Flacăra Iaşului, februarie 2003 (Anul 4, nr. 703-726)

2003-02-01 / nr. 703

3500 lei - 16 pagini Debitele populaţiei către furnizorii de servicii sunt cât jumătate din bugetul local Ieșenii au de plătit o factură de 900 de miliarde de lei m278.426 Strada Nicolae Bălcescu, nr. 29 Nr. 703 Sâmbătă, 1 februarie 2003 Agențiile Loto au fost luate cu asalt şi în acest zi săptămână, mii de ieșeni sperând să pună mâna pe apartamentul mobilat din centrul Bucureștiului și pe milionul și jumătate de dolari, potul cel mare de la "6 din 49". Bazându-se pe inspirația de moment, pe calcule sofisticate, pe superstiţii sau pe norocul prietenilor, ieşenii de rând au pariat pe numerele care speră câ îi va face milionari în dolari. Cetăţenii obişnuiţi ai Iaşului nu sunt însâ singurii care visează la marele câştig de la Loto, şefii oraşului sunt hotărâţi sâ joace şi ei la această extragere. Cinci dintre aceştia, aleşi la întâmplare, ne-au divulgat câte un număr pe care îl consideră ei norocos şi împreună cu numărul pe care am pariat noi, redacţia ziarului "Flacăra Iaşului", am format următoarea variantă simplă la "6 din 49": 13,16,17, 26, 27, 33. Va fi oare cea câştigătoare? Numărul 13, unul fatidic, de care toată lumea fuge, a fost ales de preşedintele CJ. “Chiar dacă pentru toţi inspiră ghinion, pentru mine este un număr cu noroc”, a precizat Lucian Flaişer, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi. Mai practic din fire, colegul “mai mic” al acestuia, Nicolae Ivanciu a ales numărul 27 şi s-a gândit deja ce ar putea să facă cu banii. “Am să joc şi eu la extragerea de duminică. Dacă vreun ieşean, inclusiv eu, ar câştiga potul cel mare, eu zic că ar trebui să facă cu o parte din bani un centru de excelenţă pentru a noştri”, a declarat Nicolae Ivanciu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean. Pe numărul 16 a pariat, şi nu la întâmplare, şeful Inspectoratului Poliţiei Judeţene Iaşi. “Pentru mine numărul 16 este unul norocos, pe 16 m-am născut şi tot pe 16 am fost numit în funcţia pe care o deţin acum”, a declarat Ştefan Alexa, şeful IPJ, urmare în pagina 3 lucian Flaişer, preşedinte Ştefan Alexa, şefIPJ Gheorghe Nichita, director RAJAC Vasile Astârâstoaie, preşedinte Colegiul Medicilor Nicolae Ivanciu, vicepreşedinte . Redacţia Flacăra Iaşului Johnny Depp intră în universul lui Stephen King Soţul Vanessei Paradis, actorul american Johnny Depp, va fi personajul principal al unui lung metraj intitulat "Secret Window, Secret Garden”, bazat pe romanul omonim al scriitorului Stephen King. Johnny Depp va juca rolul unui scriitor hărţuit de o psihopată care îl acuză că i-a furat ideea. Nu se ştie încă când vor începe filmările, dar filmul va fi scris şi regizat de David Koepp, autor al unor scenarii celebre precum “Panic Room” şi “Spiderman”. înainte de a apărea pe marele ecran în acest film, Johnny Depp va fi pe afişul peliculei "Pirates of the carribean”, a cărei lansare este prevăzută pentru 8 octombrie. Filmul are ca punct de plecare principala atracție a parcului Disney - un pirat. A fost lansat albumul foto "România. O perspectivă inedită" Fundaţia Culturală Română, cu sprijinul Ministerului Culturii şi Cultelor, a lansat, miercuri, albumul foto “România. O perspectivă inedită”, realizat de Ştefan Petrescu. Albumul cuprinde peste 300 de imagini luate din avion şi din elicopter - fapt inedit în peisajul editorial românesc. “Momentul prezent este deosebit de important pentru mine pentru că reprezintă îndeplinirea unui vis mai vechi de-al meu. Mi-aş dori să simtă şi alţi români ceea ce simt eu astăzi şi săşi iubească ţara în care s-au născut”, a spus Ştefan Petrescu. Evenimentul a fost prezentat de Dan C. Mihăilescu, Augustin Buzura şi Ioan Antonescu, la sediul Fundaţiei Culturale Române. Dan C. Mihăilescu consideră că, prin acest album, autorul a avut deosebitul “curaj de a ne arăta o frumuseţe care ne înspăimântă”. "Fotografiile sau lumea oferită pe peliculă conving cu prisosinţă că toate citatele celebre au acoperire, că nici un adjectiv nu este superfluu, rod al entuziasmului de moment”, a adăugat Augustin Buzura. Ştefan Petrescu, în vârstă de 62 de ani, este fotoreporter independent şi colaborează cu publicațiile germane Der Spiegel, Frankfurter, Allgemeine Zeitung şi Burda. Whisky american cu apă scoţiană în Statele Unite ale Amercii se importă permanent mari cantităţi de apă, din Scoţia. Este vorba de apa unor lacuri, care datorită substanţelor pe care le conţine, prin utilizarea ei la fabricarea whisky-ului, oferă băuturii un gust şi o aromă deosebite. Numai astfel reuşesc americanii să-i concureze pe scoţieni în producerea de whisky de calitate. Cum se spune, cu propria lor armă! CNDc în februarie se întoarce frigul Vremea se va răci accentuat în zilele de 1 şi 2 februarie în majoritatea regiunilor, când se vor înregistra ninsori şi se va depune un strat de zăpadă, informează Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărirea Apelor. Ninsorile vor fi mai însemnate cantitativ, iar stratul de zăpadă mai consistent, în sudul şi estul ţării, unde şi vântul va prezenta intensificări temporare, viscolind zăpada, se menţionează în atenţionarea transmisă de INMHGA. Mobilă cu fermoar Un taiwanez a inventat o metodă inedită pentru asamblarea pieselor de mobilier. Shih-Chang Wang a ataşat mobilei fermoare obişnuite însă, evident, de dimensiuni mari, relatează revista “The New Scientist”. Dispozitivul poate fi folosit pentru asamblarea pieselor din lemn sau plastic. O şcoală de cinema dedicată lui John Huston O şcoală de cinema dedicată cineastului american John Huston (1906-1987) va fi inaugurată, în mai, în cadrul Universităţii din Galway, în Irlanda. Celebru pentru filme ca “The Maltese Falcon”, pentru care a luat, în 1941, Oscarul pentru cel mai bun scenariu şi cea mai bună regie, “Key Largo” şi "The Misfits”, el s-a inspirat pentru ultimul său film, "The Dubliners” (1987), dintr-o nuvelă a scriitorului irlandez James Joyce. Actriţa Angelica Huston (foto), fiica cineastului, va fi protectoarea şcolii, care îşi va recruta primii studenţi în cursul acestui an. Iubita regelui Edward avea un amant American ca divorţată de două ori, Wallis Simpson, a avut un iubit secret în perioada în care i-a făcut curte prinţul de Wales, viitorul rege Edward al VII-lea al Marii Britanii. Aceste documente, până acum secrete, dezvăluie că poliţia britanică i-a supravegheat pe Wallis Simpson şi pe prințul care în 1936 a renunțat la tron din dragoste pentru ea, Scotland Yard a descoperit că Wallis Simpson avea o legătură secretă cu Guy Trundle, un inginer mecanic care lucra pentru Ford. Raportul din 3 iulie 1935 notează: "Identitatea amantului secret al d-nei Simpson a fost definitiv stabilită. Este vorba despre Guy Marcus Trundle”. în raport, acesta este descris ca un aventurier fermecător, bine educat şi excelent dansator, precizându-se şi că era căsătorit. Dosarele oficiale publicate de autorităţile londoneze arată şi că Edward a fost împiedicat de guvern pentru dorinţa de a ţine un discurs la radio cu scopul de a-şi atrage susţinerea poporului în timpul crizei regale din 1936. Potrivit tradiţiei, regele nu se putea căsători cu o femeie divorţată, şi inert de două ori. Edward a ales să abdice pentru a se putea căsători cu Wallis Simpson, iar discursul pe care totuşi l-a ţinut la radio a fost unul de adio. Edward al Vlll-lea a domnit mai puţin de un an, înainte de a intra în istorie ca regele care a renunţat la tot ce a avut pentru o femeie. El s-a căsătorit cu Wallis Simpwi în iunie 1937. Până la amenajarea noului sediu, Flacăra Iaşului funcţionează temporar la Şcoala Postliceală "Grigore Chica Vodă"lângă Inspectoratul Şcolar