind partidului, ne spune dresa, vorbind la numele sectorului legătorie, vom spori producţia şi, la primul rind, vom îmbunătăţi mai mult calitatea, folosind tot H. PETRESCU (continuare în pag. a 3-a) Constituirea cabinetului judeţean de organizare economico-socială Ieri a avut loc şedinţa de constituire a Cabinetului judeţean de organizare economico-socială. Au participat tovarăşii Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, Gheorghe Cilibiu, secretar al Comitetului judeţean de partid, reprezentanţi ai Consiliului organizării economico sociale. Potrivit Legii nr. 32 din 1977, din componenţa cabinetului — ca organ colectiv de conducere — fac parte 31 de membri : activişti de partid şi de stat, cadre cu munci de răspundere din organele judeţene de sinteză, alte cadre de specialitate care lucrează la probleme de organizare, muncitori şi tehnicieni de înaltă calificare. Preşedinte şi, totodată, director al Cabinetului a fost numit ing. Tatiana Ştefani, iaşi vicepreşedinte — tov. Th. Onofrei, directorul Inspecţiei teritoriale financiare de stat. Au fost constituite în acest cadru comisiile Cabinetului pe domenii de activitate : comisia pentru industrie, construcţii, transporturi; comisia pentru agricultură, circulaţia mărfurilor, cooperaţie, economia locală , comisia pentru tnvăţămâat, sănătate, cultură, administraţie. La îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin Cabinetului, va fi atras un larg activ obştesc. A fost aprobat planul de activităţi pe semestrul I al acestui an şi s-au stabilit direcţiile de promovare consecventă a formelor şi metodelor ştiinţifice de organizare şi conducere a tuturor domeniilor de activitate din teritoriu. Fotó : S. LEONID Premieră la Naţionalul ieşean Ieri, pe scena Tesbrutal Naţional „Vasile Aleasaradin“, a avut loc premiera spectacolului la comedia „A Hana a nu H__rudi T“ de K. Bnaghinski şi K. Freajsmov, Direcţia de scenă Căiia Florian. Scenografia : Mila! IV fan. Aranjament muzical : Lucian Ionescu. Din distribuţie fac parte George Merevei, Silvia Popa, Virginia Raiciu, Valentin Ionescu, Valeries Oţeleanu, Dan Adobăniţei, Constanţa Lercă, Petru Ciubotaru, Gheorghe Marinca. Spectacolul s-a bucurat de succes. în pagina a 4-a —--------■ Vizita delegaţiei M.A.N. la Hanoi. ! ■ Lucrările Comitetului pentru Carta O.N.U. fi creşterea rolului Naţiunilor Unite. * —~~~ Conferinţa organizaţiilor ne- guvernamentale pentru dezarmare. ( " Noi ciocniri intre manifestanţi şi armată [ în Nicaragua. Trei harnic* ţesătoare, fruntaşe la muncă la Întreprinderea „Ţesătura* , Angelica Sie, Liliana Lunga şi Ecaderina RuawL Ogoarele aşteaptă toate îngrăşămîntele naturale promise, tovarăşi agricultori! Am păşit de acum la tona martie, semn că zilele pînă la declanşarea campaniei agricole de primăvară stat numărate. Timpul inain tat înseamnă, desigur, şi ♦ ir*am taţi» V* orÂTuraa a» ţiunilor premergătoare marii bătălii de pe ogoare, între care fertilizarea solului ocupă un loc central. Este îmbucurător făptui că faţă de alţi ani am întîlnat la această iarnă şi mai multe unităţi care au desfăşurat o adevărată campanie de punere la valoare a îngrăşămintelor naturale pentru a spori astfel potenţialul productiv al pământului. Cooperativele agricole din Leţcani, Corteşti, Heleşteni, Movileni, Tansa, Tătăruşi stat numai cîteva dintre cele care, în primul trimestru al acestui an, au dus pe ogoare cu mult mai mult gunoi de grajd decît şi-au prevăzut iniţial. Acolo unde platformele din sectoarele ecotehnice proprii au fost epuizate, s-a făcut apel şi la alte surse. Tot. Panl Ionescu, inginerul şef al« CLAJ». Heleşteul, de pildă, se spunea că sa nu numai dia colectarea îngrăşămintelor naturale da la gospodăriile populaţiei. Stat lasă şi surse considerabil mai mari, pe care bunii gospodarii