Flacăra Iaşului, iunie 2005 (Anul 6, nr. 1418-1444)

2005-06-01 / nr. 1418

. n 1 Constantin Neculau se vrea şef la PPRM Iaşi Viceprimarul Constantin Neculau (foto) intenţionează să candideze pentru şefia organizaţiei judeţene a Partidului Popular România Mare Iaşi. Asta îneventualitatea în care Consiliul Naţional al partidului va valida propunerea preşedintelui onorific, Corneliu Vadim Tudor, de a-l exclude din partid pe Anghel Stanciu, actualul şef al PPRM Iaşi. “Voi lua o decizie abia după Consiliul Naţional, care va avea loc la sfârşitul acestei săptămâni. Totul depinde de cum vor decurge lucrurile acolo. Este posibil ca domnul Stanciu să rămână în partid şi atunci nu mai are rost să candidez. Eu voi avea această iniţiativă doar din dorinţa ca organizaţia judeţeană să aibă în frunte un ieşean”, a declarat, în cursul zilei de ieri, Constantin Neculau. în acelaşi timp, acesta nu exclude nici posibilitatea retragerii lui din PPRM. “Şi asta e o variantă. Eu am mai vrut să plec o dată tocmai pentru că nu eram sigur că decizia domnului Vadim de a renunţa la şefia partidului este reală. Mai mult, am înţeles că PPRM a primit un vot negativ din partea Partidului Popular European. în plus, există şi al treilea element. Este posibil ca pentru şefia organizaţiei judeţene să fie impus cineva de la centru şi atunci îi voi lăsa pe ei să facă treabă în partid. Sunt mai multe elemente şi toate problemele vor fi lămurite la Consiliul Naţional”, a mai spus Neculau. Excludere neaşteptată La trei zile după ce a revenit în forţă la conducerea PPRM, Corneliu Vadim Tudor, actualmente preşedintele onorific al partidului, a luat decizia de a îmbrăca din nou hainele de “arhanghel” naţional, îngrijorat de un eventual “puci”, care i-ar fi pus în pericol preluarea fotoliului de preşedinte executiv al partidului pe care l-a fondat, Corneliu Vadim Tudor a luat decizia de a-i da afară din PPRM pe deputatul ieşean Anghel Stanciu, vicepreşedinte al partidului, şi pe deputatul Cornel Ciontu, încă preşedinte executiv al aceleiaşi formaţiuni politice, în opinia lui Corneliu Vadim Tudor, cei doi “impostori politici” au fost instigaţi de unii lideri ai PSD să facă rău partidului. Crăiţa POPA Emoţii sporite pentru Valerian Sălăvăstru Un nou audit la Salubris Activitatea Salubris SA va fi supusă unui nou control de audit. De data aceasta, e vorba de un audit intern. Decizia a fost luată de conducerea Primăriei Iaşi. “Astăzi (icn - n.r.), i-am dat dispoziţie directorului Apostol să demareze un control intern. Scopul controlului este de a verifica în ce condiţii domnul Sălăvăstru a putut beneficia de prime, deconturi la telefonul mobil, peste plafonul admis, şi diurne pentru o perioadă de aproximativ un an de zile, cât a fost în concediu de odihnă de boală sau fără plată ’, a declarat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă viceprimarul Iaşului, Constantin Adăscăliţei. în cursul săptămânii trecute, în urma unor investigaţii efectuate de şefii municipalităţii, s-a descoperit că Valerian Sălăvăstru, actualul şef al corpului de control al prefectului şi fost angajat al Salubris SA, a beneficiat, chiar şi în concediu, de telefon plătit de societate, a consumat combustibilul societăţii pentru maşina proprie, a semnat foarte multe documente şi a primit chiar prime. Asta în condiţiile în care contractul colectiv de muncă precizează că cine absentează mai mult de jumătate de lună nu poate beneficia de prime. Cu ochii pe averea viceprimarului La toate aceste acuzaţii Sălăvăstru a