Flacăra Iaşului, septembrie 1978 (Anul 34, nr. 9927-9952)

1978-09-15 / nr. 9939

urgan al comitetului judeţean iaşi ai r.i.n. şi ai bonsmului popular judeţean VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE ceauşescu ÎN JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN în cea de-a doua zi a Vizitei de lucru în judeţul Caraş- Severin, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, s-a întîlnit cu noi colective de oameni ai muncii din unităţi industriale şi agricole, în cadrul acestei noi şi exigente analize au participat reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, conducători ai unor ministere economice, specialişti, împreună cu secretarul general al partidului, la vizita participă tovarăşii Iosif Banc, Virgil Cazacu, Gheorghe Rădulescu şi Ilie Verdeţ. Dialogul de lucru din cea de-a doua zi a vizitei a început la întreprinderea de construcţii metalice Bocşa. La aterizarea elicopterului, din mii de piepturi au izbucnit urale şi ovaţii. S-a scandat „Ceauşescu—P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul Exprimînd marea bucurie a cetăţenilor Bocşei de a-l avea ca oaspete drag, primarul oraşului, Gheorghe Avram, a urat tovarăşului Nîcolae Ceauşescu, la coborîrea din elicopter, un călduros bun-venit, sănătate, viaţă lungă şi putere de muncă în fruntea partidului şi statului nostru. O gardă militară a prezentat onorul. A fost intonat Imnul de stat al Republicii Socialiste România. Un grup de pionieri, de tineri şi tinere la costume naţionale l-au înconjurat cu emoţie şi bucurie pe secretarul general al partidului, oferindu-i buchete de flori. A urmat un moment de adîncă semnificaţie : minerul Vasile Rudăreanu a adus, în numele acestui detaşament de frunte al clasei noastre muncitoare, un salut revoluţionar conducătorului partidului şi statului nostru , primului miner de onoare al ţării. De aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu se îndreaptă spre primul obiectiv al vizitei — întreprinderea de construcţii metalice. La sosirea în incinta întreprinderii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost salutat de Ioan Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, Dimitrie Galu, directorul uzinei, de reprezentanţi ai consiliului oamenilor muncii, de numeroşi muncitori. în faţa unor grafice şi machete, gazdele înfăţişează evoluţia întreprinderii, dinamica principalilor indicatori economici, în discuţia care are loc, gazdele prezintă tovarăşului Nicolae Ceauşescu realizările lor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu apreciază succesele obţinute de colectivul unităţii şi subliniază necesitatea de a se continua acţiunea de diversificare şi înnoire a producţiei. , Secretarul general al partidului a atras, totodată, atenţia asupra necesităţii de a se lua măsuri pentru o creştere mai substanţială a producţiei şi devansarea termenelor de intrare în funcţiune a noii capacităţi. în timpul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a stat de vorbă cu numeroşi muncitori, s-a interesat de condiţiile lor de muncă şi de viaţă. La Berzovia, o frumoasă comună înscrisă in itinerariul vizitei, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, celorlalţi conducători de partid şi de stat li se face o primire călduroasă. Aici se vizitează complexul de creştere şi îngrăşare a taurinelor şi ovinelor şi se continuă analiza problemelor agriculturii din judeţul Caraş-Severin, începută în ziua precedentă, de data aceasta în cadrul dezbaterilor aflîndu-se programul de dezvoltare a zootehniei. După cum se ştie, judeţul Caraş-Severin are o veche tradiţie şi bogată experienţă in creşterea animalelor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, apreciind rezultatele obţinute, cere organelor de specialitate să acţioneze mai eficient în direcţia creşterii producţiei de lapte, acest lucru fiind facilitat de existenţa în judeţ a unor mari suprafeţe ocupate cu păşuni şi fineţe naturale. Au fost prezentate apoi (continuare în pag. a 2-a) VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUSESCU IN JUDEŢUL CLUJ In cursul după-amiezii de joi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a început o vizită de lucru în judeţul Cluj. Secretarul general al partidului este însoţit de tovarăşa Elena Ceauşescu, de tovarăşii Iosif Banc, Virgil Cazacu, Gheorghe Rădulescu, Ilie Verdeţ, Ion Ursu. Obiectivul central al vizitei îl constituie examinarea la faţa locului, în cadrul unui cuprinzător dialog cu organele locale de partid şi de stat, cu cadre de conducere din economie, cu specialişti şi oameni ai muncii, a stadiului realizării sarcinilor ce revin acestui judeţ din