Flacăra Iaşului, noiembrie 2006 (Anul 7, nr. 1855-1880)

2006-11-01 / nr. 1855

Miercuri norelgi Idrje 2006 Război în filiala ieșeană 9 a PSD Dumitru Anchidin, unul dintre membrii PSD excluşi din partid de către Biroul Executiv al Organizaţiei Municipale, îşi va pierde şi calitatea de consilier local. Cel care îl va înlocui în CLM va fi, după toate probabilităţile, Romeo Olteanu, fost consilier local în legislatura trecută şi administratorul firmei “Iaşi 21”, societate înfiinţată de Primărie pentru gestionarea unor spaţii comerciale al căror profit este direcţionat către clubul de fotbal Politehnica Iaşi. In paralel, Gheorghe Nîchita, şeful fililalei locale a PSD, infimă orice amestec în hotârârea BEOM de a-i exclude pe Dumitru Anchidin, Bogdan Abălaşi, liderul TSD, şi Vasile Şalaru. “îmi pare rău, dar nu i-am dat eu afară. Nu eu am luat hotărârea, ci Biroul Executiv al Organizaţiei. Este până la urma urmei decizia organizaţiei de bază şi nu este nevoie de intervenţia nici unei Comisii de Arbitraj”, a declarat Gheorghe Nichita. Urmează ca în cursul acestei seri BEOM să se reunească pentru a reanaliza această hotărâre şi eventualele numiri pe posturile ce vor rămâne vacante. (N.R) Industrii importate la Iaşi Cosmin Coman, directorul de comunicare al Primăriei Municipiului Iaşi, a fost prezent, în perioada 22-28 octombrie 2006, la Cardiff, în Ţara Galilor, acolo unde a participat, împreună cu reprezentanţii British Council Iaşi, la un seminar de identificare a industriilor creatoare în contextul dezvoltării economice a zonelor urbane. La seminarul de la Cardiff, care se află deja la a 3-a ediţie, au participat 27 de persoane din 25 de ţări, atât din Europa cât şi din America Latină. “Participanţii au provenit din ţări de la Indonezia până în Estonia. Din România am participat numai eu. Am fost ales de către British Council deoarece Primăria Iaşi a derulat proiecte comune cu această instituţie. La Cardiff am prezentat un ghid al industriilor creatoare cu specific regional în care s-au regăsit firme de design, producţie audio-video, arhitectură, teatru, muzică, artişti, scriitori. Acest domeniu aflat încă în stadiul de pionierat nu este încă bine definit, situându-se undeva între industria clasică şi cea inovatoare, de creaţie”, a declarat Cosmin Coman. Peste scopul seminarului, care urmărea găsirea unor soluţii creative pentru dezvoltarea durabilă a comunităţilor urbane, sa sesizat o diferenţă între industriile creative, situată la nivel de mentalitate, deoarece fiecare regiune este axată pe propriile valori creative, pe specifice diverse. (N.P.) Oameni păcăliţi de un fals electrician Mai mulţi săteni din satul Hadâmbu, comuna Mogoşeşti, s-au trezit că sunt debranşaţi de la reţeaua de curent electric şi chemaţi la anchetă pentru că au furat curent. Revoltaţi, oamenii au venit cu facturi şi chitanţe prin care dovedeau că au plătit milioane de lei bune pentru racordarea la reţea. Numai că, în urma cercetărilor intreprinse de poliţişti, s-a dovedit a fi vorba de o înşelătorie. în perioada februarie - aprilie 2004, Mihail Silviu Loghin, de 37 de ani, s-a recomandat a fi electrician şi a încasat de la 7 familii sume cuprinse între 8 şi 12 milioane lei vechi pentru conectarea la reţea. Bărbatul este recidivist, fiind condamnat anterior la o pedeapsă de 2 