se trec, desigur, cu vederea. Cantităţi cu adevărat impresionante oferă, bunăoară, Com- C. GREGORIAN (continuare în pag.a7-a) ----------------- - - ---------------— Cronica lunii februarie EVENIMENTE INTERNE Odată cu fila ruptă ieri din calendar, am încheiat cea de a doua lună a acestui an, lună în care poporul nostru a omagiat două evenimente de seamă ale secolului politic românesc : împlinirea a 45 de ani de la marile bătăii proletare purtate, sub steagul partidului, la ianuarie — februarie 1933, împotriva exploatării capitaliste, contra fascismului, pentru apărarea independenţei patriei şi desfăşurarea, în urmă cu 30 de ani, în februarie 1948, a istoricului Congres al VI-lea al P. C. R., eveniment care, aşa cum apreciază Programul partidului nostru, a consacrat „realizarea unităţii politice, ideologice şi organizatorice a clasei muncitoare, prin unificarea Partidului Comunist cu Partidul Social Democrat“. Bilanţul drumului străbătut de ţara noastră de-a lungul celor 30 de ani care au trecut de la Congresul al VI-lea demonstrează, cu prisosinţă, că făurirea partidului unic a confirmat pe deplin, strălucit, marile speranţe ale clasei muncitoare şi întregului popor. Sub conducerea partidului, poporul nostru a parcurs, practic, o întreagă epocă istorică, asigurînd înflorirea continuă a proprietăţii socialiste, progresul susţinut al economiei, ştiinţei şi culturii, ridicarea nivelului de trai al tuturor oamenilor muncii care, acum, strîns uniţi la jurul partidului, îşi exprimă hotărîrea de a păşi mai departe pe drumul socialismului şi comunismului, ladeplinind astfel idealurile lor de libertate şi bunăstare. Aflaţi la plină activitate pentru realizarea la cît mei bune condiţiuni a sarcinilor din cel de al treilea şi tastărilor an al cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice, oamenii munca au luat ca satisfacţie cunoştinţă de bilanţul rodnic al anului precedent , cuprins în Conunicatul cu privire la îndeplinirea Planului naţional unic de dezvoltare economicosocială pe anul 1977, dat publicităţii la începutul lunii februarie. însufleţitor tablou al dinamismului economic şi social Comunicatul constituie, totodată, prin tonicitatea mesajului său, un puternic îndemn la activitatea oamenilor muncii antrenaţi in amplul efort de a înfăptui cerinţa expresă a Conferinţei Naţionale a partidului — transformarea cantităţii Intr-o nouă calitate. Acest lucru a fost pus cu pregnanţă in evidenţă la cadrul adunărilor generale ale oamenilor muncii ce s-au desfăşurat pretutindeni în cursul lunii februarie şi care au constituit un cadru dintre cele mai propice de ALICE OU ATU (continuare în pag. a 3-a) 1 Martie \ Această M — ieși, J prin însemnele ei atxt de viu colorate, ar pă- rea să fie doar o zi de- 1 corativă — ne-o dorim 1 de fiecare dată vitală simbolică. In sensul u- i nei iminente sosiri : mâi- J ne, poimtine, primava- \ ra va veni şi ne va I inunda fiinţa cu sevele î es regeneratoare. | De cîteva zile, urmăaresc caisul firav de sub fereastră. Acest cais, ca o gingaşă minune a pământului, înflorea prea devreme acum un an. Seara, florile lui rare,a de o prospeţime răscolitoare, se proiectau pe cerul negru, intr-o lucire fosforescentă. Înflorea prea devreme pentru că, numai după citeva zile, tot seara, pămîntul avea să se cutremure dement, iar petalele alb-rozii să se scuture. Alte petale au , crescut imediat, multe, sănătoase, puternic parfumate, contrazicând, prin această încăpăţînată reînflorire, rătăcirea ,, de o clipă a scoarţei. i Acum, caisul nu ara floare, frigul U ţine încă în loc, dar ceea ea e frumos omenesc *■': f gîndul — speranţă că foarte curînd o va avea , şi că nici o forţă oarbă . !. mi-l va mai scutura to- fi inie de vreme ^ sj ’Pe colinele cu VAX- GHEQRGHI» .j (continuare în pag. a 8-af