Flacăra Iaşului, septembrie 1985 (Anul 41, nr. 12096-12120)

1985-09-15 / nr. 12108

t - ■* 31 a r. I o Ti’c a ICENTR ALA UNIVERSITARA Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XLI — Nr. 12 108 Duminică, 15 septembrie 1085 8 pagini — 50 bani M. EMr.Inscrriaşi Proletari din toate ţările, uniţi-vă! !*** ÎN CUPRINSUL ZIARULUI :------------| \ terito rie satisfacţie, deplină adeziune la hotari file Congresului consiliilor populare, fermă angajare pentru traducerea lor în viaţă Cu hotărîrea de a încheia toate lucrările agricole în termenele indicate de secretarul general al partidului. Reuniunea de urgenţă a Consiliului de Securitate consacrată examinării situaţiei din teritoriile arabe ocupate de Israel într-o atmosferă sărbătorească, de înaltă vibraţie patriotică, de profundă angajare revoluţionară, sub semnul unităţii indestructibile a întregului popor în jurul partidului, al secretarului său general, ieri, cu prilejul încheierii vizitei de lucru în judeţul nostru şi al deschiderii noului an de învățămînt Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a participat la marea adunare populară din municipiul Iaşi Cuvintarea tovarăşului Nicolae Dragi tovarăşi şi prieteni, Doresc să încep prin a vă radra dumneavoastră, tuturor locuitorilor din municipiul şi judelul Iaşi, în numele Comittetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, un călduros salut revoluţionar împreună cu cele mai bune urări. (Urate şi aplauze ,puternice, prelungite , se scandează îndelung : „Ceauşescu —P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“). Ne aflăm in judeţul Iaşi pentru deschiderea anului de învăţămînt 1985—1980. Totodată, am efectuat şi o vizităde lucru în unele unităţi industriale şi agricole din judeţ. Aş dori ca, de la început, să menţionez,, la această mare adunare populară, că avem impresii bune despre ceea ce an constatat în unităţile industriale, agricole, precum şi în cele de învăţămînt, pe care le-am vizitat in aceste zile. în general, judeţul Iaşi a realizat o producţie industrială cu circa 3 la sută mai mare faţă de cea din anul precedent. Mai sunt încă mai mult de trei luni până la încheierea anului şi a cincinalului, deci, mai există posibilitatea pentru ca oamenii muncii din industria ieşeană să realizeze o dezvoltare şi mai importantă. Şi, pornind de la ceea ce am constatat şi de la angajamentele luate de oamenii muncii, de Comitetul judeţean de partid, se pare că şi judeţul Iaşi va încheia anul cu un ritm de dezvoltare ceva mai mare decit cel de pînă acum. Aş dori să menţionez impresia deosebită pe care o am despre întreprinderile vizitate, în mod deosebit voi menţiona Combinatul de utilaj greu, care, in câţiva ani, a devenit o puternică cetate industrială şi se numără, de pe acum, printre cele citeva unităţi mari de acest fel din ţară. Am discutat cu oamenii muncii şi colectivul de conducere despre perspectiva acestui combinat. Ţinând seama de necesităţile de oţel pentru această zonă, de posibilităţile existente în acest combinat, am stabilit ca, în următorii 2—3 ani, combinatul să ajungă la o producţie de oţel de circa 1 milion de tone, adică de aproape 4 ori mai mult decât întreaga producţie de oţel a României din 1938. (Aplauze şi urale puternice, prelungite). Prin aceasta, Iaşul va deveni şi un puternic centru siderurgic şi metalurgie. Sper că oamenii muncii, colectivul de conducere al combinatului, Comitetul judeţean de partid vor acţiona cu toată hotărîrea pentru a realiza in cele mai bune condiţii aceste obiective şi pentru a face ca acest mare combinat al industriei grele să devină un puternic centru, un model de organizare, de productivitate şi eficienţă, de producţie de înaltă calitate, şi — aşa cum am menţionat ieri — să constituie prototipul întreprinderilor din comunism. (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează îndelung : „Ceauşescu — P.C.R. !“ „Ceauşescu şi poporul !“). Ne-a făcut o impresie bună şi întreprinderea de maşiniunelte şi agregate. De asemenea, avem impresii bune de la întreprinderea de scule şi accesorii speciale din Paşcani. Şi în aceste întreprinderi sunt rezultate bune şi posibilităţi de realizare a unei producţii de o înaltă tehnicitate şi calitate. în general, industria din Iaşi are condiţii bune de dezvoltare şi doresc să exprim convingerea că oamenii muncii din toate sectoarele vor face totul pentru ca industria ieşeană să obţină rezultate tot mai bune în ridicarea nivelului tehnic şi a calităţii, în creşterea eficienţei şi productivităţii muncii, în aşa fel incit, în noul cincinal, Iaşul, cu industria sa, să devină un puternic centru industrial, să-şi sporească contribuţia la dezvoltarea generală a patriei noastre. (Urale şi aplauze, puternice, prelungite, se scandează îndelung ! „Ceauşescu şi poporul !“). Am vizitat, de asemenea, citeva unităţi agricole, de stat şi cooperatiste. Am constatat o preocupare pentru obţinerea de producţii tot mai bune — şi, din ceea ce am văzut eu în aceste unităţi şi în altele prin care am trecut, se poate spune că, de fapt, producţiile actuale sunt mai bune decât se spune că rezultă acum din aprecierile generale. Există largi posibilităţi ca Iaşul să obţină, şi în agricultură, recolte bogate, pentru a contribui, şi pe această cale, la dezvoltarea generală a ţării, la înfăptuirea obiectivelor noii revoluţii agrare, care presupune o agricultură de înaltă productivitate şi eficienţă, în toate sectoarele. (Aplauze şi virale puternice se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R.“, „Ceauşescu şi poporul !“). în cursul vizitei, primul secretar ne-a vorbit despre preocuparea şi măsurile pe care le iau Comitetul judeţean şi organele agricole pentru a realiza în 1990 o producţie de cel puţin 1 milion de tone de cereale. Este un obiectiv important, deşi cred că se poate realiza ceva mai mult. Ar fi fost bine dacă, la această adunare, primul secretar ar fi vorbit aici despre aceasta ; sper însă că o va face în următoarea adunare cu cadrele din agricultură şi cu activul de partid. Trebuie să facem din Iaşi şi un puternic judeţ agricol, care să se numere printre judeţele cu rezultate bune din ţara noastră ! (Urale şi aplauze puternice, îndelungate , se scandează: „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — P.C.R. !“). Dragi tovarăşi, Aşa cum am menţionat, ţinut din obiectivele vizitei (continuare în pag. a 3-a) Aspect de la marea adunare populară din Piaţa Ştefan cel Mare