Flacăra Iaşului, ianuarie 1979 (Anul 35, nr. 10032-10056)

979-01-03 / nr. 10032

w i ."vir V. a . a *...»nvrK~ 11 /V Mesajul adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu întregului nostru popor cu prilejul Anului Nou dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1978 cu noi şi mari realizări în opera de construcţie socialistă. Muncind cu abnegaţie şi elan, eroica noastră clasă muncitoare a asigurat îndeplinirea programului de dezvoltare şi modernizare a industriei, a cărei producţie a crescut în cei trei ani ai cincinalului intr-un ritm mediu de peste 11 la sută. S-au obţinut, de asemenea, succese deosebite în agricultură, în creşterea producţiei agricole, în dezvoltarea tuturor ramurilor economiei naţionale. Ca urmare, a sporit avuţia socialistă, venitul naţional, ceea ce s-a reflectat în îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale întregului nostru popor. Aplicînd programul de creştere mai rapidă a veniturilor oamenilor muncii, în acest an am încheiat înainte de termen prima etapă a majorării retribuţiilor ; de asemenea au fost mărite pensiile, alocaţiile pentru copii, s-a trecut la aplicarea săptămânui de lucru reduse. Succese de seamă am obţinut în înflorirea ştiinţei şi învăţământului, a creaţiei literar-artistice, în făurirea culturii noi, socialiste. Toate aceste realizări oglindesc forţa creatoare a poporului nostru liber şi stăpîn pe destinele sale, hotărîrea sa de a înfăptui neabătut Programul elaborat de Congresul al XI-lea, unitatea de granit a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, în jurul Partidului Comunist — conducătorul încercat al întregii naţiuni pe calea socialismului, bunăstării şi fericirii. Pentru minunatele rezultate obţinute in construcţia socialistă în anul 1978, doresc să adresez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor fiilor patriei — români, maghiari, germani, sîrbi şi de alte naţionalităţi — întregului nostru popor, cele mai calde felicitări, precum şi urări de noi şi tot mai mari succese în activitatea viitoare. Peste cîteva clipe intrăm în anul 1979 — cel de-al patrulea an al cincinalului. Prin obiectivele ce ni le propunem, prin continuarea dezvoltării în ritm înalt şi modernizarea forţelor de producţie, a întregii economii naţionale, anul viitor va marca, fără îndoială, o nouă treaptă în ascensiunea rapidă a României pe drumul civilizaţiei şi progresului. Sarcina centrală în acest an este ridicarea la un nivel tot mai înalt a activităţii economico-sociale, realizarea unei calităţi noi, superioare în întreaga operă de construcţie socialistă. Aceasta impune să valorificăm tot mai eficient potenţialul material şi uman de care dispunem, să promovăm cu fermitate cele mai noi cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice în toate domeniile. Ţinând seama de dificultăţile pe care Ie generează criza mondială de materii prime şi combustibil, să desfăşurăm o bătălie susţinută împotriva risipei, să asigurăm gospodărirea raţională a tuturor mijloacelor, să reducem substanţial consumurile materiale, cheltuielile de producţie, înfăptuind cu fermitate principiile autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii întreprinderilor, folosind pe deplin cadrul democratic de participare a oamenilor muncii la conducerea diferitelor compartimente ale societăţii, să ridicăm spiritul de răspundere al tuturor colectivelor în buna gospodărire a avutului socialist. Să aplicăm ferm măsurile stabilite de partid pentru perfecţionarea continuă a conducerii societăţii, a statului, a relaţiilor de producţie şi sociale, pentru introducerea principiilor eticii şi echităţii socialiste în toate domeniile, pentru folosirea tot mai largă a cadrului democratic de manifestare liberă a personalităţii umane în toate domeniile. Realizînd prevederile planului producţiei materiale, vom asigura înfăptuirea integrală a programului de creştere a bunăstării poporului. Făcînd totul pentru satisfacerea cerinţelor de viaţă materiale şi spirituale ale maselor, să acţionăm pentru îmbogăţirea continuă a orizontului de cultură al oamenilor muncii, pentru ridicarea conştiinţei socialiste, realizînd în viaţă politica partidului , al cărei ţel suprem este omul, făurirea unei vieţi libere, demne şi fericite pentru toţi fiii patriei. Vom acorda şi în anul ce vine atenţia cuvenită dotării forţelor armate şi întăririi capacităţii lor de luptă, pregătirii întregului popor pentru a fi gata oricînd să apere cuceririle socialismului, independenţa şi integritatea patriei. Să întâmpinăm, dragi tovarăşi şi prieteni, cu succese tot mai însemnate măreţul eveniment politic ce va avea loc anul viitor — cel de-al XII-lea Congres al partidului, care va trasa obiectivele continuării operei de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării României spre comunism, îmi exprim deplina convingere că, prin munca eroica a întregului nostru popor, strîns unit în jurul partidului, anul 1979 va marca un nou şi important pas înainte în dezvoltarea forţelor de producţie, în indicarea bunăstării materiale şi spirituale a maselor, în întărirea independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, . . In anul 1978, România a desfăşurat o intensă activitate (continuare în gag. a l-a) Prima clipă a Noului An, primele