Flamura, septembrie 1971 (Anul 18, nr. 2115-2139)

1971-09-15 / nr. 2127

• 2 * FEL DE FEL Să-l cunoaștem! La magazinul de pîine din Lunca Bîrzavei se aplică de curînd o nouă metodă în desfacerea produselor. Cu toate insistențele consumatorilor, vînzătoarele nu distribuie pîinea proaspătă, pînă ce uu vînd pe ultima din săptămî ona trecută. Metoda se intitulează, după spusele vânzătoarelor : „Desfacerea prinii în ordinea intrării în magazin". Cine a dat această dispoziție ? — întreabă indignați cumpărătorii. „Șefii mei", li se răspunde. In legătură cu aceasta întrebăm Direcția comercială a județului: „Care-i acel șef de la O.C.L. Alimentara din Reșița care a dat un asemenea ordin după care reșițenilor li se oferă să mănînce doar pîine veche ? Știți ceva? Maria Pau, din Bocșa, ne scrie că fiul său, Ion Valeriu, de 33 ani, a dispărut de la dompiciliu, în ziua de 17 august a.c. și de atunci nu a mai aflat nimic despre el. In dimineața zilei de 17 august, în jurul orei 8, I.V. purtînd cămașă maro cu mînecă lungă, încălțat cu papuci, fără ciorapi, a plecat la piață să cumpere grăunțe pentru porumbei, dar nu s-a mai întors. Orice relație este de folos organelor de miliție care, venind în sprijinul familiei, au pornit în căutarea lui Ion Valeriu. Un amănunt , lui Ion îi plăcea mult băutura. După miezul nopții Există, printre cei care fac diverse servicii populației, oameni care au obiceiul de a uita să dea restul ori, pur și simplu, de a ține mîna întinsă spre a primi bacșiș. Ce gîndesc și cum își justifică față de ei înșiși acest fel de exercitare a profesiei ? Greu de aflat. Nici chiar Floarea Jorj, ospătară la barul de noapte din Moroasa (Reșița) n-a reușit să explice de ce primește bacșiș. Răspunsul ei: „Vreți să arunc banii statului ?" dar cu ironie celui care p îndrăznit să-i atragă atenția, noi, îl interpretăm altfel. Cum s-ar înțelege (la lumina zilei) cei răspunzători de educarea cetățenească a ospătarilor ? Ar fi interesant să aflăm (fără bacșiș) măcar o opinie în acest sens ? ! Și... circul gata Bufetul „Victoria" din Reșița a mai fost criticat în coloanele ziarului nostru pentru aspectul său neîngrijit și modul defectuos în care se face deservirea consumatorilor. Ne așteptam ca în urma acestor semnale, lucrurile să intre pe făgașul cel bun. Dar nu s-a întîmplat așa. Dimpotrivă, zilele trecute am primit o scrisoare de la Ion Dișcă în care sîntem informați că la acest bufet și-au făcut apariția și îmblînzitorii de șerpi, care umblă printre mese cu „mediul“ de gît, ,spre groaza celor aflați în local. „Avertizat asupra situației — scrie semnatarul — responsabilul mi-a răspuns liniștit: ce să-i fac, văzîndu-și în continuare de... treburi". Care treburi ? Pe tușă Tînărul jucător Petcu a fost un fotbalist destul de talentat, atunci pe cînd era junior la Reșița și apoi component al echipei Energia, din campionatul județean. Spunem a fost, căci acum Petcu activează la Minerul Dognecea și nu ni se mai pare o „promisiune", probabil și datorită faptului că nu se mai pregătește cum trebuie. In schimb, într-un meci disputat recent la Reșița, el s-a făcut „remarcat“ prin lovirea adversarului, care n-a altă vină decit aceea că avut i-a barat cursa spre poartă. Eliminat de pe teren, Petcu putut cu greu fi potolit ca să nu-l lovească pe cu piatra, bruscîndu-și arbitru chiar coechipierii și antrenorul. A fost suspendat pe 3 etape, avînd timp să reflecteze aupra atitudinii sale huliganiste, dar cei care l-au sancționat cu pedeapsa minimă ar trebui și ei trimiși la îndeletniciri mai pașnice. Rubrică realizată de J. MUNTEANU și B. PAULESCU SPORT ■ SPORT ■ SPORT TENIS DE MASA Campionatul național de seniori Etapa pe municipiu a campionatului național de seniori la tenis de masă a reunit în sala C.S.M.R. peste 30 de concurenți, care și-au disputat șansele de calificare în faza superioară a