Flacăra Moinestiului, 1956 (Anul 3, nr. 1-37)

1956-08-22 / nr. 1

Anul III Nr. 1 (202) ★ ★ Miercuri 22 august 1956 Entuziaste schimburi de onoare LA OFICIUL BAZE TUBULARE ȘI ATELIERE Secția strungărie ; Mircea Lupașcu 393 la sută, Ion Capătă 225 la sută, ambii de la Atelierul central Moinești. Secția sudură: Stratulat Dobre 600 la sută, Ion Popa 58 la sută și Nicolae Angheluș de la Baza tubulară Moinești 129 la sută. Secția reparații turbine: echipa de mecanici condusă de Toader Chiriac 203 la sută, la oficiul transpoarte FORAJ Secția reparații auto: echipele de mecanici conduse de Dumitru Cristina — 200 la sută, Gheorghe Profiron — 100 la sută. De asemenea, la vulcanizarea cauciucurilor s-au evidențiat Maria Burlacu, Vasile David și Gh. Tănase care au depășit norma de lucru cu 730 la sută făcînd totodată și economii de materiale în valoare de 373 lei. Secția de transpoarte grele și-a depășit în ziua schimbului de onoare sarcinile de plan cu 3,6 la sută. LA OFICIUL I FORAJ ZEMEȘ Pe întregul oficiu s-a depășit planul în ziua schimbului de onoare cu 53,1 la sută. Cele mai bune au fost brigăzile sondtelor conduse de brigadierii : Alexandru Spătiaru, 2 Ts.; Stelian Buță, 4 N; Constantin Pralea, 1 JVL; Toader Dudău, 342; N. Rădulescu 4042, Petre Lazăr 400 Cc. și Dumitru Acatrinei, 2 M, care au săpat peste plan de la 5 pînă, la 70 de metri. De asemenea, s-au mai evidențiat mecanicii Alexandru Rotilă, V. Gălușcă, N. Cărăbuș, Ion Măliguță și alții care n-au avut în această zi nici o oprire pentru reparații. Trăiască 23 August, marea sărbătoare națională a poporului noi ziua eliberării Romîniei de sub jugul fascist.1 Isec.(X „M. EMINESCU“ ) PROLETARI DIN TOATE ȚAIU ------1 crr i'965 f ONTr-*vrr-~ ÎNESTIULUI ofiCAB m comm mm psi 51 al mm popular kaiooal iomesti ★ ★ 4 pag. 20 bani 23 August sărbătoarea poporului român La 23 August, întreg poporul muncitor din patria noastră sărbătorește ziua eliberării naționale de sub jugul fascist de către armatele Uniunii Sovietice și răsturnării regimului antonescian de către forțele patriotice organiziate și conduse de Partidul Comunist Român. 23 August înseamnă hotarul între lumea veche — capitalistă — și lumea nouă — socialistă — în țara noastră. După această dată, poporul muncitor condus de avangarda sa P.M.R., a cucerit puterea politică și economică în stat și muncește cu deosebit elan pentru construirea societății socialiste. Anul acesta sărbătorim 23 August în condiții interne și externe deosebite. Țara noastră a devenit și mai puternică, transformîndu-se dintr-o țară înapoiată într-o țară industrială agrară. Nivelul de trai material și cultural al poporului s-a îmbunătățit. Evenimentul cel mai important în ultimul an pe plan internațional a fost Congresul al XX-lea al P.C.U.S. Ideile și concluziile marxist leniniste ale Congresului stau la baza desfășurării întregii vieți internaționale. Ca urmare, după Congres s-au făcut noi pași în direcția slăbirii încordării în [relațiile internaționale și pe calea [reglementării unei serii de probleme internaționale litigioase. Uniunea Sovietică, din dorința de a contribui la acțiunea de dezarmare, a făcut întotdeauna, cu orice ocazie, propuneri concrete pentru realizarea acestui țel. Hotărîrea guvernului sovietic de a reduce efectivele forțelor sale armate cu 1.200.000 de oameni este elocventă. Celelalte țări socialiste urmînd exemplul Uniunii Sovietice și-au redus și ele forțele armate și au întreprins și alte acțiuni în scopul lărgirii relațiilor cu alte state. Nu același lucru l-au făcut țările capitaliste. In loc să reducă forțele armate și cheltuielile militare, ele le sporesc. Aceasta dovedește încă odată că guvernele acestora acționează așa cum le dictează trusturile de armament și nu vor să țină seamă de dorința Poporul român care a suferit din plin exploatarea și viața de mizerie pînă la 23 August 1944, va lupta din toate puterile pentru a-și apăra cuceririle sale de pînă acum, de a le consolida. Invățînd din experiența bogată a Uniunii Sovietice și a celorlalte țări care construiesc socialismul, clasa muncitoare în alianță cu țărănimea muncitoare sub conducerea partidului nostru drag a obținut importante succese pe drumul construirii socialismului. Ca rezultat al dezvoltării planificate a economiei naționale, în anul 1955 a fost terminat cu succes primul plan cincinal. Producția industrială la sfîrșitul anului 1955 era de 2,9 ori mai mare decît în perioada cea mai înaltă a producției din Romînia burghezo-moșierească. Partidul nostru a urmat cu consecvență învățătura leninistă de industrializare socialistă, linia dezvoltării cu precădere a industriei grele cu principalul ei pivot —■ industria de mașini. Producția industriei de