Flacăra, ianuarie-martie 1987 (Anul 36, nr. 1-13)

1987-01-06 / 1-nr. 2

PATRIA, CABINETUL DE LUCRU AL PREŞEDINTELUI 2 Felicitările corpului diplomatic La sfîrşitul anului trecut, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii Socialiste România, a primit pe şefii misiunilor diplomatice, pe reprezentanţii unor organizaţii acreditaţi in ţara noastră, care au prezentat felicitări cu prilejul celei de-a 39-a aniversări a proclamării Republicii şi al Anului Nou. Diplomaţii au transmis preşedintelui României din partea şefilor de state şi guverne, a conducătorilor organizaţiilor pe care le reprezintă cele mai calde felicitări Împreună cu urări de sănătate şi fericire, de noi succese în activitatea pe care o desfăşoară în fruntea statului român, pentru dezvoltarea colaborării cu toate statele lumii, pentru instaurarea unui climat de pace şi Înţelegere Intre naţiuni. In cuvintul său, prodecanul corpului diplomatic a arătat că numărul mare de diplomaţi rezidenţi la Bucureşti demonstrează importanţa pe care statul român, preşedintele Nicolae Ceauşescu o acordă relaţiilor internaţionale cu toate statele lumii, indiferent de mărimea sau orînduirea lor socială, şi constituie, totodată, expresia recunoaşterii faţă de participarea activă a României la viaţa internaţională, faţă de activitatea şi eforturile preşedintelui României îndreptate spre soluţionarea problemelor cu care se confruntă omenirea In prezent. In primul rind asigurarea păcii, dezarmarea, Încetarea stării conflictuale şi rezolvarea lor exclusiv pe cale paşnică. Spre sfirşitul anului, a arătat vorbitorul, poporul român şi-a dat votul pentru reducerea unilaterală cu 5 la sută a efectivelor, armamentelor şi cheltuielilor militare. Prodecanul corpului diplomatic a adus mulţumiri tovarăşului Nicolae Ceauşescu, guvernului român, celorlalte instituţii române pentru ajutorul şi cooperarea manifestate in anul care s-a scurs în îndeplinirea misiunii diplomaţilor acreditaţi la Bucureşti. In acelaşi timp, el a adresat tovarăşului Nicolas Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, Consiliului de Stat, guvernului, întregului popor român sentimente de respect şi prietenie, o dată cu cele mai calde şi sincere urări de sănătate şi fericire, de viaţă lungă şi pace, pentru a se putea consacra In continuare nobilei sale misiuni In folosul Romăniei socialiste, al poporului român, al Înţelegerii Intre naţiuni.. Cu prilejul celei de-a 39-a aniversare a proclamării Republicii, vorbitorul a exprimat felicitări şi a transmis poporului român urarea sinceră de prosperitate, de noi Înfăptuiri, urarea de a trăi mereu in libertate şi pace. In cuvintarea rostită cu acest prilej, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a reafirmat poziţia României in cele mai importante probleme ale contemporaneităţii. „Am dori — a spus şeful statului român In încheiere — ca relaţiile dintre România şi statele pe care le reprezentaţi dumneavoastră In ţara noastră să cunoască, In 1937, progrese mai importante, In toate domeniile de activitate. In ajunul Anului Nou, doresc să adresez popoarelor dumneavoastră, tuturor popoarelor lumii cele mai bune urări In dezvoltarea economico-socială, astfel ca anul 1987, In ciuda aprecierilor economiştilor, să determine totuşi o Înviorare a activităţii economice, a conlucrării, a soluţionării problemelor grave ale subdezvoltării. Doresc să adresez tuturor popoarelor urări de succes In lupta pentru dezarmare şi pace, de a face astfel incit anul viitor să marcheze paşi reali în direcţia dezarmării, şi nucleare, şi convenţionale. Vă rog să transmiteţi şefilor de state, de guverne, guvernelor, ţărilor dumneavoastră salutul meu, al Consiliului de Stat, al guvernului şi poporului român, Împreună cu urările cele mai bune pentru anul viitor. P. NICOARA ■ Mesajul de Reid Nou adresat întregului popor la postirile de radio şi televiziune, de tovarăşul Mente Ceauşescu Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Am deosebita plăcere ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi Guvernului, precum şi al meu personal, să adresez tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, cele mai calde felicitări şi cele mai bune urări. Încheiem anul 1986 cu satisfacţia unor noi realizări pe calea dezvoltării economico-sociale a patriei, a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a comunismului pe pămintul românesc. In condiţiile economice internaţionale grele, am reuşit, prin munca unită a întregului popor, să realizăm o creştere a producţiei industriale de peste 7 la sută faţă de anul trecut, să obţinem progrese însemnate în sporirea productivităţii muncii şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor,in creşterea eficienţei economice şi a venitului naţional. In agricultură, am obţinut cea mai mare recoltă de cereale din istoria ţârii , de