Flacăra Iaşului, ianuarie 2002 (Anul 3, nr. 372-396)

2002-01-03 / nr. 372

i , ' • ‘ pagina 3 EdiţiA dE ASîXzi CONJÎNE SuplilMENT TV Congelaţie la cumpăna dintre ani pagina 2 Revelion în spital • din cauza unei petarde, Ionela a fost nevoită sa petreacă noaptea cea mai lungă în spital • pentru că era singură în salon, surorile şi prietenul ei i-au ţinut companie Ieşeanul dispărut in ('Himie este aşteptat de familie • autorităţile spun că Ştefan Mihăilescu este una din victimele loviturii de stat din Insulele Comore, dar mama sa refuza sa creadă Pentru familia Mihăilescu, bucuria sărbătorilor a fost eclipsată de durerea provocată de vestea că fiul lor, Ştefan, de 31 de ani, ar fi decedat în timpul loviturii de stat din Insulele Comore. Deşi li s-a adus la cunoştinţă cu patru zile înainte de Crăciun că fiul lor este mort, până la ora actuală părinţii lui Ştefan refuză să creadă acest lucru şi încă mai speră să primească veşti de la el. “Am aflat vineri că Ştefan a murit şi nu pot crede aşa ceva, deşi multe persoane mi-au confirmat. Eu tot mai sper să fie o confuzie”, a declarat cu o umbra de speranţă în glas mama lui Ştefan. în 1993 Ştefan Mihăilescu a plecat în Occident cu gândul de a se înrola în Legiunea Străină, vis pe care şi l-a realizat abia doi ani mai târziu, când i-au fost eliberate toate actele necesare. Timp de cinci ani acesta a avut contract cu forţele de elită franceze.”Ne scria tot timpul şi o dată pe lună ne suna să vadă cum o mai ducem. Ne-a ajutat foarte mult. El este sprijinul nostru.”, ne-a spus mama lui Ştefan. "O înscenare a serviciilor străine" în data de 21 decembrie, în timpul loviturii de stat de stat din Insulele Comore, printe combatanţi se aflau şi patru români. Deşi mama lui Ştefan a fost solicitată să se prezinte la Serviciul Paşapoarte pentru clarificarea situaţiei, aceasta nu a dat curs invitaţiei. “Nu ştiu cesă cred. Poate e vorba de o înscenare a serviciilor străine”, afirmă cea care i-a dat viaţă lui Ştefan. Familia Mihăilescu susţine că vorbesc în fiecare zi cu prietenii fiului lor din Franţa, printre care şi cea care urma să fie Soţia lui Ştefan, şi că aceştia nu confirmă faptul că Damon s-ar fi aflat în Comore, ei fiind convinşi că acesta este viu şi nevătămat. “Noi vorbim cu viitoarea lui soţie în fiecare zi şi ea nu ştie nimic. Dacă s-ar fi întâmplat ceva ea ar fi aflat cu siguranţă”, ne-au declarat nepoţii lui Ştefan. Suzana CHELARD Sute de maşini incendiate în noaptea de Anul Nou Peste 200 de maşini au fost incendiate, în noaptea de luni spre marţi, în mai multe oraşe din apropiere de Paris şi din estul Franţei, au anunţat surse din cadrul poliţiei. In apropierea Parisului, incidentele care nu s-au soldat cu victime au fost înregistrate la Seine-Saint-Denis (44 de vehicule incendiate), Orly, Vitry, Val d’Oise, Oise şi Essonnie. La Paris, în noaptea de revelion au fost reţinute 53 de persoane, majoritatea aflate în stare de ebrietate sau din cauza utilizării ilegale de proiectile, în Alsacia, au fost incendiate 80 de vehicule, dintre care 44 la Strasbourg. O asistentă l-a admonestat în glumă pe micuţul Dragoş pentru că nu a mai avut «puţintică răbdare» până la miezul nopţii. Dragoş, ultimul prunc născut anul trecut Ultimul nou născut al anului 2001 a apărut pe