Flacăra Iaşului, august 1989 (Anul 45, nr. 13310-13335)

1989-08-01 / nr. 13310

'S III * III !A Dr IN CUPRINSUL ZIARULUI ------------ Fiecare comunist a antrenat la realizarea sarcinilor politice şi profesionale Cronica lunii iulie. Evenimente interne Agenda manifestărilor ideologice, politice şi cultural-educative Sport ( Convorbiri sovieto-chineze In spiritul sarcinilor subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, In Intîmpinarea zilei de 23 August Mobilizare exemplari pentru realizarea, în cinstea marii noastre sărbători naţionale, a planului pe opt luni iată-ne păşind în luna care, de 45 de ani, este pentru noi, românii, simbolul eliberării sociale şi naţionale, al victoriei revoluţiei ce avea să întemeieze o nouă orînduire, a muncitorilor şi ţăranilor, ca adevăraţii proprietari ai roadelor muncii lor. In aurul verii, trei culori, cele mai scumpe românilor, strălucesc demne, August 23 fiind ecranul pe care, proiectînd istoria sub semnul sărbătorii, reflectăm, totodată, bilanţul nostru de muncă liberă, de devenire şi autodevenire, urmînd îndemnurile celui care a avut curajul şi ştiinţa de a-şi asuma sarcina istorică a schimbării spre firesc a destinelor noastre : Partidul Comunist Român. Laolaltă cu ţara, judeţul Iaşi se prezintă, acum, profund schimbat, în special arcul de timp trecut de la istoricul Congres al IX-lea, cînd în fruntea partidului şi a poporului a fost ales cel mai iubit fiu al naţiunii, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, fiind marcat prin cele mai de seamă realizări, prin cele lesii adinei transformări înnoitoare, demonstrînd cu limpezime hotărîrea noastră, a tuturor, de a nu ne cruţa forţele pentru înfăptuirea sarcinilor încredinţate, pentru realizarea indicaţiilor şi orientărilor date de secretarul general al partidului, în spiritul unei frumoase tradiţii muncitoreşti, revoluţionare, ieşenii au acţionat în acest an jubiliar în aşa fel incit să se prezinte la momentul de sărbătoare de la 23 August, la cel de-al XIV-lea Congres cu succese de prestigiu — omagiu adus conducătorului iubit al partidului şi statului nostru, expresia voinţei ferme — la unison cu dorinţa întregului partid şi popor — ca la marele forum comunist tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reinvestit în suprema funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, chezăşia înaintării patriei spre culmile de progres şi civilizaţie prefigurate de partid şi spre care păşim neabătut de 45 de ani. Avem un bilanţ bun. Pînă la sfîrşitul lunii iulie, 35 de unităţi şi-au îndeplinit planul la producţia marfă industrială, obţinînd o depăşire de 1,8 miliarde de lei ; şi-au realizat sarcinile pe 3 ani şi 8 luni din cincinal. inte- CONST. PALADUŢA (continuare în pag. a 2-a) Laminoristul Petru Boilic, de la întreprinderea Metalurgică, reuşeşte să se menţină printre fruntaşii in muncă şi datorită calităţii producţiei realizate Foto : G. Onofrei Maria Ignat, un nume binecunoscut printre muncitoarele fruntaşe de la întreprinderea de Confecţii din Iaşi Foto : Paul Todică Cu planul la export, îndeplinit Acţionînd cu hotărîre pentru onorarea exemplară a contractelor încheiate cu beneficiarii de peste hotare, mai multe unităţi economice din municipiul Iaşi se prezintă la această dată cu planul la export, pe 3 ani şi 8 luni, îndeplinit. Intre unităţile care au raportat acest important succes se află întreprinderile „Tehnoton“, de Prelucrare a Maselor Plastice, „Ţesătura", de Confecţii, Asociaţia Vînătorilor şi Pescarilor Sportivi, întreprinderile de Producţie şi Prestări Servicii, Forestieră de Exploatare şi Transport, Uzina de Reparaţii şi Construcţii de Utilaje pentru Mecanizarea Transporturilor, Uniunea Judeţeană a Cooperativelor Meşteşugăreşti şi U.J.E.COOP. Realizările amintite au fost posibile pe baza creşterii accentuate a productivităţii muncii, prin valorificarea superioară a resurselor materiale şi energetice, aplicarea măsurilor din programele de perfecţionare a organizării muncii și modernizare. Zile-record în producţie Colectivele muncitoreşti din industria oraşului Paşcani raportează succese de prestigiu în întrecerea socialistă, în întîmpinarea sărbătorii naţionale de la 23 August şi a Congresului al XIV-lea al partidului. Astfel, în cadrul zilelor-record, la întreprinderea de Scule şi Accesorii Speciale s-au realizat peste prevederi produse de mecanică fină în valoare de 2 milioane de lei, la întreprinderea Mecanică de Material Rulant au fost construite în avans două vagoane-platformă, iar la Depoul de Căi Ferate au fost recondiţionate piese de schimb în valoare de 150 000 de lei, ceea ce reprezintă sarcina de plan pe întregul trimestru. Aceste importante creşteri de producţie au fost obţinute îndeosebi pe seama creşterii productivităţii muncii, prin aplicarea tehnologiilor moderne de lucru, valorificîndu-se mai bine resursele materiale. Conştiinţa revoluţionară, profesionalismul— temeiuri ale performanţei Colectivul muncitoresc al Uzinei de Reparaţii