Flacăra Iaşului, martie 2005 (Anul 6, nr. 1340-1366)

2005-03-01 / nr. 1340

Martí 1 martie 2005 Fetiţa de pe preş Se presupune că venirea pe lume a unui copil este o mare bucurie şi împlinire pentru orice familie. Nu la fel a gândit şi o femeie din Iaşi, care, fără a se mai gândi la consecinţe, şi-a abandonat duminică noaptea fetiţa de doar 10 zile. Nici măcar viscolul de afară nu a determinat-o să se răzgândească. După ce şi-a îmbrăcat copilul şi l-a învelit în mai multe pături, s-a îndreptat spre un bloc de pe strada Columnei, nr.27, din cartierul Dacia. Fără cea mai mică remuşcare, proaspăta mămică şi-a aşezat fetiţa pe un preş din faţa unui apartament, după care a dispărut iară urmă. Ţipetele bebeluşului au auzite de proprietarii apartamentului, care, şocaţi de ceea ce au văzut, au decis să ducă fetiţa abandonată la Spitalul de Copii "Sf.Maria". "Se pare că micuţa a fost găsită destul de repede. Nu era în şoc hipotermic, nu a răcit, cu toate că temperaturile de afară erau foarte scăzute. Spre mirarea noastră, era foarte frumos şi curat îmbrăcată. Avea în picioruţe nişte botoşei roşii şi era îmbrăcată în hăinuţe albe. Fetiţa este sănătoasă. Nu are nici o malformaţie. Din păcate, nu se va bucura de căldura unei familii", a declarat dr.Tamara Solange Roşu, purtător de cuvânt la Spitalul de Copii "Sf Maria". Regim de asistenţă maternală Aşa cum se întâmplă în fiecare caz de acest gen, fetiţa va ajunge într-un centru de plasament. "Am sesizat Direcţia de Asistenţă Socială. Asistentul social deja a demarat formalităţile necesare. Până va fi transferată într-un centru de plasament fetiţa va fi supravegheată de medicii de la Unitatea de Primire Urgenţe din cadrul spitalului nostru. Şi poliţia a fost sesizată, cu speranţa că o va găsi pe mama micuţei. Din păcate nu suntem la primul caz de acest gen. Anual sunt abandonaţi câte 4-5 copii", a concluzionat dr.Tamara Solange Roşu. Mihaela CIOBOTARI Urgia albă • din cauza viscolului şi a precipitaţiilor, opt drumuri judeţene au fost blocate • opt localităţi afectate • probleme la reţeaua de alimentare cu energie electrică Când toată lumea începuse să aştepte Mărţişorul şi încălzirea vremii, viscolul violent şi precipitaţiile căzute în noaptea dinspre duminnică şi luni au reuşit să-i prindă cu gardă jos pe drumarii ieşeni. Aşa se face că ieri, pe durata aproape a întregii zile, opt drumuri judeţene au devenit impracticabile. Este vorba de drumurile Lespezi - Sireţel, Lespezi - Vânători, Popeşti - Sineşti, Podu’ Iloaiei - Româneşti, Bohotini - Grozeşti, Podu Hagiului - Cozmeşti, Scânteia - Ipatele şi, în fine, Ţibăneşti - Tansa - Dagâţa. Pentru eliberarea acestora, lucrătorii de la Serviciul Public de Administrare a Drumurilor Judeţene au intervenit, fără prea mare succes, însă, cu 6 autogredere, 6 DAC-uri cu Lamă şi 2 camioane cu material antiderapant. Viaţă mai uşoară nu au avut nici angajaţii de la Drumuri Naţionale, aceştia luptând cu 11 autovehicule cu lamă împotriva tendinţei de formare a sulurilor de zăpadă pe căile pe care le gestionează. Pentru ca circulaţia să rămână între limite acceptabile în municipiul Iaşi, Salubris a intervenit cu 2 multicare, 2 autovehicule Iseki cu lamă, un tractor cu lamă, o volă şi 112 muncitori, iar Citadin cu 9 autobasculante, 6 pluguri, 6 autogredere, 2 cisterne cu lamă, împrăştiind 160 de tone de material antiderapant. Viscolul năprasnic a creat disfiincţii şi la reţelele de alimentare cu energie electrică, 3 linii de medie tensiune fiind întrerupte parţial, 78 de posturi de transformare fiind întrerupte şi 26 de localităţi rămânând temporar nealimentate. în fine, accesul meteorologic de ieri a afectat în mod deosebit opt localităţi, anume Voineşti, Horleşti, Mironeasa, Mogoşeşti, Strunga, Al. I. Cuza, Miclăuşeni şi Aroneanu. (D.P.) Roman şi-a luat calculatorul drept amintire • fostul consilier pe problemele rromilor al prefectului, Ştefan Roman, a părăsit Prefectura cu tot cu calculator Ştefan Roman, fostul consilier pe problemele rromilor al