Flacăra Iaşului, martie 2005 (Anul 6, nr. 1340-1366)

2005-03-01 / nr. 1340

Atac la Consiliul Judeţean! Inevitabilul război politic din Casa Pătrată a devenit realitate. După seria de contra, cu Primăria municipiului Iaşi, Prefectura a declarat război şi vecinilor săi mai albaştri din Consiliul Judeţean. La mijloc sunt două hotărâri din ianuarie ale CJ, pe care Prefectura, considerându-le ilegale, le va supune a doua oară atenţiei consilierilor judeţeni, spre a fi reanalizate. Dacă prima dintre cele două hotărâri vizează o simplă şi insignifiantă aplicare retroactivă a unei decizii, cea de-a doua este mult mai gravă şi riscă să se lase cu zornăit de cătușe. POLITICA DE FIECARE ZI ... O Românie de doi lei CORNEL SIMIGHIAN De multă vreme, poate de la Aristotel încoace, bântuie o dispută prin lumea celor care, dincolo de cutumele fiecărei zile - habitudinea și determinarea de a mânca pe săturate, a bea bine, a face sex confortabil, a căsca gura pe la diverse posturi TV, dincolo de obsesiile şi imperativele parvenitismului în care a dori Puterea şi a sacrifica totul pe acest altar nu mai incumbă limiteau obsesia existenţei în umbra unei dileme profunde, de sorgintea priorităţii. Politicul determină Economicul sau, invers, Economicul determină Politicul!? Această nedumerire justifică până la urmă susţinerea unei astfel de abordări editoriale, în care vom încerca, cu decenţă, detaşare şi, în măsura priceperii, cu o minimă competenţă, să abordăm subiectele politico-economice, cu incidenţe sociale predictibile, ale fiecărei zile pe care o parcurgem împreună, trăind bine, cum ne doreşte Preşedintele sau supraveţuind pur şi simplu. Un bun prieten care, din motive care ţin de propria sa structură, nu are grija zilei de mâine, fiind vremelnic într-o funcţie administrativă importantă, era oripilat, ca om de afaceri prosper, de propria mea afirmaţie, de altfel axioma unor politologi celebri, conform căreia politicul este elementul determinant şi prevalent în raport cu economicul. Distinsul om de afaceri, la acea vreme şi distins demnitar local, nu putea accepta ideea că, în pofida evidenţei conform căreia ar trebui să decidă în chestiunile esenţiale cei care produc şi care, până la urmă, duc tot sistemul în cârcă, în realitate decizia aparţine întodeauna celor care doar conduc, vorbesc mult, uneori chiar bine motivaţi de o doctrină sau alta, până la a angaja decizii politice care pot macula sau chiar gripa viaţa economică. De fapt, asta e realitatea! O decizie politică prin care impozitele directe, indirecte, preţurile de monopol sau legislaţia permisivă până la a crea confuzii, toate moşite în forurile legislative sau executive, esenţial politice, vectori rezultaţi în urma unor procese eligibile, determină dacă nu convulsii cel puţin reajustări în dimensiune economică şi, inevitabil, în plan social. Un context care susţine oportunitatea unor noi investiţii, cu un profit predictibil, ca în orice economie de piaţă reală, presupune crearea mai multor noi locuri de muncă şi, implicit, atragerea în sfera productivă a unor segmente de forţă de muncă, descărcând astfel statul de coşmarul protecţiei sociale pasive, pentru că muncitorii în cauză nu numai că nu mai reclamă ajutorul de șomaj, ci, din contra, devin contribuabili şi consumatori potenţiali. Continuare în pag. 3 Pagina 5 Solidarizare sindicală Angajaţii municipalităţii ieşene se solidarizează cu sindicaliştii din ţară, în aşteptarea indicaţiilor de la centru, reprezentanţii sindicatului Sindiprim, din cadrul Primăriei Iaşi, nu au participat, până acum, la acţiunile organizate de către marile Confederaţii Sindicale cu scopul de a împiedica modificarea Codului Muncii. “Este adevărat că am primit o înştiinţare de la preşedintele filialei Iaşi al Confederaţiei Cartel Alfa, la care suntem afiliaţi. I-am răspuns că noi suntem mai puţin afectaţi de modificările propuse de Guvern, pentru că suntem protejaţi de statutul funcţionarilor publici, ce reglementează aspecte privind salariazarea şi condiţiile de muncă. Şoseaua Naţională, 43, parter, tel/fax 243 161 / 0788 244 855 5000/0,5 LEI ANUL V, nr. 1340, 16 PAGINI - MARȚI 1 MARTIE 2005 ISSN1584-5664 Ana Maria Ceobanu se poate odihni în linişte! Un sfert de veac puşcărie • ieri, magistraţii au fost în măsură să se pronunţe în cazului Ionuţ Ceobanu • acesta a fost judecat pentru viol în formă calificată și omor calificat • victima a fost chiar sora sa minoră Vremea va fi deosebit de rece, geroasă dimineaţa în cea