peste 28 milioane tone. Au continuat să se dezvolte invăţăraimul, ştiinţa, cultura, întreaga viaţă economică şi socială a ţării. Toate aceste realizări evidenţiază cu putere justeţea politicii generale a partidului nostru, care, aplicînd in mod creator adevărurile şi legităţile obiective la realităţile şi condiţiile concrete din România, işi îndeplineşte cu cinste misiunea istorică de a conduce naţiunea română pe calea socialismului şi comunismului, a independenţei, bunăstării şi fericirii. Privind retrospectiv activitatea desfăşurată in acest an, putem aprecia că 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — a fost un an în care poporul nostru, constructor conştient al socialismului, şi-a demonstrat Încă odată, prin fapte, voinţa şi capacitatea sa de a învinge orice greutăţi şi de a asigura mersul neabătut înainte al societăţii noastre pe calea dezvoltării sale materiale şi spirituale, a civilizaţiei socialiste. Pentru toate aceste mari realizări, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelecualităţii, tuturor oamenilor muncii, intregului nostru popor, cele mai calde felicitări şi urări de noi şi tot mai mari succese in activitatea viitoare consacrată progresului şi Înfloririi patriei socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, începem cel de-al doilea an al actualului cincinal cu un program de largă perspectivă, temeinic fundamentat, de muncă şi acţiune revoluţionară. In vederea realizării in cele mai bune condiţiuni a importantelor obiective cuprinse in planul şi programele pe 1987 se impun măsuri organizatorice ferme pentru dezvoltarea intensivă a intregii economii, accentuarea puternică a laturilor calitative ale activităţii economice, promovarea in producţie a celor mai noi cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice, creşterea productivităţii muncii şi sporirea eficienţei în toate sectoarele. Sînt necesare măsuri hotărîte pentru întărirea ordinii şi disciplinei, creşterea răspunderii şi spiritului revoluţionar in vederea înfăptuirii programelor de perfecţionare a organizării muncii şi de modernizare a producţiei, de ridicare a nivelului tehnic şi calitativ al produselor, de aplicare a noului mecanism economic, a normativelor economico-financiare, a autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti. Trebuie să perfecţionăm in continuare şi să folosim şi mai larg cadrul democratic care asigură participarea nemijlocită la organizarea şi conducerea producţiei, a întregii vieţi economico-sociale, a tuturor oamenilor muncii in calitatea lor de proprietari, producători şi beneficiari direcţi a tot ceea ce se realizează In societatea noastră. O preocupare de prim ordin trebuie să o constituie realizarea in cele mai bune condiţiuni a producţiei de export, dezvoltarea activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, a colaborării in C.A.E.R. pe baza Programului complex al progresului tehnico-ştiinţific, pină in anul 2000, sporirea participării României la schimbul mondial de valori. Dispunem de tot ce este necesar pentru înfăptuirea în bune condiţiuni a tuturor obiectivelor prevederilor înscrise in planul de dezvoltare economică şi socială a ţării pe 1987. Să luăm toate măsurile pentru a asigura, chiar din primele zile, îndeplinirea exemplară a tuturor acestor prevederi. Să ne angajăm in modul cel mai hotărit in lupta pentru ridicarea la un nivel superior de calitate şi eficienţă a întregii activităţi din industrie, agrcultură, din întreaga economie ! Să desfăşurăm larg noua revoluţie tehnico-ştiinţifică, noua revoluţie agrară, noua revoluţie de dezvoltare a societăţii noastre socialiste. Să facem astfel incit anul 1987 să marcheze, prin realizările ce le vom obţine in toate domeniile vieţii economice şi sociale, o etapă importantă pe calea înfăptuirii obiectivelor stabilite de Congresul al XlII-lea al partidului privind trecerea României la un stadiu superior de dezvoltare — cel de ţară socialistă mediu dezvoltată —, realizarea unei noi calităţi a muncii şi vieţii întregului nostru popor ! Dragi tovarăşi şi prieteni, In anul 1986, situaţia Internaţională s-a menţinut deosebit de gravă şi complexă. A continuat cursa înarmărilor, inclusiv a înarmărilor nucleare, s-au menţinut şi chiar s-au amplificat o serie de conflicte şi focare de tensiune din diferite regiuni ale lumii, au avut loc noi manifestări ale politicii de forţă, de amestec în treburile Interne ale altor state, incălcîndu-se interesele de pace şi securitate ale popoarelor in Europa şi in alte părţi ale lumii s-au amplasat noi rachete nucleare şi arme de distrugere in masă, au continuat experienţele nucleare şi acţiunile de extindere a cursei înarmărilor In spaţiul cosmic. Norii ameninţători ai unui război nuclear pustiitor continuă să plutească la orizonturile plantei noastre. In faţa acestor grave primejdii