Flacăra Iaşului, ianuarie 2005 (Anul 6, nr. 1291-1314)

2005-01-04 / nr. 1291

Pagina 5 B.C.U. „M. EMINESCU” IAŞI PECU Controverse bugetare “Primarul Nichita nu ar trebui să se îngrijoreze. Mai bine s-ar uita la marii contribuabili care nu şi-au achitat impozitele către stat Şi guvernanţii trebuie să fie categorici în ceea ce priveşte achitarea acestor obligaţii şi să suspende scutirea de arierate a marilor contribuabili. Până acum, oamenii de rând erau cei vizaţi, în timp ce marile firme de stat erau scutite de datorii de sute de miliarde de lei. Părerea mea este că, pe termen lung, cota unică de impozitare va duce la dezvoltarea economică a României”, susţine prof. Vasile Cocriş, decanul Facultății de Economie şi Administrarea Afacerilor. 5000 LEI ANUL V, nr. 1291,16 PAGINI MARȚI 4 IANUARIE 2005 ISSN1584-5664 Reportaj cu petarde-n suflet Revelionul... la rece • mii de ieșeni au petrecut Revelionul într-un hotel de mii de stele, strada • “La mulţi ani!” din Kosovo • cioburile vechiului an, beția noului an • legea, sărutată pe gură • pic cu pic se face sticla NOTA DE SUBSOL Nu ne mai tembelizati! CALIN CIOBOTARI Cum pentru majoritatea românilor restaurantul continuă să rămână o Mecca a democraţiei, un miraj cu aromă de friptură şi de portmoneu gol, statul la televizor în noaptea de Revelion rămâne singura soluţie viabilă. Obosit de anul ce stă să treacă, românul îşi şterge bine de praf TV-ul, înşfacă telecomanda şi beleşte ochii în aşteptarea unor emisiuni ideale. Ca în anii trecuţi, privitorul a rămas şi acum doar cu... belitul. Ochilor, evident! Ofertă atât de slabă încât din moment în moment te aştepţi ca scula celor pe care ai cumpărat-o în rate să se defecteze “din oficiu”. Muzică, divertisment, film. Cam asta ar fi reţeta pentru o noapte festivă, petrecută într-un mod rezonabil în fotoliu sau pe canapea. Minima condiţie: calitatea. Este exact ce a lipsit cu desăvârşire în lumea cablului, în privinţa muzicii, a devenit clar, pentru cine se mai îndoia, că maneaua e la putere. Când, în noaptea cea mai importantă a anului, pe mai multe posturi TV se dau simultan aceleaşi scremete cu detenţie de piesă muzicală, când aceleaşi feţe tâmpe îţi zâmbesc bovin urându-ţi sănătate şi îndobitocire calmă pe viitor, când nişte golanei îşi expun obsesiv bucile celulitice şi diforme, înseamnă că ceva merge prost că chiar foarte prost Nici divertismentul n-a stat mai bine. Aceleaşi echipe de comici ofiliţi, epuizaţi întru şi de poante, aceleaşi replici, aceleaşi teme. Poate cea mai reuşită emisiune de divertisment a fost creată de preşedintele Băsescu, cel care, aproape de miezul nopţii, plecând de la (demisa (nedemonstrată) că suntem o naţie binecuvântată de Dumnezeu, a vorbit românilor despre ce bine o să le fie, despre ce realizări spectaculoase or să aibă, despre ce lucruri minunate se vor întâmpla pe aceste meleaguri. Asta da divertisment! Nu pot să nu amintesc şi isprava celor de la Antena 1. După miezul nopţii, dintr-un trai a ieşit o individă cu sâni uriaşi şi inscripţionaţi cu “2005” (oricine îşi poate imagina unde erau zerourile - adică între 2 şi 5!). Nemulţumindu-se cu o apariţie statică, posesoarea de borcane capacitate 3 litri a început să sară cu toate dotările pe muzica maneliştilor. Continuare în pag. 3 