răspuns simplu: “Nu ţin minte să fi făcut aşa ceva!”, în schimb, acesta nu a scăpat şansa de a lansa noi avertismente la adresa viceprimarului Adăscăliţei: “Domnul viceprimar începe să devină ridicol. Probabil că pentru dumnealui nu-i suficient că am să-i iau maşina de teren, proprietate personală, ca daune morale. Pentru că eu îl voi da în judecată că a lansat informaţii nefondate la adresa mea. Am sa-i evaluez averea să văd ce pot să-i mai cer. Acum dumnealui se comportă ca un copil de grădiniţă”. Reamintim că un raport al serviciului de audit al Primăriei, întocmit după verificare acţiunii de gestiune la Salubris SA, pentru perioada 2001 - decembrie 2004, îl scoate vinovat pe Valerian Sălăvăstru, şeful corpului de control al prefectului, de mai multe acţiuni ilegale care îmbracă aspecte penale. în această perioadă, Sălăvăstru a ocupat funcţia deşef al compartimentului Comercial Dotări din cadrul Salubris SA. Parola: "Doamnă de bună credință!" Ieri, în timpul conferinței de presă, viceprimarul Constantin Adăscăliței a fost contactat de o persoană care a vrut să ajute municipalitatea la demascarea ilegalităților comise de Sălăvăstru. “Primesc multe telefoane de acest fel. Doamna care m-a sunat acum (ieri - n.r.) mi-a spus că domnul Sălăvăstru obişnuia să împrumute sume de bani, în jur de 2 - 3 milioane lei, de la colegii de serviciu, pe care mai apoi «uita» să-i returneze. Doamna nu a vrut să să-şi spună numele, dar a promis că va veni la Primărie să mai discutăm. Am stabilit chiar şi o parolă. Când ajunge la secretariat, să se anunţe doar atât: «Doamna de bună credinţă»”, a explicat Adăscăliţei. Crăiţa POPA FLACARA IASULUI DIRECTOR: RAREŞ NEAMŢU COLECTIVUL REDACTIONAL IMP‘r“m“,ul „ , „ „ .......Marketing, Publicitate: Redactor-şef: Florin ANTOHI 0740/519.454 Redactor-şef adjunct Cultură: Director: Dan POSTOLEA Călin CIOBOTARI Cristina POPA Secretar General Infracţional: Paginare: de Redacţie: George COJOCARU _ Tiberiu Pintilie Leonard RELEA Marius HALCIUG Grafică: Cristina Minai Administraţie: Sport: Crăiţa POPA George MIREA Relaţii cu publicul: Economic. Fapt divers: Liliana VIERU Ramona LEONTI Svetlana NEDELCU Td. 0232/243161 0788/244851 Simona OLARU Corectura: învățământ- Andreea TÂRNOVANU Email: flacara_iasi@yahoo.com Alice SAVA Fotoreporter: redactie@flacaraias.ro Sănătate: Mitică NICORA stiri@flacaraiasi.ro Mihaela CIOBOTARI Colaboratori: marcirte tcu acM' ( Tnsemn sunt considerate Sorina CIOBANU Cristi POPA Va fi trucaje sau colaje foto Anchete şi investigaţii: Şos. Naţională nr. 43, parter ________________Dan TOMA ’ ’ ’ r f Orgoliile din Casa Pătrată fac pui Pradă urgiilor • începând de astăzi, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă nu mai dispune de nici un leu pentru cheltuielile materiale şi, ca atare, nu mai dispune de mijloacele pentru a interveni în situaţii critice • prognozele meteo anunţă ploi abundente • prefectul susţine că autorităţile judeţene ar trebui să finanţeze în continuare Inspectoratul, fondurile fiind prevăzute în bugetul CJ pe acest an • “Ferească Dumnezeu să se întâmple ceva, fiindcă atunci va răspunde domnul Flaişer” • preşedintele CJ refuză cu încăpăţânare să mai aloce fonduri Inspectoratului, susţinând că este acoperit de lege • “Nu ştiu ce se va întâmpla dacă plouă, întrebaţi Guvernul, întrebaţi prefectul!”, ridică din umeri Flaişer Dacă judeţul ar fi lovit astăzi de o calamitate naturală, ieşenii ar fi nevoiţi să aştepte, neputincioşi, ca urgia să treacă de la sine, fără ca nici unul dintre factorii