Flacăra Iaşului, aprilie 1985 (Anul 41, nr. 11967-11991)

1985-04-02 / nr. 11967

Vibratiii &ftumerite de satisfacţie şi mîndrie patriotica pentru realegerea tovarăşului Nicolas Ceauşescu în suprema funcţie de preşedinte al României socialiste Telegrame adresate tovarăşului NICOLAE Reînvestirea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în suprema funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România a produs un puternic ecou, o vie şi sincera bucurie în rîndul comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii de pe întregul cuprins al judeţului, ca de altfel din întreaga ţară. Pe adresa Comitetului Central, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, continuă să fie trimise telegrame şi mesaje din partea organelor şi organizaţiilor de partid, de masă şi obşteşti, a colectivelor de munca din diverse unităţi economice şi social-culturale. O dată cu felicitările şi urările de sănătate, fericire şi putere de muncă pe care comuniştii, toţi oamenii muncii ieşeni le adresează celui mai iubit fiu al naţiunii noastre socialiste, ei se angajeaza sa muncească, în continuare, cu elan şi perseverenţă, pentru îndeplinirea tuturor sarcinilor care le revin pentru acest an şi pentru întregul cincinal, pentru a contribui, in felul acesta, la transpunerea în viaţă a istoricelor hotărâri ale Congresului al XIII-lea al P.C.R. şi înflorirea scumpei noastre patrii. „Animaţi de cele mai profunde sentimente de dragoste, aleasă stimă şi înaltă preţuire, cei peste 35 de mii de locuitori din vechea citadelă a ceferiştilor — se arată în telegrama Consiliului popular al oraşului Paşcani — vă adresează, din adîncul inimii, un fierbinte şi respectuos omagiu, cu prilejul reînvestirii dumneavoastră în suprema funcţie de preşedinte al R.S. România. Pentru oraşul Paşcani, „Epoca Ceauşescu“ reprezintă o dezvoltare fără precedent a tuturor sectoarelor vieţii economico-sociale, politice şi culturale. Beneficiind din plin de indicaţiile şi orientările pe care ni le-aţi oferit cu ocazia vizitelor de lucru pe care le-aţi efectuat, periodic, la Paşcani, oraşul s-a dezvoltat şi modernizat necontenit, a devenit de nerecunoscut. Iată de ce, cu prilejul realegerii dumneavoastră în cea mai înaltă funcţie de stat a ţării, păşcănenii vă urează din toată inima sănătate, putere de muncă, ani îndelungaţi de viaţă, spre binele şi fericirea poporului român“. „Suflet din sufletul neamului, dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, sînteţi pentru noi, oamenii muncii de la Întreprinderea de maşini-agregat şi maşini-unelte speciale, ca pentru toţi locuitorii ţării, simbolul viu şi luminos al omului de cea mai aleasă omenie, care, întruchipînd cele mai înalte virtuţi ale poporului, a dobîndit în conştiinţa neamului imaginea identificării supreme cu munca şi lupta sa revoluţionară pentru făurirea măreţului nostru destin comunist, împreună cu caldele noastre felicitări, vă rugăm să primiţi încredinţarea că, însufleţiţi permanent de exemplul dumneavoastră de gândire şi acţiune comunistă, de totală dăruire pentru binele şi prosperitatea patriei, suntem ferm hotărîţi să ne îndeplinim cu abnegaţie sarcinile ce ne revin din istoricele hotărîri ale Congresului al XIII-lea al partidului“, în telegrama lucrătorilor din cadrul C.U.A.S.C. Ciurea se precizează, printre altele : „Ne folosim de acest minunat prilej pentru a vă aduce un fierbinte omagiu şi a ne exprima recunoştinţa noastră nemărginită pentru modul magistral în care CEAUŞESCU acţionaţi pentru elaborarea politicii partidului şi statului nostru, pentru perspectivele pe care strălucita dumneavoastră gîndire revoluţionară le-a prefigurat dezvoltării patriei. Răspunzînd chemărilorşi îndemnurilor pe care ni le-aţi adresat de la înalta tribună a Congresului al XIII-lea, vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, că vom munci cu toată priceperea şi hărnicia pentru ridicarea necontenită a potenţialului productiv al pămîntului, pentru realizarea unei agriculturi intensive şi obţinerea unor producţii record, pe baza celor mai noi cuceriri ale agrotehnicii moderne“. „Programul de perfecţionare a învăţămîntului, prin unirea acestuia cu cercetarea şi producţia, programul de perfecţionare a activităţii ideologice şi cultural-educative, iniţiate de dumneavoastră, mult iubite şi stimate preşedinte — se spune în telegrama comitetului de partid şi senatului de la Iaşti,tutul politehnic Iaşi — constituie o strălucită contribuţie la teoria şi practica edificării societăţii socialiste, reprezintă o călăuză preţioasă a vieţii şi activităţii noastre. Iată de ce, împreună cu toţi slujitorii şcolii, cu întregul nostru popor, vom munci cu dăruire pentru ridicarea calitativă a întregii creaţii materiale şi spirituale a acestor ani luminoşi, perioada pe care cu mîndrie o numim „Epoca Ceauşescu“, în telegrama Comitetului judeţean Iaşi al U.T.C. se arată : „împreună cu întreaga noastră naţiune, noi, tinerii utecişti ieşeni, trăim sentimente de legitimă mîndrie patriotică generată de prestigiul şi locul pe care România le-a câştigat pe toate meridianele globului datorită