Flacăra Iaşului, octombrie 2002 (Anul 3, nr. 603-629)

2002-10-01 / nr. 603

3500 lei • 16 pagini Se sparge PNL la Iași • Florin Hozoc l-a atacat pe fata pe liderul Dumitru Oprea, susţinând că a impus dictatura în interiorul partidului • consiliera locala Carmen Gradeanu îşi anunţă posibila demisie din partid, acuzându-l la rândul ei pe liberalul Radu Prisacaru de lipsă de moralitate • în pragul, immnliment de imagine, liderii PNL nu renunţă totuşi la farse şi glume care nu fac altceva decât sâ-i compromită şi mai mult în ochii electoratului La câteva ore după ce şi-a anunţat public demisia din consiliul local, liberalul Florin Hozoc a făcut afirmaţii biseric o adevărată stare de criză cu care se spui .. . filiala ieşeană a partidului său. “îmi pare nestars de rău sa afirm că în perioada în care am activat la Iaşi, nu am fost susţinut de Conducerea partidului. Am avut deseori senzaţia că fac parte dintr-un grup de independenţi”, a declarat Hozoc, urmare în pagina 3 după ce şi-a anunţat demisia aie :or, liberalul Florin Hozoc l-a acuzat pe Dumitru Oprea Strus imaginea partidului PECU O posibilă răzbunare a mafiei prostituţiei Două cadavre scoase din Bahlui • poliţiştii au descoperit în râul Bahlui cadavrele a doua tinere • ele au plecat de acasa în urma cu zece zile şi nu s-au mai întors • exista bănuieli conform cărora victimele ar fi fost aruncate în apă de traficanţii de came vie O tragedie îngrozitoare zguduie două familii din municipiul Iaşi. Două tinere au fost găsite moarte în râul Bahlui. Ele dispăruseră de acasă de zece zile. Prima victimă a fost descoperită sâmbătă şi în urma necropsiei nu au fost descoperite semne de violenţă. A doua victimă a fost găsită aseară, la aproape trei kilometri de locul în care a ieşit la suprafaţă cadavrul prietenei sale. Până la închiderea ediţiei, tânăra nu fusese identificată. Poliţiştii sunt însă convinşi că al doilea cadavru aparţine celei de-a doua tinere dispărute. Iuliana Diac, în vârstă de 18 ani, din Iaşi, a fost găsită înecată în râul Bahlui, în apropiere de Podu Iloaiei. Poliţiştii ieşeni au intrat în alertă de gradul zero pentru elucidarea acestui caz, urmare în pagina 2 Poliţiştii nu exclud ipoteza conform căreia Iuliana Diac să fi fost asasinată de către traficanţii de came vie Chirurgul Costel Pleşa a ieşit la pensie Scandalul de luare de mită în care a fost implicat prof. dr. Costel Pleşa a avut drept urmare pensionarea sa într-o atmosferă tensionată, nedemnă de contribuţia avută la chirurgia românească. Cert este că mâine va fi ultima zi când prof. dr. Costel Pleşa va mai semna acte în calitate de şef al Secţiei de Chimrgie din cadrul Spitalului “Sf. Spiridon”. “De mâine voi ieşi la pensie şi nu voi mai ocupa decât funcţia de şef de lucrări deoarece studenţii şi discipolii mei nu mă lasă să dispar din lumea medicală unde cred că aş mai avea multe de făcut”, ne-a declarat ieri prof dr. Costel Pleşa. Situaţia juridică a reputatului chirurg ieşean a fost lăsată în seama Parchetului Naţional Anticorupţie care va analiza şi va lua o hotărâre în privinţa cazului. (A.E.) Prinţesa Anne plăteşte din cauza câinelui său Prinţesa Anne, fiica reginei Elizabeta a II-a, este acuzată că a încălcat legislaţia privind câinii periculoşi, deoarece bull terrier-ul său a atacat un cuplu de emigranţi care se plimbau în parcul Windsor. Prinţesa Arnne şi soţul său, contraamiralul Tim Laurence, vor fi nevoiţi să se prezinte la tribunal şi riscă câte o amendă de 5.000 de lire sterline (8.300 de euro) şi şase luni de închisoare. Judecătorii pot, de asemenea, să ordone executarea animalului şi să-i interzică prinţesei să mai aibă alt câine. Palatul Buckingham a confirmat că prinţesa şi soţul acesteia au primit o citaţie, fără să dea amănunte suplimentare. Potrivit săptămânalului “Mail On Sunday”, incidentul s-ar fi produs în timp ce prinţesa, în vârstă de 52 de ani, şi soţul său îşi plimbau câinele în parc, fără lesă. Bull terrier-ul ar fi atacat un cuplu de emigranţi originari din continentul indian, muşcându-l pe unul dintre ei de picior. Săptămânalul britanic mai precizează că rana nu a fost gravă. Plimbarea câinilor fără lesă este interzisă în parcul Windsor. Cel mai înalt om de pe Pământ în imaginea alăturată, doi bărbaţi din Bahrein stau în picioare pe scaune pentru a fi la acelaşi nivel cu pakistanezul Ghulam Shabeer, considerat cel mai înalt om de pe Pământ. Uriaşul măsoară nu mai puţin de 2,55 m şi a primit dreptul de rezidenţă în Bahrein. Shabeer este directorul unei companii care organizează turnee în întreaga lume, promovând pacea şi înţelegerea între popoare. în toate spectacolele ţinute până acum, pakistanezul a impresionat prin statura sa uriaşă, mai ales că din trupa alături de care apare pe scenă fac parte şi artiști care măsoară doar 1,5 metri. 