competenţi să intervină. Aceştia din urmă, la rândul lor, ar sta cu mâinile în sân, uitându-se cu jale la efectele dezastrelor şi rugându-se, probabil, ca natura să fie îndurătoare. în tot acest timp, doar două voci se vor auzi, printre ţipetele de disperare, ale şefilor Prefecturii şi Consiliului Judeţean, care se vor acuza reciproc, aruncând responsabilitatea unii în braţele altora. Peste trei ani, aceştia vor veni din nou în faţa ieşenilor, pentru a le cere voturile. Criză în cursul zilei de luni, prefectul Radu Prisăcaru deplângea public dotările învechite şi net insuficiente pe care le poate utiliza, în caz de calamitate, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi îşi exprima temerea că şefii Consiliului Judeţean ar putea tăia finanţarea şi aşa insuficientă pentru intervenţii, în cursul zilei de ieri, inevitabilul s-a produs: “Am fost sunat de un reprezentant al ISU, care mi-a spus că, gata, de mâine (astăzi - n.r.), rămân fără finanţare. Mai mult, CJ le-a luat deja una dintre cele două bărci pneumatice de care dispuneau, urmând să înceteze să le mai dea bani pentru telefoane şi pentru maşinile de intervenţie”, a relatat Prisăcaru. "Va răspunde domnul Flaişer!" Cum s-a ajuns, însă, aici? Fondat recent prin reunirea Grupului de Pompieri cu Inspectoratul pentru Protecţie Civilă, ISU a devenit o instituţie cu dublă subordonare şi, respectiv, finanţare: salariile angajaţilor sunt virate de Ministerul Administraţiei şi Internelor, în timp ce, în interpretarea Prefecturii, cheltuielile materiale (inclusiv telefoane, echipamente, maşini, carburanţi etc.) ar trebuie decontate de CJ. Care, după cum se vede, refuză să accepte această interpretare, în ciuda faptului că, la începutul anului, în bugetul CJ au fost prevăzute 3 miliarde lei pentru intervenţii de urgenţă. Ca atare, prefectul i-a solicitat şi preşedintelui Camerei de Conturi Iaşi o poziţie oficială faţă de acest conflict al interpretărilor, solicitându-i să tranşeze chestiunea responsabilităţii finanţării intervenţiilor în situaţii critice. ‘Totul se petrece din cauza faptului că domnul Lucian Flaişer (preşedintele CJ - n.r.) pur şi simplu nu vrea să înţeleagă. Ceea ce este şi mai grav este faptul că, pentru următoarele zile, avertizările meteo anunţă ploi abundente, chiar de 25- 30 de litri pe metrul pătrat, grindină şi vânt puternic. Ferească Dumnezeu să se întâmple ceva, fiindcă atunci vor răspunde doar domnul Flaişer şi domnul Iaţco”, a avertizat prefectul. Acoperit de lege De cealaltă parte a responsabilităţii, preşedintele CJ se simte acoperit de lege şi îşi permite să ridice din umeri. Flaişer argumentează că, potrivit actelor normative privind înfiinţarea ISU, acesta e considerat “direcţie deconcertată”, subordonată Ministerului Administraţiei şi Internelor şi, în speţă, Prefecturii. De asemenea, Flaişer invocă o circulară a Asociaţiei directorilor economici din administraţia publică judeţeană, prin care consiliilor judeţene li s-ar interzice să mai aloce fonduri pentru intervenţiile de urgenţă. Preşedintele CJ consideră că problema trebuie distinsă: anume, în primul rând, în caz de calamităţi, CJ, printr-o şedinţă extraordinară a consilierilor judeţeni, poate decide alocarea unor fonduri pentru intervenţii; în al doilea rând, însă, CJ nu poate şi nu trebuie să finanţeze cheltuielile materiale curente ale ISU, responsabilitatea revenind Guvernului. "întrebaţi Guvernul, întrebaţi prefectul!" Mai mult, Flaişer susţine că l-ar fi avertizat pe prefect încă de acum o lună şi