Flacăra Iaşului, noiembrie 2003 (Anul 4, nr. 935-959)

2003-11-01 / nr. 935

W ........ ru Agenţii economici habar n-au că sunt obligaţi să primească plăţi prin sistemul electronic . , . pagina 3 Corneliu Vadim Tudor spune că această colaborare ar fi singura soluţie pentru ca PSD să fie învins în scrutinul din 2004 Şoseaua Naţională nr. 43, parter pagina 5 B-C.U. „M. EMINESCU" IAŞI la PECO------------ 1 - Vadim vrea o alianţă cu PNL şi PD Experiment al poliţiştilor de frontieră, pe nervii călătorilor Blocaj la vamă • • măsurile luate de poliţiştii de frontieră au făcut ca 150 mijloace de transport pe sensul de ieşire din ţară şi a altor 200 pe sensul de intrare în ţara sa rămână blocate timp de mai multe ore la vama Albiţa • la acestea s-au adăugat 60 microbuze şi autocare care s-au întors din trafic Din cauza unui experiment organizat joi la vama Albiţa s-a produs blocarea a aproape 400 de autovehicule care vroiau să intre sau să iasă din ţară. Măsurile luate au avut drept consecinţă încetinirea exagerată a locului şi implicit a traficului la sectorul persoane fizice din cadrul biroului vamal Albiţa, conducând la crearea unui blocaj care s-a materializat prin prezenţa în seara zilei de 30 octombrie a peste 150 mijloace de transport pe sensul de ieşire din ţară şi a altor 200 pe sensul de intrare în ţară, la acestea adăugându-se aproximativ 50-60 microbuze şi autocare, care s-au întors din trafic. Această situaţie a condus la o atmosferă tensionată înrândul călătorilor care tranzitau punctul de trecere, a frontierei Albiţa, datorită faptului că au fost nevoiţi să aştepte 5- 6 ore sau chiar mai mult în vamă. Traficul a fost restabilit cu greutate cu mult după miezul nopţii, după ce între timp au fost mobilizate cadre de la Poliţia de Frontieră Sculeni şi Albiţa. După suplimentarea efectivului, traficul a fost deblocat în foarte scurt timp, urmare în pagina 2 Avioane Concorde la muzeu Compania aeriană britanică a anunţat că va dona şapte dintre celebrele supersonice Concorde, scoase la pensie, unor muzee şi aeroporturi. British Airways renunţă astfel total la conservarea aparatelor în stare de funcţionare. Avioanele de tip Concorde nu vor mai fi folosite nici măcar pentru zboruri demonstrative. British Airways, care a exploatat supersonicul franco-britannique până săptămâna trecută, a anunţat şi unde vor merge cele şapte piese de muzeu. Patru vor rămâne în Marea Britanie, la Filton, Manchester, Heathrow, Bridgetown. Un al cincilea va merge la Edimbourg, în Scoţia, iar alte două în Statele Unite, la Seattle, respectiv la Muzeul Spaţiului de la New York. Ultimul zbor de pasageri al supersonicului a avut loc vinerea trecută. Trei aparate ale companiei britanice au aterizat simultan de pe aeroportul londonez Heathrow. Ultimul a transportat clienți speciali și multe vedete din show-biz. S" Directorii de şcoli vor fi numiţi de consiliile locale Aceştia trebuie să fie absolvenți ai cursurilor de management pagina 2 Cadrele didactice de la Universitatea "All Cuza" au prins curaj după manifestaţiile studenţilor Greva profesorilor • nemulţumiţi de salariile prea mici, profesorii de l Universitatea "All.Cuza” Iaşi ameninţă cu intrarea în greva • hotărârea va fi luată pe data de 4 noiembrie, în cadrul Conferinţei Naţionale a învăţământului Superior de la Bucureşti La nici o jumătate de săptămână de la declanşarea grevei studenţilor ieşeni, cadrele didactice ale Universităţii “AlTCuza" Iaşi ameninţă cu intrarea în grevă. Profesorii sunt total nemulţumiţi de retribuţiile lunare. Mai mult decât atât, profesorii spun că nu sunt de acord cu bugetul acordat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului pentru anul în curs, acesta fiind aproximativ egal cu bugetul anului trecut. “în primul rând salariile