hotărîrile Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, stabilirea căilor şi mijloacelor concrete menite să impulsioneze întreaga activitate economico-socială. Locuitorii meleagurilor clujene l-au întîmpinat pe secretarul general al partidului cu simţăminte de aleasă stimă, de adîncă dragoste şi recunoştinţă pentru neistovita sa activitate revoluţionară consacrată binelui poporului şi al ţării, sporirii prestigiului României socialiste în lume. In apropiere de Cîmpia Turzii — care a constituit prima etapă a vizitei în acest judeţ — tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întîmpinat de o mulţime care a aplaudat îndelung, aclamînd cu putere, scandînd cu însufleţire „Ceauşescu — P.C.R. „Ceauşescu şi poporul Dînd expresie sentimentelor tuturor oamenilor muncii de pe aceste meleaguri, primul secretar al Comitetului judeţean al P.C.R., tovarăşul Ştefan Mocuţa, a adresat secretarului general al partidului, preşedintele ţării, un călduros bun-venit. O gardă constituită în cinstea sosirii tovarăşului Nicolae Ceauşescu, alcătuită din ostaşi şi membri ai detaşamentelor patriotice şi ai formaţiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul. A fost intonat Imnul de stat al Republicii Socialiste România. Un semn de stimă şi dragoste, bătrîni şi tineri în frumoase costume populare l-au invitat pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu să guste din pîinea ospitalităţii şi plosca cu vin. Un grup de pionieri şi şoimi ai patriei au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori. Inovaţiile mulţimii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au îndreptat apoi, într-o maşină deschisă, spre Combinatul metalurgic din Cîmpia Turzii. De-a lungul străzilor oraşului, cetăţenii aclamă pe secretarul general al partidului, exprimîndu-şi recunoştinţa pentru sprijinul neîntrerupt acordat înfloririi continue a oraşului lor, a întregului judeţ. Vizita la marele combinat din localitatea de pe Arieş a situat în centrul dialogului de lucru problemele legate de modul în care se realizează proiectele de extindere a acestei unităţi, de introducere rapidă a progresului tehnic. In faţa unor machete şi grafice, directorul general adjunct al combinatului, Gligor Urs, informează pe secretarul general al partidului despre stadiul lucrărilor la cele trei mari capacităţi de producţie, ce constituie obiectivele acestei etape de dezvoltare a unităţii : oţelăria, laminorul şi trefilatorul de oţel. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu examinează îndeaproape stadiul de realizare a fiecăruia dintre obiective, în cursul dialogului este evidenţiat faptul că există toate condiţiile pentru ca primele capacităţi să înceapă să producă, potrivit sarcinii trasate de secretarul general al partidului, încă din acest an. Secretarul general al partidului urmăreşte, pe parcursul vizitei, modul în care se materializează proiectele. în acelaşi timp, tovarăşul Nicolae Ceauşescu examinează rozul(continuare în pag. a 2-a) Producţie netă suplimentară La întreprinderea de maşini-agregat şi maşini-unelte speciale există o preocupare constantă pentru creşterea valorii nou create, a producţiei nete, prin folosirea cît mai judicioasă a timpului de lucru, a unor tehnologii moderne, prin diversificarea continuă a producţiei, după cerinţele beneficiarilor. Producţia netă se îndeplineşte la LM.A.M.U.S. încă de la începutul anului, iar din luna iulie această creştere s-a accentuat, ca urmare a reducerii mai substanţiale a cheltuielilor materiale. Pe luna august, de exemplu, valoarea producției nete a fost depășită cu aproape ÎS la sută. • • • • ~— Astăzi, la posturile noastre— de radio şi televiziune ! Cu prilejul vizitei tovarăşului Nîcolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, pre- şedinţele Republicii Socialiste România in judeţul Cluj, şi al deschiderii anului şcolar şi universitar 1978—1979, astăzi va avea loc în municipiul Cluj-Napoca o mare adunare populară. Posturile de radio și televiziune vor transmite direct această manifestare, care va avea loc în jurul orei 13:30. | Congresul naţional de chimie şi-a încheiat lucrările .Joi s-au încheiat în Capitală lucrările Congresului naţional de chimie, importantă manifestare a vieţii noastre ştiinţifice. Congresul a reunit oameni de ştiinţă, cercetători, proiectanţi, cadre didactice din învăţâmîntul superior, conducători de mari unităţi chimice, alţi specialişti din întreprinderile industriale de profil, un mare număr de invitaţi de peste hotare. In plen şi In secţiunile de specialitate — inginerie chimică, chimie fizică şi chimie analitică, petrochimie, chimie macromoleculară, chimie organică, chimie anorganică, metale rare şi pure — au fost