Flacăra Iaşului, aprilie 2005 (Anul 6, nr. 1367-1392)

2005-04-01 / nr. 1367

Supliment imobiliar B.C.U hM, BMfrM&Qu” IAŞI mi1m■AmLj.LWMtBUUMlMi 2ffiJ.i-.w-- .. * OMU’ CU TEXTU Text de 1 aprilie CĂTĂLIN MIHULEAC Nimic nu-i mai simplu, de 1 aprilie, decât să torni minciuni gogonate, iar lumea să le ia de bune. Oricear auzi, cu greu mai poate cineva să cadă victimă vreunui infarct sau accident cerebral - febrele musculare ale uimirilor - care pândesc după colţ, cu vigilenţă de executor testamentar. Dacă i-ai fi spus cuiva, de 1 aprilie 2000, că Iliescu şi Regele vor flecări ca doi prieteni, care nu s-au văzut deun car de ani şi au atâtea de povestit, omul ar fi râs ca de păcăleala mileniului. Şi rău ar fi procedat, pentru că, aparent, incredibilul taifas regalo-prezidenţial s-a transformat în realitate. Astfel încât nu greşim când spunem că uimirea românească a devenit un ţesut adipos, de care fiecare încearcă să se debaraseze cum poate. Prin fitness, prin operaţie. Spune-i cui vrei, de 1 aprilie, că Gigi Becali va fi noul ministru al Culturii, iar Maria Vlas va prelua Finanţele, şi ţi se va răspunde: iată două numiri înţelepte, fireşti. Spune-i cui vrei că “Piedone al pieţelor” este distribuit în baletul “Lacul lebedelor” şi omul va da buzna săşi cumpere bilete la loj. Spune-i cui vrei că prin hotărâre municipali nou-născuţii vor plăti “taxă de radou”, în funcţie de capacitatea cilindrică a vehiculului, şi vei fi aprobat: bine le face escrocilor ălora mititei, trebuie pregătiţi pentru viaţi Spune-i cui vrei că bărbaţii iubitori de extraconjugal vor achita la buget, în funcţie tot de capacitatea cilindriei T.A.A. (taxa pe amanta adăugată) şi vei fi crezut sută la sută. Spune-i cui vrei că cetăţenii înalţi vor vira “impozitul pe înălţime” şi ascultătorul va da din cap, ca din pendul. Spune-i cui vrei că electoratul de bază al Partidului Ardelenilor se găseşte în Moldova şi replica va fi, normal, domnule, absolut normal. Spune-le telespectatoarelor că Videanu va juca în filme deocheate de după miezul nopţii şi ele îşi vor pregăti ochelarii, întrebându-se dacă divul îşi păstrează prestanţa, după ce rămâne la nudul gol. Un singur lucru n-ar primi nici un vot de încredere și auditoriul l-ar dezaproba cu zâmbete, socotindu-l farsă grosolană. Anume ca legile țării să fie respectate curând chiar de cei care leau conceput. Moldova, Muntenia și Dobrogea și slab în restul teritori- -6°C 12 . ului. PECUJ Prefectura vrea înapoi căminul cultural din Hârlău Pagina 2 Victorie întreagă pentru fraţii Bocancea Profesorul Cristian Bocancea, decan al Facultăţii de Ştiinţe Politice, din cadrul Universităţii Petre Andrei, a câştigat ieri procesul intentat rectorului Niculae Niculescu. I EURO 1 USD 1 TAUR 36 825 / 3,6825 Iei 28 429 / 2,8429 Iei 390 810 / 39,0810 Iei Funcţionarii şpăgari vor fi sancţionaţi Pagina 5 Criză de asistenţi la Spitalul de Copii Pagina 6 Termen final pentru înscrierea la licenţă Pagina 4 Petrolul lampant, produs de lux Pagina 8 Atentat la siguranţa naţională! Spionaj politic, economic şi sabotaj: acestea sunt ingredientele pe care le-au folosit infractorii de la grupul de firme NENA ca rezultat al activităţii unui serviciu de informaţii secret şi privat. Deşi este ilegal, Răzvan Şindilaru, Petrică Vieru şi Eduard Mihăilescu au înfiinţat în cadrul gmpului de firme pe care îl