Flacăra Iaşului, decembrie 1988 (Anul 44, nr. 13104-13130)

1988-12-01 / nr. 13104

Anul XLV — Nr. 13 1041 Joi, 1 DECEMBRIE 1988 1j 4 pagini — 50 bani in STRINS UNITI IN JURUL PARTIDULUI, AL SECRETARULUI SAU GENERAL, TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU, SĂRBĂTORIM 70 DE ARI UE LA FĂURIREA STATULUI NATIONAL UNITAR ROMÂN I în Capitală, a avut loc o vibrantă manifestare consacrată aniversării Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918 Peste 120 000 de cetăţeni s-au adunat, miercuri dimineaţa, în Piaţa Republicii din Capitală, pentru a cinsti, printr-o mare şi impresionantă manifestare, făurirea, în urmă cu 70 de ani, a statului naţional unitar român. In marea piaţă din centrul Capitalei se aflau reprezentanţi ai tuturor judeţelor ţării şi municipiului Bucureşti — muncitori, ţărani, intelectuali, elevi şi studenţi. Prezenţa lor făcea să vibreze aici inima întregii ţări, într-o unitate de cuget şi simţire cu întreaga naţiune, ei au venit pentru a exprima, în acest moment de profundă semnificaţie patriotică, omagiul lor patriei iubite, care, liberă şi stăpînă pe destinele sale, trăieşte anii de glorie ai împlinirilor socialiste. Animaţi de înălţătoare gînduri şi simţăminte, toţi cei prezenţi în marea piaţă au făcut tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, la ieşirea din Sala Palatului, o entuziastă primire. Prin toate aceste grăitoare şi vibrante manifestări, cei veniţi la marea adunare au ţinut să exprime secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, sentimentele lor de dragoste şi înaltă preţuire pentru activitatea neobosită ce o consacră, cu neasemuită dăruire şi abnegaţie revoluţionară, înfloririi continue a patriei, dezvoltării tuturor judeţelor ţării, bunăstării şi fericirii poporului, creşterii rolului şi prestigiului României în lume, cauzei generale a socialismului şi păcii. Indreptîndu-se spre sediul Comitetului Central al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au străbătut Piaţa Republicii printr-un adevărat culoar viu, format din delegați (continuare în pag. a 3-a) încheierea lucrărilor şedinţei comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, au continuat, miercuri, 30 noiembrie, lucrările şedinţei comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ale organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti. In cursul dimineţii, au avut loc dezbateri în plen, în prima parte a şedinţei, condusă de tovarăşul Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C. C. al P.C.R., prim-viceprim-ministru al guvernului, au luat cuvîntul tovarăşii Manea Mănescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, Alexandru Roşu, preşedintele Consiliului de conducere al Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini, Alexandrina Găinuşe, prim-secretar al Comitetului judeţean Ialomiţa al P.C.R., Cornel Pacoste, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, Dan Dulamă, preşedintele Consiliului de conducere al Centralei industriale siderurgice Galaţi, Ana Mureşan, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., preşedinta Consiliului Naţional al Femeilor, Ludovic Fazekas, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, Ion Neamu, prim-vicepreşedinte al Consiliului de conducere al S.M.A. Miroşi, judeţul Argeş, Ştefan Nan, preşedintele comitetului sindicatului şi al adunării generale a oamenilor muncii de la întreprinderea de utilaj chimic Ploieşti, judeţul Prahova, Constantin Olteanu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Ultima parte a şedinţei comune a fost condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în unanimitate, participanţii la şedinţa comună au adoptat proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România în anul 1989 , proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor în anul 1989 ; proiectul Planului financiar centralizat al activităţii economico-sociale şi proiectul Bugetului de stat pe anul 1989 ; Programul privind autoconducerea şi autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe anul 1989, care, prin prevederile lor, asigură creşterea forţei economice a ţării, trecerea României socialiste întrun stadiu nou, superior, de dezvoltare, ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor. Intr-o