Flacăra Iaşului, ianuarie 1986 (Anul 42, nr. 12200-12224)

1986-01-03 / nr. 12200

1 „Fie ca 1986 — primul an al nonluî diuînaî — j ? deschidă calea unor noi și tot mai mari realizări în toa- \ I te domeniile de activitate, în munca şi lupta harnicu- t 'lui nostru popor pentru înfăptuirea hotărîrilor istorice ale Congresului al XHI-lea, a Programului partidului, să asigure înaintarea neabătută a patriei pe calea fău- I ririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate, ridica- I rea gradului de civilizaţie şi bunăstare a întregii naţi- I uni, întărirea continuă a independenţei şi suveranităţii României!“ NICOLAE CEAUŞESCU MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului popor,la posturile de radio şi televiziune,de fovmĂŞL , NICI ■ DRAGI TOVARĂŞI ŞI PRIETENI, CETĂŢENI AI REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, încheiem anul 1985 şi, totodată, cel de-al 7-lea cincinal, cu satisfacţia datoriei împlinite, cu rezultate însemnate în dezvoltarea economică şi socială a patriei, în condiţiile grele, determinate de criza economică mondială şi unele lipsuri şi contradicţii interne, România a străbătut o nouă etapă importantă pe calea consolidării orînduirii sale socialiste, a progresului şi civilizaţiei, a ridicării nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. Au continuat să se dezvolte industria, agricultura, celelalte ramuri ale economiei naţionale, a sporit avuţia ţării şi venitul naţional. Au fost obţinute, de asemenea, realizări importante în domeniul învăţămîntului, ştiinţei şi culturii — factori de cea mai mare însemnătate în asigurarea progresului general al societăţii noastre socialiste. Ca rezultat al dezvoltării generale a patriei şi pe baza creşterii venitului naţional, s-a asigurat mărirea retribuţiei reale a oamenilor muncii cu 8 la sută, iar a veniturilor ţărănimii cooperatiste cu 12 la sută, sporirea volumului desfacerilor de mărfuri şi a Serviciilor către populaţie. Toate aceste realizări reprezintă o puternică ilustrare a superiorităţii orînduirii noastre socialiste, a caracterului profund ştiinţific, realist şi mobilizator al planurilor şi programelor noastre de dezvoltare economico-socială, a capacităţii creatoare şi forţei poporului român de a învinge orice obstacole şi greutăţi şi de a acţiona, într-o strinsă unitate, sub conducerea partidului — centrul vital al naţiunii noastre — pentru ridicarea continuă a patriei sale, libere şi suverane, pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie. Pentru rezultatele bune obţinute în acest an şi în întreg cincinalul 1981—1985, în numele Comitetului Central al Partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, adresez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii cele mai calde felicitări şi urări de noi victorii în înfăptuirea neabătută a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. DRAGI TOVARAŞI SI PUIETENI, CETĂŢENI AI ROMÂNIEI SOCIALISTE, Începem noul an 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — cu un program cutezător şi de mare perspectivă, care va asigura intrarea României într-o etapă nouă de dezvoltare, trecerea de la stadiul de ţară în curs de dezvoltare, la cel de ţară mediu dezvoltată. Pe baza hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului d in cincinalul 1986—1990, industria, agricultura, construcţiile, ştiinţa şi cultura vor cunoaşte o nouă dezvoltare, un puternic avînt. în centrul atenţiei va sta dezvoltarea intensivă a întregii activităţi, realizarea unei calităţi noi, superioare, a muncii şi vieţii poporului nostru. Trebuie să trecem cu toată hotărîrea, încă din prima zi de muncă a noului an, la realizarea acestor măreţe obiective, să acţionăm cu întreaga noastră pricepere şi energie pentru a asigura înfăptuirea în cele mai bune condiţii a prevederilor planului, a programelor speciale pe care le aveni în diferite domenii de activitate. Şi în continuare, se impune să fie pus un accent deosebit pe dezvoltarea puternică a bazei energetice şi de materii prime, pe întărirea simţului gospodăresc şi a spiritului de răspundere în folosirea judicioasă şi reducerea consumurilor energetice şi materiale. Este necesar, de asemenea, să se acţioneze cu toată fermitatea în direcţia creşterii substanţiale a productivităţii muncii, a ridicării calităţii şi nivelului tehnic al producţiei, pe baza aplicării celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii. în agricultură va trebui să asigurăm desfăşurarea largă, în această perioadă, a noii revoluţii agrare, care presupune, înainte de toate, producţii