Flacăra Iaşului, martie 2009 (Anul 9, nr. 2545-2566)

2009-03-02 / nr. 2545

LUNI, 2 martie 2009 PE SCURT Oficiul Prefectural Paşcani a rămas fără şef Oficiul Prefectural Paşcani a rămas fără conducător. Pe 1 martie a expirat mandatul de director al Oficiului Prefectural Paşcani al liberalului Valerian Vârgă. Acesta a fost detaşat la Oficiul Prefectural în urmă cu aproape şase luni, de la Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ALOFM) Paşcani, pentru a asigura interimatul la acestă instituţie. "Nu se pune problema să mai rămân la conducerea instituţiei. La începutul lunii martie îmi expiră contractul de detaşare la Oficiul Prefectural şi revin la postul deţinut anterior", a precizat Valerian Vârgă. Conform înţelegerii dintre filialele locale ale PSD şi PD-L, postul de director al Oficiului Prefectural revine social-democraţilor, iar cel al „ ALOFM democrat-liberalilor "în cărţi" pentru Oficiul Prefectural este consilierul local Gică Zanet, dar se pare că postul este râvnit şi de fostul deputat Pavel Târpescu. Oficiul a fost înfiinţat în 2004, unul dintre "fondatori" fiind Pavel Târpescu. Primăria va finanţa 3 spectacole la Ateneul Tătăraşi (C.M.) Comisia de Cultură a Consiliului Local Municipal Iaşi a promis finanţare pentru montarea a 3 spectacole la Ateneul Tătăraşi. Acestea vor fi jucate pe scena Ateneului în lunile martie, aprilie şi mai. Este vorba de spectacolul"Holstomer. Istoria unui cal", regizat de Ion Sapdaru, "Unde sunt zăpezile de altădată", în regia Mihaelei Werner, și "Metamorfozele lui Pulcinella", a lui Octavian Jighergiu. Suma necesară pentru realizarea acestora se ridică la 35 mii lei. "Propunerile au fost analizate de către membrii comisiei, urmând ca finanțarea să fie inclusă în proiectul de buget pe 2009" a declarat Mihai Pricop, şeful Biroului de Cultură, Sport, Culte şi ONG-uri al Primăriei Iaşi. (I.M.) Foştii primari ai Iaşului, comemoraţi de un fost deputat FSN Membrii Comisiei de Cultură a Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi au aprobat acordarea a 1.500 lei profesorului Ioan Larco, preşedintele Fundaţiei "D. I. Mangeron", pentru organizarea celui de-al V-lea Simpozion Internaţional "D. I. Mangeron - Anastasie Baişotă - Nicolae Oiţă" (22- 25 iunie), 10.000 lei conducerii revistei "Convorbiri Literare", pentru organizarea celei de-a Xvn-a ediţii a Zilelor Revistei (23-25 aprilie), şi 1.000 lei profesorului Dumitru Rădăuceanu, fost deputat FSN în legislatura 1990-1992, pentru organizarea comemorării foştilor primari ai municipiului Iaşi, Ioan Manciuc şi Eugen Nechifor. (M.P.) Agenţii comunitari vor învăţa să prindă consumatorii de droguri 25 de sectorişti din cadrul Poliţiei Comunitare Iaşi vor fi instruiţi pentru a depista şi consilia persoanele consumatoare de droguri şi alcool. Cursurile vor fi oferite de către Fundaţia Solidaritate şi Speranţă, care a încheiat un parteneriat cu instituţia. Protocolul a fost semnat după ce reprezentanţii Poliţiei Comunitare au trimis adrese către 9 ONG-uri ieşene, prin care solicitau sprijin pentru reabilitarea persoanelor defavorizate. "S-a reuşit doar semnarea parteneriatului cu Fundaţia Solidaritate şi Speranţă pentru instruirea celor 25 de angajaţi. Dacă rezultatele vor fi bune, vom trimite şi alţi agenţi la astfel de cursuri", a declarat Nicoleta Deciu, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Comunitare Iaşi. » (I.M.) ----------www.flycarais.ro FLACARA LAȘULUI 2 L "De fiecare dată când am susţinut un candidat la şefia partidului, acesta a ieşit" Liberalii ieşeni îl susţin pe Crin Antonescu la şefia PNL ! • liberalii ieşenii vor susţine candidatura lui Crin Antonescu la preşedinţia