cadrelor didactice universitare sunt extrem de mici, comparativ cu activitatea pe care aceştia trebuie să o desfăşoare. Bugetul acordat universităţii este foarte mic, apoi acele 150 de milioane de dolari din creditele externe nu se regăsesc”, a declarat profesor Constantin Amihăesei, lider al sindicatului Alma Mater. Liderul sindical mai susţine faptul că există foarte multe discrepanţe între salariile preparatorilor şi asistenţilor universitari, comparativ cu profesorii universitari, discrepanţe înregistrate în legea 315, cu privire la salarizarea cadrelor didactice universitare. Hotărârea finală va fi luată în cadrul Conferinţei Naţionale a învăţământului Superior, ce se va desfăşura la Universitatea Bucureşti, pe data de 4 noiembrie. Profesorii vor susţine studenţii La Universitatea “ALI.Cuza” Iaşi, cadrele didactice vor susţine studenţii, în vederea aprobării de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a revendicărilor acestora. în acest sens, vor avea loc în decursul zilelor viitoare întruniri între studenţi şi profesori, în urma cărora va fi semnat şi un protocol. Mai mult decât atât, profesorii de la “Cuza” nu vor pune absenţe studenţilor pe timpul zilelor în care aceştia au fost în grevă. “Atât timp cât studenţii au obţinut autorizaţia de a organiza această grevă, profesorii nu vor putea pune absenţe pentru această perioadă, în schimb, studenţii vor trebui să recupereze orele pierdute, în caz contrar bursele acestora ar putea fi ajustate”, a precizat profesor Dumitru Oprea, rector al Universităţii “Al.I.Cuza” Iaşi. Alice SAVA Peste câteva zile, profesorii de la Universitatea "Al. Cuza" ar putea ieşi în stradă Film despre viaţa sportivă a Papei Festivalul de film sportiv “Sport Movies and TV” de la Milano a debutat, miercuri, cu prezentarea unui filmul documentar despre viaţa sportivă a Suveranului Pontif, intitulat “Papa Ioan Paul al II-lea îi vorbeşte sportului”. Filmul realizat de Mario Fameti şi Massimo Lavena, în colaborare cu Centrul de Televiziune de la Vatican, prezintă fotografii şi imagini inedite cu tânărul polonez Karol Wojtyla într-o canoe, schiind în Adamello (Italia), mergând pe o bicicletă sau driblându-şi adversarii într-un meci de fotbal. Filmul este un omagiu adus de organizatorii festivalului de la Milano cu ocazia împlinirii a 25 de ani de când Papa loan Paul al I-a a urcat pe scaunul pontifical. Papa loan Paul al II-lea a susţinut în repetate rânduri că sportul este important pentru dezvoltarea unei persoane şi poate constitui un element în vederea înfrăţirii oamenilor. în mod oficial, Papa Ioan Paul al II- lea a asistat la un singur meci de fotbal, în cadrul manifestărilor prilejuite de Jubileul Sportivilor. Robbie Williams, rugat să renunţe la cimpanzeu Un grup pentru protecţia animalelor i-a cerut lui Robbie Williams să renunţe la imaginile cu un cimpanzeu care se joacă cu o armă, pe care artistul le expune în concertele sale. People For The Ethical Treatment Of Animals (PETA) pretinde că imaginile din show-ul lui Williams promovează tratamentul dur aplicat animalelor în industria de divertisment. Cimpanzeul duce în mod repetat pistolul la tâmplă sau în gură, în scrisoare, Dan Mathews, vicepreședinte al PETA a scris: “Robbie, suntem siguri că ai vrea să fii informat prin ce suferinţe trec cimpanzeii şi alte maimuţe mari când sunt luaţi din mediul lor natural şi forţaţi să intre pe piaţa de divertisment. Te rog să iei în considerare cererea noastră de a renunţa la aceste imagini în concertele tale”. Show-ul lui Robbie Williams a fost văzut de peste 1,3 milioane de persoane în prima jumătate a turneului acestuia, precizează tabloidul britanic The Sun. » Blonda de la ABBA revine în lumea muzicală Jumătatea blondă a trupei ABBA, Agnetha Faeltskog, 53 de ani, înregistrează