lume cu o oră înainte de salvele de artificii care marchează trecerea dintre ani. Năzdrăvanul în greutate de 3,5 kg şi se numeşte Dragoş Robert Cazaciuc. Părinţii, studenţi amândoi, sunt optimişti şi speră că vor trece cu oarecare uşurinţă peste problemele financiare apărute o dată cu noul membru al familiei. Cu câteva zile în urmă proaspătul tătic şi-a găsit chiar un loc de muncă pentru a-şi întreţine familia. Maria, în vârstă de 24 de ani, este studentă în anul II la Facultatea de Textile iar Marius, în vârstă de 26 de ani este în anul III la Facultatea de Drept. Pentru că nu au o situaţie financiară care să le permită să îşi cumpere sau să îşi închirieze măcar o garsonieră, cei doi locuiesc într-o cameră din apartamentul părinţilor lui Marius. “Iniţial credeam că devenim părinţi în preajma Crăciunului, dar nu a fost să fie aşa. Dragoş a avut alte intenţii. El s-a născut cu o oră înainte de Anul Nou. Chiar şi o asistentă l-a admonestat pe micuţ în glumă pentru că nu a mai avut «puţintică răbdare» până la miezul nopţii. Deşi este prima sarcină, naşterea nu a decurs aşa de greu cum auzisem”, ne-a declarat Maria Cazaciuc. Bucuria este puţin umbrită de faptul că tinerii părinţi nu au o casă a lor. Un timp cei trei vor locui la mama lui Marius, într-un apartament de trei camere din Nicolina. “Singura care a avut posibilitatea să ne ajute în acest sens a fost mama. In apartamentul ei de trei camere mai locuiesc fratele meu mai mare și familia sa, mama și sora mea mai mică. Este cam greu, dar deocamdată ,posibilităţile financiare sunt restrânse şi nu ne putem permite cheltuieli suplimentare. în plus, pentru că Dragoş este primul nostru copil, considerăm că experienţa mamei ne va fi de folos în primele luni. Deocamdată toate grijile noastre se îndreaptă numai către Dragoş”, ne-au spus cei doi părinţi. Vasilica, primul copil al anului 2002 La o jumătate de oră după ce am păşit cu toţii în noul an, la Maternitatea “Cuza Vodă” primul născut a fost o fetiţă în greutate de 3,1 kg, în ceea ce priveşte numele pe care aceasta îl va purta constituie încă o mare dilemă pentru părinții săi, urmare în pagina 3 Ultimul şi primul Alina Pricop: "Nu mă aşteptam sa nasc în noaptea de Revelion,, ci mai devreme. A fost pur şi simplu o întâmplare norocoasă". Argentina are al cincilea preşedinte în două săptămâni Noul preşedinte a recunoscut că statul argentinian nu mai are un peso pentru a face faţă plăţilor datoriilor, salariilor şi pensiilor. “Trebuie să spunem adevărul: Argentina este falimentară”, a spus el, precizând că 40 la sută dintre cei 15 milioane de argentinieni trăiesc în sărăcie. Membru al Partidului Justiţialist, Duhalde a fost preşedinte al asociaţiei avocaţilor din acest partid, înainte de a deveni vicepreşedinte al acestuia în provincia Buenos Aires. Senatorul peronist Eduardo Duhalde a fost ales, marţi, de către Congres, în fimcţia de preşedinte al Argentinei, cu 262 de voturi pentru, 21 împotrivă şi 18 abţineri, pentru un mandat care expiră în decembrie 2003. Duhalde îl înlocuieşte in funcţie pe Adolfo Rodriguez Saa, care a demisionat duminică, fiind astfel al cincilea președinte ales în Argentina în decurs de două săptămâni. ŞASE DIN ŞAPTE tDac& tUniţi 4& revedeU..» (f) Nici nu simţeam bine guî/w/ /oamne/, că