Flacăra Iaşului, martie 2004 (Anul 5, nr. 1032-1058)

2004-03-01 / nr. 1032

/IxITM-ŰÍÍNE 8 CU-AS! Dan Cârlan dă tonul atacurilor electorale El susţine că Nichita nu se află în postura unui mandat câştigat ca să-şi permită a fi iniţiatorul unor proiecte de miliarde de euro pagina 3 Inundaţii în toată ţara Debitele râurilor sunt în creştere din cauza precipitaţiilor căzute şi a topirii zăpezii | pagina 5 PRM vrea o listă cu toţi copiii înfiaţi în ultimii 14 ani . Deputatul Anghel Stanciu susţine că principalul vinovat este Ministerul Justiţiei pagina 2 PNL a început campania de marcare cu vopsea galbenă a gropilor din asfalt Aici sunt banii dumneavoastră • încercând să atragă atenţia asupra lucrărilor proaste realizate la plombarea carosabilului, liberalii au declanşat operaţiunea de toarcare, cu vopsea galbenă, a gropilor • ţărăniştii spun ca vor oferi şoferilor pungi cu balast şi nisip pentru a astupa "cariile" din şosele • de ani de zile. Citadin, deşi este subordonată Primăriei, nu a fost trasă la răspundere pentru lucrările de proastă calitate • în schimb bugetul local pare un sac fără fund pentru aceeaşi regie care încasează bani grei pentru lucrări făcute în bătaie de joc Ca în fiecare an, dezgheţul şi venirea primăverii scoate la suprafaţă o sumedenie de gropi în asfalt. Deşi Citadin se face că lucrează în permanenţă la astuparea lor, acestea reapar primăvara şi toamna. Se pare că totul este doar o metodă de scoate bani din bugetul Primăriei, bani obţinuţi din colectarea taxelor şi impozitelor percepute cetăţenilor, prin care Citadin îşi asigură plata salariilor angajaţilor. Până acum nimeni nu a tras la răspundere regia locală pentru calitatea proastă a lucrărilor şi probabil că nici nu se va găsi cineva care s-o facă. între timp, atât PNL cât şi PNŢCD au demarat o campanie în vederea sensibilizării municipalităţii în ceea ce priveşte repararea gropilor existente pe drumurile ieşene, care aduc tot mai multe pagube în buzunarele conducătorilor auto. In acest sens, liberalii au demarat acţiunea de adoptare a gropilor prin marcarea lor cu vopsea galbenă în primă fază şi scrierea anului în care au fost reparate (foto medalion). “Vom înconjura gropile adoptate cu vopsea de culoare galbenă, culoarea partidului, şi vom trece în dreptul său şi anul în care aceasta a fost plombată pentru a se vedea cum au fost risipiţi banii publici”, a precizat Radu Prisacaru, consilier municipal PNL. Mai mult chiar, ei i-au invitat pe toţi cetăţenii Iaşului să vină la sediul PNL pentru procurarea vopselei galbene şi pentru participarea la acţiunea lansată de ei. “Toţi ieşenii care vor să adopte gropi pot veni la sediul nostru unde vor primi vopsea pentru a le putea semnaliza”, a adăugat Prisacaru care a adoptat deja două gropi în cartierul Cantemir. De asemenea, şi Sorin Bouaru, candidat din partea PNŢCD la statutul de primar, a anunţat că organizaţia municipală ţărănistă, al cărui preşedinte este, va demara o campanie între întâi şi opt martie intitulată “Mărţişoare pentru şoferi”, urmare în pagina 2 Gropile din asfalt sunt măritoarele pe care Citadin le oferă ieșenilor în fiecare primăvară Loto 6/49 cat.I-a 1 varianta a 9.866.721.600 lei cat.II-a 86 variante 71.705.825 lei cat.III-a 3.212 variante 2.687.852 lei Total fond de câștiguri: 24.666.804.000 lei Beckham vrea să joace într-un film istoric sau de acţiune “Cred că mi-ar plăcea să joc în “Gladiatorul” sau “Braveheart”, sau într-un film cu lupte şi bătălii. Mi-a plăcut atunci când am jucat rolul, unui cowboy în spotul pentru Pepsi de anul trecut", a spus Beckham. Un jurnalul britanic prezintă, în ediţia sa electronică câteva imagini trucate cu ajutorul calculatorului, în care chipul lui Beckham apare ataşat la corpurile a diverse personaje din filme. Astfel, fotbalistul englez apare în rolul jucat de Clint Eastwood în filmul “The Good, the Bad and the Ugly”, în locul lui Russel Crowe în “Gladiatorul”, în locul lui Mel Gibson în “Braveheart”, în locul lui Robert de Niro în “Taxi Driver” şi chiar în rolul personajului Gollum din “Stăpânul Inelelor”. David Beckham mai apare, alături de alţi sportivi, într-un spot publicitar al firmei Adidas, realizat printr-un montaj al imaginilor protagoniştilor reclamei, astfel încât aceştia să fie văzuţi alergând împreună. Beckham poate fi văzut în spotul respectiv alături de pugilista Laila Aii, înotătorul Ian Thorpe, atleţii Haile Gebreselassie şi Maurice Greene, fotbalistul Zinedine Zidane, baschetbalistul Tracy McGrady și fostul pugilist Muhammad Ali, imaginea acestuia din urmă fiind una din perioada când era tânăr. Zmeura de Aur pentru J. Lo şi Ben Affleck Cuplul anului la Hollywood, Jennifer Lopez şi Ben Affleck, protagoniştii unei relaţii furtunoase, încheiate cu ruperea logodnei, au mai reuşit împreună un record nedorit. Cei doi, parteneri în pelicula