Flacăra Iaşului, martie 2008 (Anul 9, nr. 2249-2272)

2008-03-01 / nr. 2249

2 SÂMBĂTĂ 1 Martie 2008 Instanţa i-a dat dreptate Lucian Profir, din nou vicepreşedinte CJ • începând de luni, Lucian Profir îşi va relua atribuţiile de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Iaşi Lucian Profir a câştigat procesul intentat de către Prefectura Iaşi privind suspendarea sa din funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, începând de luni, acesta îşi va relua atribuţiile anterioare în fruntea CJ. “Mi s-a făcut o nedreptate, iar instanţa a confirmat acest lucru. încă nu am un act care să ateste decizia dată, dar am primit telefoane din trei surse diferite. De doi ani am probleme. Am avut două procese, unul de suspendare din funcţie şi unul de anulare a ordinului dat de fostul prefect, dar dosarele s-au conexat”, a declarat Lucian Profir. Acesta a fost suspendat din funcţia de vicepreşedinte al CJ pe motiv de incompatibilitate, printr-un ordin emis în toamna anului 2006 de prefectul de atunci, Nicuşor Păduraru. La acea vreme, Profir figura în Oficiul Registrului Comerţului ca asociat şi administrator al SC Alrom Construct SRL, calitate incompatibilă cu funcţia pe care o ocupa. Vicepreşedintele CJ s-a apărat spunând că s-a retras în mod oficial din firma respectivă încă de la începutul anului 2004 şi că societatea se află oricum în lichidare, îşi va primi banii înapoi Secretarul judeţului, Ion Serbina, a anunţat că Lucian Profir va fi salarizat pentru perioada în care a lipsit din funcţie. El nu a exclus nici o posibilă recuperare a banilor printr-un proces intentat Prefecturii. “Domnul Profir mi-a dat telefon şi m-a anunţat că a câştigat procesul. El va veni cu un certificat de la instanţă şi apoi va fi repus în funcţie. Dacă se va opera recurs, atunci e rea voinţă. Oricum, cineva va trebui să plătească. Noi îi vom da salariile din septembrie şi până acum, dar nu contribuabilul român trebuie să plătească, ci altcineva. Mai mult ca sigur, CJ va porni o acţiune împotriva Instituţiei Prefectului pentru a-şi recupera banii. Cred că acţiunea Prefecturii se va întoarce împotriva persoanei fizice care a semnat ordinul (Nicuşor Păduraru - n.r.)”, a declarat Ion Serbina, secretarul. Marius PÂRCIU De 1 Martie Iovu Brezuleanu, pupat de 120 de ori Pentru că 1 Martie cade într-o sâmbătă, zi nelucrătoare la Consiliul Judeţean (CJ) Iaşi, şefii instituţiei au decis săşi felicite ieri cele 120 de colege. Cel desemnat să împartă mărţişoare şi flori a fost chiar vicepreşedintele Iovu Brezuleanu. “Am dat câte o floare şi un mărţişor fiecărei femei din CJ. Mărţişoarele sunt tradiţionale româneşti, fiind realizate la centrul nostru de creaţie”, a relatat Iovu Brezuleanu. De 8 Martie, toate femeile din CJ vor primi pe lângă salariu şi o primă de 150 de lei, bani proveniţi din fondul de premiere al instituţiei. “Astăzi (ieri - n.r.), domnul Brezuleanu a dat flori şi mărţişoare la toate femeile din CJ. Cred că femeilor care se comportă ca nişte doamne ar trebui să le dăm zilnic flori”, a completat Ion Serbina, secretarul judeţului Iaşi. încă nu se ştie dacă cele 41 de femei angajate la Prefectură vor primi câte o primă pentru Ziua Femeii. “Săptămâna viitoare vom afla. Nu cred că s-a luat încă vreo decizie în acest sens. Oricum, anul trecut nu s-a dat nimic”, a precizat Diana Trenchea, purtătorul de cuvânt al Prefecturii. Marius PÂRCIU La Iaşi Tratament nou pentru cancerul de prostată Reprezentanţii Spitalului “C.I. Parhon” intenţionează