succese in muncă A intrat în tradiţia presei noastre să oglindească felul în care oamenii muncii îşi îndeplinesc îndatoririle profesionale în noaptea de Anul Nou. Industria ieşeană, prin specificul ei, a lucrat parţial în această noapte sărbătorească, dar din prima clipă a noului an s-au obţinut succese importante. Producţia fizică — în centrul atenţiei Ora 0,30. La Combinatul de fibre sintetice numeroase linii de producţie, acelea care nu pot fi oprite, sunt în plină activitate. Tovarăşul maistru Grigore Şeitan din secţia fibră II ne întîmpină cu tradiţionala urare de An Nou, apoi ne spune : „Am ascultat Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu (am avut un tranzistor la mine) şi-i mulţumim din inimă pentru felicitările adresate clasei noastre muncitoare, poporului şi îl asigurăm că vom întîmpina Congresul al XII-Iea al partidului cu importante realizări în producţie, în special la producţia fizică. Mă angajez ca in schimbul acesta, primul din 1979, să realizez peste prevederi cel puţin 1 000 de kg de fibră. Contăm pe instalaţiile noastre, pe priceperea şi hărnicia noastră. Aş vrea să evidenţiaţi cel puţin pe doi dintre tovarăşii mei de muncă, pe Aurel Bran şi pe Lazăr Ştreangă“. Dispecerul de serviciu, inginer Paul Pătrăşcanu, verificase deja multe instalaţii şi era mulţumit. Sosiseră în combinat şi vreo trei cisterne de etilenglicol — materie primă — şi erau condiţii să se lucreze destul de bine. Ieri ne-am interesat cum a decurs producţia. Ne-au fost prezentate cifre concludente. In noaptea de Anul Nou şi în celelalte două schimburi următoare s-au realizat peste prevederi nouă tone de fibre şi fire sintetice. In aceeaşi noapte, la Intreprinderea de antibiotice, în secţia de biostimulatori, cei prezenţi la lucru erau decişi să realizeze o nouă performanţă în producţia de eritromicină, ca să-şi poată asigura de la începutul anului temelii solide pentru păstrarea locului întli în întrecerea socialistă. Şeful de echipă Nicolae Dumitraşcu, de la fermentaţie, ne spune : „Este o mândrie pentru noi să lucrăm in schimbul de revelion şi de aceea ne străduim să obţinem rezultate cit mai bune“. La fel gîndesc şi acţionează şi ceilalţi muncitori — Vasile Pricop sau Gheorghe Rusu, prezenţi pentru a treia sau a patra oară în producţie în noaptea de Anul Nou. In sectorul de prelucrare-uscare-condiţionare întîlnim aceeaşi hotărîre de a obţine performanţe ridicate. Gh. Ciuci, care face primul revelion în producţie, este decis să obţină un randament de 98 la sută la uscare. Ieri, dispecerul de serviciu, ing. Victor Călătoru, ne-a confirmat obţinerea unor succese importante în toate secţiile unde s-a lucrat fără întrerupere. Este vorba de activităţi în fazele de fermentaţie,care întrec cu 20— 25 la sută pe cele anterioare. — Aşa răspundem noi Mesajului conducătoru- lui partidului şi stabil al nostru, ne spune interlocutorul. întreprinderea noastră are mari posibilităţi şi va întîmpină Congresul al XII-Iea al partidului din acest an cu realizări de prestigiu în producţia de antibiotice. începutul l-am făcut chiar din prima zi a anului. Cu gîndul la interesele oamenilor, ale economiei naţionale O activitate neîntreruptă a cunoscut şi Uzina electrică. Aici, s-au făcut pregătiri speciale cu cîteva zile înainte, cînd, printr-o activitate intensă, a fost repusă în funcţiune turbina nr. 2. Aflat în camera de comandă in noaptea de Anul Nou, inginerul Virgil Arsintescu, dispecerul şef, ne spune : „Am început schimbul de noapte foarte bine şi sunt convins că beneficiarii noştri ieşeni vor fi satisfăcuţi in întregime. Le dăm căldură, le dăm energie electrică, iar surplusul de energie îl trimitem în sistemul naţional. V-aş ruga să evidenţiaţi pentru munca lor pe electricianul Ion Oprişa, pe operatorul Gh. Dascălu, pe maiştrii Constantin Stoica şi Ion Groza care, împreună cu echipele lor, asigură căldura, pe subinginerul Teodor Dincă, şef de tură în compartimentul electric, pe maistrul chimist Ion Mustaţă, care îndeplineşte şi el obligaţii importante pentru bunul mers al uzinei. In Gara Socola-mărfuri, activitate intensă. Sute de tone de mărfuri sunt descărcate pentru întreprinderea de ulei „Unirea“, C.F.S., I.P.M.P. şi alte unităţi. Se evidenţiază în mod deosebit partida de manevră condusă de Gh. Cojocaru. Cu puţin înainte de miezul nopţii se opreşte lucrul şi feroviarii de aici ascultă emoţionaţi Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Satisfacţie deplină şi hotărîre fermă de a munci mai bine în noul an. Le sintetizează gîndurile impiegatul de mişcare Constantin Mihăilescu : „Am încheiat anul 1978 cu rezultate bune la toţi indicatorii şi avem convingerea că în 1979, în întîmpinarea Congresului al XII-lea al partidului, vom reuşi să ne îmbunătăţim mai mult activitatea“. în Gara Iaşi îl găsim la post pe şeful de tură Vasile Horbotă, care a vrut anume să fie de serviciu în noaptea asta. „E ultima noapte de revelion la calea ferată, ne declară interlocutorul, şi vreau s-o am ca amintire. Anul acesta ies la pensie“. Aşa cum se obişnuieşte la calea ferată şi nu numai aici, cadrele de conducere sunt prezente la lucru în momentele mai importante. In Gara Iasi H. PETRESCU (continuare în pag. a 3-a) ----------,—-------- s După datina străbună, cu pluguşorul tineretului