Flacăra Iaşului, mai 2006 (Anul 7, nr. 1697-1723)

2006-05-01 / nr. 1697

Pagina G roză” a împărţit locurile pentru admitere LA FIX Unul terminat, altul pe cai mari: Solcanu şi Nichit Citiţi în pagina 3 o tabletă de Dorin SPINEANU Pe ultimuldrum Primul militar român ucis în Irak a fost înmomântat ieri la cimitirul Eternitatea, în parcela eroilor căzuţi în cele două războaie mondiale, cu toate onorile militare. Mii de ieșeni s-au alăturat cortegiului funerar, exprimându-și regretul pentru dispariția lui Bogdan Hâncu la doar 28 de ani. Pagina 2 NOTA DE SUBSOL Boschetarul Viorel versus patronul Gigi CALIN CIOBOTARI în curtea interioară a blocului în care locuiesc, sălăşluieşte, de ani buni, Viorel, un tânăr boschetar ce dă culoare impersonalelor clădiri şi constituie un fel de membru-lider al haitei de câini cu viză de flotant în acel spaţiu. Viorel bate covoarele pentru mâncare, băutură sau bani, Viorel face servicii mărunte precum duşul gunoiului, Viorel fluieră admirativ după idealurile feminine ce corespund nivelului său mental - fetiţe de 11-12 ani -, Viorel vorbeşte minute în şir, fără cartelă, la telefonul portocaliu şi public agăţat de trupul chinuit al unui zid. Pe lângă toate astea, Viorel mai face ceva: se îmbată criţă şi porneşte scandalul. Trebuie să vă spun că are un mod aparte de a face scandal, unul inofensiv, în care pare a se răfoii mai mult cu propriul său destin decât cu alteritatea. Şi când Viorel face scandal, locatarii lasă dracului toate activităţile casnice şi se proptesc, paralizaţi de satisfacţie, ca la cinema, în ferestre şi balcoane. Viorel, care posedă şi reale tehnici actoriceşti, simte imediat publicul şi se dăruieşte trup şi suflet întru distrarea lui. Vociferează, strigă, se întinde pe ciment, prefacându-se mort, după care zvâcneşte din nou în lamentaţii vehemente, invocă cerul, pomeneşte despre “oamenii mei!”, îşi îngroaşă vocea, se metamorfozează în “macho”, în “băiat de cartier”, în “domn”, în “familist”, ba chiar, dar asta se întâmplă destul de rar, în “fotbalist”. Ei bine, de fiecare dată când boschetanul Viorel face “trebi” de astea, nu îmi pot reprima gândul la Gigi Becali și la show-urile pe care patronul Stelei le face. Nu știu, dom’le, de ce, n-am argumente foarte clare, dar boschetarul Viorel şi patronul Becali îmi lasă impresia unor similitudini foarte profunde. Cu o mică diferenţă, nelegată de avere sau popularitate, Viorel nu se deghizează niciodată în om politic, precum ades face Gigi Becali. După ce, în noaptea de după Meci, am suferit şi eu de pe urma eşecului Stelei, după ce rana roş-albastră a sufletului meu s-a cicatrizat cât de cât, după ce gândurile mele au încetat a se mai numi Carlos, Olăroiu şi Rădoi, am descoperit că, înainte de a fi stelist, sunt raţional. Şi atunci, o să mă înjuraţi!, m-am bucurat că Steaua nu s-a calificat mai departe. Dar să explic această afirmaţie care, să recunoaştem, rostită în anumite medii,ar echivala cu zile bune de spitalizare. Argumentul meu e simplu: într-o ţară latină, cu o dezvoltare economică precum intelectul lui Viorel (adică înotând în apele retardului), într-o ţară în care visele se termină întotdeauna în zori, într-o ţară cu o clasă politică dezamăgitoare, cu valori diluate la extrem, cu o dependenţă organică pentru modele îndoielnice şi pentru vulgaritate, într-o astfel de ţară tentaţia pentru substitut, pentru “altceva”, pentru alternative etc. a devenit uriaşă. Dacă Steaua ar fi câştigat cupa UEFA, popularitatea lui Gigi Becali ar fi devenit la fel de uriaşă şi atunci masca, deghizarea în politician, la care respectivul lucrează de ceva vreme, risca să se lipească irevocabil de chipul patronului Gigi. Continuare în pag. 2 VREMEA Cerul va fi temporar noros în jumătăţea de vest a ţării şi variabil în rest. Ploile vor avea şi caracter de aversă. Vântul va sufla