un nou album solo, după o pauză de 16 ani de pe scena muzicală. Albumul nu este terminat dar va fi lansat în martie 2004. Producaătorul albumului, Staffan Linde, a refuzat să dea detalii despre material ci doar s-a mulțumit să spună: “Agnetha consideră ca acest proiect a fost unul benefic pentru ea dar va vorbi despre album doar după ce va fi gata”. Cântăreața s-a retras din lumea muzicală după lansarea ultimului ei album solo, “I stand alone”, în 1987. Ultimul single lansat, “I Wasn’t the Only One (Who Said Goodbye)” a ajuns doar pe locul 19 în loturile muzicale din America. Trupa ABBA s-a destrămat în 1982 dar a continuat să vândă peste 350 de albume. Britney Spears părăseşte America pentru Londra Britney Spears vrea să se mute în Londra şi a început deja “vânătoarea” pentru o casă. Cântăreaţa a pus ochii pe o vilă de trei etaje care i-a atras atenţia deşi iniţial spunea că nu doreşte să se mute în acest oraş, urmând exemplul Madonnei şi al soţului ei. Acum se pare că şi-a schimabt părerea: “înainte ca eu şi Madonna să fi colaborat pe mine mă bătea gândul să mă mut aici pentru că mă atrage foarte mult acest loc. Poate şi pentru că bunica mea a trăit aici pentru o vreme. Paul McCartney este din nou tată Paul McCartney este pentru a patra oară tată. Cea de-a doua soţie a fostului Beatles, Heather Mills, a adus pe lume o fetiţă, cu o lună înainte de termen, în urma unei intervenţii de urgenţă. Vestea naşterii bebeluşului a luat prin surprindere presa londoneză, după ce Daily Mirror relatase anterior că acesta este de sex masculin. Cuplul este extrem de fericit, iar fetiţa va fi numită Beatrice Milly McCartney, după mama lui Heather şi mătuşa lui Paul. Sir Paul mai are trei copii din căsătoria sa cu Linda, care a încetat din viaţă în 1998. Celebrul cântăreţ s-a căsătorit cu Heather Mills în iunie 2002. In cursul acestui an, soţia fostului Beatle a declarat că îşi făcea griji că nu va putea avea copii niciodată, din cauza multiplelor probleme de sănătate pe care le-a avut. Militantă împotriva minelor antipersonal, Mills a activat în acest domeniu timp de 11 ani, fiind nominalizată la premiul Nobel pentru Pace, în 1996. Heather Mills şi-a pierdut un picior în urmă cu zece ani, când o motocicletă de poliţie a lovit-o în timp ce traversa strada, în Londra. Sandra Bullock, pentru a doua oară "Miss Congeniality" Sandra Bullock a acceptat să joace în sequel-ul filmului Miss Congeniality, anunță Ananova. Primul film a strâns mai mult de 60 milioane de lire sterline când a fost lansat în 2000 și producătorii speră să repete succesul. Scenariul se va concentra în jurul agentului interpretat de actriţa, Grade Hart. Bullock, care deţine compania “Fortis Films”, a semant un contract pe doi ani cu Warner Bros, urmând să joace rolul unei actriţe care vrea să se afirme, în filmul “Vapor”. “Este extraodinar faptul că Warner Bros ne-au susţinut timp de şase ani”, a declarat actriţa. Nelly a fost "uşurat" de 1 milion de dolari Rapper-ului Nelly i-au fost furate bijuterii în valoare de 1.2 milioane de dolari dintr-un hotel din Las Vegas unde era cazat. Cântăreţul participa în acel moment la decernarea “Radio Music Awards” unde a câştigat premiul pentru cel mai bun cântec (duetul cu P. Diddy - “Shake a Tail Feather”). Nici nu este de mirare că hoţii au ştiut că vor avea o “pradă” mare, având în vedere că Nelly (pe numele real Cornell Haynes) are imaginea tipică unui raper - poartă mereu kilograme întregi de bijuterii. O altă victimă a hoţilor a fost şi Michelle Branch care a declarat că i-au dispărut bani, cărţi de credit şi aparatura electronică. Poliţia este de părere că hoţii ştiau bine ce fac, ei au plănuit totul şi au aşteptat momentul în care cele două staruri, cazate la etaje diferite, au plecat din hotel.