prefectului, şi-a iubit cu pasiune postul din Palatul Administrativ. Iar aceasta se vede nu numai în încrâncenarea cu care a rezistat încercărilor noii conduceri a Prefecturii de a-l schimba, ci şi în faptul că, odată înlocuit, l-a dat pe subprefectul Florin Ungureanu în judecată, cerându-i despăgubiri de nu mai puţin de 5 miliarde lei. Iubirea sa pentru postul călduţ din Prefectură este relevată cel mai bine de aceea că, odată eliberat din funcţie, a simţit o nevoie irezistibilă de a lua cu el o amintire, ceva care să-i amintească de cei patru ani petrecuţi în Casa Pătrată, un calculator. Problema nu ar fi atât de gravă dacă, aşa cum a relatat Ungureanu, în calculator nu ar fi fost şi bazele de date privind etnia întunecată din judeţ, baze de date strict necesare în activitatea noului consilier, Margareta Hochin. "Avem un mesaj foarte important pentru domnul Roman: aduceţi calculatorul înapoi!", a spus şi prefectul Radu Prisăcaru. Revenind la bazele de date cu pricina, noul consilier pe problemele rromilor intenţionează să aducă în Iaşi una dintre cele opt Agenţii Regionale pentru Rromi, intenţie dificil de realizat în lipsa unei situaţii cât de cât exacte a etniei conlocuitoare. "Avantajul de a avea aici o astfel de agenţie este acela că toate proiectele şi informaţiile vor veni la noi, ceea ce va influenţa pozitiv dezvoltarea comunitară", a explicat Margareta Hochin. (D.P.) DIRECTOR: RAREŞ NEAMŢU COLECTIVUL REDACTIONAL|D'P*rt*”“'"1 „ , „ . ___’ Marketing, Publicitate: Redactor-şef: Florin ANTOHI 0740/519.454 Redactor-şef adjunct Cultură: Director: Dan POSTOLEA Călin CIOBOTARI Cristina POPA . Secretar General Infracţional: Paginare: . . . ~ Tiberi Pintilie de Redacţie: George COJOCARU . „PIPA Marius HALCIUG Grafică: Leonard RELEA Cristina Mihai Administraţie: P ___________________ Deorge MIREA Relaţii cu publicul: Craţa POPA Fapt divers: Liliana VIERU Economic: Svetlana NEDELCU Ramona LEONTI Coredura. TeL: 0232/243161 0788/244855 învățământ, Andreea TÂRNOVANU Email: flacara_iasi@yahoo.com Alice SAVA Fotoreporter redactie@flacaraiasi.ro fotoreporter. stiri@flacaraiasi.ro Sanatate: Gheorghe NEAMTU ____________________ Mihaela CIOBOTARI Colaboratori: Materialei, marcate cu acest desemn sunt considerate Sorina CIOBANU Cristi POPA '---'* fi trucaje sau colaje foto Anchete si investigații, șos. Națională nr. 43, parter ___________Dan TOMA * ’ 7 | 1 LOCAL Subprefectul îi zgâlţâie scaunul şefului ARR Directorului Autorităţii Rutiere Române Iaşi, Cristian Foia, i se zgâlţâie fotoliul. Nu pentru că activitatea sa de până acum ar fi ireproşabilă, dar ceea ce pare să fi umplut paharul este, aşa cum a relatat subprefectul Florin Ungureanu, maniera discutabilă în care a retras licenţele firmei de taximetrie Pro Taxi. Astfel, la sfârşitul săptămânii, în urma unui accident în care a fost implicată una dintre maşinile firmei, şeful ARR a decis retragerea licenţei de transport şi a licenţei de dispecer, lăsându-i practic pe angajaţii Pro Taxi fără loc de muncă. Disperaţi, cam 60 de şoferi au protestat sâmbătă în faţa Prefecturii, cerându-i subprefectului să intervină pentru dezamorsarea conflictului. "I-am prezentat situaţia directorului ARR de la Bucureşti, domnul Tătar, care a hotărât ca deciziile de retragere a licenţelor să rămână în vigoare, dar şoferii să se poată întoarce în stradă până astăzi (ieri - n.r.), când le vor fi eliberate noi licenţe", a relatat Ungureanu. Dincolo de aceasta, subprefectul a recunoscut că i se pare cam ciudată decizia lui Foia, în condiţiile în care la alte evenimente de acelaşi gen nu a reacţionat în nici un fel. "Sunt într-adevăr două speţe asemănătoare în legătură cu care domnul Foia a stat, cam arbitrar, două decizii diferite. Dincolo de aceasta, recunosc că una dintre întrebările care se pun în acest moment se referă la schimbarea domnului Foia. Voi discuta acest subiect cu directorul ARR pe ţară, fiindcă această decizie e de competenţa dumnealui", a mai spus Ungureanu. (D.P.) Noile preocupări ale