Flacăra Iaşului, ianuarie 1988 (Anul 44, nr. 12820-12844)

1988-01-03 / nr. 12820

i Proletari din toate țările, initiera II | Anul XLIV__Nr. 12 820 Duminică, 3 ianuarie 1988 | 4 pagini — 50 bani | ^ X/ a/s..." „Fie ca Noul An să aducă poporului român noi şi noi realizări în înaintarea fermă a patriei noastre pe calea societăţii socialiste multilateral dezvoltate, spre înaltele piscuri ale civilizaţiei comuniste !“% NICOLAE CEAUŞESCU MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului popor, la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU dragi tovarăşi şi PRIETENI, CETĂŢENI AI REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA. In anul 1087 poporul român a obţinut, sub conducerea partidului nostru comunist, importante realizări în dezvoltarea economico-socială, a parcurs, în condiţii internaţionale grele, o nouă etapă pe drumul ridicării patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie. A avut loc o creşere importantă a producţiei industriale, agricole, în toate domeniile de activitate. Am realizat, de asemenea, un volum important de investiţii. S-au dat în folosinţă noi capacităţi de producţie şi aşezăminte social-culturale. S-au obţinut realizări importante în ştiinţă, învăţămînt, în activitatea culturală , factori importanţi în progresul multilateral al patriei noastre. Conferinţa Naţională a partidului a analizat stadiul actual al dezvoltării societăţii socialiste româneşti şi a elaborat un amplu şi măreţ program de muncă şi luptă în vederea în- Afăptuirii neabătute a hotărîrilor Congresului al XllI-lea al partidului, a Programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. De asemenea, în acest an, in 30 Decembrie, am aniversat îm- • plinirea a 40 de ani de la înlăturarea monarhiei şi proclamarea Republicii, care a marcat lichidarea orînduirii burghezo-moşiereşti, a dominaţiei imperialiste şi trecerea la făurirea orînduirii socialiste în România. Măreţele realizări obţinute de poporul român în anii construcţiei socialiste — deci şi in primii 2 ani din cel de-al 8-lea cincinal — demonstrează cu puterea faptelor, a realităţilor Justeţea politicii partidului nostru comunist, care îşi îndeplineşte cu cinste rolul de forţă conducătoare a întregii naţiuni pe clea edificării celei mai drepte societăţi, a socialismului şi comunismului. încheiem anul 1987 cu importante realizări, dar şi cu o serie de neîmpliniri. Mai multe unităţi economico-sociale au rămas datoare faţă de acest an, avînd multe nerealizări. Pe ansamblu, putem si privim cu satisfacţie şi mindrie In tot ce am realizat, inclusiv la realizările din ultimii doi ani. Pentru toate aceste remarcabile Înfăptuiri, acum, cind încheiem anul 1997 cu importante realizări, în numele conducerii de partid şi de stat, al meu personal, adresez eroicei noastre clase muncitoare, minunatei ţârănimi şi intelectualităţi, întregului nostru popor de 23 de milioane, fie mai calde felicitări şi urări de pur şi tot mai mari Împliniri in muncă şi viaţă, in înaintare» patriei noastre spre culmile tot mai înalte de progres şi civilizaţie, spre visul de aur al Omenirii, spre comunism. Dragi tovarăşi, Intrăm în noul an 1989 cu planuri şi programe clare pentru activitatea viitorului an şi a întregului plan cincinal 1986— 1990 şi, în perspectivă, pînă la anul 2000. Conferinţa Naţională a partidului, organismele democraţiei Muncitoreşti-revoluţionare şi Marea Adunare Naţională au aprobat planurile şi programele de activitate pentru anul 1988, au stabilit măsurile necesare în vederea lichidării lipsurilor care s-au manifestat în acest an, îmbunătăţirii activităţii în toate domeniile şi trecerii cu hotărîre la înfăptuirea neabătută, încă din prima zi a noului an, a obiectivelor de dezvoltare economico-socială al patriei noastre. Sunt bine cunoscute de toţi oamenii muncii, de întregul popor obiectivele noului an. Acum, notărilor este să trecem cu fermitate la buna organizare a activităţii în toate sectoarele să perfecţionăm conducerea şi să acţionăm cu cea mai înaltă răspundere revoluţionară, să întărim ordinea, disciplina, să facem astfel ca fiecare, la locul său de muncă, să facă totul pentru înfăptuirea neabătută a tuturor planurilor şi programelor care asigură