Flacăra Iaşului, aprilie 2009 (Anul 9, nr. 2567-2586)

2009-04-01 / nr. 2567

MIERCURI, 1 aprilie 2009 PE SCURT CJ Iaşi dă bani pentru masa de Paşte a pensionarilor Consiliul Judeţean (CJ) Iaşi va acorda 1.000 lei Federaţiei Naţionale a Pensionarilor - Asociaţia Judeţeană a Pensionarilor Iaşi. Banii vor fi folosiţi pentru ajutorarea unor persoane cu pensii mici cu ocazia sărbătorilor de Paşte. "Reprezentanţii asociaţiei au menţionat că pentru acest proiect vor fi strânse fonduri şi din alte surse. Ei vor să ajute circa 100 de pensionari", a explicat Sebastian Tătaru, purtătorul de cuvânt al CJ Iaşi. Acesta a adăugat că CJ Iaşi a mai alocat 1.500 lei unor elevi şi profesori pentru o vizită de documentare în Regiunea Emilia-Romagna, regiune cu care administraţia judeţeană ieşeană are încheiat un acord de colaborare. 1.000 lei vor fi alocaţi în vederea organizării primei ediţii a Expoziţiei Internaţionale a Creativităţii şi inovării Euroinvest, eveniment care va avea loc în Sala Paşilor Pierduţi a Universităţii "ALL Cuza" în perioada 7-9 mai. Aceeaşi sumă va fi dată Asociaţiei "Gipsy Eye" Iaşi pentru organi- zarea manifestărilor prilejuite de sărbătorirea Zilei Internaţionale a Rromilor de pe 8 aprilie.’ (M.P.) Pe 5 şi 6 aprilie, pieţele Alexandru şi CUG se închid pentru igienizare Primăria Iaşi continuă campania de igienizare a pieţelor din municipiu. Astfel, după ce au igienizat Piaţa Nicolina, angajaţii Direcţiei Pieţe a Primăriei vor intra duminica, 5 aprilie, şi în Piaţa Alexandru cel Bun. Aceasta se va închide de la ora 13.00 şi se va redeschide luni dimineaţă. Tot luni după-amiază se va închide şi sectorul de lactate din piaţă. In aceeaşi zi va fi oprită activitatea şi în Piaţa CUG, tot pentru igienizare. ’ Primarii din judeţ cer schimbarea traseelor de transport (I.M.) Jumătate dintre primarii din judeţ au solicitat Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi schimbarea programului de transport judeţean. Aceştia au avut la dispoziţie o lună pentru a transmite propunerile lor, acestea urmând să fie analizate până la mijlocul lunii aprilie. "Din 93 de comune din judeţul Iaşi, am primit răspuns de la 64, iar dintre acestea, 50 au făcut şi propuneri. Modificările solicitate vizează introducerea unor staţii noi, mărirea numărului de curse, dar şi modificarea capetelor de traseu", a declarat Sebastian Tătaru, purtătorul de cuvânt al CJ Iaşi, în prezent, în Iaşi există 140 de trasee judeţene. (M.P.) Zanet a demisionat din CL Paşcani pentru Oficiul Prefectural Liderul grupului de consilieri PSD, Gică Zanet, şi-a prezentat ieri demisia din Consiliul Local (CL) Paşcani. Consilierul şi-a motivat gestul prin faptul ca trebuie să meargă la câteva cursuri de perfecţionare şi că în cel mai scurt timp va fi numit şefal Oficiului Prefectural Paşcani. în cel mai scurt timp, Prefectura va organiza un concurs pentru ocuparea definitivă a acestui post. Primarul Grigore Crăciunescu a dorit să-i mulţumească social-democratului pentru activitatea pe care a desfăşurat-o ca ales local. Conform protocolului încheiat între PSD şi PDL, Oficiul Prefectural Paşcani a revenit social-democraţilor. (C.M.) ----------www.flacarais.ro FLACARA LAȘULUI 2 • subprefectul Dragomir Tomaşeschi