Foae sătească, 1843 (Anul 5, nr. 1-52)

1843-05-16 / nr. 20

- 148 cuprins loc de casă din acel ce s'au împărțit prin Ciorii Galații în mărime de 10 st. fața despre apus la uliță, iar lungimea și lăturile precum să arată prin 2 adeverinți a pomenitei Gforii, pe care locul am și îngrădit, precum și mie odzite zidite pe dânsul, iar acum ne mai fiindumi de trebuință, prin bună tocmală lam vândut de veci Dsale Manolachi Gheorghiu cu toate cele făcute pe dânsul de căutră mine, drept 160 galbini vlanc, rămâind întru a Dsale sarcină, a împlini onie șiite condiții cu care s'au împărțit asemenea locuri, și spre a fi darului cunoscut de vecinic proprietar a pomenitului loc, pe lângă acest zapis devenit vânzare, lam dat și amăndoă adeverințele slobozite de cutră Eforiia Galații pentru proprietatea lui, rugând și pe Divanul Apelativ a țării de Mios a întări dupa Așăzământ această vânzare. 1843, Anul 18. Ciscălut Pogorgă. Judecătoriia țeânutului Iașii. 1) April 24. No. 3630. - Lei Marghioala și soțul ei Ciuc. Mnachi Folescu, au vândut de veci Iconomului Teodor de la viserica din satul Șorogarii, 2 pogoane vie supusă bezamănului Monast. Dancu, în preț de 850 lei. 2) April 271. No. 3631. - Îneana fiica lui Parteni, au vândut de veci jidovului Avram sin Buian, o casă aflătoare în târgul făinei vechi pe loc Dompesc, în preț de 3300 lii. 3) April 24, No. 3632. - Iconomul gresit au vândut de veci LDcale Iordachi Boian, o vie din Dancăș pe moșiia Monast. Socola cu edicul ei, în preț de 1600 șii. 4) April 26, No. 3701. - Dlui Alecu fiiul Iconomului Vasili și soțiia sa, au vândut de veni cumnatului său Iconomului Costachi, o casă cu locul ei Gospod din mahalaoa Muntenimei de jos lângă Biserica Sf. Arhidiacon Ștefan, în preț de 1600 lei. Zapisele acestor vânzări, încredințăndusă primelnicește, să publică spre știința pretendatorilor în termin de 6 luni. April 24, No. 3633. După cerire Dsale EComs. Gheorgi uzdăz încredinunduă pe formă, adenca ce au întret cu jilovul Moisi Aespa Rozdănn om pentru vănzari în preț de atrii dughene din ulița Sf. R Vineri, să publică spre înființare tuturor, cele arătate mai are și alți creditori, April 26, No. 3638. Le și la 20 zuruztoar, luni s'au fost luat în exermetare pricina înființată după pretențiia Catincăi Spirdon cu soțl ei Ionică Bacalu, pentru păstrea sa, în ființa și a Dlor sale Pah. Cecului Bucur i Peacr. Hristea Potnog creditorii numitului Bacal, însă așa precum numitul slovesnoi în prejudicie au arutat, că afară le feapoi ,Judecătoriia mumei în a acestora ființă n'au putut da curs pricinii mai înainte de a să îndeplini formalitaea concursului le faniment, spre care sfărșit să publică spre obșteasca știință, ca toți anii ce vor ave cre un fel de pretenție asupra numitului Bacal, să se înfățoșeze la această Judecătorie în termin de 40 zile, căci în urmă nu vor mai fi ascunzați. April 26, No. 3708. Șidovul Froim Cortăuță, prin jaloba ce au dat acestui Tribunal, au făcut ajutare că el după împregiurările păgubirii ce au suferit în speculațiile întrebuințate, să găsire datorie la unii și alții cu sumă de 5000 lei, iar alții avere nu ar costisi mai mult decât 2000 lei, apoi de vreme că însuși jăluitoriul să declararisăște de falit. Șiudecătorii, pe de o parte au înaintit lucrarii catagrafisirii averii falitului, iar pe de alta să publică spre obșteasca știință, ca toți anii ce vor ave legiuite pretenții asupra numitului jidov, să se înfățoșeze aice cu dovezi în termin de 10 zile, căci în urmă nu vor mai fi ascultați. April 29, No. 3798. Orășăneasca Agie cu otnoșeniia sunt No. 3213, au întreptat în cercetară posstul Tribunal della înjghenată la ia după pretențiia urediterinei iți asupra jidovinor Meer Maruos și Strul Iancu Zarafu cu tecarățul său Dina Burerin, deci pe de o parte s'au întins lucrare întru paragraficirea aviriilor, iar pe de alta să publică spre oniteaca știință, ca toți acii ce vor ate iși uite să se înfățoși de pretenții asupra pumnților, la atestu Ș judecătorie în termin de 410 vile, căni în urmă nu vor mai fi ascunzați. Judecătoriia țănutului Botoșenii. April 29, No. IUVO. Dum Dsale Căminăricii Banașa Dapil să vinde At veci priui mezat ni270 galini, de oștii. sa „s'au sc ște case rite din acest deripe. st Ș. sețul svu ci și Deile dela re cumni Dei licoria Ma