laborioasei şi neobositei dumneavoastră activităţi internaţionale, contribuţiei excepţionale pe care o aduceţi la soluţionarea constructivă a marilor probleme care confruntă astăzi omenirea. Realegerea dumneavoastră în fruntea ţării, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, reprezintă un act de profundă semnificaţie politică şi patriotică, opţiune istorică de înaltă responsabilitate comunistă, garanţia sigură a înaintării patriei noastre pe drumul măreţ al făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi al înaintării României spre comunism“. Susţinem marele act politic prin noi fapte de muncă Evenimentele politice de mare însemnătate ce au avut loc săptămâna trecută au fost urmărite cu deosebit interes şi de către lucrătorii întreprinderii metalurgice din Iaşi. Realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România reprezintă un act de măreţie istorică pe măsura timpului eroic pe care îl trăim, act pe care şi noi, metalurgiştii ieşeni, l-am primit cu nespusă bucurie şi mîndrie patriotică. Avîndu-l în continuare în fruntea ţării pe secretarul general al partidului, suntem siguri că grandioasele obiective stabilite de Congresul al XIII- lea vor fi transpuse în viaţă, că exemplul revoluţionar al conducătorului partidului şi statului va dinamiza toate energiile creatoare din patria noastră, în aceste zile de mare efervescenţă politică şi patriotică ne-am mobilizat exemplar eforturile, obiectivul esenţial constituindu-l recuperarea restanţelor din primele două luni ale anului, însufleţiţi de îndemnurile secretarului general al partidului, fiecare colectiv de muncă din întreprindere, fiecare lucrător a acţionat şi acţionează cu un plus de răspundere, în spirit revoluţionar, unitatea noastră reuşind să-şi depăşească sarcinile pe luna martie şi să realizeze o producţie suplimentară de 250 tone ţevi. Acesta este răspunsul nostru muncitoresc la chemările conducătorului partidului şi ţării, asigurîndu-l că-l vom urma neabătut în tot ceea ce face şi întreprinde, spre binele şi fericirea întregul popor. NICOLAE LEONTE maistru laminorist, întreprinderea metalurgică . . * Urare Preşedintelui ţării Cu toată ţara-n sărbătoare, Din toată inima-mi fierbinte Pentru al ţării Preşedinte Trimit salutul meu-urare De pionieri „Tot înainte“ Mi-e cugetul plin de mîndrie, Pe piept cravata mi-e văpaie Şi-i trimit gînd de bucurie Lui Ceauşescu Nicolae, De-aceea-acum, de sărbătoare, Din toată inima-mi fierbinte Pentru al ţării Preşedinte Trimit salutul meu urare De pionieri „Tot înainte !". Cătălin-Eugen Caba Şcoala nr. 22 Iaşi Iubitul om din fruntea ţării Şi-n fruntea bravului partid, Să fie pace-n largul zării In juru-i toţi facem un zid. \s\ ts  \ \ \ \ \ .   Recunoştinţa noastră Trăiesc şi eu, alături de întregul nostru popor, momente istorice deosebit de importante. Vestea realegerii tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în funcţia de preşedinte al scumpei noastre patrii mi-a umplut inima de bucurie şi, în acelaşi timp, de adîncă mîndrie patriotică. Spun aceasta deoarecetoate realizările noastre, ale întregului popor, sunt legate de numele iubitului nostru conducător, că dacă România este cunoscută pe toate meridianele globului aceasta se datorează tot tovarăşului Nicolae Ceaușescu. Lucrez în Cooperativa agricolă de producţie din Busia. De-a lungul anilor ne-am confruntat şi cu necazuri şi cu bucurii. Din 1965, de cînd în fruntea partidului se află tovarăşul Nicolae Ceauşescu, an de an, bucuriile au fost mai mari, iar necazurile mai mici. Mă voi referi doar la cîteva exemple. Comuna noastră, aşezată între rîurile Prut şi Jijia, a avut mult de suferit de pe urma inundaţiilor, apele învolburate, ieşite din albia lor, ne distrugeau aşezarea, ne stricau culturile. Noi, localnicii, eram neputincioşi. Partidul, însă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, nu ne-au lăsat singuri în faţa necazurilor provocate de inundaţii. Şi aşezarea noastră, ca toate aşezările din lunca Prutului, a fost inclusă în vastul program de înlăturare a pericolului inundaţiilor. Astfel, cu sprijinul statului, s-au ridicat diguri înalte peste care apele nu mai pot trece. Şi tot datorită conducerii partidului şi statului nostru, acum în comuna noastră se execută importante lucrări de îmbunătăţiri funciare. Oameni ai muncii din Iaşi, cărora ne-am alăturat şi noi, execută canale pentru înlăturarea excesului de umiditate din tarlale, astfel incit chiar din acest an cooperativa noastră agricolă să poată produce 3 800 de kg de orz, 3 600 de kg de grîu, 3 850 de kg de porumb în medie la hectar. Asemenea recolte n-am fi putut realiza niciodată dacă nu am fi fost ajutaţi de partid şi de stat. Iată de ce şi pentru noi, ţăranii cooperatori din Busia, realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România constituie o garanţie că obiective-i le Congresului a! XIII- lea al partidului, ale noii revoluţii agrare vor fi în mod exemplar înfăptuite. MARIA BUNDUC membră a C.A.. Rosia Moderne construcţii pe malul sting al Bahluiului, în prim-plan, clădiri ale Facultăţii de construcţii. Foto : L. STRATULAT