ani de închisoare, după care a fost eliberat condiţionat.El a fost trimis în judecată de procurori sub acuzaţiile de înşelăciune, exercitarea fără drept a unei profesii şi executarea de instalaţii electrice clandestine. Fănica DUMITRAŞCU Intersecţiile Podu Roş si 9 9 9 Elena Doamna, la final După ce angajaţii RATP au reuşit, la finalul săptămânii trecute, să finalizeze lucrările in sensul giratoriu din Podu Roş, în cursul zilei de ieri au terminat lucrările de asfaltare şi angajaţii Citadin, sensul giratoriu fiind redat traficului în totalitate în cursul acestei zile. Cele două regii au efectuat lucrări de scoatere a căii de rulare a fostului tronson Podu Roș-CUG, care era dezafectat de ani buni. Necesitatea scoaterii liniilor de tramvai se impunea deoarece sensul giratoriu din Podu Roș, nod important al traficului ieşean, îngreuna circulaţia automobilelor în zonă. în paralel, lucrările din zona Elena Doamna se vor extinde numai pe o perioadă de trei zile, reuşindu-se astfel finalizarea lucrărilor înainte de termen, şi anume 15 noiembrie, “în această noapte se va trece la turnarea betonului în intersecţia de la Elena Doamna, iar dacă vremea va fi bună, mâine şi poimâine se va trece la asfaltare”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei Iaşi. (N.P.) Notificări pentru persoanele autorizate Nu toate persoanele care realizează venituri îşi dau seama că o parte din ele trebuie returnată statului. Este cazul persoanelor fizice autorizate, categorie din care fac parte notarii, avocaţii, traducătorii şi orice alte persoane care realizează venituri fără a fi angajate. O parte din acestea refuză să plătească asigurările sociale de sănătate, chiar dacă legea le obligă să facă acest lucru. “în cursul acestei luni am trimis notificări către 24 de persoane autorizate care au datorii la noi. Din păcate, doar trei au răspuns sesizării noastre, plătindu-ne, în total, 9364 RON. Toată lumea ar trebui să înţeleagă că asigurările sociale de sănătate sunt obligatorii. Noi, ca medici şi cadre didactice, plătim această contribuţie atât din salariul de medic, cât şi din salariul de cadru didactic al UMF. Aşa e legea şi o respectăm”, a precizat dr. Iulian Şerban, care mai cotizează la fondul asigurărilor şi din salariul de directorpreşedinte al CJAS Iaşi. (S.C.) FLACARA IASULUI DIRECTOR: RARES NEAMTU COLECTIVUL REDACTIONAL ’I Departamentul Senior Editor: Daniel SANDRU Marketing, Publicitate: Redactor-sef adj. Dan POSTOLEA 1 flacaraiasi@2tippmobili.ro Secretar General de Economie. . . ____________ Redactie: Dorinita POIA Patrmare:Tiberiu Pintilie Leonard RELEA Anchete şi investigaţii: Constantin Chifan Editorialişti: Dan TOMA___________________________ Sorin BOCANCEA Cultură. Relaţii CU publicul: Liviu ANTONESEI Călin CIOBOTARI Luiza ACSINTE Cătălin MIHULEAC Infracţional: Tel.: 0232/243161 Dorin SPINEANU Florentina CÂRNECI 0788/244855 Cristian SANDACHE Fănica DUMITRAȘCU Email: Administrație: Sport: flacara_iasi@yahoo.com Nelu PĂUNESCU George MIREA redactie@flacaraiasi.ro Mircea URSU fotoreporter: stiri@flacaraiasi.ro U Gabi SURUBARU __________________________ Sanatate. rnBhnnaturi' '/—x Materialele marcate cu acest Sorina CIOBANU Cristi POPA QlTS — învăţământ: “ ^ tvt x* y TZ 7 Alice sava Şos. Naţionala nr. 43, parter Textele publicate de editorialişti nu