PNL • "De fiecare dată când am susţinut un candidat la şefia partidului, acesta a ieşit. Sper să se întâmple şi acum", a declarat deputatul Relu Fenechiu, preşedintele PNL Iaşi , acesta a mai anunţat că, la Congresul PNL din această lună, va candida pentru o funcţie de vicepreşedinte sau chiar pentru cea de prim-vicepreşedinte, dacă aceasta va fi înfiinţată iberalii ieşenii vor susţine candidatura lui Crin Antonescu la preşedinţia PNL, decizia fiind luată sâmbătă, în cadrul şedinţei Delegaţiei Permanente la PDL Iaşi. Antonescu va candida împotriva actualului şef al PNL, fostul premier Călin Popescu Tăriceanu. "Delegaţii PNL Iaşi la Congres, 40 la număr, îl vor susţine pe Crin Antonescu la preşedinţia partidului. Atunci când ai im lider puternic, trendul poate fi ascendent, dinspre Bucureşti spre teritoriu. Nu vrem să facem o bisericuţă care să elimine o altă bisericuţă. Vrem să alegem o conducere care să ne ajute să muncim mai puţin. De fiecare dată când am susţinut un candidat la şefia partidului, acesta a ieşit. Sper să se întâmple şi acum", a declarat deputatul Relu Fenechiu, preşedintele PNL Iaşi. Acesta a adăugat că, dacă PNL va fi condus de Călin Popescu Tăriceanu, partidului i-ar fi greu să depăşească pragul de 20-25%, însă cu un alt lider poate creşte mai mult. "Obiectivul nostru este să jucăm rolul de unic partid de opoziţie, unic partid de dreapta. Vrem să fim o alternativă la actuala putere, vrem să oferim o alternativă la modelul politic românesc. PNL trebuie să devină un partid de 30% şi chiar peste, care să revină la guvernare ca factor determinant. Trebuie să recâştigăm electoratul marilor oraşe, unde am pierdut votanţi. Trebuie să îi readucem la vot pe românii care au întors spatele clasei politice", a afirmat Fenechiu. Fenechiu vrea să fie numărul doi în partid Relu Fenechiu a anunţat că va candida la congres pentru o funcţie de vicepreşedinte al PNL sau chiar pentru cea de prim-vicepreşedinte, dacă aceasta va fi înfiinţată. "Susţin candidatura lui Relu ’Fenechiu’ pentru postul de vicepreşedinte sau pentru altă funcţie de conducere. O susţin din doua motive. Primul, fiindcă a crescut foarte mult în ultimii 4 ani, a crescut din mai multe puncte de vedere, iar al doilea, pentru că a avut verticalitatea propriilor acţiuni. Nu sunt apropiat cu Fenechiu, dovadă că la alte congrese nu am fost în aceeaşi tabără. Totuşi, PNL are nevoie de oameni ca Fenechiu, care a dovedit ca lider local capacitatea să câştige poziţii importante într-o zona deloc uşoară", a susţinut Crin Antonescu. Preşedintele PNL, Călin Popescu Tăriceanu, a anunţat recent că liberalii se vor reuni în congres, pe 20 şi 21 martie, la Palatul Parlamentului. Până acum şi-au anunţat intenţia de a candida pentru funcţia de preşedinte al PNL Călin Popescu Tăriceanu, Crin Antonescu şi Ludovic Orban. Marius PÂRCIU PD-L şi PNL şi-au desemnat candidaţii ieşeni la Parlamentul European • Biroul Permanent Judeţean al PD-L Iaşi a decis susţinerea candidaturii senatorului Dumitru Oprea pentru alegerile europarlamentare • "Putem avea o şansă reală numai dacă prezentăm un candidat care să-şi susţină cauza cu aceleaşi atribute, adică experienţa în Parlamentul European", a declarat liderul PD-L Iaşi, Dan Cârlan . Paul Emen, directorul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Iaşi, şi consilierul local Cătălin Turliuc sunt candidaţii PNL Iaşi la europarlamentare Biroul Permanent Judeţean (BPJ) al PD-L Iaşi a decis sâmbătă susţinerea candidaturii senatorului Dumitru Oprea la alegerile europarlamentare. Locul care va fi ocupat de Oprea pe lista PD-L va fi stabilit, însă, de conducerea centrală a partidului. "Am stabilit