Flacăra Iaşului, aprilie 2008 (Anul 8, nr. 2273-2296)

2008-04-01 / nr. 2273

MARTI, 1 aprilie 2008 ORAŞUL PE VERTICALĂ Regulamentul repartitoarelor a fost finalizat Reprezentanţii Uzinei de Furnizare a Energiei Termice (UFET) din cadrul Centralei Electrice de Termoficare (CET) Iaşi, împreună cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari şi ai’ firmelor de repartitoare’, au finalizat regulamentul privind amplasarea, citirea şi regularizarea consumurilor în blocurile unde există repartitoare de costuri. Comisia întrunită săptămâna trecută la sediul CET Iaşi hotărâse, iniţial, ca 20 la sută din factura totală de energie termică de pe o scară să fie suportată la comun de toţi proprietarii. Propunearea a fost, însă, anulată până la urmă, regulamentul final urmând să prevadă ca pierderile înregistrate pe spaţiile comune să fie suportate în funcţie de suprafaţa locativă. "Regulamentul a fost trimis asociaţiilor de proprietari şi urmează ca în următoarele zile să fie postat pe site-urile CET şi Primăriei Iaşi. După aceasta se va iniţia un proiect de hotărâre care va fi propus în următoarea şedinţă de Consiliu Local. Bineînţeles că regulamentul poate suferi modificări, dacă va fi necesar şi vor exista nemulţumiri din partea celorlalte părţi implicate", a declarat Constantin Ciofu, directorul UFET din cadrul CET Iaşi. (LM.) Comisia municipală de Urbanism, criticată de consilierii judeţeni Consilierii judeţeni sunt nemulţumiţi de activitatea Comisiei municipale de Urbanism. "Vreau să felicit modul în care lucrează Comisia Judeţeană de Urbanism şi pe arhitectul şef al judeţului, domnul Mircea Grigorovs’chi. Acelaşi lucru nu se poate spune şi despre cei de la Comisia locală’ de urbanism. Nu ştiu ce fac cei din Primărie.’ Şi cei de la Inspectoratul de Stat în Construcţii s-au plâns de acest lucru. Nu este normal ca avizarea unui proiect să dureze între trei şi şase luni. Noi nu am avut nicio reclamaţie. Poate ar trebui să-i invităm la o şedinţă a Comisiei Judeţene de Urbanism", a declarat ieri consilierul judeţean Valerică Andronache, membru al Comisiei Judeţene de Urbanism. De cealaltă parte, Ionel Oancea, fostul arhitect şef al municipiului şi actualul şef al Comisiei municipale de Urbanism, susţine ca vina nu aparţine membrilor comisiei, ci angajaţilor Primăriei Iaşi. "Din punctul nostru de vedere, nu durează mult. Problema este cum se mişcă cei din Primărie. Durează mult până ajung la noi acele proiecte. Dacă este nevoie, noi ne întâlnim și de trei ori pe săptămână", a afirmat Ionel Oancea. (M.P.) Marius Spânu a atacat decizia de excludere din CJ Democrat-liberalul Marius Spânu a atacat în instanţă decizia colegilor săi din Consiliul Judeţean (CJ) care au votat excluderea sa din acest organism. "Am atacat hotărârea de CJ în contencios administrativ. Am termen pe 10 aprilie. Cred că am şanse să câştig, mă bazez şi pe antecedentele din alte judeţe. Am cerut judecarea în termen de urgenţă. Voi cere daune morale departamentului juridic al CJ, pentru că proiectul prin care am fost exclus nu trebuia pus pe ordinea de zi", a declarat ieri Marius Spânu. (M.P.) ------------www.flacarais.ro------------- FLACARA LAȘULUI 2 ! Gata cel târziu pe 31 decembrie 2009 Aleşii judeţeni au aprobat reabilitarea Goliei • "O investiţie de acest gen durează 18 luni de la data începerii lucrărilor, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2009. Urmează ca Ministerul Lucrărilor Publice să îşi dea avizul pentru a putea demara efectiv lucrările", a declarat ieri Lucian Flaişer, preşedintele CJ Iaşi n cadrul şedinţei de ieri a Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, aleşii judeţeni au votat şi proiectul de hotărâre privind aprobarea Acordului Tripartit privind licitarea, contractarea, finanţarea, monitorizarea tehnico-financiară şi evaluarea Proiectului "Reabilitarea şi Dezvoltarea Turistică a Ansamblului Monument Istoric Mănăstirea Golia Iaşi". "Proiectul a fost depus acum patru ani, a urmat apoi Ucuaţia. O investiţie de acest gen durează 18 luni de la data începerii lucrărilor, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2009. Urmează ca Ministerul Lucrărilor Publice să-şi dea avizul pentru a putea demara efectiv lucrările. Plata se va putea face până în 2011", a precizat Lucian Flaişer, preşedintele CJ Iaşi. Lucrările vor include consolidarea structurii bisericii, a turnului de intrare, a zidurilor de incintă şi a turnurilor de colţ, reabilitarea tâmplăriei la Casa Ion Creangă şi decolmatarea fântânii. De asemenea, vor fi reabilitate drumul de acces şi străzile alăturate şi se va dezvolta infrastructura turistică prin izolarea liniei de tramvai împotriva propagării vibraţiilor şi amenajarea parcărilor, trotuarelor şi a spaţiilor verzi pe strada Cuza Vodă. Proiect de 4,8 milioane de euro Pentru realizarea acestui proiect de reabilitare, Mitropolia Moldovei şi Bucovinei a cedat obiectivul BCJ, pentru ca mănăstirea să poată fi inclusă întrun proiect de finanţare europeană, în calitate de autoritate coordonatoare a finanţării şi, totodată, de beneficiar al proiectului, CJ Iaşi va reţine dreptul de