dezvoltarea generală a patriei, ridicarea nivelului de trai materialul spiritual al întregii naţiuni - ţelid suprem al politicii (continuare in pag. a 4-a) Revelion sind seriainicuiei şi optimismului, al ftolaririi ferme a ieşenilor de a face din 1988 un an cit mai bogat In împliniri Am încheiat cu un frumos buchet de satisfacţii un an de muncă, ilustrare vie a justeţii politicii partidului a realismului obiectivelor stabilite pentru întreaga perioadă 1916— 1990, a angajăriidepline a întregului popor, strîns unit în jurul partidului, al secretarului său general, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, pentru înfăptuirea obiectivelor strategice de trecere a patriei noastre la un nou stadiu de dezvoltare. Am încheiat un an greu, un «an care am învăţat mult, am creat, am depăşit dificultăţi, am construit, ne-am croit — cu abnegaţie şi încredere în viitor — calea spre mai bine, aşa cum ne-o arată istoricele hotărâri ale celui de-al XIV-lea Congres şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului. Acum, la început de an nou, am ciocnit cu toţii un pahar, cu gîndul la ce-am făcut şi, mai ales, la ce avem de făcut, in semn de hotărîre că ne vom continua calea făcînd paşi şi mai mari, şi mai temeinici. IMS este un an hotărîtor pentru îndeplinirea obiectivelor actualului cincinal Ne-am propus sarcini mari, mai mari decât pînă acum, dar avem tot cine trebuie pentru a le înfăptui. Avem, mai ales, o linie politică justă, capacitatea creatoare, unitatea de acţiune şi încrederea în forţa noastră. Petrecând revelionul cu bucuria datoriei împlinite, cu mîndria patriotică pentru realizările socialismului — între care se înscriu cu strălucire şi cele din judeţul Iaşi, obţinute mai ales în perioada de după Congresul al IX-lea al partidului —, oamenii muncii ieşeni au toastat pentru noi succese, pentru înfăptuirea neabătută a minunatului Program de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism, pentru victoria politicii de dezarmare şi pace promovată de partidul şi statul nostru. Da veghe, cu răspundere muncitorească, la vetrele cu „foc continue“ Mai mult ca oricînd, în noaptea de Revelion îţi dai seama de importanţa acelor locuri unde trepidaţia muncii nu încetează niciodată, unde oamenii se află totdeauna la datorie, cu o înaltă răspundere comunistă, muncitorească, în faţa marilor vetre de foc ale Combinatului de utilaj greu, alături de imensele retorte de sănătate de la întreprinderea de antibiotice, in secţiile Combinatului de fibre sintetice ori pur şi simplu la volanul unui taxi ori la o anonimă barieră de care rancui de-ai noştri au întimpinat noul an muncind cu aceeaşi abnegaţie ca în orice altă noapte a linului, făcîndu-şi datoria, contribuind, fiecare, la progres continuare în pag. a 3-a) Satisfacţia muncii, pentru noi şi pentru ţară într-o ambianţă sărbătorească, potenţată de mesele Încărcate, de ghirlande şi globuri strălucitoare, de nelipsitul Pom de Iarnă, de orchestra unităţii, care s-a întrecut pe sine, de televizorul color şi aşteptarea surprizelor pregătite de organizatori, de urători şi colindele formaţiei „Lira“, dar mai ales de bucuria de pe chipurile oamenilor, circa 300 de muncitori şi specialişti s-au tutuari, la cantina-restaurant * întreprinderii „Tehnoton", pentru a petrece împreună şi noaptea de revelion. „Dintotdeauna, bucuriile tale, împărtăşite şi altora, sunt bV'»rU mal mari, ne spunea electronistul Dan Hangu, secretar adjunct al comitetului de partid din unitatea gazdă. Noi am realizat planul anual cu cîteva zile mai devreme şi aceasta este cea mai mare r recentă bucurie. Ea ne dă un nou impuls în munca viitoare şi ne îndreptăţeşte încrederea că muncind mai bine o facem pentru noi înşine, pentru propăşirea întregii ţări, aşa cum ne-a îndemnat şi în Mesajul de Anul, Nou tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului nostru“. Astfel de gînduri am auzit rostite şi din partea altor oa- meni, muncitori şi specialişti de la „Tehnoton“, dar şi din unităţile ieşene vecine, între care I.U.P.S.R., întreprinderea metalurgică, C.F.S., întreprinderea de ulei „Unirea“ ș.a. „Pentru colectivul în care muncesc ne "relată" și maistrul Va(continuare în*pag. a 2 a) A sosit :Pluguşorul tineretului -ei