Flacăra, ianuarie-martie 1981 (Anul 30, nr. 1-13)

1981-01-01 / nr. 1

Saptamina! editat de Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste -----------------"'. Hotărîtor este ca munca noastră să se desfăşoare rodnic , încă din primele zile ale anului interviu cu tovarăşa Tamara Dobrin, preşedinte executiv al Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste p Iazontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste, cel mai larg cadru de participare organizată a maselor la viaţa politică, socială şi economică a ţării, cuprinde, la ora actuală, peste două milioane şi jumătate de membri De asemenea, s-a împlinit un an de la infiinţarea Organizaţiei Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Sînt acestea două fapte ale devenirii societăţii noastre, fapte care au deja istorie, care înseamnă, deopotrivă, experienţă. Ce înseamnă această experienţă, cum s-a materializat ea în cadrul procesului continuu care este dezvoltarea României ? — Trebuie spus dintr-un început că dezvoltarea largă a democraţiei noastre, crearea celor mai favorabile condiţii pentru afirmarea nestingherită a personalităţii umane, pentru participarea oamenilor muncii la conducerea vieţii sociale constituie o trăsătură definitorie a evoluţiei societăţii româneşti, un factor fundamental al făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Organizaţia Democraţiei şi Unităţii Socialiste, înfiinţată în urmă cu un an, din iniţiativa secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a marcat din plin viaţa noastră socială şi politică, în contextul înfăptuirilor întregului popor. In cincinalul care se încheie, contribuţia Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste s-a dovedit a fi deosebit de impor(Continuare în pagina 2) RAZVAN BARBULESCU S3 V__________________ | LA MULŢI ANI Г Venim cu a prezentului lumină Ca o floare răsărită în grădină Sub crima unui brav bărbat erou Al împlinirilor înalt ecou Stă încrustat în directive clare In litera programelor cutezătoare Căci drumul împlinirii s-a ales In rosturi noi Congres după Congres Astfel că-n 15 ani de glorie Cei mai frumoşi din întreaga istorie Noi am zidit sub armă neînfricată O ţară demnă, liberă, bogată. Avem ureînd o fermă garanţie Partidul — viu izvor de bărbăţie Noi, tinerele generaţii, Români, maghiari, germani şi alte naţii In juru-i ne-am unit într-o tărie de granit Pe drumul aspru-adeseori, Nu simplu, nu pavat cu flori. Din consecvenţa luptei către ţel, Noi ne-am sudat încrederea în el . Partidul Comunist Român Se cheamă tot ce-avem în noi mai bun. încrederea drept temelie are 60 de ani de luptă şi viitoare. Să-ntîmpinăm prin fapte temerare Această glorioasă aniversare ! Flori ale bucuriei şi încrederii, urări de fericire şi viaţă lungă pentru tovarăşul NICOLAE CEAUŞESC’ şi tovarăşa ELENA CEAUŞESCU de la colindătorii Anului nou, din preaplinul inimii întregii ţări O metodă biologică de tratament PENTRU PRIMA OARĂ ÎN LUME De curînd, un cercetător, medicul dermatolog Nicolae Eftimescu de la Policlinica Spitalului clinic al municipiului Bucureşti, a obţinut brevet de invenţie pentru un procedeu cu totul original în tratarea reumatismului cronic şi evolutiv şi a unor boli de colagen. In fapt, odată cu semnarea și parafarea acestui act oficial se propune pentru întiia oară in lume adoptarea unor metode biologice în terapeutica maladiilor reumatismale prin folosirea vaccinoterapiei antistafilococice. Bucurîndu-ne de privilegiul de a fi prima publicaţie care aduce la cunoştinţa marelui public această invenţie şi descoperire de factură mai puţin obişnuită, ne grăbim să anunţăm de la bun început că nu ne vom încumeta să facem nici aprecieri ştiinţifice şi nicisă anticipăm valoarea terapeutică a vaccinului antireumatic elaborat de medicul Nicolae Eftimescu. Dorinţa noastră este de a informa deopotrivă cercurile ştiinţifice şi marea masă a cititorilor noştri că pe frontul sănătăţii a apărut o nouă armă potenţială, o nouă speranţă în combaterea afecţiunilor reumatismale şi că deci, suntem îndreptăţiţi să solicităm din partea specialiştilor atenţie, interes şi (Continuare in pagina 9) LIVIU TIMBUS Ultimei® secvenţe ale cincinalului (paginile 4-5 şi 12-13) Acest număr al revistei s-a tipărit la ziua de 30 decembrie 1980.