să aducă la Iaşi o nouă metodă de tratament al cancerului de prostată. Este vorba despre un aparat de brahiterapie, construit şi calibrat special pentru intervenţii de acest tip. “Ar fi vorba despre o metodă unică în Moldova, care ar ajuta extrem de mulţi bolnavi. Noi am început demersurile necesare pentru înfiinţarea unui laborator de brahiterapie în cadrul Clinicii de Urologie şi sperăm că ne vom bucura de tot sprijinul autorităţilor în această privinţă”, a precizat dr. Costică Novac, şeful Clinicii de Urologie din cadrul Spitalului “C.I. Parhon” Iaşi. (S.C.) Un director din Primărie în Cosmin Coman, şeful Direcţiei de Programe şi Servicii pentm Comunitate a Primăriei Iaşi, a participat timp de o săptămână la un seminar pe teme de dezvoltare regională desfăşurat la Bruxelles. Seminarul a fost organizat sub patronajul comisarului european pe probleme de dezvoltare regională. “Din delegaţia română au făcut parte 18 persoane, în frunte cu ministrul László Borbély. In urma discuţiilor purtate în cadrul acestui seminar am ajuns la concluzia că fără reţele în Uniunea Europeană nu ai nicio şansă să te dezvolţi, pentm că majoritatea proiectelor europene sunt pe teme regionale între ţări învecinate”, a relatat Cosmin Coman. (N.P.) oraşul european” Cosmin Coman la Bruxelles Comisia de Urbanism a fost asaltată de solicitări Construcţii noi în centrul Iaşului • Conform avizelor date ieri de Comisia de Urbanism a municipalităţii, în municipiul Iaşi se vor construi un hotel, un cămin studenţesc de 14 etaje şi un ansamblu de locuinţe şi birouri cu un regim de înălţime de 20 de etaje Preferinţa pentru construcţii cât mai înalte pe suprafeţe cât mai mici se regăseşte din ce în ce mai mult în solicitările analizate de către Comisia de Urbanism a Consiliului Local al Municipiului Iaşi. Mare parte din cele 46 de solicitări ajunse în atenţia comisiei în şedinţa de ieri au vizat imobile cu un regim de înălţime de la 3 etaje şi până la 20 de etaje. Cele mai multe din aceste solicitări au fost respinse, până la modificarea temei urbanistice şi a regimului de înălţime. Printre acestea s-a numărat o solicitare venită din partea Nord Est Pharma SRL, privind construirea unui hotel de 3 stele pe str. Cuza Vodă nr. 44, cu un regim de înălţime de 18 metri (4 etaje şi mansardă), raportat la o suprafaţă desfăşurată de 275 metri pătraţi. “în acest caz am dispus reducerea înălţimii cu un etaj şi rezolvarea problemei parcărilor. O altă solicitare, care viza un regim de înălţime de 15 etaje, a fost primită din partea New Building SRL Iaşi. Administratorul acestei societăţi doreşte să construiască pe strada Codrescu nr. 6 un imobil cu funcţii mixte. Am dispus refacerea PUZ-ului cu reducerea înălţimii”, a declarat Ana Maria Târziu, şefa Serviciului de Urbanism din cadrul Primăriei Iaşi. Solicitarea cu cel mai mare regim de înălţime a venit din partea Constrict Business SRL, care doreşte să construiască pe Calea Chişinăului un ansamblu de locuinţe, birouri şi spaţii comerciale, cu un regim de înălţime de 20 de etaje. Cămin studenţesc de 14 etaje Printre solicitările mai “norocoase”, care au trecut fără obiecţii din partea membrilor comisiei, s-a numărat una care viza construirea unui ansamblu de locuinţe, complex studenţesc şi comercial, în Fundac Aurel Vlaicu. Potrivit planului urbanistic, această clădire ar urma să aibă 14 etaje, fiind prevăzută, la parter şi primul etaj, cu spaţii comerciale, iar la etajele superioare cu spaţii de cazare pentru