reprezintă punctul de vedere al redacţiei cotidianului Flacăra Iașului, ci sunt opinii personale ale autorilor. LOCAL In onoarea maestrului Dan Hatmanu Aleşii locali şi judeţeni s-au reunit ieri, în Sala mare a Palatului Roznovanu, în cadrul unei şedinţe festive comune a Consiliului Judeţean şi a Consiliului Local Municipal, pentru a-l onora, cu ocazia împlinirii a opt decenii de viaţă, pe unul dintre cei mai cunoscuţi pictori ieșeni, maestrul Dan Hatmanu (foto). Manifestarea a reprezentat concretizarea unui proiect avansat în cursul lunii iulie de către liderul grupului social-democrat din CJ, Adrian Iurcan, care a reuşit să îşi convingă colegii să aprobe organizarea unei manifestări festive închinate aniversării celui mai cunoscut pictor ieșean, în urma propunerii lui Iurcan, executivul administraţiei judeţene a decis organizarea unei şedinţe extraordinare a CJ, la care să fie invitaţi, pentru a-l omagia pe Hatmannu, oficialităţi locale, oameni de cultură şi reprezentanţi ai centrelor culturale din Iaşi. “Maestrul Dan Hatmanu nu este o simplă personalitate, este un om de o mare şi profundă semnificaţie, pe care noi, ieşenii, trebuie să îl sărăbătorim cu multă dragoste. Un mare om, un mare suflet al Iaşului, care, de-a lungul carierei sale în ţară şi în străinătate, a reprezentat sufletul ieşenilor, sufletul moldovenilor, sufletul românilor”, a spus preşedintele CJ, Lucian Flaişer. Luările de cuvânt l-au elogiat şi în continuare pe marele artist, criticul de artă Gheorghe Macarie vorbind pe larg despre “artistul care s-a identificat cu destinul oraşului de aproape 60 de ani’’ şi despre “artistul Iaşului, artistul României, dar şi artistul Europei”. “Am donat Palatului Roznovanu peste 16 portrete ale primarilor, Palatului Mitropolitan picturi ale înaintaşilor Mitropolitului Daniel. Am făcut donaţii către instituţii ieşene, către muzeele Teatrului, Sadoveanu, Pogor sau Muzeul de Artă. în viitor mă gândesc să fac o donaţie şi Iaşului, sub forma unei galerii de artă permanente”, şi-a manifestat intenţia maestrul Dan Hatmanu, în cadrul ceremoniei, maestrului i-a fost acordată din partea CJ o diplomă de excelenţă pentru întreaga activitate, titlul de cetăţean de onoare şi de ambasador onorific al Iaşului. De asemenea, reprezentanţii CJ l- au recompensat cu o bursă anuală, numită Bursa de Excelenţă Dan Hatmanu, în valoare de 200 euro, pe cel mai bun student de anul I al Universităţii de Arte din Iaşi. (N.P., D.P.) La serviciu, dar fără drept de semnătură • după ce prefectul Nicuşor Păduraru a emis ieri ordinul de supendare din funcţie a vicepreşedintelui CJ Lucian Profir, acesta a primit un răgaz de o lună pentru a-şi rezolva situaţia Vine la serviciu, şi-a păstrat biroul, dar nu are drept de semnătură, în această situaţie se află vicepreşedintele Consiliului Judeţean Lucian Profir, după ce, luni, prefectul Nicuşor Păduraru a emis ordinul de supendare din funcţie a acestuia, întrucât s-ar afla în situaţie de incompatibilitate. Deşi s-au declarat şocaţi de decizia prefectului, colegii şi colaboratorii apropiaţi ai lui Lucian Profir şi-au arătat ieri încrederea în nevinovăţia acestuia şi speranţa că, în cel mai scurt timp, prefectul îşi va retrage ordinul, iar vicepreşedintele CJ îşi va reintra în pâine. “Am aflat încă de luni, dar cred că este o greşeală. Am