mașini a crescut de peste 8 ori față de 1938, producția de oțel de 2,69 ori, de gaz metan de 13 ori etc. Dacă în trecut aproape 99 la sută din utilajul necesar industriei noastre era importat, azi industria noastră de mașini asigură majoritatea mașinilor pentru utilarea întreprinderilor iar unele ramuri asigură și o cantitate însemnată pentru export. Raionul Moinești s-a dezvoltat în mod serios. A devenit un raion cu o puternică industrie petroliferă, carboniferă, forestieră etc. Producția de țiței în comparație cu anul 1950 s-a mărit cu peste 900 la sută. Aceasta a fost posibilă datorită utilajelor noi primite din Uniunea Sovietică și fabricate în uzinele din țară. A crescut mult nivelul de viață al oamenilor muncii. In ultimii ani petroliștii au primit spre folosință 18 blocuri cu 387 apartamente, 2 blocuri cu 375 locuri pentru nefamiliști. Au fost construite 2 cluburi moderne, spitale, policlinici, dispensare, creșe etc. S-au îmbunătățit simțitor și condițiile de viață ale minerilor cu fAn/»cfiprilfir. Un rezultat pozitiv îl constituie faptul că de la începutul anului I.F.E.T. Comănești își depășește in mod ritmic planul. Numai pe luna iulie planul de producție a fost realizat in proporție de 125 la sută iar la producția marfă in proporție de 135 la sută. Ca urmare, poductivitatea muncii a crescut cu 23 la sută. Succese importante au obținut și minerii din bazinul carbonifer Comănești. Colectivul minei Rafira a raportat partidului că angajamentul de a da pe luna iulie 327 tone de cărbune peste plan a fost depășit, dînd 527 tone. Congresul al II-lea al partidului a trasat sarcini ca în cel de al doilea plan cincinal să se construiască o economie socialistă unitară. In primele 6 luni ale anului 1956 organizațiile de partid aplicînd în viață sarcinile puse de Congres au obținut rezultate mulțumitoare. Rezoluția plenarei C.C. al P.M.R. din 16-17 iulie a.c. arată că după Congres au luat ființă peste 3.000 de G.A.C. și întovărășiri. Suprafața arabilă cuprinsă în sectorul socialist al agriculturii reprezintă 37,1 la sută din suprafața agricolă a țării. In raionul nostru au fost create în acest an încă 4 întovărășiri agricole și crește numărul țăranilor muncitori care cer să pășească pe calea muncii în comun a pămîntului. In anii de democrație populară au fost obținute succese mari în ceea ce privește învățămîntul de stat, îmbunătățirea asistenței sociale și protecția muncii, asigurarea odihnei muncitorilor, grija față de mamă și copil etc. Organele și organizațiile de partid trebuie să ducă o muncă neobosită pentru mobilizarea oamenilor muncii la reducerea prețului de cost, îmbunătățirea calității produselor, toate acestea pe baza extinderii mecanizării și micii mecanizări. Invățînd în permanență din documentele celui de al II-lea Congres al partidului, luptînd din toate puterile pentru aplicarea lor în viață vom contribui la dezvoltarea și înflorirea continuă a patriei noastre, factor activ în lupta pentru pace și progres, Ne-am cîștigat în August fericirea Pe-o foarte deasă ploaie de obuze, Cu-a libertății cîntece pe buze, Ne-am dobîndit în August fericirea Și s-o păstrăm, aceasta ni-e menirea. De doisprezece ani de-atunci încoace In jurul nostru totul se preface Și-n fiecare nouă dimineață Sîntem mai mult îndrăgostiți de viață. Ne-am învățat ca să trăim mai bine, S-avem belșug de carne și de pîine. Cînd vrem să bem un vin, s-avem în casă Și ne chemăm prietenii la masă. Ne place să ne alegem stofe fine. Modele indigene și străine Și credem că-i firesc cînd o soție prea mobilă pentru bucătărie. Un fiu de-al nostru are bicicletă, Iar noi dorim s-avem motocicletă. Și sînt dovezi mai multe ca o mie Că noi ne-am dezvățat de sărăcie. Corespondăm la ziare și reviste. Combatem zvonurile alarmiste. Ne exprimăm părerile mai bine Și avem rebuturi, zilnic, mai puține. Stăm adînciți mai mult deasupra cărții Citind un ziar venim în fața hărții... Și comentăm problemele externe la diplomații marilor guverne. Ni-e dragostea de țară mai fierbinte. Sîntem mai înțelepți ca înainte. Ne-am transformat în firi cutezătoare. Purtînd în inimi fulgere și soare. RICHARD VIVOSCHL PENTRU CTITORS Incepînd cu numărul 202 din 22 august 1956, ziarul ,,Zorile socialismului“ va apare sub titlul „Flacăra Moineștiului“ Fruntași în muncă ALEXANDRU VENEARSCHI Tehnician agronom la punctul agricol din comuna Măgirești ISIDOR SANDULACHE Se numără printre colectiviștii fruntași ai G.A.C. „Octombrie roșu“ ANGELA ANTAL Cea mai disciplinată sondoriță a brigăzii I de la Schela Moinești . VASILE ELISEI Este unul din cei mai pricepuți mineri de la Leorda NICOLAE GIURGEA Electrician la Schela II extracție ION COLPOȘ Lăcătuș la atelierul central al I. C. Comănești i