un singur candidat, pentru că suntem într-o competiţie extrem de puternică în cadrul PD-L la nivel naţional. PD-L are 17 europarlamentari, care au dreptul să aspire la continuitate, iar numărul total al mandatelor scade de la 35 la 33. Putem avea o şansă reală numai dacă prezentăm un candidat care să-şi susţină cauza cu aceleaşi atribute, adică experienţa în Parlamentul European", a declarat liderul PD-L Iaşi, Dan Cârlan. Dumitru Oprea a fost ales europarlamentar la alegerile din 2007 pe lista fostului PLD, iar după fuziunea cu PD, a candidat pentru un mandat de senator, câştigând un colegiu în municipiul Iaşi. Cârlan a mai spus că a vorbit cu Emil Boc şi Vasile Blaga, preşedintele şi, respectiv, secretarul general al PD-L, despre acest lucru, iar aceştia nu au avut nimic de obiectat. "Nimeni nu dă răspunsuri la astfel de cereri, înainte ca lucrurile să se decidă la vârful partidului", a afirmat Cârlan. Theodor Stolojan și Elena Băsescu, colegii de listă ai lui Oprea Theodor Stolojan, fostul premier al României, va deschide lista PD-L la alegerile pentru Parlamentul European, pe care se vor regăsi fosta sa consilieră, Andreea Vass, consilierul prezidenţial Cristian Preda şi Elena Băsescu, secretarul general al Organizaţiei de Tineret a PD-L. La europarlamentare vor mai candida actualii europarlamentari PD-L Marian Jean Marinescu, Nicolae Vlad Popa, Daniel Funeriu, Sebastian Bodu, Iosif Matula şi Alexandru Nazare. Lista PD-L la alegerile europene va fi definitivată până pe 23 martie. Turliuc şi Kmen, liberalii ieşeni de la europarlamentare Paul Kmen, directorul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultura (APIA) Iaşi, şi consilierul local Cătălin Turliuc sunt candidaţii PNL Iaşi la alegerile europarlamentare din acest an. Anunţul a fost făcut de către deputatul Relu Fenechiu, liderul flialei liberale ieşene. "Propunerile filialei noastre pentru Parlamentul European sunt Cătălin Turliuc şi Paul Kmen. Vom încerca să avem unul din ei pe un loc eligibil", a declarat Fenechiu. Cu toate acestea, probabilitatea ca PNL Iaşi să prindă un loc eligibil este destul de mică. Vicepreşedintele PNL Crin Antonescu, prezent sâmbătă la Iaşi, a precizat că va susţine candidaturile anunţate de Fenechiu. "Avem 6 europarlamentari. Toţi ar merita să fie în continuare în Parlamentul European. Cred şi voi face tot ce îmi stă în putinţă pentru ca propunerile PNL Iaşi să fie cât mai sus. Asta ar spori determinarea filialei", a afirmat Crin Antonescu. Marius PÂRCIU Popa: "Prioritatea zero pentru Iaşi este atragerea de fonduri europene" Senatorul PD-L Mihaela Popa cere realizarea unui "comitet de sprijin transpartinic pentru atragerea fondurilor europene la Iaşi". Comitetul ar cuprinde reprezentanţi ai tuturor instituţiilor publice ieşene, precum şi ai partidelor politice, şi ar avea ca scop principal facilitarea atragerii de fonduri europene de către instituţiile ieşene, pentru a diminua efectele crizei economice. "Alături de politicieni, reprezentanţi ai Prefecturii, ai Primăriei şi ai Consiliului Judeţean, consider că în acest comitet trebuie invitaţi experţi în realizarea proiectelor pentru atragerea fondurilor europene. Prioritatea zero pentru Iaşi este atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii şi pentru investiţii care să ducă la crearea de noi locuri de muncă", a declarat senatorul Mihaela Popa, la şedinţa Comisiei de Dialog Social. Iniţiativa vine după ce, la începutul lunii februarie, Popa a propus realizarea unui pact transpartinic cu aceeaşi finalitate: o mai bună gestionare a programelor europene, în vederea accesării acestora de către instituţiile ieșene. Marius PÂRCIU