înţeles că ordinul prefectului vă fi atacat în contencios administrativ şi sper că problema va fi rezolvată cât mai repede. în această dimineaţă (ieri - n.r.) am primit o dispoziţie de la domnul preşedinte că, până la lămurirea situaţiei, va trebui să preiau şi atribuţiile domnului Profir. Era greu şi în doi, darmite de unul singur”, a spus ieri celălalt vicepreşedinte al CJ, Iovu Brezuleanu. La rândul său, secretarul CJ, Ion Serbina, se arată încrezător că vicepreşedintele va reveni în funcţie. “Domnul Profir este suspendat din funcţie timp de 30 de zile, perioadă în care credem că situaţia se va lămuri, în acest timp, dumnealui nu are drept de semnătură, însă va fi remunerat, iar postul este blocat. Dumnealui va ataca ordinul prefectului în contencios administrativ şi cred că deţine toate argumentele pentru a câştiga”, a opinat şi Serbina. Cel mai optimist s-a arătat preşedintele CJ, Lucian Flaişer. “Din câte ştiu, când cazul a fost analizat în urmă cu câteva luni de fostul prefect, Radu Prisăcaru. Ministerul Administraţiei şi Internelor a susţinut că domnul Profir nu se află în situaţie de incompatibilitate. Dacă Prefectura va câştiga, însă, atunci noi, plenul CJ, putem să-l realegem în funcţia de vicepreşedinte pe domnul Profir sau pe oricine altcineva”, a susţinut Flaişer. Pe de altă parte, Lucian Profir s-a arătat mai curând resemnat şi dispus să se lase la mâna bunei-credinţe a prefectului. “Problema aşa-zisei incompatibilităţi mi se pare mai curând o glumă, îmi pare rău că domnul prefect s-a grăbit şi că nu a aşteptat toate documentele privind situaţia mea de la CJ. Oricum, în urma analizării datelor, sper că domnul prefect va înţelege situaţia şi va decide să îşi retragă ordinul”, a afirmat Lucian Profir. De cealaltă parte, reprezentanţii Prefecturii nu par deloc dispuşi să îşi revizuiască atitudinea cu privire la “cazul Profir”. “Ordinul prefectului este strict fundamentat pe legile în vigoare, în ceea ce priveşte adresa MAI care l-ar disculpa pe domnul Lucian Profir, aceasta există, însă susţine tocmai demersul Prefecturii”, a declarat ieri purtătorul de cuvânt al Prefecturii, Sebastian Buraga. Reamintim că, deşi chiar şi prefectul Nicuşor Păduraru a declarat că ştie că vicepreşedintele conservator al CJ nu mai are nicio legătură cu această firmă, acesta a invocat baza de date a Oficiului Registrul Comerţului, care ar “demonstra” că Lucian Profir este asociat şi administrator la firma SC Alrom Construct SRL. De cealaltă parte, Lucian Profir a declarat şi a demonstrat printr-o serie de documente că, de la numirea în funcţia de vicepreşedinte al CJ, nu a mai avut nici o legătură cufirma respectivă. Dan POSTOLEA Str. v O) §)n#BILA M. 34, Isti - România, Tdl 48 232 24.81.85,24.81.62,23.22.17, Fac 40 232 23.23.89 e-mail: office9moMomobila.ro, slatt9moMomobila.ro. www.moMomobila.ro în perioada 1-30 octombrie, Moldomobila lansează noua colecţie FIRENZE, dormitor şi cameră de zi. Stil clasic, design italian, lemn masiv de tei şi nuc. Cu 15% mai ieftin! Transportul şi montajul sunt gratuite. Program expoziţie: luni-sâmbătă: 9.00-19.00 duminică: 10.00-14.00 Pastele Giani sunt fabricate după reţetele de casa tradiţionale, respectând întocmai originalul. De aceea sunt atât la fiicf jtfiCA ____ Sos. lași - Tomești, Nr. 12, Tel: 0232/233579 A JÉ