competiției. La băieți, datorită numărului mare de competitori (toți de la C.S.M.R.), întrecerea s-a desfășurat sub formă de turneu, sistem eliminatoriu. In partida decisivă pentru desemnarea cîștigătorului, Francisc Demel, l-a învins destul de greu, cu 2—1, pe colegul său de echipă Gheorghe Modîrcă. Pe locurile următoare s-au situat Narcis Imbrea și Mihai Crîșneac. In întrecerea feminină, pe primul loc s-a clasat Elena Lungu, cu 6 victorii, urmată în clasamentul final de Georgeta Tudor, 5 victorii, Gabriela Guruian, 4 victorii și Margareta Balaș, 3 victorii. Primii patru clasați, la băieți și fete, vor luat parte la întrecerile fazei județene a competiției, care se va desfășura la Reșița, între 25—26 septembrie 1971. Aici sportivii reșițeni se vor întrece cu reprezentanții orașelor Bocșa, Caransebeș, Oravița și Moldova Nouă. ■B3130 UHi Ieri, în „Cupa Cupelor" Steaua a confirmat parțial Pe un timp incert (noros), circa 10 000 de spectatori au urmărit pe „Stadionul Municipal" din La Valletta primul meci dintre echipele F.C. Hibernians Paola și Steaua București, contînd pentru „Cupa Cupelor“ la fotbal. Partida s-a încheiat la egalitate: 0—0. In acest joc echipa Steaua a aliniat următoarea formație: Coman— Sătmăreanu, Smarandache, Negrea, Cristache — Naom, Vigu — Pantea, Tătaru (din min. 56 Aelenei), Iordănescu, Năstase. Handbal Școala sportivă Tîrgu Jiu— Școala sportivă Reșița 6-8 (3-3) In prima etapă a diviziei naționale a juniorilor și școlarilor la handbal feminin, echipa Școlii sportive Reșița a jucat în deplasare, la Tîrgu Jiu, cu formația similară din localitate. Așa cum anticipam, elevele antrenate de prof. Mihaela Dragoș, au avut o comportare meritorie, reușind să cîștige partida cu scorul de 8—6 (3—3). în prima repriză, jocul a fost destul de echilibrat, reșițencele jucînd mai rezervat, fără a forța ritmul partidei. In schimb, iar eluare ele au avut o revenire puternică, detașîndu-se categoric de echipa gazdă. De fapt, la un moment dat elevele reșițene au condus cu 8—3, dar mai apoi și-au permis cîteva minute de relaxare, perioadă în care gazdele au redus din handicap, fără a reuși însă egalarea. în Formația învingătoare a jucat următoarea componență : Munteanu , Balogh, Taraulea I, Petri 2, Drăgan, Tuțu 3, Rad 1, Manciu 1, Giuglea, Pesko. In etapa viitoare echipa reșițeană va întîlni, în deplasare, formația Școlii sportive Timișoara. Box Turneu preolimpic în prima gală a turneului, cei doi sportivi români care au urcat treptele ringului au terminat învingători. în limitele categoriei o ușoară. Paul Dobrescu a obținut spectaculoasă victorie prin KO tehnic în rândul trei în fața boxerului vest-german Burkhardt Barnowski. Alte rezultate înregistrate la această categorie : Karol Nemeth (Ungaria) învinge la puncte pe Pierre Petit (Franța) ; Ulrich Beyer (R.F. a maniei) dispune la puncte Gerde Mohamed Muruli (Uganda), Putte Palm (Suedia) învinge prin KO tehnic pe Erich Liveback (Danemarca) ; Gerhard Puzicha (R.F. a Germaniei) întrece la puncte pe Dirk De Voos (Olanda). La categoria semiușoară, Gheorghe Ciochină a cîștigat la puncte, după o luptă strînsă, meciul cu pugilistul sovietic Boris Kuznețov. In urma succes, Gheorghe Ciochină acestui s-a calificat direct în semifinală, urmînd să întîlnească, probabil, pe maghiarul László Iuhasz, învingător la puncte în fața polonezului Jerzy Lewandowski. Intr-un alt meci al acestei categorii, englezul Georges Singleton și-a adjudecat victoria la puncte în întîlnirea cu elvețianul Hans Schelenbaum. In drumeție, prin masivul Făgăraș. Foto : P. CODRUȚ t * Să stăm de vorbă AUREL PAICI — Berzasca. Învinuirile ce vi se aduc sînt cele pe care, de altfel, și dv. le cunoașteți. Așa stînd lucrurile, legea a fost aplicată corect. Relații suplimentare puteți obține de la Inspectoratul miliției județului, unde puteți contesta și sancțiunea ce vi