slab până la moderat. Temperaturile maxime se vor încadra între 12 şi 22 de grade. Ziua 12°C22°C Pagina 5 ... CURS VALUTAR Un milimetru la drumul Vest - Est Mai-marii mediului politico-administrativ din Nord-Estul ţării şi câţiva miniştri s-au întâlnit ieri la Iaşi, în Sala “Eminescu” a Hotelului Astoria, pentru a pune la punct un protocol de sprijinire comună a proiectului autostrăzii Vest - Est, de la Budapesta, prin Nordul ţării şi prin Iaşi, până la Chişinău, eventual până la Odessa. A scăzut numărul hoţilor din 9 Paşcani , în municipiul Paşcani, numărul faptelor antisociale a scăzut considerabil în ultima perioadă. Acest lucru se datorează suplimentării controalelor prin care sunt urmărite respectarea ordinii de drept, apărarea drepturilor şi libertăţilor persoanelor din municipiu... Rapid s-a instalat pe primul loc Aseară, după 90 de minute de joc, Steaua a cedat pe teren propriu în faţa Rapidului cu scorul final de 0 - 2. Pentru giuleşteni au marcat Pancu în minutul 21, după o greşeală a portarului, iar Viorel Moldovan a majorat scorul în minutul 30 reluînd cu capul o minge respinsă în faţă de Carlos. Cascada de greşeli a continuat la mijlocul terenului pentru stelişti. Boştină şi Ogăraru s-au întrecut în gafe. Pe final Steaua nu a arătat forţă, iar Rapid s-a apărat enervant de exact pentru stelişti. SUPLIMENT SPORT ___________________________________ 3,4743 lei 2,7674 lei 56,7713 lei www.tvr.ro 1 EURO 1 USD 10 AUR CUTIA CU MAIMUŢE Vai, vai, vai, da’ cu multe motivuri de dureri de cutie ucrainiană ne-am mai procopsit acu’ doo zile, cân’ ne-am dat huţa-huţa vro cinci ore pre neşte crăci strategice den faţa Luţeafarului, unde partidoiul îşi dezlega iţele den jurul sinatorului cu cioc şi bozonare de popă (Dumnezeu să-l ierte! - n.b.) ca să şi le lege în jurul celui mai verii premare al celui mai mare târg de pre malul Bahluiului, dom’ Gigi Robinet. Da’ nu de noile stratageme ale sinatorului cu cioc vroiam să vă zicem aice, a cărui retragere, şuşoteşte neşte surate de-ale noastre roş-albastre, n-ar fi altceva decât o aplicare a prințipului cum că un șut în corazon, un pas înainte spre polul de stînga al bunicutzei sovetice. Ci de cel mai orbete perdant al alegerilor, ecs-dipotatul Cretinei Ne Chior For, căruia, mai spune spioanele noastre, i se apropie funia de par mai ceva ca viteza luminii. Iar asta fin’că ecs-dipotatul e la a doua abatere de acest gen, prima oară cân’ trebuia să fie ejaculat den cambodză, acu vro lună și la ordinul sinatorului cu cioc, fiind salvat taman de dom’ Gigi. Căruia, o ştie toată lumea, nu prea îi place concurenţa, chit că asta vine den partea unui Ne Chior For, şi carele uită, da’ nu iartă, iar când uită şi iartă, tot se răzbună. Aşa că ne-am întors clepxidrele şi aşteptăm... De ce s-a nervozat Surzilă Şi, fin’că tot vorbeam de alegerile den partidei şi de concorenţă, mare îngrijorare ne-a mai apucat la văzul nervozării carele l-a apucat pe jupânul petroliero-imobiliar Găbilă Surzilă la auzu’ anunţului făcut de dom’ Gigi, dum pe ce şi-a văzut bucile pre fotelul sinatorului cu cioc, cum că feleala rămâne, până una alta, fără postul de adjuvant de prezident. Şi poate n-am fi înţeles moşmanda dacă spioanele noastre nu ne-ar fi aruncat o gometă tainică despre întâlnirea tainică de vineri, den Palatul cel Roznovan, dentre dom' Gigi şi Surzilă. Cică, atunci, dom’ Gigi i-ar fi promis Găbilului că, în contra non-combatului la Luţeafărul şi a sprijinului celor şapte-opt premării den judeţ pre carele Surzilă le-ar fi controlat, o să-l monteze neapărat ca numărul secund al partidoiului. Normal că dom’ Gigi, mare om, mare caracter, când s-a văzut cu saci-n căruţă, s-a răzgândit spontan şi l-a lăsat pe Găbilă şi cu voturile aruncate și cu ochi-n soare. Da’ dulce-i răzbunarea... cutia_cu_maimuze@yahoo.com S-apropie funia de parul Chiorului