şi Construcţii de Utilaje pentru Mecanizarea Transporturilor Iaşi a raportat zilele acestea, în cinstea sărbătorii noastre naţionale de la 23 August şi a Congresului al XIV-lea al partidului, un nou şi prestigios succes , înde. ■ ■ ■ plinirea în avans a prevederilor planului la export pe 3 ani şi 8 luni din actualul cincinal. Un succes ce-şi are izvorul în munca tenace şi bine organizată, în profesionalismul şi conştiinţa revoluţionară a lucrătorilor, care-şi alătură faptele bogatului bilanţ din economia municipiului şi judeţului nostru, raportat partidului, secretarului său general, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, ctitorul vieţii noastre demne şi libere, al deplinei independenţe economice şi politice a patriei. Achitarea în întregime a datoriei externe a fost posibilă datorită politicii ştiinţifice a partidului şi statului nostru de dezvoltare intensivă, care a asigurat, in acelaşi timp, progresul continuu al patriei în acest context, exportul, aşa cum se subliniază în proiectul Programului-Directivă şi Tezele pentru Congresul al XIV-lea, în Hlotărîrea-Chemare a Plenarei Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii, constituie, pe mai departe, o necesitate vitală, fiind, totodată, expresia voinţei de colaborare paşnică a poporului român. „Cea mai mare parte a producţiei noastre de transconteinere şi boxpalete, ne relata ing. Lucian Ailoaie, directorul întreprinderii, este, de mai mulţi ani, destinată exportului, practic fiecare secţie, fiecare atelier participînd la această importantă activitate. Beneficiarul extern îşi are aproape în permanenţă reprezentanţi la noi pentru recepţionarea produselor, cu care pe drept ne mîndrim, transconteinerele româneşti, realizate la Iaşi, bucurîndu-se de o bună apreciere. Profesionalismul tot mai înalt al colectivului, organizarea mai bună a muncii, specializarea liniilor de fabricaţie şi a formaţiilor de lucru s-au materializat în succesul raportat, cît şi prin încheierea celor 7 luni din acest an cu o producţie mai mare cu 40 la sută decit cea planificată. Aceasta înseamnă că oferim la export mai multe produse, că aducem ţării importante fonduri valutare, necesare pentru înălţarea altor obiective ale economiei naţionale, pentru progresul general al societăţii noastre socialiste“. Insecţii se desfăşoară, cum aveam să ne convingem, o muncă riguros organizată, pe platformele de expediţie aflîndu-se un mare număr de transconteinere, cu inscripţii diverse, pentru numeroşi beneficiari. Ceea ce impresionează CONSTANTIN ILIE (continuare in pag. a 2-a) Programul de montă la taurine şi ovine, realizat conform graficelor! Creşterea efectivelor de animale şi, pe această cale, înfăptuirea programului judeţean de autoaprovizionare se află în strînsă legătură cu realizarea programului de montă. Sarcini de mare răspundere în acest sens revin şi zootehniştilor ieşeni. Se poate aprecia că în numeroase unităţi programul de montă se realizează conform graficelor stabilite. Rezultatele bune în această direcţie au fost obţinute în asociaţiile economice intercooperatiste Stolniceni-Prăjescu, Tg. Frumos, Vlădeni şi Focuri, în fermele cooperativelor agricole de producţie Heleşteni, Balş, M. Kogălniceanu şi altele. In aceste unităţi, nu numai că programul de montă a fost realizat, dar s-au înregistrat şi impor- IN ZOOTEHNIE tante depăşiri. In vederea depistării şi stimulării intrării animalelor în călduri. în unităţile amintite, tratamentele la femelele cu afecţiuni au fost la timp efectuate, pe bază de grafic. Programul de lucru al şefilor de fermă, al personalului sanitar-veterinar şi al operatorilor de la însămînţări a fost şi este riguros respectat. La A.E.I. Tg. Frumos, de exemplu, medicul veterinar Sorin Melinte, directorul unităţii, este prezent pe linia grajdurilor împreună cu tot personalul de specialitate începînd cu ora 5 dimineaţa. Aprecieri asemănătoare pot fi făcute şi cu privire la activitatea zilnică ce o desfăşoară în zootehnie ing. Adriana Spiridonică, şeful fermei de taurine de la 12.A.P. Heleşteni. De fapt, nu toate unităţile cu rezultate bune privind programul de montă, se procedează ca în unităţile amintite. Din păcate însă, nu în toate unităţile cu profil zootehnic se acordă atenţia cuvenită realizării programului de montă şi, în consecinţă, a efectivelor de animale. La C.A.P. Popricani, animalele sunt dispersate în mai multe puncte. Şeful de GABRIEL FRaţii, şeful Oficiului Judeţean pentru Reproducţia şi Selecţia Animalelor ,continuare in page 3-a) Sporesc stocurile de furaje La C.A.P. Oţeleni, strîngerea şi depozitarea furajelor se bucură de toată atenţia. Astfel, circa 200 de cooperatori, cărora li s-au repartizat 128 de atelaje, acţionează zilnic la transportul paielor. Le evidenţiază Petru Ursache, Vasile Doljescu, Costică Sinciu şi Gheorghe Tudorache. După cum ne spunea tov. Costică Cîrcu, preşedintele unităţii, pînă acum, în parcul de furaje au fost depozitate paiele de pe aproape 600 de hectare. (D. Păpuşoiu)