intenţionează să modifice componenţa Comisiei Judeţene de Fond Funciar • acesta susţine că Gică Alexa, preşedintele Asociaţiei Proprietarilor de Păduri, şi Ioan Toma, preşedintele Asociaţiei Administratorilor de Păduri, ambii deţinători de terenuri, ar putea fi intr-o stare de incompatibilitate cu statutul de membru al comisiei • un ieşean a obţinut 23 de hectare în Bucium Subprefectul Dragomir Tomaşeschi intenţionează să modifice componenţa Comisiei Judeţene de Fond Funciar (CJFF) Iaşi.Acesta a adăugat că vrea să evite incompatibilităţile care ar putea să existe între statutul de membru al acestei comisii şi averile pe care le deţin. Măsura îi vizează pe Gică Alexa, preşedintele Asociaţiei Proprietarilor de Păduri, şi pe Ioan Toma, preşedintele Asociaţiei Administratorilor de Păduri, ambii deţinători de terenuri. "Aş vrea ca în CJFF să fie numai persoane care nu au niciun interes, pentru a evita situaţiile de incompatibilitate. Am înţeles că Ioan Toma s-a aflat într-o astfel de situaţie şi s-a abţinut de la vot, însă pot apărea situaţii în care vom fi la limită şi astfel un vot poate fi decisiv. Voi analiza situaţia şi voi lua o decizie. Un administrator ar trebui să fie doar atât, nu şi proprietar", a declarat Tomaşeschi. De cealaltă parte, Ioan Toma susţine că totul este în regulă şi că subprefectul nu a vrut decât o informare. "Domnul subprefect a vrut să ştie cine sunt membrii CJFF. Aici este, alături de ceilalţi membri, câte un reprezentant al asociaţiilor de proprietari de păduri, respectiv al celor care administrează fondul forestier. în baza unei adrese trimisa de cele două asociaţii, prefectul poate aproba reprezentanţii în CJFF. Ceea ce am discutat cu subprefectul a fost doar o informare, pentru că el este nou şi nu ne ştia", a spus Iona Toma. ’ Retrocedare de 23 de hectare în Bucium Membrii CJFF au luat act ieri de sentinţa civilă privind retrocedarea a 23 de hectare în zona Bucium lui Constantin Dohoreanu. "Titularul a obţinut o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă pentru un teren de 23 de hectare. Acesta mai deţine 10 hectare în zona Bucium şi ar dori ca şi restul să fie în aceeaşi zonă. Trebuie mai întâi găsit im amplasament, deoarece suprafaţa este foarte mare", a afirmat subprefectul Dragomir Tomaşeschi. Membrii CJFF au mai validat aprobarea a 10,7 hectare pentru Parohia "Adormirea Maicii Domnului" din comuna Tomeşti. I USAMV cere peste 700 de hectare CJFF pregăteşte un dosar de retrocedare de câteva sute de hectare. Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinara (USAMV) "Ion Ionescu de la Brad" a înaintat o cerere privind retrocedarea a 713 de hectare de teren. Din cele peste 700 de hectare, 95 sunt pe raza municipiului Iaşi. "Universitatea a fost împroprietărită în 1911 de către regele Carol I, dar în perioada comunistă terenurile au fost înstrăinate. Pe baza legii 247/ 2005, USAMV a recuperat peste 11.000 de hectare de teren. Cele 713 hectare din judeţul Iaşi vizează fermele din comunele Rediu, Miroslava, Cotnari şi Dobrovăţ. Noi am primit dosarul şi trebuie să analizăm situaţia juridică a terenului solicitat, dar şi motivele pe care se sprijină cererea USAMV", a mai precizat Dragomir Tomaşeschi. Marius PÂRCIU Proprietari de