jumătate asupra golului legislativ în care se scaldă ISU, solicitându-i să facă împreună demersuri la MAI, pentru a clarifica situaţia. Cum prefectul nu ar fi cooperat, Flaişer se simte îndreptăţit să-şi pună mâinile în sân. “Dacă va fi mâine o calamitate, dacă plouă sau este grindină, atunci se va acţiona cu materialele pe care noi le-am pus la dispoziţia ISU, pe care totuşi nu îl finanţăm noi. Nu ştiu ce se va întâmpla în caz de calamitate, întrebaţi Guvernul, întrebaţi prefectul, care este reprezentantul Guvernului în teritoriu”, a susţinut, împăcat, Flaişer. Până la urmă, problema ar putea fi soluţionată cât se poate de simplu, dacă reprezentanţii celor două instituţii rivale din Casa Pătrată ar conveni ca CJ să susţină în continuare ISU, până la viitoarea rectificare bugetară, când MAI va primi fonduri pentru intervenţii în situaţii de urgenţă. De altfel, preşedintele Camerei de Conturi Iaşi, Constantin Iaţco, acuzat de prefect, deşi spune că nu este abilitat să se pronunţe în mod oficial, susţine tocmai ideea acestui armistiţiu. “Părerea mea strict personală este că cele două instituţii ar trebuie să se pună de acord şi să facă împreună o documentaţie către MAI, pentru a clarifica problema. Nu văd de ce ar trebui să existe un impediment în acest sens. Se pot înţelege”, a opinat Iaţco. Dan POSTOLEA Radu Prisăcaru aruncă vina pe Lucian Flaişer Nepăsarea autorităţilor locale Comunele ieşene sunt la cheremul naturii, întrucât nici un sat nu dispune de stocuri de apărare împotriva inundaţiilor, aşa cum este reglementat prin HG 638/1999. “Deşi, la nivelul Direcţiei Apelor Prut, tot personalul a fost mobilizat pentru evitarea unor situaţii catastrofale, nu se poate spune acelaşi lucru şi despre Comitetele Locale pentru Situaţii de Urgenţă. Lipsa de interes a autorităţilor locale a făcut din nou ca unele zone să fie surprinse de vitregiile naturii. Lipsa şanţurilor pentru asigurarea scurgerii apelor provenite din precipitaţii, podeţe subdimensionate şi depozitele de gunoaie de pe malurile cursurilor de apă au condus cu numai o lună în urmă la pagube estimate la câteva zeci de miliarde de lei”, a precizat Corneliu Zaiţ, purtător de cuvânt al Direcţiei Apelor Prut. Potrivit HG 638/1999, Consiliile Locale trebuie să asigure un stoc minim de intervenţie, care trebuie să fie dotat cu saci cu nisip şi pământ, scândură pentru susţinerea digurilor, folie, sfoară şi lopeţi. (R.L.) UNIVERSITATEA "PETRE ANDREI" din IAȘI înfiinţată şi acreditată prin Legea 408/2002 Str. Ghica Vodă nr. 13, Iași e-mail: office@fapa.ro web: www.fapa.ro Facultatea de Psihologie, Asistentă Socială și Sociologie Tel. 0232-215190, 217250 • Specializare acreditată * Psihologie (învățământ de zi, 3 ani) • Specializări autorizate * Asistenţă socială (învăţământ de zi, 3 ani)» Sociologie - Specializare în curs » Pedagogie învăţământ primar de autorizare din anul şi preşcolar universitar 2005/2006 (învăţământ de zi, 3 ani) ■ Programe tip Master - Evaluare psihologică şi psihoterapii recuperatorii. (2 ani) In parteneriat cu Universitatea Bucureşti » Comunicare, creativitate şi competenţe psihosociale in organizaţii » Consiliere psihosocială şi reintegrare prin probaţiune * Administraţie publică, în parteneriat cu Universitatea Bucureşti - Psihosociologia informaţiei şi securităţii private, în parteneriat cu Universitatea Bucureşti Facultatea de Ştiinţe Politice Tel. 0232-214740 • Specializare autorizată » Ştiinţe politice în curs de acreditare (învăţământ de zi, 3 ani) 0232/208651 ; 0233/218493