Foae sătească, 1841 (Anul 3, nr. 1-52)

1841-05-04 / nr. 18

ANUL ȘI. Albă etă Folie offițială esă odată pe săptămână, cu loă Saplementuri pe lună, în Tipografia Sfintei Mitropolii a Moldaviei. 1 78. Prepunerația se face în Iași la Relacție, în țărituri pe la DD.Sameșii. Prețul pentru particulari este un galbăn pe ap. șrmțițatuluii MOLDALIVEI. Ilșii, Duminică l. maiu 18141. i ” D . a Departamentul trevilor din lăuntru. April 19, No. 7858. Apartul cărților de joc din tot Prinținatul, ce este dat a Eforiei de Iași, în grijira aproprierea terminului contractului vechiu, fiind scos în mezat, prin împlinire tuturor formelor s'au săvârșit harepiul pentru 6 ani, supra Dsale Spat, grigori Hermeziu, carele au dat cel mai folositoriu preț de 27.100 lei în cursul haznelor pe an, deci cerând trebuința spre a fi obștește cunoscut de otcupele acestui sfat, se publică prin aceasta cu adăogire, că după înțălesul condițiilor contractului închiet pentru acest obiect, sânt îngrădiți toți de opitie de a pute adune cărți de joc, și a le întreguința afară de apaliteriu, căci la din împrotică, dovedindusă pe oricine că au adus ș lu întrebuințat acest feliu de cărți fără șire apaliteriului și fără ștemplul său, unii ca acia vor fi supuși ștreafului hotărât prin Așezămât. April 22, No. 7915. Dlui Aga Vasgini Pogor, prin jalobă cătră acest Departament, au făcut arătare, că iar fi fugit 2 țigani de la fabricantul Iohan Carătașul de aice din Iași, amăndoi cu numele Ioan, din care unul este roba Dsale, iar celalalt Dsale Agăi Ioan Carp, (a cărora fisiognomie estevrâsta lor de la 17 și pănă la 20 ani, unul dintre dânșii este uscătăv și agil, iar celalalt mai nalt și ghebos), deci se publică spre aflart și prinderea lor. April 22, No. 7951. Dlui Pah. Georgi Hristi prin jaloba ce au dat Departamentului au arutat, că la 21 Mart 181o i s'au furat 2 cai în seripile următoare: unul la păr cam roșietic cu o pată albă pe spinare, și altul la păr negru cu un semn de lovitură în frunte supt coamă, deci se publică spre a lor aflare. April 24, No. 8076. de meșteri petrari, tuturor podiților și găsi ahotnici, să se lfzțează la Departament spre târgure. a În trebuința vodurilor cine s'ar șele mai sini meșteri ce are o cărmuire cu pleta pe măsura ce s'ar ivi petrari, lumina boltei spre cu liniia drumurilor nouă, putire, găsând că, se publică tribuință de făcut cea și pentru ocărmuire, ce s'ar știuța tere, tuturor mai de priviță și pentru meișteri și salahori, a numai pintru ca să să nămi lucru mare de opștie, a în închina se înniște așa dezbiateîn stânsau mica