agricole mari în toata sectoarele, schimbarea revoluţionară a modului de muncă, de viaţă şi de gîndire al ţărănimii, în spiritul recentelor hotărîri ale Congresului ştiinţei şi învăţâmîntului, se impune să acţionăm cu toată fermitatea pentru a asigura progresul continuu al cercetării ştiinţifice şi aplicarea mai rapidă în producţie a rezultatelor acesteia, pentru dezvoltarea pe o treaptă superioară a învăţămîntului, a activităţii de pregătire şi formare a cadrelor pentru toate sectoarele vieţii economice şi sociale. Va trebui să ridicăm la un nivel superior cultura şi arta, să asigurăm lărgirea continuă a orizontului de cunoştinţe al oamenilor muncii, să intensificăm activitatea politicoeducativă de formare a omului nou, cu o conştiinţă şi morală înaintată. Să promovăm ferm, la toate nivelele societăţii, modul de viaţă socialist, umanismul revoluţionar, principiile de etică şi echitate, de egalitate in drepturi intre toţi cetăţenii patriei. O atenţie deosebită trebuie să acordăm dezvoltării democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, continuare in pag. a 4-a) — • • La cumpănă de ani şi cincinale — Entuziasm şi optimism, hotărâre fermă de a acţiona, in deplină unitate, pentru dezvoltarea economico-socială intensivă, pentru progresul patriei socialiste Oţel pentru toate plugurile ţării Am încheiat un an şi un cincinal, cu un imens buchet de reuşite, rod al unei munci eroice, dovadă a justeţei drumului pe care mergem, al forţei poporului de a învinge orice greutăţi, unit in jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Am încheiat un an greu, un cincinal in care am învăţat mult, am creat, am depăşit dificultăţi, am construit, ne-am croit — cu încredere in viitor şi cu abnegaţie — cale spre o nouă etapă de dezvoltare, cu claritate ilustrată de istoricele documente ale celui de-al XIII-lea Congres al partidului. Acum, la început de an şi de drum, pe, calea dezvoltării intensive a întregii activităţi, care va asigura trecerea României socialiste la stadiul de ţară mediu dezvoltată, am ciocnit cu toţii un pahar şi, cu voinţa dintotdeauna a românului, ne-am suflecat mînecile pentru a trece la lucrare temeinică pentru viitor fericit. 1986 este un an hotăritor in această privinţă. Ne-am propus sarcini mari, mai mari decit pină acum, mai mari chiar decit media anuală a cincinalului în care am păşit, dar avem tot ce ne trebuie pentru a le înfăptui. Avem mai ales capacitatea creatoare, unitatea de acţiune şi claritatea celor de înfăptuit, încrederea in forţa noastră şi in geniul conducătorului. Petrecind revelionul cu bucuria datoriei împlinite, cu mîndria patriotică a realizărilor socialismului, între care se înscriu cu strălucire cele două decenii trecute de la Congresul al IX-lea al partidului, oamenii muncii ieşeni au toastat pentru viitoarele realizări, pentru putere de muncă, pentru pace. La ora cînd cei mai mulţi locuitori ai Iaşului şi ai ţării aprindeau în brazii de revelion, luminiţe şi artificii, ciocnind în preajma lor, după dlatină, un păhărel în cinstea noului an şi a cincinalului care vine, alte zeci de mii de oameni ai muncii de pe cuprinsul judeţului şi al ţării vegheau,, neostenit, focul viu al muncii, pornit cu ■înaltă văpaie din prima clipă a lui ’86, spre o dezvoltare intensivă, pentru o viaţă mai îmbelşugată, între ei s-au numărat muncitori şi specialişti de la întreprinderea de antibiotice, de la Combinatul de fibre sintetice, de la întreprindereaElectro,centrale“ şi cea de reţele electrice, de la Combinatul de utilaj greu etc. La oţelăria electrică a C.U.G. se turna prima şarjă de oţel a anului 1986, dintr-un cuptor de 20 de tone, din atelierul condus de ing. Cezar, Ionescu, secondat cu înaltă competenţă şi multă experienţă profesională în munca de oţelar, de maistrul Mihai Pînzaru. La oţelărie funcţionau, de asemenea, in diferite faze de lucru, şi celelalte cuptoare, preconizîndu-se ca în această noapte să fie elaborate peste 300 de tone de oţel. Muncă de calitate, la cotele exigenţelor acestui nou cincinal, rezultate pe măsură. Mai consemnăm prezenţa, lingă alte vetre de foc, şi a formaţiilor conduse de Const. Ambrozie, maistrul Vasile Bereu, ing. Ion Arapan, precum şi a echipei de întreţinere, condusă de maistrul Ion Cucu. In laborator, cu atenţia mereu trează asupra calităţii oţelului, am notat prezenţa laboranţilor Alexandra Itucaiete, Didina Avădănii, Petri G. Hriscu. La al 17-lea revelion, făcut lingă vetrele fierbinţi ale oţelului, se află şi inginerul A Mihai Ţuchel, şeful secţiei, tîrgo(continuare în pag. a 2-a)