deja Sabin ŞERBAIS apărea o anumită aglomerare a evenimentelor pe scena publică. Toată lumea, inclusiv politicienii, se sătura, încet-încet, de vacanţă, şi parcă nici soarele nu mai era chiar aşa de dogoritor. Deşi mulţi păreau încă loviţi de căldura sa fix în moalele capului, „ Lumea politică românească e zdruncinată, în a doua jumătate a lunii august, de un imens scandal iscat în jurul unei maculaturi ordinare adunată între coperte de un deputat insignifiant din parohia lui Corneliu Vadim Tudor, venit tocmai de la Iaşi şi care face pe patriotul. Culegerea, ce cuprinde texte publicate de reprezentantul ieşean al nostalgicilor şi naţional-comuniştilor, poreclită “Naţionalistul" apare sub egida Academiei Române şi are girul unui pseudo-istoric, şi el senator PRM, Gheorghe Buzatu. Lansarea cărţii de la Iaşi e interzisă de primarul Simirad, ceea ce face ca Vlăduţ, autorul său, să cunoască gloria locală la care râvnise aşa de mult, dimpreună, probabil, cu cea care-i scrie prefaţa şi alături de care apare şi pe copertă, într-un cadru cât se poate de intim. Orişicât, din toată această afacere reţinem că nu-i de ici-colea ca un “diplec. ” (ce-o fi asta?!) să-ţi scrie în “Prefaţă” că eşti “un bărbat cu o asemenea profunzime, îţi trebuie dipomă de economist!” . Sfârşitul lui august vine cu un nou punct critic al sistemului,medical ieşean, aducând în atenţia opiniei publice, păcatele suficienţei şi ale incompetenţei: şase copii nevinovaţi îşi găsesc sfârşitul la Maternitatea “Cuza Vodă”; şase suflete pure din a căror trecere în nefiinţă tot soiul de “doftori” scot o adevărată teorie. Mai mult pentru dl. Astărăstoae, preşedintele Colegiului Medicilor din Iaşi, moartea pruncilor e prilej să-şi dea, din nou, în petec - după dumnealui, trei dintre cei şase copii ar fi decedat din nu ştiu ce cauze, scoase de prin tratatele medicale, astfel încât destituirea conducerii maternităţii n-ar fi nici un folos. De parcă faptul că numai trei copii au murit din culpă medicală i-ar face mai puţin vinovaţi pe doctori. Totuşi, logica lui Astărăstoae e mai tare din moment ce se poate privi şi astăzi, cu seninătate, în oglindă. „ Şi popii sunt de-ai noştri, nu-i aşa, mai ales că ei consideră că România ar fi un soi de stat religios, iar nu laic. In plină sărbătoare a Sfintei Parascheva, slujba ţinută de IPS Daniel e întreruptă de o fostă măicuţă, Paula Bulgara, care, pentru acest fapt, este apoi arestată şi audiată cu sârg de către procurorii ieşeni. Contrazicând învăţătura lui Hristos, popii noştri n-au de gând să întoarcă obrazul. Şi nici buzunarele, ca să vedem ce se ascunde acolo... De prin a doua jumătate a lui octombrie, dacă vă mai amintiţi, deja intram în iarnă, ne trezeam cu frigul în oase, ne tremura mâna pe ibric, când ne turnam cafeaua-n ceaşcă, apa de la robinet ne îngheţa în mână. A venit apoi, pentru o bună parte dintre noi, căldura în apartamente, dar şi “bomba” preţului unei gigacalorii, adică fix 750.000 de lei. încă n-am priceput, mi se pare, ce înseamnă asta. Ne vom da seama, cu siguranţă, la primăvară. Până atunci, că tot ne aflăm încă în spiritul sărbătorilor de iarnă, să-i iertăm pe unii, să nu-i uităm pe alţii. Mai ales pe an care, peste vreo trei ani, vor veni din nou să ne coş voturile... La mulţi ani! 1