Gigli, se regăsesc în palmaresul celor mai proaste filme ale anului. Critica le-a oferit, la Santa Monica, Zmeura de Aur, o replică ironică la Oscar. In vreme ce Hollywood-ul se pregăteşte să celebreze cele mai bune filme ale anului, o parte dintre actori, regizori şi scenarişti au avut parte de premii mai puţin onorante. Ceremonia de decernare a premiilor Zmeura de Aur, desfăşurată în sala de a Hotelului Sheraton, din Santa Monica a fost dominată de pelicula De remarcat este faptul că a fost prima colaborare dintre cei doi şi probaultima, după experienţa nefastă cu Gigli. Pelicula premiată cu toate Zmeuricile a scăpat de puţin alte două, pentru cel mai slab actor, respectiv actriţă, în rol secundar. Cei recompensaţi cu nedoritul trofeu au fost Sylvester Stallone, considerat de altfel regele neîncoronat al Zmeurilor de Aur, şi o altă veterană, Demi Moore. Trofeul reprezintă o zmeură aurie de mărimea unei mingi de baseball aşezată deasupra unei role de film şi are o valoare de piaţă de 4,89 de dolari. Ideea unei astfel de ceremonii paralele a apărut în 1980 şi-i aparţine lui John Wilson, un împătimit al filmului. Tony Blair a dormit pe o bancă în parc Premierul britanic, Tony Blair (foto) a dormit pe o bancă în parc, în adolescenţă. Episodul necunoscut până acum din viaţa laburistului a fost dezvăluit de soţia sa. Doamna Blair a povestit presei, la o recepţie organizată la Downing Street, că Tony, aflat în ultimul an de liceu, a venit fără nici un ban la Londra, pentru a se face star rock. Episodul a fost confirmat de purtătorul de cuvânt al premierului, care a comentat un articol apărut în presa londoneză. Jurnaliştii de la Sunday Mirror dezvăluiau, citând-o pe soţia şefului guvernului, că Tony Blair, tânăr şi sărac, a fost nevoit să doarmă în parc, pe o bancă, la venirea în capitală. Era anul 1971, iar actualul premier, pe atunci un tânăr sărac dar cu vise mari, se afla în ultimul an de liceu, şi se pregătea pentru facultate. Tony Blair, care astăzi are 50 de ani, a studiat dreptul la Oxford, purta părul lung, tricori indiene foarte largi și își constituise propriul grup rock. Laburistul Blair s-a lansat însă după facultate într-o carieră juridică, în 1997, la doar 43 de ani, și-a condus partidul la victoria în alegeri. Mărţişor de la CFR Astăzi, între orele 7.00 şi 9.00, sindicatele din domeniul feroviar au anunţat declanşarea unei greve de avertisment. Călătorii vor putea ajunge la toate destinaţiile incluse în programul din ziua respectivă, cu menţiunea că se vor înregistra întârzieri pentru trenurile afectate de grevă. Publicul călător este bine să se informeze cu privire la ora de plecare a trenurilor, având în vedere că trenurile care urmau să plece în intervalul 7.00-9.00 vor pleca după terminarea grevei de avertisment, conform prevederilor în vigoare. Companiile CFR cer scuze călătorilor pentru inconvenientele create şi îi asigură că se iau toate măsurile astfel încât, în momentul anunţării încetării grevei, circulaţia trenurilor să revină la normal. Funcţionarii publici vor slabii de 17 milioane Vasile Marica, preşedintele Uniunii Sindicatului Funcţionarilor Publici din România, caută sprijinul Blocului Naţional Sindical pentru susţinerea cauzei funcţionarilor publici. Revendicarea sindicală care ţine capul de afiş al cererilor funcţionarilor publici reprezentaţi de Marica este o anumită prevedere din Legea salarizată, pentru care negocierile vor începe în luna mai. Sindicaliştii vor ca actualul salariu mediu al funcţionarilor publici - 3.800.000 de lei - să crească la 17 milioane de lei. Cutremurul 2008 Un cutremur semnificativ s-ar putea produce în România în 2008. Cel puţin aşa apreciază directorul Institutului Naţional de Cercetare, Dezvoltare pentru Fizica Pământului, Gheorghe Mărmureanu. Seismul nu va avea o magnitudine mai mare de 6,7 pe scara Richter, pentru că în zona Vrancea nu este acumulată prea multă energie, în încercarea de a limita efectele unui astfel de cutremur cei de la protecţia civilă se antrenează periodic. O astfel de simulare a avut loc chiar de Ziua Protecţiei Civile. Specialiştii apreciază că nu trebuie să ne temem de un seism major până în 2006 deoarece până atunci ar putea intra în mişcare doar placa tectonică africană care nu produce mari cutremure, însă din 2006 şi până în 2022 intră în activitate placa indiană, care de curând a provocat cutremurul devastator din Iran soldat cu peste 40.000 de morţi. I-a luat proteza drept garanţie Poliţia din Dortmund, Germania, a reușit să aresteze un bărbat care furase proteza dentară a unui cunoscut. în timpul anchetei s-a aflat că victima avea datorii de 150 de euro la hoț, iar acesta a decis să fure proteza pentru a-1 convinge să- i returneze banii. “Am sperat că perspectiva de a consuma doar hrană lichidă să-l facă să-mi dea datoria”, a explicat hoțul.