Flacăra Iaşului, aprilie 2001 (Anul 2, nr. 142-164)

2001-04-02 / nr. 142

Ziarul pe Ifrenic îl poţi uita flacura la Cotidian de informaţii şi publicitate Model, et. 2 278426 112, bl.Casi B-dul Ştefan cel Mare şi Sfânt 10 Privatizarea cu de la SINTA a eșuat ♦ societatea ieșeană, cumpărata anul trecut de patronul firmei Omega Is Communications, va fi scoasa din nou la privatizare de APAPS Considerată drept marea privatizare a judeţului pe anul 2000, trecerea societăţii Sinta SA Iaşi în administrare privată s-a încheiat înainte de a începe. Directorul sucursalei Regionale Nord-Est Iaşi a APAPS, Mihai Mustaţă, a decis ca Sinta SA să fie scoasă din nou la privatizare. Pachetul majoritar de acţiuni (21.300 de acţiuni, reprezentând 69 la sută) a fost adjudecat în luna septembrie a anului 2000 de către,omul de afaceri Popa Măricel, patronul firmei "Omega Is Communications”, ce avea ca obiect de activitate instalarea de Centrale telefonice. La licitaţie au participat 6 societăţi, şi s-a plecat de la un preţ al acţiunii de 100 de mii de lei, valoare de patru ori mai mare decât preţul iniţial. în cele din urmă Măricel Popa a cumpărat pachetul majoritar cu suma de 775 de mii de lei pentru o acţiune, suma totală ridicându-se la 16,5 miliarde de lei. în acea perioadă investitorul a precizat că se aştepta ca preţul total al acţiunilor să nu fie mai mare de 5 miliarde de lei. Se pare că o primă greşeală care a fost făcută în acest caz a constat în faptul că nu a fost precizată cu exactitate data limită a plăţii pentru achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni. Ultimul termen de plată a fost până la data de 12 februarie, când pe lângă cele 16,6 miliarde de lei, Măricel Popa trebuia să plătească şi o penalizare de 15 la sută din sumă, pentru prelungirea termenului. Directorul APAPS Iaşi, Mihai Mustaţă a precizat că de când a fost numit în funcţie nu s-a întâlnit niciodată cu Măricel Popa, fapt care l-a determinat să rezoluţioneze contractul de privatizare al SC Sinta SA Iaşi. Mai facem menţiunea că la finele anului 2000, acelaşi Măricel Popa a achiziţionat pachetul majoritar de acţiuni de la SC “Tehnotort” SA Iaşi. După ce APAPS va prelua pachetul majoritar de acţiuni, structura acţionariatului la SC Sinta SA va arăta astfel: APAPS Iaşi-69 la sută şi SIF Moldova-22,78 la sută. Angela MAFTEI Directorul APAPS Iaşi, Mihai Mustaţă, îşi face ________ curăţenie în ogradă Fault la licenţierea absolvenţilor învăţământului particular ♦ peste 10.000 de studenţi îşi vor susţine licenţa în alte centre universitare din ţară ♦ Universitatea "Al.l.Cuza" pune condiţii dure Senatul Universităţii “Al.l.Cuza” Iaşi a hotărât, săptămâna trecută, ca absolvenţii universităţilor particulare care doresc să susţină licenţa la Universitatea “Al.l.Cuza” Iaşi să promoveze un număr de 50 de credite în cadrul acestei instituţii. Aceasta implică parcurgerea a cel puţin doi ani de studii la “Al.l.Cuza”, în Iaşi, în prezent, sunt peste 10.000 de studenţi înscrişi în universităţile private. Decizia imperativă a senatului Universităţii “Cuza” va determina migraţia studenţilor, în vederea susţinerii licenţei la alte universităţi de stat din ţară. Aceste două decizii au dat naştere la reacţii violente atât din partea cadrelor didactice cât şi a studenţilor din universităţile private, urmare în pagina 3 Miloşevici s-a predat Fostul dictator s-a pus la dispoziţia justiţiei Ministrul sârb al justiţiei, Vladan Batici, a declarat că fostul preşedinte iugoslav Slobodan Miloşevici, care s-a predat justiţiei, ieri în zori, va fi interogat în cursul acestei zile. “Actul de acuzare nu a fost încă redactat. Ministerul de Interne a depus o plângere la procuror, care a ordonat o anchetă, şi numai la încheierea acestei anchete se va redacta actul de acuzare”, a explicat Batici. Miloşevici s-a predat justiţiei după mai multe ore de negociere. El a fost arestat sub prezumpţia de abuz de putere şi nereguli financiare. “Important pentru noi este să instrumentăm un proces pentru delictele comise în Serbia”, a spus Batici, adăugând că problema Tribunalului Penal Internaţional (TPI) de la Haga va fi de actualitate după adoptarea unei legi privind cooperarea cu acest tribunal. Miloşevici a fost inculpat în mai 1999 de către TPI pentru crime de război şi crime împotriva umanităţii, comise în Kosovo. Un judecător de instrucţie a decis plasarea în detenţie provizorie a fostului preşedinte iugoslav Slobodan Miloşevici, pentru o perioadă de 30 de zile. 25001et 16 pAgiNÎ Luisi, 2 Apri! i E ANul II, NR. 142 LM Nechifor acuză Deputatul PDSR Cristian Nechifor susţine că are informaţii sigure legate de persoanele care au falimentat industria ieşeană. “Multe societăţi din Iaşi au fost închise la comandă, nicidecum pentru că nu au putut face faţă mediului concurenţial”, a declarat deputatul PDSR. Cristian Nechifor nu a prezentat însă situaţii concrete pentru a nu influenţa deciziile instanţelor de judecată. El a mai precizat că toate persoanele care se fac vinovate de falimentarea economiei judeţului Iaşi vor fi trimise în judecată. “S-au comis infracţiuni foarte grave ce vor fi catalogate de justiţie ca fiind în sfera subminării economiei naţionale”, a mai declarat Cristian Nechifor. El a spus că vechea administraţie locală a avut interes să închidă şi societatea la care este director, Moldova Tricotaje, dar că acest lucru nu a fost făcut deoarece societatea fusese privatizată înainte de 1996. Printre persoanele care vor unna să apară în faţa instanţelor de judecată sunt foşti miniştri şi prefecţi. A. M. Deputatul Cristian Nechifor bate cu pumnul în masa Un bolnav psihic a înjunghiat şase colegi de salon ♦ unul dintre cei înjunghiaţi a murit la Spitalul de Urgenţe din Iaşi ♦ alţi cinci colegi de salon tăiaţi de cuţit se află internaţi pentru îngrijiri medicale în secţia Chirurgie a spitalului din Fălticeni . 3