s-a aplicat. ANA PAVLICSEK — Reșița. Situația ce ne-o sesizați va fi rezolvată în curând. Că s-a tărăgănat atâta vreme dovedește că undeva în sistemul de lucru client-comerț-furnizor există un angrenaj care nu funcționează bine. Asupra acestui aspect vom mai reveni. IOVIȚĂ BEICĂ — Reșița. Vă împărtășim necazul, dar nu putem înțelege de ce nu adresați sesizarea întreprinderii specializate in efectuarea instalațiilor electrice ori întreținerea acestora. Procedați deci in consecință: ION CIMPONERU și PETRU COCEA — Izgar (comuna Verme?). Sîntem in posesia scrisorii dv. și, după ce vom cunoaște și opiniile celor in cauză o vom publica. ION VARADEANU — Vărădia. Am luat notă de sesizarea dv. și vom cerceta. Dacă așa stau lucrurile, intr-adevăr „la Vărădia ca la nimeni". GHEORGHE LĂPUȘANSCHI ■ Oravița. Faptul că erau în concediu cînd brigada de control a vizitat unitatea ce o conduceți nu vă scutește de răspunderea ce o purtați pentru organizarea atelierului. In ce privește modul in care subordonații dv. aplică tariful, vă sfătuim să urmăriți mai des chitanțele. Brigada care v-a vizitat recent a sancționat o lucrătoare pentru nerespectarea tarifelor. Controlați deci cu atenție ! Restul problemelor sesizate le vom discuta cu organele in drept . MIHAI ZAHARIA — Reșița. Situația dv. a fost adusă la cunoștința oficiului de pensii, de unde am aflat că mai mulți pensionari din vina serviciilor de cadre ale unor întreprinderi și instituții au pățit la fel. Se vor lua măsuri pentru respectarea legii. FLAMURA —2127 Cetatea de foc cunoaște atmosfera efervescentă a pregătirilor orașului de vîrstă biseculară, pemtru a-și primi oaspeții la marea sărbătoare, după datinile și obiceiurile harnicilor reșițeni. La interval de aproape 4 ani, am revenit în cetatea de fontă și oțel și, într-un moment de meditație, am privit cu deosebită admirație oamenii ce cu brațele lor harnice au făurit această minunată Reșiță. M-am apropiat de un bărbat, înalt, cu ochi inteligenți de culoarea cerului, puțin cărunt. Intr-un scurt dialog l-am rugat să-și spună părerea despre omul care acum două minute a traversat strada printr-un loc neregulamentar. Un asemenea gest demonstrează ignoranță față de ceea ce se numesc norme de conduită pe care trebuie să le respecți atunci cînd te deplasezi pe stradă. Avînd un asemenea precedent am pornit într-un raid prin impunătoarea Reșiță, străbătînd Caransebeșul și curbele de la Armeniș pînă departe, la Băile lui Hercule. Ploaia ne-a însoțit o bună parte din raid. Pericolul de mîzgă de pe banda cenușie îndeamnă la prudență și atenție. O primă întîlnire pe Drumul Național 58 cu autoturismul 1 CS 1452 condus de Gheorghe Scoarță. Lipsa de îndemînare în folosirea sistemului de frînare precum și „viteza excesivă" raportate la condițiile atmosferice deosebite au generat accidentul în care a fost angajată această mașină. La fața locului am reținut o replică a proprietarului de mașină: „Cînd mă uit în ce stare a ajuns mașina mă doare inima, dar totuși sînt bucuros că am scăpat teferi“. De fapt, totul este bine, cînd se termină cu bine. Ca martor ocular m-am gîndit, la acel moment pe care unii îl numesc „ghinion".. Oare este posibil să te urmărească ghinionul cînd circuli corect respectînd regimul de viteză al autovehiculelor și în general regulile de circulație? Exclus. Inltttiiittil Circulația pe drumurile publice mim La cîțiva km pe aceeași șosea am întîlnit autospeciala 31 CS 573, proprietatea C.P.I.V.I.L.F. Reșița, abandonată pe partea carosabilă, în curbă, reprezentînd un adevărat obstacol pentru toți cei care circulau în zona respectivă. Este lesne de înțeles ce înseamnă pentru circulație o mașină abandonată, ziua sau noaptea, fără a fi semnalizată. Un asemenea obicei se cere a fi combătut, ca de altfel și obiceiurile locuitorilor comunei Brebu, care-și lasă animalele nesupravegheate