studenţi. O solicitare identică, venită din partea lui Giani Canschi şi care a trecut fără probleme, priveşte construirea unui imobil de 7 etaje pe strada Ciurchi nr. 72. “Am mai avut o solicitare interesantă din partea Flux, privind eliberarea unui certificat de urbanism pentru modernizarea pieţei Tătăraşi Sud, prin construirea de parcări la parter, piaţa agroalimentară la subsol şi birouri pe cele 8 nivele superioare. Am decis că o astfel de investiţie trebuie făcută printr-o asociere cu Consiliul Local, deoarece este vorba despre un obiectiv public, iar obiectul concesiunii se referă la o suprafaţă de 4.600 de metri pătraţi”, a mai precizat Ana Maria Tărziu. Nelu PĂUNESCU Editat de S.C. LEADER PRESS S.R.L Administrator: Lucia NIŢĂ COLECTIVUL REDACȚIONAL I Departamentul Redactor-șef: Dan POSTOLEA Marketing, Publicitate: Redactor-șef adjunct: Dom MOCANU Dan GRĂDINARU Redactor-șef adjunct: Loredana POPOVICI 0788/683155 SGRi ' Leonard RF.LEA Economic: Dana CHIRI I flacaraiasi@zappmobile.ro Editorialişti: Andrei DÎSCĂ Paginare: Mark BUCUCI Alina AGAVRILOAIE Tiberiu PINTILIE Daniel ŞANDRU Anchete şi investigaţii: Constantin CHIFAN Sorin BOCANCEA Dan TOMA Relaţii cu publicul" Liviu ANTONESEI Cultură !! P . Dorin SPINEANU “"'""dr. CIOBOTARI Cristian SANDACHE Infracţional: tel.: 0Z7/741101 Administraţie: Ion MUŞET Florentina CÎRNECI 0788/244855 Nelu PĂUNESCU Tania Maria BOTEZATU Email: Marius PARCIU Sport: George MIREA flacara_iasi@yahoo.com Sănătate: Futmrpnortpr* /—XMaterialele marcate cu acest Sorina CIOBANU FGabi ŞURUBARU învăţământ: --------—-------—. .----------—-----------—-----------------cosmin turcu 1 Şos. Naţionala nr. 43, parter Flacăra Iaşului foloseşte serviciile MEDIAFAX Textele publicate de editorialişti nu reprezintă punctul de vedere al redacției cotidianului Flacăra Iașului, ci sunt opinii personale ale autorilor. LOCAL • •• în primul an de integrare europeană Semestrul uitat, bilanţ pozitiv • ISJ Iaşi a prezentat ieri concluziile activităţii din primul semestru al anului şcolar 2007-2008 • acesta a fost primul semestru în care s-au implementat tezele cu subiect unic • se observă o creştere a siguranţei în şcoli • cele 80 de milioane de lei de la Ministerul Educaţiei au fost investite în refacerea şi dotarea infrastructurii învăţământului preuniversitar ieşean Sala de festivităţi a Colegiului de Arte “Octav Băncilă” a fost ieri gazda şedinţei de analiză semestrială a învăţământului preuniversitar ieșean, organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Iaşi, întâlnirea a fost moderată de inspectorul general Camelia Gavrilă. An de schimbări în sistemul de examene Numărul de elevi rămaşi înscrişi la sfârşitul semestrului I din anul şcolar 2007-2008 a scăzut cu 2011 faţă de sfârşitul semestrul I al anului şcolar precedent. Se observă şi o scădere a numărului de elevi promovaţi la sfârşitul semestrului I al anului şcolar în curs, care este mai mic cu 0,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului şcolar precedent. Se constată o creştere substanţială a numărului de elevi cu situaţia neîncheiată, de la 3.325 la finele semestrului I din anul trecut la 3.605 în prezent. A crescut numărul elevilor cu note scăzute la purtare sub 7, de la 2.178 acum un an la 2.450 la finele semestrului I din acest an şcolar, o treime dintre aceştia fiind de la liceu, în semestrul trecut încheiat s-a desfăşurat ultima sesiune specială dedicată testelor naţionale, la care au participat toţi elevii care nu au promovat acest