susţinute peste 480 referate şi Conul,licări care, prin înaltul lor nivel ştiinţific, prin soluţiile tehnice şi economice prezentate, au oglindit competenţa şi capacitatea lucrătorilor ce-şi desfăşoară activitatea în acest important sector al economiei de a contribui prin creaţia proprie la prestigiul, ştiinţei româneşti, la înfăptuirea sarcinilor ce le revin în cincinalul revoluţiei tehnico-ştiinţifice. Congresul a evidenţiat căile şi mijloacele de acţiune pentru realizarea exemplară a hotărîrilor Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, pentru traducerea în viaţă a orientărilor şi sarcinilor stabilite de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru creşterea contribuţiei cercetării ştiinţifice la dezvoltarea întregii economii naţionale. Cuvîntul de închidere a lucrărilor Congresului a fost rostit de tovarăşa acad. dr. ing. Elena Ceauşescu. Participanţii la lucrările Congresului au adoptat, într-o atmosferă de entuziasm, textul unei telegrame adresate Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România. Recent, în atelierele de producţie ale Cooperativei „Mobilă şi tapiţerie“ din Iaşi au fost introduse maşini moderne de mare randament. In imagine, maşina de copiat repere după şablon, mînuită cu competenţă de tinărul Constantin Penescu. CELOR CE DAU LUMINA) ! VIITORULUI ROMÂNESC) ^ Patria din pragul anilor I două mii va fi mult mai înaltă nu prin cristalele I împădurite ale Carpaţilor I şi prin salbele de energie veşnică a rîurilor, nu în I primul rînd văzută de pe arcadele cromate ale viitoarelor uzine-minune, ci I datorită poporului de iniine, de o elevata spiritua- litate, care intră de azi, , la redeschiderea şcolilor, într-un nou an de multiplă luminare. Dar tot acest norod june, de la cîţiva anişori la minţile deja mature şi cultivate ale studenţimii, soarbe din soarele înţelepciunii româneşti şi universale ceea ce-i oferă, cu ardoare, talent şi solidă temelie ştiinţifică, cei pe care înaintaşii i-au botezat cu numele de apostoli ai neamului : cadrele didactice. Aceşti oameni mai totdeauna aproape de ideal, azi cu tezaurul ideologiei P.C.R. sub frunţi, părinţii de conştiinţa în continuă perfecţionare, deschid şi la Iaşi, de la Humosu la Gorban, de la Tabăra la Dagîţa, nu simple ore de clasă, ci o puzderie de ferestre sufleteşti către comunism. Căci aproape 1 200 000, un sfert din popu- l laţia judeţului, învaţă să-şi scrie primele litere ale destinului şi se avîntă spre | cea mai cutezătoare treap- tă a ştiinţei, la îndemîna celor 28 000 de studenţi ie- seni. E semnificativ faptul că ^ debutul anului şcolar re- i Vine pentru cei mai mulţi muncii« practice, ce-ţi dă pîine şi te formează în- / crezător în puterile tale şi ale ţării. Adică şcoală va fi tot judeţul, ca întreaga Românie, cu fabrici şi oygoare, cu cîntec la culesul strugurilor şi prima piesă a vieţii şlefuită la strung, cu întîiul pas pe schele. Asta pe lingă sutele de clase adevărate abia ieşite din mîna meşterilor, cu sutele de noi ateliere şi ‘ laboratoare, fără să mai , vorbim de îmbunătăţirea programei analitice şi per- fecţionarea pedagogica. ’ Cu bucurie şi stimă in- tegrală, cu dragoste şi în- credere în cei ce învaţă şi ne învaţă, dorim cadre- ^ lor didactice, elevilor şi studenţilor un an în care să fie sănătoşi şi să înflo- rească, să ne apropiem de , mi?eidu) al treilea nu nu- mai după filele calendaru- I lui, ci după dorul nostru , de tot mai bine. ( MIHAI m'MITRIU \ -------- - - ------- Alţi brigadieri ieşeni evidenţiaţi la Canalul Dunărea—Marea Neagră S-a întors de pe şantierul Canalului Dunărea— Marea Neagră brigada de tineri ieşeni care a lucrat în zona Cernavodă a acestui obiectiv în perioada iunie — august. Alcătuită din 60 de studenţi de la Facultatea de hidrotehnică, 30 de elevi de la Liceul mecanic nr. 1 şi alţi 30 de la Liceul „Tehnoton“, brigada ieşeană s-a evidenţiat atît în muncă, cît şi în activităţile educative, fiind distinsă, asemenea aceleia căreia i-a precedat pe şantier, cu Diploma de onoare a C.C. al U.T.C. Locul acestor brigadieri a fost luat de un alt grup de utecişti ieșeni, format din studenţi de la Facultatea de Ştiinţe economice şi elevi de la Liceul mecanic nr. 1, care vor activa pe şantier pînă la sfîrşitul lunii noiembrie. ------- - - ------- în curind Premieră la Teatrul Naţional La Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri“ din Iaşi va avea loc duminică, 17 septembrie, ora 19:30, cea dinţii premieră a stagiunii cu spectacolul „Dansul morţii“ de Strindberg. Regia : Sorina Mirea. Decoruri : Dan Jitianu. Costume : Daniela Codarcea. Din distribuție tine parte : Dionisie Vitcu, Adina Popa, Puiu Vasiliu, Lidia Nicolau.