terenuri care decid proprietăţile altoraIncompatibilităţi în Comisia Judeţeană de Fond Funciar Subprefectul Dragomir Tomaşeschi 400 de studenţi basarabeni din Iaşi merg la Bucureşti să voteze • peste 400 de studenţi moldoveni care învaţă în Iaşi vor pleca la sfârşitul acestei săptămâni la Bucureşti pentru a vota pentru Parlamentul Republicii Moldova Peste 400 de studenţi moldoveni care învaţă în Iaşi vor pleca la sfârşitul acestei săptămâni la Bucureşti pentru a-şi exercita dreptul la vot. Duminică, 5 aprilie, în Republica Moldova au loc alegeri parlamentare, cetăţenii moldoveni din România având posibilitatea să voteze doar la Ambasada şi la Consulatul Republicii Moldova, ambele fiind la Bucureşti. Plecarea din Iaşi a studenţilor va fi sâmbătă, la ora 22.00, transportul fiind asigurat de autorităţile judeţene ieşene. "S-a rezolvat problema transportului. Consiliul Judeţean (CJ) şi Primăria Iaşi ne vor asigura transportul dus-întors. Am fost în audienţă astăzi (ieri - n.r.) la domnul Constantin Simirad (preşedintele CJ Iaşi - n.r.) şi a spus că ne ajută. Până acum, avem 400 de persoane care s-au înscris pe liste. Vineri vom cunoaşte numărul exact", a declarat Dan Caranfil, preşedintele Asociaţiei Tinerilor Basarabeni din Iaşi. Acesta a adăugat că spre Bucureşti vor merge şi studenţii moldoveni din Cluj-Napoca, Suceava şi Galaţi, transportul fiind asigurat fie de universităţi, fie de primării. "Reacţia studenţilor vine ca o replică la atitudinea guvernanţilor comunişti de la Chişinău, care în ultima perioadă au închis graniţele ţării pentru cetăţenii străini. Noi le vom pune la dispoziţie câteva microbuze şi autobuze, iar Primăria va veni cu câteva autobuze ale Regiei Autonome de Transport Public. Nu am luat în calcul cheltuiala, pentru că am dorit să facem un gest nobil şi să venim în sprijinul studenţilor din Republica Moldova", a afirmat Constantin Adăscăliţei, vicepreşedinte al CJ Iaşi. Marius PÂRCIU DAPPP scoate la licitaţie încă 66 de locuri de parcare 66 de locuri de parcare vor fi scoase la licitaţie în luna aprilie de către Direcţia de Administrare a Patrimoniului Public şi Privat (DAPPP) a Primăriei. Este vorba de 9 locuri de parcare amenajate pe strada Mihai Vodă Viteazul, pentru care vor putea licita locatarii blocurilor D13, D14 şi P1. Alte 26 de locuri de parcare sunt scoase la închiriere pe şoseaua Păcurari nr. 46, unde vor putea participa locatarii imobilelor 553, G1 şi T3. Alte 8 spaţii vor fi închiriate în Centru, pe Aleea Vasile Alecsandri nr. 3, pentru care vor putea licita locatarii din blocurile 5 şi 6 din Piaţa Unirii nr. 6. DAPPP va mai scoate la licitaţie 8 locuri pe strada Buridava 14, unde vor putea licita locatarii blocurilor Al, A2, A4, B6, U3, Bl3, B47, alte 8 locuri pe aleea Muşatini, destinate ieșenilor din imobilele M1 0, M4, A20, precum şi 7 locuri pe aleea Tudor Neculai 55, unde sunt admişi la licitaţie cei care locuiesc în blocurile 967, 969, 975, 976. Procedurile de atribuire vor avea loc pe 6, 10 şi 13 aprilie, licitaţia pentru un loc de parcare pornind de la 15 lei pe lună, inclusiv TVA. Pe de altă parte, peste 1.000 de solicitări au fost depuse la DAPPP de cătr ieșenii care doresc unu care, în ultimul an nare doar 673 detru un loc de