Flacăra Iaşului, aprilie 1984 (Anul 40, nr. 11658-11682)

1984-04-01 / nr. 11658

^Vyi'»fina Organ al Comitetului judeţean laşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XL — Nr. 11 658 Duminică, 1 aprilie 1984 4 pagini — 50 bani Ieri, s-a desfăşurat Sesiunea Consiliului popular al judeţului Iaşi în atmosfera de muncă intensă, responsabilă, generată de conferirea pentru a doua oară consecutiv a „Ordinului Muncii“ clasa I organului local al puterii şi administraţiei de stat, pentru rezultatele obţinute în întrecerea socialistă pe anul 1983, ieri a avut loc, la Iaşi, sesiunea Consiliului popular judeţean. La sesiune au participat, ca invitaţi, activişti de partid şi de stat, conducători de întreprinderi şi instituţii, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, deputaţi din judeţul nostru în M.A.N., ziarişti. Lucrările sesiunii au fost conduse, din însărcinarea prezidiului ales, de tovarăşul Leonard Constantin, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular al judeţului Iaşi. Sesiunea a analizat proiectele de hotărîri privind administrarea, întreţinerea şi exploatarea fondului locativ proprietate de stat ; aprobarea angajamentului Consiliului popular judeţean, ca răspuns la Chemarea la întrecere lansată de Consiliul popular al judeţului Bistriţa-Năsăud. A fost prezentată o informare privind modul de îndeplinire a Hotărîrii nr. 8 1982 a Consiliului popular judeţean, referitoare la programul de îmbunătăţiri funciare şi gospodărirea apelor. Tovarăşa deputat Georgeta Găină, vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, a prezentat expunerea de motive la proiectul de hotărîre privind administrarea, întreţinerea şi exploatarea fondului locativ de stat. Tovarăşul deputat Alexandru I-ihoreanui, preşedintele Comisiei permanente, pentru construcţii, sistematizare, gospodărie comunală şi drumuri, a prezentat, apoi, raportul de avizare a proiectului de hotărîre de la primul punct al ordinii de zi. Tovarăşul deputat Vasile Alinte, vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, director al Direcţiei pentru agricultură şi industrie alimentară, a prezentat informarea privind modul de înfăptuire, a Hotărîrii nr. 8/1982 a Consiliului popular judeţean, referitoare la realizarea programului de îmbunătăţiri funciare şi gospodărirea apelor. La dezbateri au luat parte tovarăşii : Emil Păvăleanu, directorul general al G.I.G.C.L., Vasie Manolache, prim-vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular municipal,Vasile Dascălu, directorul SCPROM, Traian Jimbacu, preşedintele Asociaţiei, de locatari Piaţa Unirii, Corneliu Rusu- Banu, directorul I.E.I.I.F. Expunerea prezentată şi participanţii la dezbateri, deputaţi şi invitaţi, au conturat realizările obţinute, în ultimii ani, de consiliile populare locale în dezvoltarea, administrarea, întreţinerea şi exploatarea fondului locativ de stat din judeţul nostru. Beneficiind din plin de grija deosebită a partidului şi statului nostru pentru creşterea standardului de viaţă şi îmbunătăţirea condiţiilor de locuit ale oamenilor muncii, judeţul Iaşi şi, în mod special, municipiul nostru au înregistrat un ritm înalt de construire a locuinţelor. Astfel, în intervalul 1965—1983, în judeţul nostru s-au dat în folosinţă 70 000 de apartamente, din care 43 000 din fondurile statului. Datorită faptului că îmbunătăţirea condiţiilor de locuit ale oamenilor muncii, realizarea obiectivelor prevăzute şi sistematizarea diferitelor zone ale municipiului şi oraşelor din judeţ au constituit, în permanenţă obiective prioritare pe agendele de lucru ale consiliilor populare judeţean, municipal şi orăşeneşti, după cum au subliniat materialele şi vorbitorii, majoritatea problemelor legate de administrarea, întreţinerea şi exploatarea fondului locativ de stat se rezolvă cu operativitate şi la un nivel calitativ superior. S-a îmbunătăţit, totodată, activitatea de întreţinereşi reparare a imobilelor proprietate de stat, prin scurtarea duratei de execuţie, creşterea productivităţii munciişi a eficienţei economice, policalificarea personalului. Numai anul trecut, s-au cheltuit 32,7 milioane de lei pentru refacerea teraselor, faţadelor, înlocuirea învelitorilor şi a tîmplăriei, pentru înlăturarea condensului etc. Apreciind rezultatele bune în dezvoltarea, administrarea, întreţinerea şi exploatarea fondului locativ de stat, participanţii la dezbateri au insistat, în spirit critic şi autocritic, şi asupra neîmplinirilor care se manifestă încă in acest sector de activitate. Adoptarea de către proiectanţi a unor soluţii tehnice neadecvate, nerespectarea de către constructori a tehnologiilor de lucru au condus la remedieri ulterioare, au impus cheltuirea unor sume suplimentare. Multe din deficienţele care mai există la unele blocuri de locuinţe se datorează, au arătat vorbitorii, şi administratorului