proprietate asupra acestui ansamblu pe o perioadă de cinci ani de la terminarea lucrărilor de construcţie. Orice înstrăinare a acestui obiectiv care intervine în perioada menţionată anterior trebuie aprobată de Comisia Europeană. Valoarea proiectului este de 4,8 milioane euro, fără TVA, din care aproximativ 3,3 milioane euro reprezintă fonduri Phare, 1,1 milioane euro sunt fonduri naţionale, iar diferenţa reprezintă contribuţia proprie a CJ şi a Consiliului Local Iaşi. Marius PÂRCIU în cadrul unei întruniri organizate pentru instruirea primarilor din judeţul Iaşi în legătură cu organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale, prefectul Marius Bodea le-a solicitat acestora să se comporte ca primari în funcţie şi nu ca nişte candidaţi la această funcţie. Acesta a mai cerut să-i fie semnalată orice problemă care ar putea apărea până la campania electorală, dar şi în timpul acesteia, şi care ar putea influenţa rezultatele. "Am avut o întâlnire cu primarii din comunele şi oraşele II din judeţul Iaşi. Le-am prezentat activităţile realizate până acum privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale. Am discutat şi despre ce trebuie să facă de acum înainte. Le-am cerut să ia în serios comunicarea cu Instituţia Prefectului", a declarat ieri, prefectul Marius Bodea. Fără bannere şi băutură Conform legilor în vigoare, delimitarea secţiilor de votare şi comunicarea către prefect a acestei acţiuni, actualizarea listelor electorale permanente, stabilirea locurilor speciale de afişaj electoral, asigurarea sediilor birourilor electorale ale secţiilor de votare, dotarea şi amenajarea corespunzătoare a acestora sunt câteva dintre obligaţiile primarilor. "Sunt două mari probleme în perioada campaniei electorale. Nu vrem să se repete situaţia ca în ziua alegerilor să mai vedem bannere electorale. Trebuie să daţi hotărâri de Consiliu Local în care să stipulaţi că nu este permisă afişarea trainerelor cu 24 de ore înainte de startul alegerilor. Cei care le-au montat să fie obligaţi să le dea jos. O altă problemă ar fi promisiunile sau oferirea de bunuri, lucru care a devenit un obicei în mediul rural", a declarat comisar şef Liviu Zanfirescu, comandantul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Iaşi. Acesta a adăugat că este imperios necesar ca desfacerea de băuturi alcoolice să fie interzisă în apropierea secţiilor de votare. Marius PÂRCIU Mai sunt exact două luni Pregătiri intense pentru alegeri • prefectul Marius Bodea le-a cerut primarilor din judeţ să-i semnaleze orice problemă care ar putea apărea până la campania electorală, dar şi în timpul acesteia începând de astăzi, apartamentele racordate la sistemul centralizat de încălzire nu mai beneficiază de agent termic în timpul zilei. Șefii Centralei Electrice de Termoficare (CET) Iași au hotărât să reducă programul de furnizare a căldurii la 13 ore, în intervalul orar 19.00-8.00. Asta pentru că cererea de energie termică a scăzut foarte mult în ultimile zile, odată cu creşterea temperaturilor exterioară. Apa caldă va fi furnizată, însă, în regim nonstop. "Dacă şi când temperaturile vor coborî sub 10 grade Celsius, vom furniza energie termică pentru încălzire şi pe timpul zilei", a declarat Ovidiu Mihăiuc, purtătorul de cuvânt al CET Iaşi. Cei care doresc căldură în timpul zilei trebuie să facă o adresă către CET Iaşi prin care să ceară acest lucru. Rezerve "subţiri" de combustibil Ieri a fost ultima zi în care, conform contractului, GIR SA Bucureşti trebuia să furnizeze peste 50 de mii de tone de huilă energetică către CET Iași. Până acum, însă, în stocurile CET nu au ajuns decât 700 de tone, dar şi acest cărbune a fost respins de către reprezentanţii societăţii de termoficare întrucât era de proastă calitate. Directorul CET, Didi Melinte, susţine că firma bucureşteană a încărcat un alt lot de cărbune care trebuie să ajungă în ţară până la mijlocul lunii aprilie. Dacă nici acesta nu va îndeplini normele impuse de CET, contractul va fi reziliat, iar garanţia de participare în valoare de jumătate de milion de dolari va fi reţinută de societate. "în ultimele discuţii cu ei mi-au spus că au încărcat câteva vagoane pe data de 22 martie, care urmează să sosească în jur de 10 aprilie. Analizele pentru cele 700 de tone aduse de ei au ieşit proaste, aşa că le-am solicitat să schimbe mina de aprovizionare. Dacă şi ăsta pe care-l aduc acum va fi de proastă calitate, reziliem contractul", a declarat Didi Melinte, directorul CET Iaşi. Societatea ieșeană de termoficare a contractat în luna decembrie a anului trecut 50 de mii de tone de huilă de la GIR SA la preţul de 99,5 dolari pe tonă. Cumi cărbunele nu a mai ajuns la Iaşi, grupul energetic de la CET II a fost închis, în prezent funcţionând doar CET I, care consumă gaz şi păcură. • » Odată cu creşterea temperaturilor CET nu mai da căldura în timpul zilei • începând de astăzi, CET Iaşi nu mai furnizează agent termic decât pe timpul nopţii • măsura a fost luată ca urmare a creşterii temperaturilor exterioare şi a lipsei de cerere din partea populaţiei • apa caldă va fi furnizată, însă, non-stop Ion MUSET