Flacăra Iaşului, decembrie 1988 (Anul 44, nr. 13104-13130)

1988-12-01 / nr. 13104

c PAGINA A ll-ATrTtnrr!! Jr -------------FLACĂRA ÍASÜLÜTn Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu a avut loc Plenara Conesilialist Naţional al Froniuin l£in§crâii€i şi 'imm §®€iali§*€ ' Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, miercuri,16 noiembrie, a avut loc Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Pe ordinea de zi a plenarei au fost înscrise : 1. Proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economicosocială a Republicii Socialiste România pe anul 1989 ; 2. Proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor în anul 1989; 3. Proiectul Bugetului de stat pe anul 1989 ; 4. Proiectul Programului privind autoconducerea și autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe anul 1989 ; 5. Raport privind creşterea rolului şi atribuţiilor organismelor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste în realizarea planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a patriei. Pe marginea problemelor aflate pe ordinea de zi, au luat cuvîntul tovarăşii : Maria Ghiţulică, prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. ; Gheorghe Dona, director al Trustului de foraj şi extracţie Voineşti, membru al biroului executiv al Consiliului judeţean Bacău al F.D.U.S. ; Mihai Niculiţă, preşedintele Consiliului judeţean Maramureş al F.D.U.S ; Adrian Călin, secretar al Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist; Virginia Székely, director adjunct al întreprinderii de stofă pentru mobilă şi ţesături tehnice Gheorghieni, judeţul Harghita; Dinu Daniliuc, preşedinte al C.A.P. Gurbăneşti, judeţul Călăraşi, membru al Consiliului judeţean al F.D.U.S. ; Rodica Vîlcu, preşedinta Comitetului municipal al femeilor Bucureşti ; Antonie Plămădeală, mitropolitul Ardealului; Dumitru Radu Popescu, preşedintele Uniunii Scriitorilor Victoria Rusu, preşedintele Comitetului judeţean Bistriţa-Năsăud al C.D.U.S. ; Voicu Tache, rector al Institutului politehnic — Bucureşti Alexandruloader, preşedinte al Comitetului Uniunii sindicatelor din mine, petrol, geologie şi energie electrică. Dezbaterile s-au desfăşurat în atmosfera de puternică angajare patriotică, revoluţionară generată de Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu privire la «Stadiul actual al societăţii socialiste româneşti şi perspectivele dezvoltării sale viitoare, perfecţionarea conducerii economico-sociale, dezvoltarea democraţiei muncitoreştirevoluţionare , rolul statului şi al organismelor democratice, creşterea rolului Partidului Comunist Român şi activitatea ideologică, politico-educativă, ridicarea nivelului de cunoaştere ştiinţifică, de cultură, a conştiinţei revoluţionare. Raportul de forţe şi caracteristicile fundamentale ale situaţiei internaţionale“ — document de covârşitoare însemnătate în plan teoretic şi practic, cuprinzător program de muncă şi de acţiune pentru întregul partid, pentru întregul popor. Participanţii la dezbateri au subliniat in mod unanim rolul determinant al secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în fundamentarea planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a ţării pe anul 1989, în elaborarea şi înfăptuirea întregii politici interne şi externe a partidului şi statului. Dezbaterile au pus în evi■olenţă justeţea şi viabilitatea concepţiei partidului nostru, a secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, privind organizarea, orientarea şi conducerea procesului revoluţionar în lumina cerinţelor democraţiei muncitoreşti, care sunt pe deplin confirmate de viaţă, de rezultatele remarcabile obţinute de poporul român în dezvoltarea multilaterală a ţării. Vorbitorii au subliniat că documentele aflate pe ordinea de zi a plenarei sunt în deplină concordanţă cu obiectivele stabilite de Congresul al XIXI-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, cu cerinţele dezvoltării economico-sociale a României în perioada actuală, asigurînd dezvoltarea in continuare a forţelor de producţie, dezvoltarea intensivă şi modernizarea industriei, agriculturii, a tuturor ramurilor economiei naţionale, sporirea nivelului de trai material şi spiritual al naţiunii noastre socialiste, în spiritul ideilor şi orientărilor din Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, participanţii la dezbateri au analizat activitatea desfăşurată de consiliile judeţene, municipale, orăşeneşti şi comunale ale F.D.U.S., de organizaţiile de masă şi obşteşti