Flacăra Iaşului, iulie 2005 (Anul 6, nr. 1445-1470)

2005-07-01 / nr. 1445. szám

~^^m^^esc[FIA^| Lupu, afară! La jumătate de an după ce a fost numit în funcţie, o picătură a umplut în sfârşit paharul răbdării prefectului: când nimeni nu mai credea că acesta va fi lovit de valul schimbărilor generat de noua Putere, prefectul Radu Prisăcaru i-a cerut ieri, public, demisia şefului Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Judeţului Iaşi, Victorel Lupu. Numit în această funcţie de fostul Guvern PSD, Victorel Lupu se face vinovat,în ochii prefectului, de inerţia şi lipsa de reacţie manifestate în cazul câtorva verificări ordonate de Prefectură şi de o serie de controale mimate sau de ochii lumii. Ultimul astfel de control, care i-a atras de altfel şi mânia şefului din Casa Pătrată, îl viza, nedeclarat, chiar pe directoml executiv al Primăriei municipiului Iași, Cosmin Coman Pagina 2 Noile scumpiri, o bombă cu ceas Pagina 8 LA ORDINEA ZILEI Un demnitar cu gura mare FLORIN AMOHI Nu de puţine ori, am scos în evidenţă tendinţa unor demnitari politici şi autorităţi locale de a judeca presa unilateral şi de a-i sări la gât, de-a dreptul penibil, când aceasta îi prezenta într-o lumină proastă. Este şi cazul prefectului Radu Prisăcaru, care s-a trezit ieri că-l ia gura pe dinainte, în faţa tuturor jurnaliştilor acreditaţi în Casa Pătrată. Anume că Flacăra Iaşului ar avea ceva personal de împărţit cu el, de-i poartă de grijă în paginile sale. Gura păcătosului adevăr grăieşte, dar nuanţat. E adevărat. Flacăra Iaşului este preocupată de absolut tot ce face prefectul şi nici nu a făcut vreodată vreun secret din asta, pentru că prefectul este demnitar guvernamental. Prin urmare, este o persoană publică, iar o persoană publică trebuie să-şi asume disconfortul de a se afla în centrul atenţiei publicului larg. Care ar fi nemulţumirile prefectului Prisăcaru legate de Flacăra Iaşului? Că o gazetă locală a scris despre taicăsău că le dugheşte şi că se bate parte-n parte cu el şi cu frate-său? Sau că o altă gazetă locală a scris despre cât de bine o duce bunica lui la azil? Asta e! Omul Radu Prisăcaru are nişte probleme pe care nu le poate acoperi. Ce vină are presa că familia Prisăcaru e aşa cum e? Spre exemplu, Flacăra Iaşului înţelege că „fiu! nu are de ce să plătească păcatele părinţilor, motiv pentru care situaţia lui familială nu a apărut în paginile noastre. Atunci de ce a sărit de cur în sus prefectul, ieri, într-un atac de mânie împotriva presei locale, nominalizând cotidianul nostru, la pachet cu un altul, cu care se știe că deputatul Fenechiu se află în conflict deschis? Simplu: pentru a crea impresia de ziare la pachet. Ceea ce pentru prefectul Radu Prisăcaru nu este tocmai onorant. Manipulând informaţii şi strecurând şopârle, Răducu se bagă într-un război pentru care nu este pregătit. Drept pentru care, ca samariteni ce suntem, nu ne vom pune mintea cu el şi-l vom cauţiona încă o dată. Vom fi, însă, cu ochii pe el în absolut tot ce întreprinde în plan profesional şi-i vom prezenta greşelile, precum şi realizările (în care nu a excelat până acum), în toată splendoarea lor. Asta fiindcă, spre deosebire de Radu şi deputatul care i-a netezit calea spre fotoliul de prefect, conştientizăm că viaţa şi activitatea unei persoane publice, profesională şi familială, se măsoară în voturi. Mai precis, în funcţie de talentul cu care va reuşi să se impună în faţa publicului larg, ale cărui interese le reprezintă, Radu Prisăcaru se poate constitui întro locomotivă electorală sau, dimpotrivă, într-un balast pentru colegii lui de partid. Or, după cum şi-a gestionat imaginea în ultima perioadă, Răducu şi-a cam dat cu firma-n cap. Apoi, în loc să-şi corecteze handicapurile involuntare create de lipsa lui de experiență, nu a găsit altceva mai bun de făcut decât să se dea în bărci cu presa. Halal! -------------1 VREMEA _ ________________________,___________________ Cerul va fi mai mult noros şi va ploua locul la munte şi în estul ţării. Vântul va sufla slab până la moderat, cu intensificări la munte. Temperaturile _ _ m-i maxime, în