Flacăra Iaşului, ianuarie 2003 (Anul 4, nr. 681-702)

2003-01-06 / nr. 681

JJ T Iaşul nu renunţă la mareşalul Antonescu (pSi —xIV• deşi potrivit Ordonanţei de Urgenţă 31/2002 trebuiau înlăturate, până la data de 29 aprilie, toate însemnele care aminteau de mareşalul Ion Antonescu, în Iaşi mai există încă o stradă care îi poartă numele Pe frica unui dosar penal, conducerea fabricii de ulei a făcut o minune cu prejudiciul constatat Scamatorii cu 40 miliarde de lei • raportul Curţii de Conturi relevă faptul a reprezentanţii fabricii de ulei au acordat şi au încasat subvenţii ilegale pentru seminţele achiziţionate de la diverși furnizori • prejudiciul de aproape 15 miliarde lei a fost achitat în totalitate, reprezentanţii firmei însuşindu-şi neregulile constatate de controlori Controlul efectuat de Curtea de Conturi Iași la societatea comercială Unirea SA a scos la iveală mai multe nereguli ce au creat un prejudiciu de aproape 15 miliarde lei. Totuşi, pentru că reprezentanţii societăţii şi-au recunoscut vina şi au achitat în totalitate baţia încasaţi necuvenit, vinovaţilor nu li se va întocmi dosar penal. In urma acţiunii comune a Curţii de Conturi şi a echipelor de control ci cadrul Direcţiei Generale de Finanţe Publice Iaşi au fos descoperite mari nereguli în ceea ce priveşte modul difuzare a subvenţiilor şi altor fonne de sprijin financiar - în partea statului. Banii au fost sustraşi din mai multe modalităţi, dintre care le amintim pe cele mai importante. Astfel, în urma verificărilor s-a stabilit că reprezentanţii fabricii au majorat artificial preţul seminţelor pe care le-a scos la vânzare, prin includerea în costul total a contravalorii ambalajului şi a dobânzilor bancare. Prin majorarea nejustificată a preţului seminţelor reprezentausocaţii au încasat ilegal aproape 100 de milioane de lei, iar foloasele nerealizate calculate de Curtea de Conturi sunt 76,4 de milioane lei, urmare în pagina 2 8.C.U. ,M. EMINESCU" IAȘI PECU Cerşetorii au sutit la monezile de pe crucea de gheaţă În fiecare an, de Bobotează, în faţa Mitropoliei "răsare" o cruce înalta de gheaţă despre care se spune că simbolizează lupta cu Răufăcătorul. Nimeni nu ştie de când acest obicei exista şi ce reprezintă exact pentru Botezul Domnului, însă toată lumea crede că aceasta cruce de gheata sfinţita are puterec de a împlini dorinţele oamenilor care o ating, se roagă în faţa ei sau lipesc bani de ea Alţii îi iau... id ! Bătrâni, tineri, copii, oameni din toate categoriile sociale, chiar şi unii mirosind a parfumuri scumpe, toţi lipeau ieri câte o monedă pe crucea de gheaţă în timp ce-şi puneau o dorinţă în gând, sperând că astfel visele lor se vor împlini în noul an. “Trebuie să se împlinească, că doar e sfinţită crucea şi mai e şi Bobotează, iar eu sunt şi un om fără de păcate prea mari. Dar nu-ţi zic ce dorinţă mi-am pus că atunci dispare tot efectul şi nu mi se mai întâmplă nimic din ceea ce vreau acum”, “Dă Doamne să fie aşa cum cred eu, că se va adeveri puterea crucii de gheaţă şi nepotul meu se va căsători cu fiica vecinei”, “Eu nu vreau decât sănătate şi o pensie mai mare”, se auzeau voci în jurul crucii de gheaţa plină de monezi argintii. Unii reprezentanţi ai Bisericii nu sunt de acord cu acest obicei al credincioşilor, declarând că este un păcat să pui bani pe cruce. “Nu mai puneţi bani pe cruce, luaţi-i de acolo, doar ştiţi că sunt ispititori. Cu ei a fost vândut Domnul Iisus Hristos!”, le spunea o măicuţă oamenilor din curtea Catedralei Mitropolitane. Se pare că unii au ascultat de vorbele acesteia şi cu ajutorul unui pix au dat jos monezile de pe cruce, umplându-şi buzunarele, ca apoi să iasă grăbiţi pe porţile Mitropoliei, râzând în cetele colegilor de breaslă mai neinspiraţi, care au adoptat clasica metodă a mâinii întinse. Semnificaţiile Sfintei Sărbători «■ De Bobotează credincioşii sărbătoresc ziua în care Iisus Hristos, la 30 de ani după ce s-a născut, a fost botezat de către Sfântul Ioan în apele Iordanului, urmare în pagina 3 Cea mai înaltă construcţie din lume Cea mai înaltă construcţie din lume ar putea fi ridicată în Australia peste numai câţiva ani. Este vorba despre un complex de panouri solare (foto) care vor asigura energia electrică pentru sute de mii de oameni. Turnul din centrul complexului va avea 1.000 de metri înălţime, de două ori mai mult decât cea mai înaltă construcţie de astăzi, Petronas Towers din Malaysia. Compania australiană EnviroMission Ltd., care intenţionează să realizeze acest turn, analizează