Flacăra, octombrie-decembrie 1957 (Anul 6, nr. 27-39)

1957-10-05 / nr. 27

Primele instantanee trimit de la a 12-a sesiune I a Adunării Generale ’l.ll.U. Poate că fotografia a fost luată o clipă prea devreme. Căci Intre timp lucrurile s-au aranjat: prin manevre de culise reprezentantul libanez a fost convins că-i mai bine să-și retragă candidatura. Iată-1 deci pe dl Munro, delegatul neozeelandez, în posesia ciocanului de lemn cu care este Înzestrat preşedintele Adunării Generale. Numai că şi un ciocan de lemn trebuie mlnuit cu grijă. Altfel se poate naşte impresia că cel ce-l mlnuieşte regretă că ciocanul nu e dintr-un material mai contondent. Lucru care s-a si inttmplat cu dl Munro. In timp ce delegatul Indiei — Krishna Menen (fotografia *) a ridicat in Adunarea Generală chestiunea reprezentării Republicii Populare Chineze. Dl Munro a abuzat de calitatea sa de președinte, pentru a-l Împiedica pe Krishna Menon să-şi exprime p punctul de vedere. La rindul său dl Menon s-a oosit de calitatea de delegat, pentru a atrage atenţia Adunării asupra purtării prea puţin fiotrivite a preşedintelui... Logica de fier a di Menon s-a dovedit mai puternică decit ciocanul de lemn al domnului Munro. ... Şi aşa sesiunea Îşi continuă lucrările. Dind glas speranţelor omenirii, Uniunea Sovietică (o parte din delegaţia sovietică o puteţi vedea în fotografia 5, iar în medalion A.A. Gromîko, şeful delegaţiei) face noi propuneri menite să ducă la restabilirea Încrederii între state, la încetarea experienţelor atomice, la atenuarea Încordării internaţionale. Unele ziare americane au caracterizat momentul In care delegatul sovietic a făcut propunerile sale drept un moment de triumf al politicii sovietice. Cel pe care ziarele îl consideră cel mai nemulţumit de această situaţie este dl Dulles — conducătorul delegaţiei americane (fotografia 6). Dacă 11 vedeţi aplaudind, puteţi fi sigur că fotografia a fost luată Înaintea propunerilor sovietice. In ceea ce priveşte discursul pe care secretarul Departamentului de Stat l-a rostit de la tribuna celei de-a 12-a sesiuni a Adunării Generale O.N.U., acesta nu este instructiv decit intr-o singură privinţă — aceea a atitudinii negative a delegaţiei americane faţă de toate problemele de care e frămlntată omenirea — de la imperativul de a se interzice armele atomice şi dezarmare In general, plnă la cererea de a se reda Chinei locul la O.N.U. ...Şi totuşi se mai găsesc unii care vor să convingă lumea că cioara e porumbel. Aşa face dl Selwin Lloyd, ministrul de Externe britanic, căutînd să adauge vocea sa vocii dlui Dukes. Dar vocea „politicii de forţă“ are ceva răguşit, hârtit, i-a slăbit puterea... Mult mai puternic răsună vocile celor care cer ca pacea să triumfe in lume, ca zilele petrecute de reprezentanţii celor peste 80 de ţări mari şi mici în Adunarea Generală a O.N.U. să fie zile de rodnică activitate pe drumul înţelegerii şi destinderii internaţionale. Acestui scop li Închină activitatea lor la O.N.U. multe delegaţii, printre care şi delegaţia Republicii Populare Romine. IO parte a delegaţiei noastre o puteţi vedea In fotografia 7.. In prim plan, tovarăşii Eduard Mezincrscu — în stînga — şi Silviu Brucan). Lutnd cuvintul in Adunarea Generală, conducătorul delegaţiei române, tovarăşul Ion Gh. Maurer (în medalionul din coperta noastră) a spus: „Am venit aici însufleţiţi de speranţa că este posibilă reluarea şi dezvoltarea procesului de destindere şi de consolidare a păcii în timpul actualei sesiuni. Să tăcem totul pentru aceasta!“ Politica de pace a R.P.R. şi-a găsit de altfel o nouă confirmare în ultimele iniţiative ale guvernului nostru menite să promoveze o colaborare multilaterală între ţările balcanice. Interesul pe care presa şi cercurile politice internaţionale l-au manifestat faţă de acea parte din discursul ministrului de Externe al R.P. Român, care se referă la propunerile guver-, nului nostru pentru consolidarea păcii in Balcani subliniază valoarea importantei contribuţii aduse de R.P.R. la soluţionarea paşnică a oricăror probleme litigioase in această parte a Europei. Delegaţia română la O.N.U., exprimind sentimentele unanime ale poporului nostru, îşi reafirmă cu vigoare ataşamentul la cauza nobilă pentru care luptă toate popoarele iubitoare de pace. Unite, forţele păcii pot mări, In cadrul celei de-a 12-a sesiuni a Adunări Generale. O.N.U., şansele victoriei cauzei păcii. R. THHISCU Fotografii transmise de la New York de agenţia .KEYSTONE"