acestora, Grupul întreprinderilor de gospodărie comunală şi locativă, care nu exercită un control permanent şi riguros asupra mo (continuare în pag. a 3-a) Aspect din sală Tînărul lăcătuş Costică Chiim, din atelierul de telecomunicaţii navale şi t.v.c.i. al întreprinderii „Tehnoton“, face parte din rîndul celor mai buni muncitori, apreciat pentru calitatea produselor realizate Foto : S. LEONID in pagina a 2-a Cadran săptămînal Ieşenii aprobă din toată inima rezultatele noii song romanesti de pace şi prietenie in R. P Bulgaria TELEGRAMĂ Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Iaşi, asemenea întregului popor român, au urmărit cu viu interes şi profundă mîndrie patriotică vizita de prietenie pe care dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, aţi întreprins-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Republica Populară Bulgaria, vizită care se înscrie ca o nouă contribuţie la dezvoltarea relaţiilor tradiţionale de prietenie, colaborare şi bună vecinătate dintre popoarele român şi bulgar, în interesul socialismului, păcii şi progresului în lume. Apreciind în cel mai înalt grad convorbirile desfăşurate într-o atmosferă de înţelegere deplină, încredere şi prietenie, rezultatele politice şi economice cu care s-a încheiat această vizită, modul strălucit în care aţi dat expresie şi de această dată aspiraţiilor de pace şi colaborare pe care poporul român le nutreşte faţă de celelalte ţări ale lumii, noi socotim vizita în R. P. Bulgaria ca o nouă contribuţie a partidului nostru, a dumneavoastră personal, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al naţiunii române, proeminentă personalitate a lumii contemporane, la dezvoltarea şi adîncirea continuă a relaţiilor prieteneşti româno-bulgare, la afirmarea în practică a principiilor care trebuie să guverneze raporturile dintre ţările socialiste, la transformarea Balcanilor într-o zonă liberă de arme nucleare, la întărirea securităţii, dezvoltarea încrederii, bunei vecinătăţi şi colaborării între statele balcanice, la statornicirea unui climat de înţelegere între toate statele lumii. Primirea entuziastă cu care oamenii muncii din Sofia, oraşele Botevgrad şi Praveţ v-au întîmpinat, simpatia şi căldura cu care aţi fost înconjurat pe parcursul întregii vizite ne-au umplut inimile de bucurie, căci ele sunt expresia marii preţuiri, a neobositei activităţi pe care o desfăşuraţi în viaţa politică internaţională, releva cu putere realismul şi profundul umanism al valoroaselor iniţiative româneşti pe care dumneavoastră le prompte! ei» «at«cut* și strălucire şi care se bucură de o apreciere tot mai largă în rodul popoarelor lumii. COMITETUL JUDEŢEAN IAŞI AL P.C.R. (continuare in pag. a 3-a) • • Toate energiile satelor trebuie să fie prezente, acum, clipă de clipă, pe frontul campaniei agricole ! Chiar dacă, pe ici, pe colo, mai intervine în aceste zile cite o bură de ploaie, lucrările din cîmp cîştigă în intensitate in tot mai multe zone din judeţ. Aşa cum se poate vedea şi din prezentul grupaj de informaţii, şi în celelalte sectoare majoritatea agricultorilor dovedeşte aceeaşi preocupare pentru intensificarea ritmului de lucru şi recuperarea întârzierilor cauzate de capriciile iernii. Primii din judeţ la semănat Activitate intensă ieșeni au şi început a intra în brazdă, fie cu utilajele cu care pregătesc patul germinativ, fie cu semănătoriie. La cooperativele agricole din Gorban, Ţuţora, Şipote, Plugari, Probota, Trifeşti, Bivolari, Belceşti s-a reuşit să se pregătească cele mai întinse suprafeţe de teren. De altfel, pe alocuri, s-a trecut şi la semănat. Primele hectare însămînţate în judeţ cu mazăre de cîmp le-au raportat cooperativele agricole din Gorban şi Trifeşti, iar cu lucernă — asociaţiile zootehnice intercooperatiste din Plugari şi Vlădeni. Imediat ce s-au zvîntat primel« suprafețe, mecanizatorii -------- ---------------- şi în vii Viticultorii sunt prezenţi la datorie şi la C.A.P. Bosia. După cum ne spunea ing. Florin Tesaru, preşedintele unităţii, cei o sută de viticultori au terminat tăierile în întreaga plantaţie. în prezent, sub conducerea ing. Mihai Dîrţu, şeful fermei mixte, ei execută legatul, acţiune realizată pe aproape un sfert din suprafaţă. Cele mai bune rezultate le-au obţinut pînă acum cooperatorii din echipele conduse de Gheorghe Sănduleanu şi Tinea Tutoreanu. Aşa cum se cuvine în „Săptămîna pomîcuiturii“ „Săptămîna pomicultura“ a fost o săptămînă spornică şi pentru membrii fermei pomicole a C.A.P. Bîrnova, condusă de ing. Gh. Calancea. Deşi primăvara şi-a anunţat aici sosirea şi mai tîrziu ca în alte zone din judeţ, s-a muncit mai intens ca oricînd. Aşa se face că zilele trecute s-au încheiat tăierile şi la plantaţia de piersici, astfel că în prezent această lucrare e gata în întreaga livadă (69 hectare). O (continuare în pag. a 2-a)