patronau o structură similară serviciilor de informații ale statului, care avea ca principal rol strângerea de informații. Pagina 3 5000/0,5 LEI Şoseaua Naţională, 43, parter, tel/fax 243 161 / 0788 244 855 Primul director dat pe mâna justiţiei Filipescu la PNA! • fostul director al AJOFM, Liviu Filipescu, este primul şef de instituţie descentralizată dat pe mâna PNA Pagina 4 Noul sistem de compensare Noul sistem de compensare a medicamentelor, elaborat de specialiştii din Ministerul Sănătăţii, va cuprinde 3 liste de medicamente compensate, în proporţie de 50,90 şi 100 la sută. Astfel, va exista o listă cu caracter social (Lista A), în care medicamentele vor fi compensate în proporţie de 90% din preţul de referinţă. Cu apărarea în piuneze Prefaţând de obicei plecarea lui Poli spre localităţile în care aceasta are meci, tradiţionala conferinţă de presă de la mijlocul săptămânii a avut ieri un aer degajat, antrenorul Ionuţ Popa nefiind pe fugă, ca în alte situaţii. Explicaţia e una foarte simplă: din cauza faptului că gruparea din Copou are conturile blocate, s-a apelat la un buget de austeritate. SUPLIMENT SPORT JL1 CUTIA CU MAIMUŢE Nea Costică şi-a trimis gagicile la înaintare Den surse plasate strategic în Cambodza Roznovană, am aflat despre o aruncare strategică de buzdugan, taman den Cuba, de unde nea Costică Primirad îşi pregăteşte întoarcerea acasă, ca să nu fie întors cu un şut în cur de menistrul Răzvănel Bozgoreanu. Mai precis, buzduganu de care vojgheanu n-are nice o legătură cu handicapate de la radio, ci a luat forma rotunjită a două cordoabe, proprii şi personale ale lui nea Costică. Este vorba de Dorina Trişcă (zisă şi Caltaboş - n.b.), amantă personală şi pricepută la făcut daigiri pe pept (că altfel n-o lua nea Costică până în Cuba, decât ca să- i arate cum vine treaba cu trabucul - n.b.) şi de Otilia Yanku, fostă şăfa la serviciu de relaţii internaţionale. Zilele trecute, cele două cordoabe vesele şi şcolite acuma peste ocean în taina felaţiilor internaţionale, a fost angajate retroactiv de premarele Gigi Chioru (momentul de la un dest bine plasat subt geană - n.r.) adică de la 1 ianuarie. Drept pentru care fetile vesele ale lu nea Costică vor umfla nişte lovele de pleaşcă de la doamna primărie. Cât despre nea Costică... mai videm. Frecuşuri în Cambudza Studenţască Am mai aflat nişte noutăţi mai proaspete decât ar vrea să creadă un pretin de-al nostru de la Cambudza cu Studenţi de la Fundaţie. Este vorba de o pregătire de debarcare, pe motiv de trandafiri în plus şi portocăli în minus, a dereftorului Sorin Ia Cu Banu. Cel care o prepară este un alt pretin vechi de-al nostru, dipotatu pedemnist Petrică Muilă. Miza o reprezintă controlu asupra ligilor studenţăşti, başca monedă de schimb pentru moşmandele pe bani grei ce se învârt în campusurile studenţăşti. Deşi Sorinei Ianu Banu stă la dreapta premarelui Gigi Orbete (că doar n-o fi chiar de-a binelea - n.b.) se bate cu pumnu-n chept că dipotatu Muilă e prea scund ca să-i ajungă la fotelu lui de şalău studenţăsc, avem o presimţire că nice dipotatu dimocrat n-ar fi dispus la un concubinaj cu perversiuni. Apoi nici persoana care ar trebui înscăunată în locu lui Sorinei nu prea are habar cu ce se papă studenţii, ori poate studentele, pe motiv de onanism cronic şi prea multă carte pe mare gol. Treabă complicată...