componente pe linia mobilizării tuturor categoriilor de oameni ai muncii în îndeplinirea sarcinilor de plan pe anul in curs, în înfăptuirea programelor de îmbunătăţire a organizării şi modernizare a proceselor de producţie, de ridicare a nivelului tehnic, calitativ şi de competitivitate al produselor, de sporire a eficienţei economice în toate sectoarele. Participanţii la plenară au aprobat, în unanimitate, documentele înscrise pe ordinea de zi a plenarei, precu şi Hotărîrea-Apel a Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Întîmpinat cu deosebită însufleţire, a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu a fost urmărită cu viu Interes şi deplină aprobare, fiind subliniată în repetate rînduri cu îndelungi aplauze. Atmosfera entuziastă, de puternică vibraţie patriotică în care s-au desfăşurat lucrările plenare, a ilustrat în mod pregnant unitatea de nezdruncinat a întregii noastre naţiuni în jurul partidului, al secretarului său general, hotărîrea unanimă a tuturor oamenilor muncii de a transpune exemplar în practică obiectivele stabilite de Congresul al XlII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, de a-şi spori eforturile în direcţia dezvoltării multilaterale a patriei noastre socialiste, ridicării ei pe trepte tot mai înalte de progres şi civilizaţie. In încheierea lucrărilor plenarei, a fost intonat imnul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste . „E scris pe tricolor unire !“ Plenara Comitetului Central al Organizaţiei Democraţiei şi Unităţii Socialiste Miercuri a avut loc in Capitală Plenara Comitetului Central al Organizaţiei Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Desfăşurarea dezbaterilor s-a aflat sub semnul orientărilor, ideilor şi sarcinilor cuprinse în expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, vorbitorii dînd o înaltă apreciere acestui document programatic de inestimabilă importanţă teoretică şi practică, care reliefează cu toată claritatea direcţiile principale ale dezvoltării României socialiste în perioada actuală şi în perspectivă, în concordanţă cu hotărîrile Congresului al KIH-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. Participanţii la dezbateri au exprimat angajamentul membrilor i organizaţiilor O.D.U.S. din care fac parte de a munci cu abnegaţie şi dăruire pentru transpunerea în viaţă a planurilor de dezvoltare economico-socială a patriei pe anul 1989 şi pe întregul cincinal, precum şi hotărîrea de a-şi pune întreaga capacitate de muncă şi creaţie în slujba întăririi puterii economice, a independenţei şi suveranităţii României. Plenara a aprobat documentele înscrise pe ordinea de zi. în încheiere, participanţii au adresat, într-o atmosferă însufleţită, o telegramă tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, miercuri dimineaţa, a avut loc Plenara Comitetului Central al partidului. Plenara a avut la ordinea de zi probleme organizatorice. Plenara a hotărît eliberarea tovarăşului Ion Radu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. la P.C.R., din funcţia de secretar al Comitetului Central al partidului, in legătură cu trecerea sa în altă muncă. Plenara a ales In funcţia de secretar al C.C. al P.C.R. pe tovarășul Ion Sîrbu. încheierea lucrărilor şedinţei comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti (urmare din pag. I) ra ai partidului, al întregului popor. A fost adoptată, de asemenea, Hotărîrea şedinţei comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, care se va da publicităţii, în încheierea lucrărilor, a luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu a fost urmărită cu deosebit interes, cu deplină aprobare şi profundă mîndrie patriotică, fiind subliniată, în repetate rînduri, cu vii şi îndelungi aplauze cu urare şi ovaţii, însufleţiţi de îndemnurile, de mobilizatoarea cuvîntare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, participanţii la şedinţa comună au exprimat angajamentul ferm al întregului nostru popor de a acţiona, cu dăruire şi abnegaţie, un spirit revoluţionar, pentru transpunerea neabătută în viaţă a hotărîrilor adoptate, a obiectivelor stabilite de Congresul al XlII-lea şi Conferinţa Naţională ale P.C.R., de a cinsti prin noi şi măreţe înfăptuiri glorioasa aniversare de la 1 Decembrie, de a întări unitatea şi coeziunea în jurul*, partidului, al secretarului său general, de a sluji, cu credinţă şi devotament, cauza socialismului şi comunismului, independenţa şi suveranitatea României socialiste. Lucrările Camerei Legislative a Consiliilor Popular© Miercuri s-a întrunit în Capitală Camera Legislativă a Consiliilor Populare pentru a dezbate proiecte de legi menite să asigure dezvoltarea, în continuare, economică şi socială, a tuturor judeţelor şi localităţilor ţării. Participanţii la lucrări au adoptat următoarea ordine de zi : 1. Proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economicosocială a Republicii Socialiste România în anul 1989 — în profil teritorial. 2. Proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor în anul 1989. 3. Proiectele bugetelor locale pe anul 1989. 4. Programul privind autoconducerea şi autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum Pe anul 1989. Lucrările Camerei Legislative aufost deschise de tovarăşul Manea Mănescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat. In cadrul dezbaterilor asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi au luat cuvîntul tovarăşii : Stoian Stoian — judeţul Dolj, Elisabeta Stătescu — judeţul Giurgiu, Gheorghe Marinescu — judeţul Argeş, Ion Deaconu — judeţul Teleorman, Emilian Drehuţă — judeţul Bacău, Ştefan Negreţ — judeţul Cluj, Mihai Popa — judeţul Olt, Vasile Popescu — judeţul Vâlcea, Constantin Boştină — judeţul Botoşani, Ion Popa — judeţul Hunedoara, Maria Gheorghe — judeţul Neamţ, Marin Capisizu — judeţul Bihor, Ion Atanasiu — judeţul Gorj, Ladislau Lado — judeţul Harghita, Gheorghe Trandafirescu — judeţul Dîmboviţa, Laurenţiu Bujoi — judeţul Timiş, Ioan Bejan — judeţul Galaţi. In unanimitate, participanţii la dezbateri au subliniat deosebita însemnătate a Expunerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii, prezentată la şedinţa comună a Plenarei C.C. al P.C.R., a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti — document programatic file a cărei idei, teze şi orientări vor înrîuri puternic şi activitatea consiliilor populare din întreaga ţară. Vorbitorii au exprimat convingerea unanimă că documentele dezbătute, elaborate în spiritul hotărîrilor Congresului al XlII-lea şi Conferinţei Naţionale ale P.C.R., al orientărilor secretarului general al partidului, asigură continuarea fermă a politicii de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, înfăptuirea unei calităţi noi, superioare a muncii şi a vieţii întregului popor. Prin prevederile sale, au relevat vorbitorii, proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe anul 1989 — în profil teritorial — creează condiţii pentru dezvoltarea armonioasă, echilibrată a tuturor judeţelor şi localităţilor ţării, amplificarea forţelor de producţie, dezvoltarea intensivă a industriei, agriculturii, a tuturor ramurilor şi sectoarelor de activitate, afirmarea cu putere a noii revoluţii tehnico-ştiinţifice şi a noii revoluţii agrare. Participanţii au evidenţiat necesitatea şi s-au angajat si întreprindă măsuri hotărâte în vederea aplicării ferme a mecanismului economico-financiar şi aşezării întregii activităţi pe principiile autogrstiurii economico-financiare şi autofinanţării, pentru sporirea mai accentuată a eficienţei economice in toate domeniile. In legătură cu înfăptuirea prevederilor programului privind autoconducerea şi autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum, participanţii la dezbateri au exprimat angajamentul că toate consiliile populare vor acţiona cu hotărîre pentru realizarea producţiilor planificate şi respectarea strictă a prevederilor legale referitoare la asigurarea fondului de stat, vor lua măsuri pentru servirea în bune condiţii a populaţiei, pentru ca fiecare judeţ, aşa cum a cerut secretarul general al partidului, să-şi asigure necesarul de produse pentru consumul propriu. Participanţii la dezbateri au subliniat că prevederile tuturor acestor proiecte de legi sunt ştiinţific fundamentate, pe deplin realizabile, că judeţele dispun de tot ce este necesar pentru înfăptuirea lor în cele mai bune condiţii. Participanţii la lucrările Camerei Legislative au asigurat conducerea partidului şi statului, personal pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, că, mobilizaţi de hotărîrile şedinţei comune a Plenarei C.C. al P.C.R., a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, vor acţiona cu întreaga capacitate şi putere de muncă, cu înaltă răspundere şi exigenţă pentru înfăptuirea exemplară a planului de stat şi programelor pe anul 1989, pe întregul cincinal, pentru a întimpina cu rezultate superioajare, în toate sectoarele de activitate, Congresul al XIV-lea al partidului și a 45-a aniversare a eliberării patriei