pe șosea sau la marginea acesteia, în clipele în care mă pregăteam să-mi abat gîndurile la alte lucruri mult mai plăcute mi-am reamintit de conducătorii autovehiculelor cu nr. 21 CS 119 proprietatea U.C.M. Reșița, 21 CS 1457 de la C.A.P. Duleu, 21 CS 1926 din Autobaza T.A. Moldova Nouă și 31 CS 1265, aparținînd Direcției județene de drumuri și poduri care nu au respectat semnalul care indica prioritate la trecerea coloanei oficiale. Pentru aceste cazuri se cere o precizare. După noile modificări aduse legii circulației, la trecerea coloanelor oficiale toți conducătorii de autovehicule, din oricare sens ar circula, sunt obligați să oprească în afara părții carosabile, sau cu mai aproape de bordură ori postament pînă la trecerea coloanei. în afară de obligația expresă amintită, conducătorii auto trebuie să fie în permanență atenți la circulația din spate și din sens opus pentru a putea opri fără a pune în pericol desfășurarea traficului, să permită trecerea nestingherită a coloanei oficiale de autovehicule și să pornească numai după ce s-au asigurat că a trecut ultimul autovehicul din coloană. Bineînțeles că acei care au contravenit regulilor de circulație au fost sancționați, dar rîndurile de față ar dori să le dedic participanților la trafic care respectă legea rutieră, cărora conștiința înaltei deri îi determină să facă răspunzotul pentru ca oamenii de lingă ei să se comporte civilizat nu numai la locul de muncă și în familie, ci și atunci cînd circulă pe drumurile publice. Este interesul fiecăruia dintre noi. Lt. major I. ȘERBANESCU Direcția circulație a I.G.M. Pornind de la o părere Conducerea Centralei Siderurgice Reșița invită toți pensionarii combinatului de a lua parte, alături de colectivele cu care au muncit, la festivitățile din 17—18 septembrie a.c., prilejuite de bicentenarul uzinelor din Reșița. (438) Centrul de librării Reșița anunță că din data de 1 septembrie 1971, în cadrul librăriei „Eftimie Murgu" din municipiul Reșița, strada Mihai Viteazul nr. 3, telefon 2403, funcționează secția Cartea prin poștă Prin această metodă de difuzare vă puteți asigura din timp și sigur cartea care vă interesează din domeniile de literatură politică, tehnică, științifică, beletristică, artă, sport și carte școlară. P_419) Combinatul siderurgic [ Gheorghe Gheorghiu-Dej | Galați angajează muncitori calificați pentru C.T.C. în categoria III—V. Condiții de angajare : — absolvenți ai școlii profesionale avînd calitatea de : laminorist tratamentist, turnător, lăcătuș sau calificare în meserii înrudite.I (434): întreprinderea de industrie locală „Tehnolemn“ Caransebeș telefon 384I angajeazăSs — 1 șef serviciu O.P.M. — 1 maistru sau tehnician principal materiale construcții — 1 desenator tehnic — 2 maiștri produse finite lemn. Condiții de angajare și salarizare conform H.C.M. 914/1968. (436) II »MICA PUBLICITATE« PIERDUT carnetul de muncă seria din nr. 231847 eliberat de I.C.M.M. Reșița, pe numele Acru Doru. Declar nul. (437) memento-memento-memento memento - memento - memento radio 15.55 Fotbal : Dinamo București — Spartak Trnava (Cupa campionilor europeni). Transmisiune directă de la stadionul „23 August“. In pauză — Publicitate: 17.50 Soliști îndrăgiți de muzica populară : Dumitru Sopon. 18.00 ..Răspundem prezent !“. Transmisiuni de la : Liceul „Ion Nemire (București) și Centrul școal de chimie (Ploiești). 18.35 Mult e dulce și frumoasă .. . 13.50 Confruntări. 19.10 Tragerea Pronoexpres. 19.20 1 001 de seri — emisiune pentru cei mici. 19.30 Telejurnal. 20.00 Ancheta fv. : „Idealul Telecinemateca : tinereții". 20.45 „Pisica își scoate ghiarele“ — producție a studiourilor franceze cu Francoise Arnoul, H. Frank. 22.25 Teleglob . Itinerar chilian. 22.35 Tangouri celebre; își dau concursul orchestra și baletul Operei române. 22.50 Telejurnal. B[ MIERCURI. Programul 1: 6.00 Muzică și actualități. 