în această perioadă costurile pe care le implică realizarea ambiţiosului proiect, urmând să anunţe peste câteva zile data de începere a lucrărilor. S. Papa pregăteşte o carte cu meditaţii despre moarte Papa Ioan Paul al II-lea pregăteşte o carte, în limba poloneză, cu meditaţii despre moarte şi despre viaţa de după moarte, au anunţat surse din cadrul Vaticanului. Editarea lucrării va fi realizată de micuţa editură poloneză San Stanislao din Cracovia şi va fi apoi tradusă la Vatican. Aceleaşi surse au precizat că lansarea cărţii va avea loc în primăvara lui 2003. Un poet polonez a colaborat la realizarea acestui text, definit ca fiind foarte personal şi care nu-şi va găsi locul alături de celelalte cărţi publicate de Papă (scrisorile apostolice, discursurile, etc). Papa va discuta cu pritenii săi polonezi înainte de a finaliza cartea, au menţionat aceleaşi surse. Ideea realizării acestei cărţi i-a venit Papei cu un an în urmă când se afla în Capela Sixtină, unde, după moartea sa, va avea loc reuniunea cardinalilor pentru alegerea unui nou lider al Bisericii Catolice. Papa Ioan Paul al II-lea, care se află în cel de-al 25-lea an de pontificat, are 82 de ani. Crocodil arestat pentru vagabondaj O patrulă a poliţiei din Dabu, de pe coasta nord-vestică a Australiei, a descoperit, zilele trecute, un crocodil care se plimba prin oraş, departe de mlaştinile în care trăieşte de obicei. “Crocodilul, cu o lungime de 1,20 metri, a fost escortat de poliţişti până la comisariat şi introdus intr-o celulă goală”, a explicat sergentul John Anderson. Deoarece face parte dintr-o specie protejată de lege, crocodilul vagabond a fost condus înapoi în mediul său natural. La Râmnicu Vâlcea, în faţa unui public extraordinar, handbalul masculin românesc a reuşit ieri seară o victorie de prestigiu în grupa a doua preliminară din cadrul Campionatului European. Naţionala României, condusă de Radu Voina, a învins Norgevia cu 31-27 (13-12), principalii marcatori fiind Iacob (9), Vărgălui (5) și Murara (4). Pe 8 ianuarie, pe teren propriu, România va primi replica echipei Belarus. Daniel TEODORESCU Câştigă un curs de limbă engleză Trimite pe adresa redacţiei patru taloane * * * în perioada 6 - 25 ianuarie 2003 şi poţi fi fericitul câştigător al unui curs de engleză oferit de Fundaţia EUROED. Extragerea va avea loc pe 26 ianuarie Uîtlt • Prenume: Adresa:................ B.I. scrie.......nr.. Până la amenajarea noului sediu, Flacăra Iaşului funcţionează temporar la Şcoala Postliceală "Grigore Ghica Vodă", lângă Inspectoratul Şcolar Cutremur în zona Vrancea Un cutremur de pământ s-a produs, ieri dimineaţă, în zona Vrancea, informează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului. Potrivit sursei citate, seismul a avut loc la ora 6.27, la o adâncime de 110 kilometri şi a avut o magnitudine de 4,1 grade pe scara Richter. Intensitatea în zona epicentrală a fost de trei grade pe scara Mercalli. Seismul - care nu a fost resimţit la Bucureşti - nu a produs pagube materiale. Un bilet în loc de radar Pe autostrăzile din Guatemala nu există posturi de poliţie sau agenţi de circulaţie. Totuşi, viteza legală este depăşită de foarte puţini şoferi, deoarece la ieşirea dintr-un oraş automobilistul primeşte un tichet pe care se află trecută ora plecării sale. La intrarea în oraşul următor, automobilistul prezintă tichetul poliţistului, în cazul în care orele de plecare şi de sosire atestă o viteză de deplasare ridicată, automobilistul e amendat. Sexul stimulează creierul Un studiu recent, efectuat pe şoareci de o echipă de cercetători canadieni de la Universtitatea Calgary din Alberta, a arătat că un hormon, numit prolactină, poate dubla numărul neuronilor din bulbul olfactiv. Conform revistei “Science”, acest hormon este produs de organismul uman mai ales după un or“Până acum câţiva ani s-a crezut că anumiţi neuroni din creier nu pot fi înlocuiţi. La mijlocul anilor ‘90 am descoperit că anumite păsări produc regulat noi şi noi valuri de neuroni cerebrali. Acest proces a fost botezat neurogeneză”, explică cercetătoarea Marcia Barinaga. “în timpul experimentelor, am descoperit că prolactina acţionează cel mai eficient asupra producerii de noi neuroni în bulbul olfactiv. Organismul uman fabrică acest hormon şi în lipsa activităţii sexuale, dar în cantităţi neînsemnate, însă, după ce un bărbat sau o femeie are orgasm, am detectat o cantitate foarte mare de prolactină”, spune şi Tesuro Shingo, de la Universitatea de medicină din Okayama, Japonia.