mai mare parte a ţării, în Oltenia, Muntenia, Dobrogea JUUU1 mwuu.u, vwui va 11 uuiuaţi va ninge, iu -Q — restul teritoriului, cerul va fi variabil şi ninsorile cu totul "8 C "2 C izolate. Vântul va mai prezenta intensificări la munte. Chetă pentru operetă! Ieri, la sediul Operei Naţionale Iaşi, a avut loc o conferinţă de presă la care, printre alţii, au participat pianistul, compozitorul şi dirijorul George Balint şi tenorul bucureştean Florin Diaconescu. întâlnirea cu ziariştii a avut ca principal scop promovarea spectacolului "Liliacul", care se va juca miercuri, 2 martie, ora 18:30, la Teatrul Naţional "Alecsandri". Vorbiţi pe limba noastră! Medicii români sunt buni specialişti, dar nu ştiu să le explice oamenilor de ce boală suferă. De cele mai multe ori, aceştia au obiceiul să comunice un diagnostic, să spune o reţetă, în termeni ştiinţifici, înţeleşi doar de ei. Pagina 6 Pagina 4 Marius Stan este de acord cu amânarea returului în timpul amicalului de sâmbătă, dintre Poli-Unirea şi Poli II, doi dintre liderii galeriei ieşene discutau numai despre expediţia din Giuleşti, din prima etapă a returului, făcând tot felul de planuri pentru această deplasare. SUPLIMENT SPORT ... 36 422 lei 27 473 lei 385 402 lei CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 1 TAUR inr I Yahoo Messenger: 0232/255255 luxtaxi ^ riâ 0740/255255 , 0723/222555 îfcvV JBfe ; www.luxtaxi.ro Poliţiştii au săpat 8 ore pentru un cadavru Pagina 7 Preţuri duble pe etichetă, de Mărţişor Pagina 8 18/255055 Toalele fără etichetă şi autogările Trecând de la instituţiile publice descentralizate la primari şi chiar Consiliul Judeţean, conducerea Prefecturii ieşene îşi lărgeşte continuu domeniul preocupărilor. ‘ Ieri, prefectul Radu Prisăcaru a ţinut să relateze rezultatele a două dintre ultimele două controale derulate săptămâna trecută de inspectorii de la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului. Pagina 2 50.000 lei pe lună CUTIA CU MAIMUŢE Conflicte rotunde într-o Casă Pătrată .Unii se crede mai deştepţi ca alţii, dum pe cum alţii se crede mai prehidenţi decât profecţii. Este şi cazul lui nea Lucică Flaşnetă, pe care de pe craca asta cu gheaţă, de pe care ne hâţânăm, nu-l videm tocmai bine. Un anume client de-al nostru cu sacou maro şi buzunar de popă ştie prea bine de ce. Dar pentru cei ce nu poartă sacou maro, ci umblă cu blana goală în vânt, ca şi noi, aice, la cambodză, vom face o referire concretă la nişte contracturi bărboase, moşmondite de nea Lucică, supt o umbrelă cu cioc, la Derecţia de copchii fără stăpân şi cu fonduri europene, adică tot fără stăpân, numai bune de cheltuit. Ei, bine, de urma acestor firfirei a dat şi naveta prefectului leberal Radu Ţăparu, mai ales că informaţia primită de la un agarici plasat strategic la derecţia amintită e una garnisită cu documenturi de-a dreptul penale. E drept că tot la acea direcţie, pe la o Casă de copchii far’ de stăpân, sa mai făcut nişte moşmande încă de pe vremea când acolo era jupână o Mâţă, pe nume Ciobanu, şi care l-o pus într-o postură foarte vulnerabilă pe actualul dipotat Felaţiu Rechiniu. Da’ cum trăim vremi portocalii, un instinct bărbos ne spune că den aiastă lumptă de cambodză pătrată, unde se trage sfori pe la colţuri, nea Lucică va simţi brusc nevoia unei retrageri la pensie. Da’ mai videm... Moş Nae, sinatoru’ şi moneda grea, în Botswana Şi fincă tot vorgheam de nea Lucică şi părintele lui moral, cu sacou mare şi buzunar de popă, am mai aflat una care a făcut-o pe surata noastră din stânga să-i sară inima din chiept şi să se panicheze pe ea - adică la naturei. Cică la vremi portocalii, trandafirii albaştri creşte mici şi se ofileşte văzând cu ochii. Motiv pentru care nebunul de la Popa, cunoscut publicului academic supt numele Nae Libidinosu’, a făcut sinatorului cu cioc o propunere greu de refuzat: o sponsorizare gheboasă, ca să scoată partidoiul den criză. Acuma, la cât o furat Nae și ginerele Muda, n-ar fi o problemă de bani. Nu știm însă dacă sinatorul cu cioc a sunat pi filifonu molecular Salvarea, ca să-l ducă la Socola pe nebun, ori agariciul de la bancă, pentru un nou virament. Altfel, la foamea de valută care este în târg, când euroiu se bate pe burtă cu paraiu, am remarcat o întărire neaşteptată a valutei din Botswana. Motiv pentru care Banca Naţională din Botswana va face special pentru sinatorul cu cioc moneda grea. Un dolar = 1,65 euro = 2358 PULA. Adică, îi tăiem sinatorului două zerouri şi iese 23,58 PULA grea. Ei?!