examen până vara trecută. Cu toate acestea, numai 33% dintre cei 1.291 de elevi prezenţi au reuşit să promoveze toate cele trei probe ale testelor naţionale, care din acest an şcolar au fost înlocuite cu tezele cu subiect unic. Sesiunea din luna decembrie a anului trecut s-a încheiat cu multe note de 5 luate la matematică şi mulţi de 10 luaţi la istorie şi geografie de elevii de clasa a VllI-a. A crescut gradul de siguranţă în şcoli în ceea ce priveşte monitorizarea siguranţei în spaţiul educaţional, la nivelul judeţului Iaşi s-a constatat că toate unităţile şcolare au respectat, în mare parte, termenele prevăzute pentru realizarea “Planului operaţional minimal de reducere a fenomenului violenţei şcolare”, în contrast, anumite unităţi şcolare, în special din mediul urban, sunt expuse unor factori de risc în ceea ce priveşte fenomenele antisociale, datorită zonelor adiacente, aşa cum este cazul grupurilor şcolare din zona Bularga sau zona Tătăraşi-Piaţa Chirilă, în cursul primului semestru din acest an şcolar s-au încheiat programele începute în cursul anului 2007 şi s-au realizat premisele derulării programelor pentm anul în curs. Astfel de proiecte au fost premiate cu certificate de calitate la nivel naţional şi european. Mai mulţi bani pentru investiţii Pentm dezvoltarea bazei materiale a unităţilor de învăţământ şi a unor unităţi conexe ale învăţământului preuniversitar, Ministerul Educaţiei a alocat în judeţul Iaşi 6.981.379 de lei, dintre care cele mai mari sume au fost repartizate de IŞJ Iaşi pentm dotarea laboratoarelor şi cabinetelor şcolare, dotarea bibliotecilor şcolare şi a bibliotecilor caselor Corpului Didactic, respectiv dotarea şcolilor cu aparate, echipamente, instalaţii şi materiale sportive. De asemenea, alte 3.385.000 de lei au fost alocate în vederea dotării a 819 săli de clasă din 107 unităţi de învăţământ preuniversitar cu mobilier, în 2007, judeţul Iaşi a primit, prin hotărâri succesive de Guvern, suma totală de 80.428.000 lei, bani destinaţi pentm efectuarea unor lucrări de investiţii, reabilitări, consolidări şi reparaţii capitale. Potrivit Legii Bugetului de Stat, elevii din ciclul gimnazial vor beneficia începând cu luna ianuarie a acestui an de programul “Cornul şi laptele”, ridicând la 63.000 numărul acestora în judeţul Iaşi. De asemenea, 8.452 de elevi primesc anul acesta bursa “Bani de liceu”, faţă de 6.687 în anul şcolar precedent. Nu în ultimul rând, decontul cheltuielilor de transport pentm elevii care nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu s-a ridicat la 321.704 lei. Tot în semestrl I, judeţul Iaşi a primit 26 de microbuze destinate transportului elevilor din mediul rural. Un prim semestru bun “Activitatea primului semestr a fost foarte densă, bogată în activităţi, cu un procent de promovabilitate acceptabil, luat global, 84% pe toate nivelele de învăţământ, cu valori ridicate în învăţământul primar şi valori mici mai ales la SAM. Aş mai remarca faptul că a crescut gradul de siguranţă al şcolilor ieşene, comparativ cu alţi ani sau alte judeţe. A sporit calitatea cadrelor didactice. Am analizat gradul de absorbţie al fondurilor, în proporţie de 92%, care ne plasează în primele cinci locuri la nivel naţional, motiv pentm care şi fondurile pe care le vom primi anul acesta vor fi mai semnificative”, a declarat ieri inspectorul general Camelia Gavrilă. Cosmin TURCU Camelia Gavrilă: “A crescut gradul de siguranţă al şcolilor ieşene, comparativ cu alţi ani sau alte judeţe!”