VREMEA Tern^nnna^in^pros^ocanw fi precipitaţii slabe, predominant sub formă de ninsoare în Moldova şi mixte în regiunile vestice şi centrale, unde vor fi şi n . _ condiţii de polei. Vântul va sufla slab până la moderat, “Z°C #*C cu uneL intensificări la munte. Ordine în transportul public! Aplicarea noului plan de transport public în comun întârzie. Mihai Chirica, directorul Serviciului Tehnic din cadrul Primăriei, a afirmat că "primele efecte ale noului plan de transport în comun se vor vedea odată cu sosirea primelor Pagina 2 Tătaru cade, dar nu se predă Exclus în mod dubios din organizaţia judeţeană a PUR la mijlocul săptămânii trecute, Sebastian Tătaru va contesta această decizie la Consiliul Naţional al partidului. Dacă şi conducerea centrală a formaţiunii va susţine hotărârea organizaţiei ieşene, Consiliul Judeţean va rămâne iară purtător de cuvânt Poli, între agonie şi extaz SUPLIMENT SPORT CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 1 TAUR 39 310 lei 29 027 lei 405 868 lei I Topul celor mai sadice crime Pagina 7 Revelion agitat la Neurochirurgie Pagina 4 Zeci de ieșeni arși • 59 de petarde Pagina 2 Exportul de copii, supravegheat de stat Pagina 8 Sinatoru cu cioc face o mişcare strategică, înapoi şi pe la spate Am maisemit o veste bărboasă şi cu cioc, taman la început de an, când încă nu se digeraseră bănurile afumate pe care le serviserăm cu rachiu de dude albe, în noaptea de Rivilion. E vorba de o mutare strategică a sinatorului cu sacou maro şi bozonar de popă, care le pregăteşte o surpriză pesedeilor. De când cu marea schimbare de la Cotroţeni, unde o ieşit în cărţi cine nu trebuia, adică marinar Băsexu, pentru stratom cu cioc o dispărut şi varianta de ambasador în Botswana. Cum guvernolu e portocaliu, s-o strâns şi robinetu’ la şpăgi din moşmande gheboase, cu bani de la bufetu’ central. Aşa că o luat decizia politică de a se retrage de la cârma partidoiului den târg, numa’ o tură, cât să ia altu’ şuturile în cur de coaluzia leberalo-democrată, iară mai apoi să revină la schimbarea schimbării, erect, şi cu ciocu întărit, pe cal alb, pe când pesedeii vor reveni la o putere anticipată. Deci nu digeaba îl videm în joc de gleznă pe proaspătu sinator Culai Calache, care-i mai tânăr, adică mai crud şi deci nu ştie ce-l aşteaptă dum pe colţ. Un cap în gură... O tragere de hebru pusă pe Toacă Dumpe cum anticipam, pentru unii coledzi care făcea până nu demult o gazetă leberală în Popou, nou’ an a debutat cu tragere de ambuscală de heblu. Așa ne-am dat sama că unii care se dedau intimi cu coardele portocalii (nu cu portocălile cinstite! - n.b.) şi erau singurii care făcea zear de Opozitzie, acuma că sunt la putere a rămas cu obectu’ (muncii!) în mână. Asta datorită, în primu’ rând, tragerilor de preş de sumbt picerele lu’ Mişu Falsov de către Felaţiu Rechiniu, la sugestia puchinosului Cezărică Capuski şi a puţacilor den Bucinexu. i'Wuma, ce să mai dzicem? Ne gândim exacă nu cumva o fi mai ţanţoşă Opozitzia, în lipsă de putere pe la comperativa PNL-PDIPUR (adică cu priap în două luntri şi cu sufletu-n rai!). Cât despre Mişu, la cât de ţăpuit o fost, şi-o făcut o cruce mare, dum pe care s-a gândit că ar fi tirmpit să bată Toaca pentru cei ce i-a regulat. Om videam noi careo fi primu’ scris pe Toacă...