scădere uşoară în sudul ţării, vor fi mai 12 C 32 C ridicate în sudul Olteniei. r~j • /.j 103 M» A De-a alba-neagra cu leul greu Pagina 5 Prisăcaru încă se mai gândeşte Pagina 2 Sărbătoare cu incidente sângeroase De Sărbătoarea Sfinţilor Petru şi Pavel, zeci de ieşeni au ajuns pe patul de spital, victime ale agresiunilor. Pagina 6 Şoseaua Națională, 43, parter, tel/faxig43 161 / 0788 244 855 ANUL V, nr. 1445,16 PAGINI - VINERI 1 IULIE 2005 ISSN1584-5664 Abuzurile baronilor PSD Afacerea MEDICAROM Un om de afaceri străin, vicepreşedinte al Uniunii Investitorilor Turci din România, a avut de suferit de pe urma presiunilor şi practicilor bolşevice practicate de regimul PSD. Deşi a realizat o investiţie de peste 400.000 de dolari în Iaşi, afaceristul turc a fost adus în pragul falimentului din cauza intereselor obscure ale baronilor locali ai Partidului Social Democrat. Trei zile libere pentru bacalaureaţi » La nivelul judeţului Iaşi, în cele 20 de centre de examen instituite de Inspectoratul Şcolar, s-a finalizat ieri desfăşurarea probelor orale din cadrul examenului de Bacalaureat. După finalizarea probei la limba şi literatura română, la care promovabilitatea înregistrată a fost de 99,56 la sută, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi a anunţat ieri procentul de promovabilitate înregistrat după prima zi. Plimbarea exorciştilor continuă Dacă nu este recuzare, poate măcar o strămutare. Aşteptat la Curtea de Apel Iaşi, dosarul Lotului Exorcist nu a ajuns ieri la instanţa ieşeană, deşi înalta Curte de Casaţie şi Justiţie respinsese încă de acum două zile cererea de recuzare, formulată de apărarea fostelor feţe bisericeşti. Mai mult, apărarea a solicitat strămutarea dosarului la o altă instanţă, adică aceeaşi Marie, dar cu o altfel de pălărie. Program infernal în primele etape pentru Poli Cu aproape o lună înaintea startului în Divizia A, ieri, la sediul Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF), s-a stabilit programul turului ediţiei de campionat 2005-2006. Din nou se poate spune că Poli nu a avut prea mult noroc, lucru subliniat şi de preşedintele executiv Marius Stan, prezent la această acţiune. Echipa ieşeană va avea parte de un debut de foc, în “infernul” de la Timişoara, fapt ce nu prea este pe placul antrenorului Ionuţ Popa: ”Este un program infernal. Mi-aş fi dorit să nu debutăm la Timişoara, mai ales că am fost învinși acolo”. SUPLIMENT SPORT ... CURS VALUTAR 36 050 / 3,6050 lei 29 891 / 2,9891 lei 418 032 / 41,8032 lei 1 EURO 1 USD 1 L AUR A CUTIA CU MAIMUŢE Ghici ce mai face Dentisa? Continuăm seria felaţiilor estraconjugale şi cu bucurie la aşternut, başca pui vii, la mai multi ani dum pe facerea lor, când cântă în gura mare: Craaaa-craaa! Deci, dacă am prins un la major pe pieptu magraonului Sultan de la pedeu, continuăm cu o septimă la cealaltă eminenţă magraonică şi parlamentară den pedea: Petrică Muilă. Este vorba nu de unu, ci de doi magraoni mai mititei, plantaţi în gazde diferite şi la intervale de timp bine determinate. Una dintre doamnele făcătoare de magraoni se află chiar în curtea reftorului Basile Murlui de la defuncta Apullonia, îi spune Dentisa şi s-a lăsat corumptă din şale, de şarmu’ eminenţei magraonice pe timpu când se afla în suptordinea lui la cambodza dimocrată. Altfel, de cealaltă nu mai avem ce comenta, fincă preferăm să o descoperiţi singuri. Nice nu e greu... Liniuţă nări de fier îşi face încălzirea. Pentru Tuhaus! Mai multe voci avizate şi cu urme de siringă în venă ne-a dat pe goarnă o serie de noutăţi despre cum se procedează când vena e prea strâmtă. Simplu! Se trece la varianta de rezervă: nava de fier! în acest domeniu al sfartei aspirator este campion avortonu’ magazionerului de Dorohoi Mihăiţă Tembeli, un fraier pe nume Săndel (băet ciumec şi cam tâmpiţel! - n.b.), drept pentru care partenerii de joacă îl alintă... Liniuţă. Altfel, nu ştim dacă bunătăţurile pe care le aspiră pe navă Tembeli Jr. sunt cauza rahatului financiar în care se scaldă Tembeli Sr. Cert este însă că, la câte falsuri și furăciuni a făcut, pe fruntea amândurora scrie: Tuhaus!