însufleţitoare unanimitate, exprimînd voinţa comuniştilor, a tuturor cetăţenilor patriei, participanţii au adoptat Hotărîrea prin care magistrala Expunere prezentată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în deschiderea lucrărilor şedinţei comune, document de excepţională însemnătate, teoretică şi practică, devine program de muncă şi acţiune revoluţiona (continuare în pag. a 2-a) HOTĂRÎREA cu privire la aprobarea Expunerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi adoptarea ei ca Program de muncă şi acţiune revoluţionară al partidului, al întregului popor Participanţii la şedinţa comună a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, din 28— 30 noiembrie 1988, într-o atmosferă de profundă vibraţie patriotică, aprobă în deplină unanimitate Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, cu privire la Stadiul actual al societăţii socialiste româneşti şi perspectivele dezvoltării sale viitoare, perfecţionarea conducerii economico-sociale, dezvoltarea democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, rolul statului şi al organismelor democratice. Creşterea rolului Partidului Comunist Român şi activitatea ideologică, politico-educativă, ridicarea nivelului de cunoaştere ştiinţifică şi de cultură, a conştiinţei revoluţionare. Raportul de forţe şi caracteristicile fundamentale ale situaţiei internaţionale. Plenara dă cea mai înaltă apreciere activităţii revoluţionare desfăşurate cu abnegaţie, spirit creator şi înflăcărat patriotism de tovarăşul Nicolae Ceauşescu — cel mai iubit fiu al naţiunii, eminent conducător al partidului şi statului, genial ctitor şi strateg al României socialiste moderne, al înaintării ei pe drumul victorios al socialismului şi comunismului, strălucit gînditor, personalitate proeminentă a lumii contemporane, militant consecvent pentru aplicarea fermă şi afirmarea principiilor socialismului şi comunismului. Erou al păcii, prieteniei şi colaborării între toate popoarele, (continuare în pag. a 3-a) Ţara-n lumină Suntem Transilvanii, Dobrogii, Şi Timpului Dac orologii — Purtînd fiecare în slovă Şi-n inimă cite-o Moldovă, Eroi pentru Marea Unire, Puternici şi demni la-nfrăţire Durarăm cu fruntea-n lumină O Ţară de Gintă Latină. NICOLAE TATOMIR Luminosul arc de triumf al unităţii şi independenţei naţionale fundamentale ale trecutului nostru glorios de luptă. Marea Unire de la 1 Decembrie 1918 reprezintă expresia necesităţii istorice, logice, încununarea vie a aspiraţiilor de veacuri ale poporului român de a trăi unit, liber şi independent în vatra strămoşească. Aşa cum arăta tovarăşul Nicolae Ceauşescu în magistrala Expunere prezentată la deschiderea lucrărilor şedinţei comune a Plenarei C.C. al P.C.R., a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, „Realizarea acestui vis secular al poporului nostru a deschis o nouă eră în dezvoltarea României, în ridicarea sa pe noi trepte de progres şi civilizaţie“. Măreţul act istoric de acum şapte decenii a creat, totodată, condiţii noi pentru intensificarea mişcării revoluţionare, proces ce va înregistra unui mai puternic impuls după făurirea Partidului Comunist, care, încă de la începutul existenţei sale, s-a situat în fruntea luptei pentru libertate şi dreptate socială, unitate şi independenţă naţională, pentru întărirea suveranităţii patriei, apărării integrităţii ei teritoriale, împlinirea destinului socialist al României. Toate aceste scumpe idealuri ale poporului nostru aveau să-şi găsească o şi mai strălucită împlinire în victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, amplu şi complex proces care a pus din nou în lumină capacitatea organizatorică şi politică a partidului de a uni clasa muncitoare, ţărănimea, intelectualitatea, toate forţele democratice ale naţiu- * nii în lupta pentru libertatea şi independenţa patriei, deschi(continuare în pag. a 3-a) în atmosfera de vibrantă trăire patriotică, de unitate de gînd şi faptă în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, sărbătorim, astăzi, împlinirea a 70 de ani de la făurirea statului naţional unitar român, moment epocal, cu profunde rădăcini în istoria multiseculară a patriei. Alături de celelalte momente Aspect de la Marea Adunare Naţională de la Alba lulia, 1 Decembrie 1918