Prefecturii Toalele fără etichetă şi autogările • "Nu mergem să dăm amenzi usturătoare, mergem să aplicăm legea", susţine prefectul Trecând de la instituţiile publice descentralizate la primari şi chiar Consiliul Judeţean, conducerea Prefecturii ieşene îşi lărgeşte continuu domeniul preocupărilor. Ieri, prefectul Radu Prisăcaru a ţinut să relateze rezultatele a două dintre ultimele două controale deruiate săptămâna trecută de inspectorii de la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului. Este vorba, mai întâi, de o acţiune în forţă prin Bazar, Complexul Siraj, câteva mari magazine şi chioşcuri stradale, pe urma comercializării articolelor de îmbrăcăminte fără etichetă, în mod evident, rezultatele nu s-au lăsat aşteptate. "Comercianţii nu au fost amendaţi, însă au primit avertismente. Aceştia au fost atenţionaţi că au la dispoziţie şapte zile pentru a remedia disfuncţiile, în caz contrar, urmând să li se confiştemarfa şi să li se închidă magazinele", a spus Prisăcaru. Ţinta celui de-al doilea control au fost societăţile de transport persoane în regim de maxi-taxi, atât urban, cât şi interurban, inspectorii OPC luând la puricat, pentru început, autogările şi punctele de îmbarcare din Paşcani şi Hârlău. Concluzia: acestea nu corespund din punctul de vedere al normelor igiehnico-sanitare. "Societăţile de transport responsabile au la dispoziţie 14 zile pentru a remedia disfuncţiile sesizate de ieri, prefectul Radu Prisăcaru a ţinut să relateze rezultatele a două dintre ultimele două controale derulate săptămâna trecută de inspectorii de la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, inspectorii OPC. Să se înţeleagă bine: nu mergem să dăm amenzi usturătoare, mergem să aplicăm legea", a ţinut să sublinieze prefectul. (D.P.) Chitaru se duce după euroii Antenei 1, în Capitală • procesul lui Alecu Chitaru cu Antena 1 se va muta de la Judecătoria Iași • magistraţii au decis că nu este de competenţa lor soluţionarea cazului • Chitaru cere 500 de milioane de euro, din vistieria Antenei 1 • acesta a dat în judecată postul de televiziune şi pe proprietarul Dan Voiculescu, sub acuzaţia de calomnie • Chitaru susţine că imaginea i-a fost ştirbită de o ştire în care se spunea că este prieten cu Ben Laden După ce l-a dat în judecată pe Dan Voiculescu, proprietarul postului TV Antena 1, pentru calomnie, judecătorii ieșeni au decis că procesul trebuie să ajungă în Capitală. Aşa că au decis trimiterea dosarului la înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, considerând că nu este de competenţa lor să soluţioneze cauza. Mărul discordiei au fost acuzaţiile privitoare la faptul că Chitara ar avea legături cu organizaţiile teroriste ale lui Ben Laden. Chitara a cerut magistraţilor să-i acorde daune morale în valoare de 500 de milioane de euro. Şi cum acest lucru nu era de ajuns, "protectorul ţăranilor" ar dori ca proprietarul postului de televiziune să ajungă după gratii. Amic cu Ben Laden Nemulţumirea lui Chitara a pornit de la un material difuzat la Antena 1, în acesta se menţiona faptul că printr-o scrisoare deschisă, trimisă de Chitara Prefecturii Iaşi, acesta ameninţa că va pune bombe. "Pe 17 septembrie 2004, sa difuzat la ştiri ca eu aş fi trimis o scrisoare deschisă la Prefectura Iaşi, în care am spus că voi pune bombe la Prefectură şi Poliţie şi că m-am declarat prieten cu Ben Laden. Apoi că, alături de un ţăran din Cotnari, îl zeific pe Ben Laden. De asemenea, s-a lăsat de înţeles că banii pe care eu îi donez sunt din sursele organizaţiilor teroriste", preciza Chitara, în plângerea înaintată instanţei ieşene. George COJOCARU Str Sergent Grigore loan nr 7 Tel: 241.000; Fax 240.699 e-mailxoniatis@mail.dntis.ro P^oJavUs P‘ 5* f* SfahfyCtcMU, PSI ❖ ECHIPAMENT DE LUCRU SI PROIECŢIE ❖ PRODUSE DIN CAUCIUC ţwdivf*, AC&tsttfaA', Certify D ISCOUNT neutru plata cash si la 15 zii Iasi, Calea Chisinaului nr. 176 ,Tel: 0232/222196,259791,232059, Fax:0232/2315383 , E-mail: maneting@ceramica-iasi.ro Site: ww.ceramica-iasi.ro