Flacăra, octombrie-decembrie 1980 (Anul 29, nr. 40-52)

1980-10-02 / nr. 40

PATRIA. CABINETUL DE LUCRU AL PREŞEDINTELUI ANUL XXIX Nr. 40 (1 321) - 2 octombrie 1980 VIZITA DE LUCRU A TOVARASULUI NICOLAE CEAUŞESCU ÎN JUDEţELE BACĂU ŞI 1Щ Judeţul Bacău Reintîlnirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu oamenii muncii din judeţul Bacău a relevat, o dată mai mult, prin forţa exemplelor, locul pe care il ocupă în cadrul procesului general de făurire a societăţii multilateral dezvoltate conceptul privind înfăptuirea consecventă a politicii de amplasare raţională a forţelor de producţie pe întreg teritoriul României, reducerea sensibilă a decalajelor existente in trecut în dezvoltarea economico-socială a teritoriului. Judeţul Bacău — perimetru administrativ cu slabă pondere în economia României antebelice — a cunoscut şi el în anii puterii populare, şi în mod deosebit în perioada ultimului deceniu şi jumătate, un continuu şi amplu proces de reînnoire istorică, evident astăzi la scara realităţii prin realizări din domeniul industriei, al agriculturii, prin eflorescenţa ştiinţei, culturii, artei, prin creşterea nivelului de viaţă şi civilizaţie. Şi aici, înţeleaptă politică de investiţii în profil teritorial a condicionat ridicarea unor importante unităţi industriale, determinînd, implicit, creşterea gradului de ocupare a populaţiei, înfăptuirea unor vaste remodelări urbanistice, reducerea distanţei dintre oraş şi sat. Aici, ca pretutindeni dealtfel — aşa cum a ţinut să sublinieze în repetate rînduri tovarăşul Nicolae Ceauşescu — izvorul acestor realizări îl constituie, deopotrivă, marea capacitate a comuniştilor de a transforma în fapte vocaţia unui întreg popor, precum şi eliberarea gindirii politice, ideologice, ştiinţifice din strînsoarea dogmatismului şi transformarea lor în instrumente de lucru capabile de a pătrunde in esenţa realităţii concret istorice, de a descifra miezul dialectic al devenirii noastre în funcţie de condiţiile specifice României. Vizita secretarului general al partidului nostru a cuprins mai multe localităţi şi unităţi economice ale judeţului Bacău. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, însoţit în această vizită de tovarăşa Elena Ceauşescu, de alţi conducători de partid şi de stat, a fost pe rînd oaspetele chimiştilor şi petrochimiştilor din Borzeşti, al minerilor şi petroliştilor din Comăneşti şi Moineşti, al colectivelor de oameni ai muncii din industria lemnului. Au fost vizitate apoi întreprinderea de avioane din Bacău, întreprinderea de maşini unelte şi Combinatul chimic din Bacău din această ultimă unitate consemnîndu-se fericitul prilej ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu să taie panglica inaugurală ce a marcat intrarea oficială în producţie a puternicei unităţi industriale băcăuane. In aceeaşi zi, primul bărbat al ţării s-a mai întîlnit cu muncitorii, tehnicienii şi specialiştii întreprinderii de postav „Proletarul“ şi cu cei ai Complexului de selecţie şi hibridare de la Brad. Pretutindeni, masele de oameni ai muncii, sosite in intimpinare, şi-au exprimat bucuria de a-l avea din nou în mijlocul lor pe iubitul fiu al poporului nostru, pretutindeni, odată cu înaltele sentimente de stimă şi gratitudine, cei prezenţi şi-au reafirmat hotărîrea de a împlini exemplar sarcinile actualului cincinal şi de a transforma în fapte măreţele obiective ale celui de-al XII-lea Congres al Partidului Comunist Român. Momentul culminant l-a constituit marea adunare populară din municipiul Bacău. In cadrul cuvîntării rostite cu acest prilej, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a ţinut să aducă numeroase cuvinte de laudă colectivelor vizitate, oamenilor muncii din industrie, agricultură, învăţămînt şi cercetare pentru remarcabilele succese dobîndite în dezvoltarea generală a ţării, pentru realizările obţinute in judeţ. Sunt tot atîtea dovezi, a remarcat secretarul general al partidului nostru, că organizaţia de partid a judeţului, organele de partid de pe întreg cuprinsul judeţului au acţionat cu răspundere, în strînsă legătură cu oamenii muncii, şi în spiritul hotărîrilor Comitetului Central, ale congreselor partidului. „Puternica dezvoltare pe care a cunoscut-o judeţul Bacău in domeniul industriei şi in celelalte sectoare — a arătat tovarăşul Nicolae Ceauşescu — demonstrează cu putere justeţea politicii partidului nostru comunist, care aplică neabătut legităţile generale la condiţiile concrete ale ţării noastre, călăuzindu-se după invăţătura atotbiruitoare, revoluţionară — materialismul dialectic şi istoric“. Pe baza creşterii forţelor de producţie şi, în mod firesc, a avuţiei naţionale, a spus conducătorul partidului şi statului nostru, a fost posibilă şi continua îmbunătăţire a nivelului de trai material şi spiritual al cetăţenilor patriei noastre. Elocvent în acest sens este faptul că, odată cu încheierea în acest an a celei de-a doua etape a majorării retribuţiei, veniturile oamenilor muncii vor creşte cu 30 la sută, faţă de 20 la sută, cit se prevăzuse pentru actualul cincinal. Sunt fapte care demonstrează plenar că Întreaga activitate a partidului este destinată bunăstării şi fericirii poporului nostru, sint fapte care ne îndeamnă să nu uităm nici o clipă — şi ne obligă in acest sens atît bucuria cit şi decenţa prin care ne reconsiderăm pe noi înşine — că nimic din ce s-a realizat in ţara asta, în special In perioada ultimului deceniu, nu ne-a fost făcut cadou, el a fost cucerit, construit, plătit cu eforturi şi sacrificii. Sunt fapte ce dovedesc fără drept de tăgadă că totul depinde de noi, de priceperea şi hărnicia noastră, că dispunem de toate condiţiile materiale, politice şi morale pentru a înfăptui neabătut obiectivele şi sarcinile stabilite de partid. Referindu-se la sarcinile curente şi de perspectivă, secretarul general al partidului a ţinut să evidenţieze importanţa pe care trebuie să o acordăm in continuare Flacăra pagina 2