278.426 B-dul Ştefan cel Mare şi Sfânt nr. 10-12, Casa Modei, etaj 2 Păpuşi ţipătoare Pe piaţa din Australia au apărut păpuşi botezate Mumia, Lupoaica sau Frankenstein care, atunci când sunt ştrangulate, ţipă cât le ţine gura şi ochii le ies din orbite. O astfel de “creaţie” costă 25 de dolari. Presa din această ţară a protestat contra comercializării păpuşilor, susţinând că incită copiii la violenţă şi a cerut retragerea lor din magazine. Ce cadouri primeşte regina Elisabeta a ll-a Casa regală britanică a deschis recent prima expoziţie unde pot fi admirate câteva din cadourile primite de regina Elisabeta a Il-a (foto) în cei 50 de ani de domnie. Toţi şefii de stat se pregătesc atent înainte de a primi vizita unei regine, mai ales când e vorba de Elisabeta a II-a a Marii Britanii. De-a lungul domniei sale, ea a primit tot felul de cadouri, de la cele mai serioase, până la obiecte care, cel puţin la prima vedere, nu au nici o întrebuinţare. Cel mai ciudat cadou, şi masiv totodată, e un tron al fertilităţii, primit de Elisabeta a II-a în 1980 din partea regelui Otumfuo Opoku al Ashanti, o provincie independentă din Ghana. Opoku i-a spus atunci reginei că ori de câte ori îşi doreşte un copil, să stea câteva ore pe acest tron, totul urmând apoi “să se desfăşoare mult mai uşor”. Purtătorul de cuvânt al Palatului Buckingham nu a dezvăluit dacă regina a folosit vreodată acest “nobil” cadou. Multe din daruri sunt adevărate kitschuri, respingătoare la vedere. De exemplu, George Pompidou, fost preşedinte al Franţei, i-a dăruit reginei un stativ pentru sticle de vin, foarte urât, care măsoară peste 2 metri lungime, în forma unui melc. i Nr. 603 - Marți, 1 octombrie 2002 Maci de hârtie pe străzile Parisului Zeci de mii de maci de hârtie au fost plantaţi, sâmbătă, pe străzile Parisului de către Kenzo Parfums. Macii au fost aşezaţi pe trotuarele capitalei franceze în ghivece, iar trecătorii sunt invitaţi să-i culeagă. Operaţiunea s-a petrecut în noaptea de vineri spre sâmbătă şi a fost efectuată de 200 de “grădinari”. Florile roşii de hârtie au invadat Podul Artelor, cartierul Luxembourg, Bastilia, Odeon şi străzile Montaigne şi Francois I. în jurul tulpinilor macilor de hârtie sunt înfăşurate bucăţi de hârtie care conţin 12 povestioare cu maci, scrise de artistul Patrick Corillon şi “construite pe ideea miraculosului, a unei lumi a tuturor posibilităţilor”. întrebaţi , cei de la Kenzo Parfums s-au mulţumit doar să amintească că au lansat, cu doi ani în urmă, un parfum numit “Flower” şi că macii ocupă un loc privilegiat în preferințele florale ale creatorului. Barbara Streisand aduce bani democraţilor Actriţa şi cântăreaţa americană Barbara Streisand (foto) a cântat, duminică seara, la Los Angeles, la o serată destinată să strângă fonduri pentru Partidul Democrat. Potrivit televiziunii FOX 11, serata a îmbogăţit bugetul liberalilor cu şase milioane de dolari. Evenimentul a avut loc, ca şi festivitatea de decernare a premiilor Oscar, la Teatrul Kodak de la Hollywood, şi 3.500 de persoane au plătit câte 500 de dolari numai ca să poată asista. Susţinătoare mai veche a Partidului Democrat, Barbara Streisand, în vârstă de 60 de ani, s-a retras din lumea artistică în 2000, dar a cântat nouă melodii pe scena acestei serate, la care au mai participat şi alţi cântăreţi. Fondurile strânse sunt destinate finanţării campaniei electorale a candidaţilor democraţi pentru alegerile legislative din noiembrie. Rochii de mireasă extravagante în cadrul unei parade de modă desfăşurate la Barcelona au fost prezentate mai multe modele de rochie de mireasă, destinate tinerelor extravagante. Nu se ştie cum ar reacţiona preoţii dacă miresele vor începe să intre astfel în biserici, însă participanții la nuntă vor fi cu siguranță încântați. LILO Şl STITCH Vino la film şi ia-mă cu tine! RADEF România Film organizează in perioada 27 septembrie • 3 octombrie, la cinematograful VICTORIA, tombola cu premii “LILO Şl STITCH Vino la film şi ia-mă cu final* Cu un singur bilet poţi câştiga premiul cel mare o mascotă uriaşă de pluş STITCH, sau multe alte premii atractive. Extragerea va avea loc, joi 3 octombrie 2002, după ultimul spectacol. TRANSPORT DE CALITATE la 4490 lei/km