la adresa vieţii Şi civilizaţiei intregii omeniri, s-a intensificat lupta forţelor înaintate, progresiste de pretutindeni, a tuturor popoarelor, a opiniei publice mondiale, pentru oprirea cursului periculos al evenimentelor spre încordare şi război, pentru afirmarea fermă a politicii de pace, de colaborare, de apărare a dreptului suprem al oamenilor, al naţiunilor, la viaţă, la pace, la existenţă liberă şi demnă. Evenimentele anului 1986 au demonstrat, încă o dată, cu putere, că problema fundamentală a epocii noastre o constituie oprirea cursei Înarmărilor, trecerea la dezarmare, in primul rind la dezarmarea nucleară, apărarea păcii şi vieţii popoarelor. Este mai necesar ca oricind ca popoarele lumii să-şi unească eforturile, să conlucreze cit mai strins pentru a determina să se treacă in mod real la soluţionarea problemelor dezarmării, indeosebi nucleare. România a salutat şi sprijină propunerile Uniunii Sovietice privind lichidarea, in mai multe etape, pină In anul 2000, a tuturor armelor nucleare şi consideră că trebuie depuse in continuare toate eforturile pentru ca, pornindu-se de la concluziile intilnirii sovieto-americane la nivel inait din Islanda, să se ajungă. Intr-un timp cit mai scurt, la înţelegeri corespunzătoare care să deschidă calea lichidării armelor nucleare şi a reducerii substanţiale a armelor convenţionale. Trebuie făcut totul pentru ca anul 1987 să fie un an in care să se treacă hotărit de la declaraţii, la fapte concrete de dezarmare ! România apreciază că este posibil ca, în 1987, să se ajungă la un acord in problema rachetelor cu rază medie de acţiune in Europa. In mod deosebit considerăm că trebuie intensificată activitatea pentru încetarea experienţelor nucleare , ca un prim pas pe calea dezarmării, a eliminării pericolului nuclear. Prin votul său unanim, exprimat in cadrul referendumului naţional de la 23 noiembrie, poporul nostru a demonstrat că este hotărit să lupte pentru dezarmare, pentru pace, România fiind prima ţară din cadrul celor două blocuri militare care a trecut efectiv la reducerea cu 1 la sută a efectivelor, armamentelor şi cheltuielilor militare. Avem satisfacţia că această iniţiativă a poporului român a găsit un puternic ecou pe plan internaţional şi ne exprimăm convingerea că ea va constitui un îndemn şi pentru alte state de a trece la măsuri reale de dezarmare. In viaţa internaţională sunt multe probleme complicate şi grele, care trebuie soluţionate cu participarea activă a tuturor statelor, fără deosebire de mărime sau orinduire socială. Trebuie făcut totul pentru excluderea forţei şi ameninţării cu forţa din relaţiile internaţionale şi rezolvarea tuturor problemelor litigioase dintre state numai şi numai pe calea paşnică, a tratativelor. De asemenea, se impune să fie intensificate eforturile şi acţiunile îndreptate in direcţia lichidării subdezvoltării şi instaurării noii ordini economice mondiale. Este necesar să crească şi mai mult rolul Organizaţiei Naţiunilor Unite, al altor organisme internaţionale în soluţionarea democratică, in spiritul păcii şi colaborării, a marilor probleme ce confruntă lumea contemporană. In ce o priveşte, România este hotărită să întărească continuu conlucrarea cu toate ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare şi nealiniate, precum şi cu statele capitaliste dezvoltate. In spiritul principiilor coexistenţei paşnice. Situăm ferm — ca şi pină acum — la baza tuturor relaţiilor noastre cu celelalte state, principiile deplinei egalităţi in drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului in treburile Interne şi avantajului reciproc. In spiritul şi pe baza acestor principii, vom conlucra larg cu toate popoarele şi ţările lumii, cu forţele iubitoare de pace de pretutindeni, pentru afirmarea fermă a politicii de dezarmare, de colaborare şi securitate Internaţională, pentru o lume fără arme şi fără războaie, a păcii şi înţelegerii intre toate naţiunile planetei. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, fie ca anul 1987 să reprezinte pentru poporul nostru un an de noi şi tot mai bogate realizări, de mari victorii in înfăptuirea hotăririlor Congresului al XlII-lea, a măreţelor obiective ale edificării socialismului şi comunismului pe pămintul României ! Fie ca anul 1987 să aducă tuturor popoarelor lumii împlinirea năzuinţelor şi aspiraţiilor lor legitime de a trăi şi munci intr-un climat de înţelegere şi largă colaborare internaţională, deplină securitate şi pace ! Cu prilejul Anului Nou vă urez, din toată inima, dragi compatrioţi, succese şi realizări tot mai bogate pe calea progresului şi înfloririi patriei noastre socialiste, libere, independente şi suverane ! Vă urez, tuturor, satisfacţii depline in muncă şi viaţă, multă sănătate şi fericire ! LA MULŢI ANI ! Flacăra - anul XXXVI - Nr. 1-2 (1646-1647) — 6 ianuarie 1987