6.30 Gimnastică. 7.25 Bună dimineața, copii ! 7.45 Sfatul medicului 8.30 La microfon, melodia preferată. 9.30 Viața cărților. 10.05 Muzică populară. 11.15 Consultație juridică. 11.30 Prima zi de școală. 12.10 Recital de operă Marilyn Horne. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 14.30 Itinerar folcloric. 15.30 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 17.00 Antena tineretului. 18.00 Orele serii. 20.05 Zece melodii preferate. 20.55 Știința la zi. 21.00 Revista șlagărelor. 22.30, Concert de seară. 0.03 — 6.00 Estrada nocturnă. Programul II. 6.00—8.05 Program muzical de dimineață. 8.05 Tot înainte, (emisiune pentru pionieri). 8.20 Fragmente din baletul „Lacul lebedelor“. 9.35 Orchestra de muzică populară Miorița din Brașov. 10.30 Refrene vesele cu Donny Vink, Mihai Dumbravă și Zdenek Sihra. 11.55 Știința la zi. 12.30 Estrada melodiilor de succes cu Doina Badea, Jonnny Hollyday, Mihaela Mihai și Czeslav Niemen. 14.30 Cartea științifică. 14.40 Recital [on Voicu. 15.00 Muzică ușoară. 15.20 Fragmente din opera „Motanul încălțat“. 16.50 Pe teme medicale. 17.05 Cîntece și jocuri populare. 17.50 Cîntă Kathy Kirby. 19.05 Melodii de estradă. 19.50 Noapte bună copii. 2000 Romanțe interpretate de Liliana Neagu, Stănică Apăru și Viorel Diaconescu 20.15 Teatru radiofonic. Steaua polară. 21.42 Muzică ușoară. 22.30 Universitatea radio. 23.05 Mozartieri și azi : Creația de operă. 0.22 Pagini din opereta Neusicaa de Viorel Doboș. BULETINE DE ȘTIRI ȘI RADIOJURNALE. Programul I. Orele 7.00, 9.00, 10.00, 11.00, 13.00, 15.00, 16.00, 22.00, 24.00, 2.00, 4.00, 5.00. Programul II. Orele 6.05, 7.00, 9.30, 12.00, 13.00, 14.00, 16.00, 17.00, 19.00, 23.00. CINEMATOGRAFE REȘIȚA. Muncitoresc : Săptămîna nebunilor (orele 9, 11, 16, 18, 20) ; Arta : Cum am declanșat al II-lea război mondial (seriile I și II) orele 11, 16, 19 ;Cultural : Articolul 420 (orele 8, 11, 16, 19,30). BB CARANSEBEȘ. Tineretului : Doar un telefon. Muncitoresc . Ultima vacanță. ■ BĂILE HERCULANE. 23 August : filmul Floarea soarelui. ■ BOCȘA. Progresul : Elefantul Slowly. • MOLDOVA NOUA. Minerul: Armanda calul alb. BIORAVIȚA. 23 August: filmul Doar un telefon. TIMPUL PROBABIL PENTRU ZIUA DE 15 SEPTEMBRIE 1971 Vremea se menține răcoroasă, cu cerul schimbător, mai mult noros ziua. Izolat vor cădea ploi slabe. Vîntul va sufla moderat. Temperatura staționară , noaptea minimele vor fi cuprinse între 3 și 8 grade, iar ziua maximele intre 16 și 22 grade. Dimineața ceață mai ales pe văi. PENTRU 16 ȘI 17 SEPTEMBRIE Vremea se îmbunătățește și se încălzește treptat. PENTRU REGIUNEA DE MUNTE Vremea închisă, cu cer ruros. Vor cădea ploi temporare t 4 Is NOTĂ INFORMAȚII NEINFORMATE Serviciul de informații din cadrul centralelor telefonice trebuie să cunoască foarte multe lucruri și, la cererea abonaților să dea răspunsuri competente. Așa trebuie să fie și așa este în general. Sunt însă și excepții... Sîmbătă, 11 septembrie, ora 11, schimbul de la 03 (centrala telefonică automată Reșița) n-a reușit, timp de 30 de minute, să comunice unai abonat numărul telefonului Inspecției comerciale a județului. L-a trimis (dăm numerele în ordinea indicată) la 1679 — Direcția comercială, 2484 — serviciul de planificare al consiliului popular, 1090 — secția de gospodărie comunală și 1752 — serviciul plan de la Direcția comercială ș.a.m.d. Timp de aproape o jumătate de oră, abonatul n-a reușit să afle numărul căutat. Norocul lui că, prin apropierea informatoarei neinformate s-a aflat operatoarea cu indicativul 10, care a intervenit pe fir și a clarificat lucrurile. Dacă nici în cartea de telefoane nu știe să citească operatoarea în cauză de la 03, de unde atîta ... ținere de minte! Apropo de chestiune, știe cineva din conducerea acestei instituții să joace șah ? Ce piesă se poate muta de la 03 pentru a da mat ? Dar nu pe abonați...